Şimdi Ara

Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri. (41. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.018
Cevap
192
Favori
69.306
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
138 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • güzel konu takipteyiz
  • Henry Ford'un ürettiği,ilk seri üretim otomobil olan,ford model t yi 1908 yılında almak istersek,825$ amerikan dolarını gözden çıkarmamız lazımdı.


     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.
  • Saklı kalanlar

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.
  • 1956 Ford Fairline,kendisi esasında medyatik bir araçtır.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.


    Bu araç rahmetli yeşilçam oyusuncu,Hulisi kentmen'e aitti ve kendi aracıyla zamanında rol aldığı filmlerde boy göstermişti.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.




  • Pontiac ve Vanilyalı dondurma

    Bu hikayeyi büyük bir ihtimalle okumuş olabilirsiniz konuda yer almasını istediğimden buraya ekliyorum,hikaye ne kadar gerçektir tartışılır.


    General Motors şirketinin Pontiac marka otomobil departmanına gelen bir şikayet mektubu şu satırlardan oluşuyordu: “Her akşam yemekten sonra ailecek dondurma yeme alışkanlığına sahibiz. Fakat birçok dondurma çeşidi olduğu için, her yemekten sonra ne çeşit dondurma yiyeceğimize hep karar veririz. Ben de markete gider alırım. Geçen ay otomobilimi değiştirip yeni bir Pontiac aldım ve o günden beri markete gidip gelmek benim için sorun olmaya başladı. Çünkü ne zaman vanilyalı dondurma alsam market çıkışında otomobilimi çalıştıramıyorum. Fakat başka çeşit bir dondurma aldığımda arabam gayet güzel çalışıyor. Bu sorun size çok saçma bile gelse, benim çok ciddi olduğumu bilmenizi isterim. Vanilyalı dondurma aldığımda arabam çalışmazken, neden başka dondurma aldığımda aracım çalışıyor?”

    İlginç, komik ve düşündürücü bir şikayet değil mi?

    Kolaylıkla buruşturulup atılacak bir şikayet mektubu gibi görünüyor, değil mi?

    Öyle de olabilirdi. General Motors yetkilileri, bu şikayet mektubunