Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Klima Tavsiyesi

41.591
Cevap
351
Favori
3.347.848
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Emekli Yönetici
    9371 Mesaj

    Günaydın Hocam;
    Forumda benim yaklaşımım bellidir, Ben her ne kadar ME nin kalitesine bir şey demesem de, artık bu yüksek fiyat politikalarından vazgeçmeleri gerektiği yönde sürekli görüş bildiririm.
    ME nin bendeki imajı; Kaliteli-Kısa garantili-Pahalı

    7500 TL ye gider her duvara bir 9000 lik klima taktırırım ben

    Günümüz Teknoloji koşullarında Israrla iddia ediyorum ki Kaliteliler eskisi kadar kaliteli değil, Kalitesizler eskisi kadar kötü değil. Bu şartlarda ben daha ekonomik alternatif çözümlere yönelirdim. ( Tabi ben olsaydım)
    |
    |
    farmer6767 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Er
    3 Mesaj
    Merhaba klima almayı düşünüyorum Ancak karar vermekte oldukça zorlandım. Daikin ve Mitsubishi Electiric arasında kaldım. Hangi marka sizce daha iyi. Fiyatları aynı seviyede hemen hemen. Daikin Tegora ile Mitsubishi Deluxe modellerini daha çok beğendim gibi. tavsiyelerinizi bekliyorum.
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    379 Mesaj
    ya arkadaşalr bir şey sormak istiyorum size. bende eski bir vestel split klima var. 24 lük bioplus olarak geçiyor. geçenlerde alıcı göz arızası yüzünden alıcı gözün olduüğu kart değişti. 1 gün sonra yine bozuldu ve parça tekrar değişti. şimdi tekrar bozuldu. 1 haftada 3 defa aynı sorunu verdi. klima tek başına çalışıyor kumanda da çalışıyor ama kart habire bozuluyor. bunun sebebi sizce ne olabilir. nasıl çözebiliriz bu sorunu. yardımcı olacak arkadaş çok hayra geçeek gerçekten
    |
    |
    _____________________________
    ----Gıda Mühendisi----Gıda Denetçisi----
  • Çavuş
    57 Mesaj
    ME HJ60 ile ME GF60 ı kıyaslarsak. Hj 60 kötü bir klima mıdır? Ciddi fiyat farkı var arada 6000 tl hj60. Ben kışın ısınmak istiyorum çok detaylı özellik atamıyorum. 1500tl fark ödemeye değer mi gf60 için? Cevap veriseniz çok memnun olurum bu konuya



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Emekli Yönetici
    9371 Mesaj
    Yetkili servisten hizmet aldıysanız prosedürleri ve bültenleri takip etmemişler demektir zira VESTEL elektronik kartlarında değişikliğe gitti uzun zaman önce, DISPLAY kartları ile elektronik kartlar uzun zamandır takım olarak değiştiriliyor. kaldı ki anakartların fiyatları da öyle abartılı rakamlar değil.
    Özel servisten hizmet aldıysanız zaten bunları bilmemeleri normaldir.

    Tam olarak kaç kere ve toplamda ne kadar ödeme yaptınız? (1 kere dışında ödeme yapmamanız gerekliydi)
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    379 Mesaj

    olay iyice saçma bir boyuta taşındı. servis özel değil vestel yetkili servisti. yapmaları gerekn şey arızayı gidermeden önce hesap çıkarıp benim onayımı almaları yönündeydi ancak bunu yapmadan direk kartı değiştirip ücreti talep ettiler. acil olduğu için ses çıkarmadım ödemeyi yaptım. (85 TL). Neden bu kadar yüksek diye sorduğumda parça fiyatıonın 15 yada 20 lira olduğunu gerisinin servis ve işçilik olduğunu öğrendim. bu aşamada eve bir daha veste sokmayacağımı anlamış oldum. bundan sonrası daha da kötü. 1 hafta içerisinde aynı hatayı 3 defa aldık. toplamda 2 defa gelip değiştirdiler parçayı ve 2. gün yine aynı sorunu yaşayınca telefonda yeni bir kumanda alarak deneme yapmamızı ve düzelmezse tekrar aramamı söylediler. yeni kumandayla klima çalıştı. bunun üzerine bugün genel merkezi arayarak etkin bir şekilde arıza tespiti yapmadan sağlam olan parçayı değiştirerek beni maddi külfete soktukları için servis hakkında şikayetçi oldum ve ücret iadesi istedi. sadece kumandayla çözülebilecek bir sorun için beni bu kadar uğraştırdılar. kumandadan olmadığını düşünme sebebim sadece yeni kart takıldığında sorunsuz olarak çalışması. şimdi cevabı bekliyorum bakalım bir gelişme olacak mı olmayacak mı göreceğiz. yılların servisinin ve markasının böyle hatalar yapmasını kabul edemiyorum. ayrıca garantisi bittiği an en küçük sorunda bu kadar maddi zarara gireceğimi bildiğim için artık vestele yan gözle bile bakmam. garanti süresi uzun firmalar tercihim olacak.

    bu bağlamda sizden de bir klima tavsiyesi almak isterim. salonun boyutu 24 metrekare. salon kışın yaklaşık olarak 6-7 saat güneşi 2 pencereden direkt, 4 metre uzunluğunda bir pencereden de balkon yüzünden dolaylı olarak 2-3 saat alıyor. Kış ağırlıklı düşünürsek kaçlık klima ve hangi markayı önerirsiniz ? yaz-kış karışık kullanımda hangisini önerirsiniz ? vereceğiniz cevap için şimdiden çok teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fairstars -- 9 Eylül 2016; 21:07:18 >
    |
    |
    Ado kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    ----Gıda Mühendisi----Gıda Denetçisi----




  • Emekli Yönetici
    9371 Mesaj
    Merhaba; Size katılmadığım noktalar var o konulara da açıklama getirmek isterim. yanlış anlamayınız sizi haksız gördüğüm yerler var zira.

    1- Yetkili servisler, Hizmet politikaları gereği kendilerine belirlenen Bence kesinlikle düşük olan işçilik bedelleri ile ve yine garanti dışı tavan satış fiyatı olan yedek parça fiyatı karşılığı hizmet verirler. Bu bağlamda ben o gelen her kim servis ise öncelikle ücret konusundaki bu DÜRÜST yaklaşımları için teşekkür ediyorum her ne kadar siz bu dürüstlük karşısında eve VESTEL sokmam deseniz de. O eve piyasadan bir tamirci gelseydi ''Abicim 55Tl yedek parça 30 da işçilik 85TL yeter'' veya ''Abicim 50TL işçilik 70TL yedek parça 120TL yeter'' yaklaşımı ile sizden zaten o parayı veya daha fazlasını alacaktı. Evinize kadar hizmet sağlayan ve sorununuzu çözen bir servisin sizden aldığı 85TL benden yana analarından emdikleri ak süt gibi helaldir ancak paranın sahibi olarak tabi önemli olan sizin helal etmenizdir.

    2- Yetkili servisin arıza tespiti sonrası hizmet onayı almadan direkt onarım yapması kesinlikle uygulama dışı bir yaklaşım.

    3- ''Kumanda ile düzelecek bir sorunsa neden karta işlem yaptılar?'' kısmında yine servisin kusuru yok zira İnfrared frekans aralıkları değiştiği için İR kartı değiştikten sonra eski kumandanın çalıştırmaması normal, burada yalnız servis atfım şu olur, ''Be hey zalım, kart değiştiğinde kumanda değişeceğini nasıl bilmezsin?''

    4- Normalde yapılması gereken, anakart ile takım bir IR kartı ve bu takımın parçası olan kumandanın size teslim edilip toplamda 165TL bedel tahsil edip (Önce onayınızı alıp) konuyu kökünden çözmekti.

    5- Evde ilk çalıştırdıklarında çalışıp sonradan çalışmamaya başlaması biraz karmaşık durum ben çok anlayamadım onu.

    6- Bu ürünü arızalı olmasa dahi İNVERTER bir sistem ile değiştirmenizi öneririm zira bir elektrik katilidir.

    7- Benden tavsiye istemişsiniz lakin ben marka model firma önerilerine girmiyorum lütfen mazur görünüz.

    8- 1 inci maddedeki ücret bilgisine atfen şunu belirtmek isterim ki evinize hangi firma hangi marka gelse O bedeli veya daha yükseğini sizden tahsil edeceklerdi bu anlamda markaya haksızlık ettiğinizi düşünüyorum. Kaldı ki dönemsel 7 Yıl ve sürekli 3 yıl garanti uygulaması olan nadir markalardan birisidir. Bunun dışında uzun garanti konusuna değinmenize ayrıca sevindim zira bir çok arkadaş uzun garanti yeniyormu ne işe yarıyor gibi bana göre saçma olan sorular da sormuştu zamanında. ''Buyurun bakın uzun garantinin ne işe yaradığını buradan anlayın'' diyerek sizin konunuzu örnek gösterebilirim.

    Bunların dışında yardımcı olabileceğim bir şey var ise lütfen sorunuz
    _____________________________




  • Yarbay
    3690 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: AlpEren-GBN

    Merhaba klima almayı düşünüyorum Ancak karar vermekte oldukça zorlandım. Daikin ve Mitsubishi Electiric arasında kaldım. Hangi marka sizce daha iyi. Fiyatları aynı seviyede hemen hemen. Daikin Tegora ile Mitsubishi Deluxe modellerini daha çok beğendim gibi. tavsiyelerinizi bekliyorum.

    Aynı durumdayız ME alıcam sanırım .
    Kampanya bekliyorum .



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Expect Nothing Less
  • Yüzbaşı
    379 Mesaj

    öncelikle bu kadar uzun bir cevap verdiğiniz için gerçekten çok teşekkür ediyorum. çok mutlu ettiniz beni. yazdıklarınızın çoğuna katılmakla beraber bir kaç hususta kendimi doğru ifade edemediğimi gördüm. bu da yanlış anlaşılmaya sebep olmuş haliyle.

    1-buradaki sitemim aslında teknik servise değil vestel markasına. garanti bitimi sonrası bu kadar fahiş fiyatlarla müşterisini küstürmek yerine daha makul ölçülerde hesap çıkararak kendisine daha sadık müşteriler elde edebilir. her fırsatta yerli üretim olduğunu file getiren bir firma ile yabancı sermaye ile daha doğrusu fiyatları yurt dışına endeksli olan diğer firmalarla kendisini bu bu noktada da ayırması gerekiyor. diyeceksinizki onlarında parçalarının çoğu çin menşeili katılıyorum ancak yerli malı anlayışına bu kadar baskı yapan bir firmadan bu tarz hareketler görmek pek memnun etmiiyor insanı. gellen ekip ücretkonusunda bir şey yapamaz eli kolu bağlıdır ancak onlar için sitemlerim ayrı zaten.

    3- ir kartının sağlam olduğunu şuradan anlıyorum. birincisi taktıklarında 3-4 defa klimayı deneme amaçlı çalıştırdık ancak bir anda bağlantı kesildi. yani çalışan kart yada kumanda bir anda tepkisiz kalıyor. servisi tekrar çağırdığımızda söyledikleri ifade şu "kartı boşa değiştiriyoruz, kumandanızı değiştirmeniz gerekebilir" aynı sorunu birebir yaşamış bir insan olarak size şunu sormama izin verin. birincisinde kart arızalı deyip kartı değiştiren servis aynı arızada kumanda bozuk onu değiştirin derse sizce ik yapılan işlem benim açımdan maddi külfet oluşturan bir sorun değil midir ? o anda bana denseki kartı değiştiriyoruz ama kumanda da değişecek buda kumandanız fiyatı şu olay benim açımdan kapanır. dediğiniz şey aklıma yatar o zaman. servise de sitemim bu yüzdendi.

    6- tüm bunalr zaten klimayı elden çıkarma sürecinde aşıma geldi. belkide 1 yıldır hiç açmadığımız klima birisinin alma istemesi üzerine denedim ve bu sorunun olduğunu gördüm. sonrasında alıcı vazgeçti haliyle. bu sefer yaptırıp satayım dedim 2. denememde yine arıza verdi. yine yaptırdım bu sefer sattım ve bu sefer sattığım kişide arıza verdi. bugün kumanda parasını adamlara yolalyıp klima aldırarak şimdilik çözük sorunu. dediğiniz gibi tam bir elektrik canavarı. bu yüzden 30-40 saat bile çalıştıramadık.

    7-marka ismi pek vermediğinizi bildiğim için size sormak istedim aslında. marka hiç önemli değil. fiyat performans yönünden beni tatmin edecek bir cihaz işimi görecektir. en önemli kriterim dediğim gibi uzun garanti süresi :) sizinde dediğiniz gibi garantisiz kalınca meydana gelen şeyler ortada maalesef.

    tekrar çok teşekkür ediyorum cevaplarınız için.
    |
    |
    Ado kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    ----Gıda Mühendisi----Gıda Denetçisi----




  • Emekli Yönetici
    9371 Mesaj
    Hocam halen devam ediyorsa, Koşulsuz 5 yıl garanti veren BAYMAK ve UĞUR var dı 1-2 ay evvel oldukça bu markaların araştırılmasını önermiştim. Bir dönem SAMSUNG da 5 yıl garanti uygulamıştı ama Temmuz sonunda bitirdi kampanyayı. Son Olarak ARÇELİK gurubu 7 yıl garanti uygulamıştı ama inanın devam edip etmediğini bilmiyorum. BAYMAK üretimi Midea dır. UĞUR ise Sanırım AUX tarafından üretiliyordu. Sonuçta ikisi de direkt veya Dolaylı ÇİNLİ firmadır. gerçi alacağınız HER MARKANIN mutlaka ÇİN bağlantısı vardır tartışmasız.

    Bazı markalar 7 yıl garanti yazıp dikkat çekip, detaylarında ise bu garantinin Kompresör için geçerli olduğunu yazar ona dikkat ediniz lütfen. Hatta satış işlemleri esnasında garanti süresinin GENEL olup olmadığını sormanızı öneririm.
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    138 Mesaj
    Merhaba. Herkese iyi akşamlar. Benim size sormak istediğim bu kompresöre 7 yıl veya 10 yıl garanti verilmesi(özellikle LG ve SAMSUNG'da)tam olarak ne anlama geliyor. Yani bu iyi bir şey değil midir?
    Yani klima zaten kompresörden ibaret değil mi?
    Yani en pahallı ve önemli parça kompresör degilmidir?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Elbet bir gün her şey düzelecek, ve bizim insanlarımızın yüzünde bahar çiçeklerini kıskandıran güzellikte gülüşler açacak...
  • Çavuş
    57 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: AlpEren-GBN

    Merhaba klima almayı düşünüyorum Ancak karar vermekte oldukça zorlandım. Daikin ve Mitsubishi Electiric arasında kaldım. Hangi marka sizce daha iyi. Fiyatları aynı seviyede hemen hemen. Daikin Tegora ile Mitsubishi Deluxe modellerini daha çok beğendim gibi. tavsiyelerinizi bekliyorum.

    Ben de araştırıyorum. İki markayıda inceledim modelleriylé. Keşif talep ettim 2 gün sonra Mitsubishi Electric servisi geldi ve keşfi yaptı. Çok ilgililer ve zonguldakta bayii ve servisin olması çok güzel. Dikin klimalarla ilgili olumsuz eleştiri vé şikayetlere rağmen daikini aradım ve keşif istedim. 2 gün sonra bir servis elemanı arayarak sordugu sorularla telefondan keşif yaptı. MÉ daikinden daha pahali ama istediğim An karşımda muhatap olacağım kişiler var. Panasonic çağrı merkezini aradım keşif için gelemeyeceklerini söylediler. Mitsibushi Electric den yana kullanacam gibi tercihimi. Aldığın ürünün fiyatı ne kadar önemliyse cevrede muhatap olacak servis bulmak da o kadar önemli diye düşünüyorum. Alışverişten sonra gerekirse ne kadar yanımda olur servis onu da yaşayıp görecez.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Çavuş
    57 Mesaj
    Ben de araştırıyorum. İki markayıda inceledim modelleriylé. Keşif talep ettim 2 gün sonra Mitsubishi Electric servisi geldi ve keşfi yaptı. Çok ilgililer ve zonguldakta bayii ve servisin olması çok güzel. Daikin klimalarla ilgili olumsuz eleştiri vé şikayetlere rağmen daikini aradım ve keşif istedim. 2 gün sonra bir servis elemanı arayarak sordugu sorularla telefondan keşif yaptı. MÉ daikinden daha pahali ama istediğim An karşımda muhatap olacağım kişiler var. Panasonic çağrı merkezini aradım keşif için gelemeyeceklerini söylediler. Mitsibushi Electric den yana kullanacam gibi tercihimi. Aldığın ürünün fiyatı ne kadar önemliyse cevrede muhatap olacak servis bulmak da o kadar önemli diye düşünüyorum. Alışverişten sonra gerekirse ne kadar yanımda olur servis onu da yaşayıp görecez.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Emekli Yönetici
    9371 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurmumcu

    Merhaba. Herkese iyi akşamlar. Benim size sormak istediğim bu kompresöre 7 yıl veya 10 yıl garanti verilmesi(özellikle LG ve SAMSUNG'da)tam olarak ne anlama geliyor. Yani bu iyi bir şey değil midir?
    Yani klima zaten kompresörden ibaret değil mi?
    Yani en pahallı ve önemli parça kompresör degilmidir?

    Merhabalar;

    İnverter Teknolojisi ile birlikte kompresör EN PAHALI parça olma özelliğini kısmen de olsa yitirdi. Kompresör üreticilerinin çok olması, üretimin çoğalması kompresör fiyatlarını belli bir dengede tutarken işin içerisine yüksek teknoloji destekli elektronik kart donanımı girince asıl riski bunlar teşkil etmeye başladı zira dış ünitede bulunan elektronik kartın ortalama fiyatı 700TL dolaylarında.

    Buna paralel eski teknolojide sürekli dur kalk yapması ve bir çoğunun rotary olmaması nedeniyle arıza olasılıkları çok yüksekti, o teknolojiye göre klimadaki en pahalı parça olması, kompresör değiştirmek meşakkatli iş olduğundan dolayı işçilik bedelinin yüksek olması yanısıra piyasa ustalarının da rakamları şişirmesi nedeniyle eski teknolojide kompresör demek neredeyse klima demekti.

    Günümüz şartlarında Kompresörler frekans esasına göre, tam kontrol altında ve bir elektronik kartın kontrolünde çalıştığından dolayı arıza olasılıkları oldukça düşüktür. ömür desen, en kötüsü en çakması bile 5 yıl rahat çalışır sonra presyon kaybetmeye başlar. Ancak elektronik kartlar böyle değil maalesef. Elektronik donanımın aynı zamanda yazılımsal desteğin de bulunması nedeniyle günümüz şartlarında asıl risk maalesef bu donanımdadır. Şebekeye direkt olarak maruz kalan yine bu elektronik kartlardır, Bu şartlarda lütfen yeniden düşününüz, sizce 5 yıl GENEL garanti mi daha etkindir, yoksa 2 yıl GENEL 7 yıl KOMPRESÖR garantisi mi?

    Bana kalsa, aynen AKK ya itiraz edenlerin oluşturduğu gibi bir platform oluşturup özellikle 5000TL bantlarında ürün satan markaların 2 yıl GENEL garanti uygulamasından vazgeçmesi yönde baskı uygulamak lazım.


    Bu arada aklıma geldikçe her fırsatta yazıyorum. Evlerinizi mutlaka sağlam bir poliçe ile sigorta güvencesine aldırınız zira sadece garantinin yeterli olmadığı durumlar olabiliyor.
    |
    |
    _____________________________




  • Teğmen
    138 Mesaj
    Ado cevap için çok teşekkür ederim. Kolay gelsin.
    Bu arada herkesin bayramı şimdiden kutlu olsun. Ülkemize ve insanlarımıza sağlık mutluluk ve huzur dolu nice bayramlar dilerim.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Elbet bir gün her şey düzelecek, ve bizim insanlarımızın yüzünde bahar çiçeklerini kıskandıran güzellikte gülüşler açacak...
  • Çavuş
    93 Mesaj
    Mitsubishi iyi ama hangi modeli nerden alınmalı



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    447 Mesaj
    Daikin kullanan var mi nasil guzel mi



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3690 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: AlpEren-GBN

    Merhaba klima almayı düşünüyorum Ancak karar vermekte oldukça zorlandım. Daikin ve Mitsubishi Electiric arasında kaldım. Hangi marka sizce daha iyi. Fiyatları aynı seviyede hemen hemen. Daikin Tegora ile Mitsubishi Deluxe modellerini daha çok beğendim gibi. tavsiyelerinizi bekliyorum.

    Aynı durumdayız ME alıcam sanırım .
    Kampanya bekliyorum .



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Expect Nothing Less
  • Yüzbaşı
    779 Mesaj

    Biz de bu yaz sıcaklarından bunalıp klima almaya karar verdik. Isınma konusunda problem yaşamadığımız ve merkezi ısıtma olduğu için sadece soğutma amaçlı kullanacağız. Belki yaz sonu kampanyası denk getirir alırız diye de araştırmaya başladık.

    Başta bu konudaki faydalı paylaşımlarını sıklıkla gördüğümüz Ado olmak üzere tavsiyelere açığım.

    Dün bir arkadaşıma klima arayışımızdan bahsettim, bana bir arkadaşının ME klima aldığını, 4200TL ödediğini, 130-140m2 büyüklüğündeki bir evi olduğunu, 24 saat klimayı açık tutarak tüm evi soğuttuğunu, elektrik faturasının ise sadece 1 TL arttığını söyledi. Modelini sormak aklıma gelmedi açıkçası ama burada benim aklıma yatmayan bazı noktalar var.

    24 saat açık tuttuğu halde çok yüksek faturalarla karşılaşmaması için inverter bir model kullandığını varsayıyorum. Ancak inverter dahi olsa klimaların bir minimum tüketim değeri var. Bildiğim kadarıyla inverter klima tamamen kapanmıyor, ancak daha düşük güçte çalışmaya devam ediyor. Bu durumda minimum saatlik tüketim değerini aylık 720 ile çarpsak sürekli açık bir klimanın mimimum tüketim değerini bulmaz mıyız? Yoksa inverter klima da zaman zaman kapanıyor mu?

    Evin direkt güneş almadığı, zaten genel olarak serin olduğu varsayımında bile bu tüketim değeri çok iddialı değil mi? Tüm evi 24 saat aynı sıcaklıkta tutabilecek bir klima için yaz aylarında aylık 50 TL fatura ödemeye razıyım. Ancak bana çok mümkün gelmedi.

    Bizim ev net alanı 149m2 olan, 4 odası yanyana bulunan ve güney-batı cephe, cepheden güneş alan bir ev. Tüm evi sürekli aynı sıcaklıkta tutmaya çalışmak güneşe karşı savaşmak demek bana göre. O yüzden düşük faturalar çok olası gelmiyor bizim durumumuzda. Evin yerleşimi kabaca L şeklinde. Kısa kenarda salon ve mutfak, uzun kenarda ise yanyana dizilmiş 4 oda var. L'nin iki ucunu bir çizgiyle birleştirdiğinizde bu çizgi doğu-batı hattına geliyor. L'nin köşesi ise güneye bakıyor. Tüm odalar öğleden sonra güneş alıyor.

    Bizim bu evi tamamen soğutacak bir sistem almamızın avantajları, dezavantajları, bize maliyeti ne olur?

    Diğer opsiyonumuz ise oturma odasına 9000BTU'luk bir klima almak, belki daha sonra yatak odasına 9000BTU'luk ikinci bir klima daha almak olabilir. Aksi gibi oturma odası ve yatak odası 4'lü setin iki ucu. Yanyana olsalar daha kolay olabilirdi.

    Klimada özel bir marka tercihim yok. Uzun süre sorun çıkarmayacak, mümkünse genel garantisi uzun ve servisi güvenilir bir firmayı ismi popüler bir markaya tercih ederim.

    Bu bağlamda tavsiyeleriniz varsa çok sevinirim.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Bahsedilenler: Ado
    _____________________________




  • Yarbay
    2321 Mesaj

    Herkese İyi bayramlar.

    Marka, model, kapasite farketmeksizin 1 tl tüketim saatliktir, yada klima hiç açılmadan standby daki tüketiminden bahsetmiştir, aksi mümkün değil.

    Tek klima ile tüm evi soğutma işini yapanlar olsa da klima tek alanı iklimlendirme için kullanıma uygundur, aksi durum ısı dengesizliği ve tüketim açısından sorun çıkarır, beklentilerinizle orantılı tabi birazda. Yatak odasına alınacak klimada sessizlik daha ön plana çıkar. Kapasite için keşif yaptırmanızı tavsiye ederim.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Bahsedilenler: deimos
    _____________________________
HızlıCevap
Reklamlar
son dakika
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
üniversite
haberler
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,846
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.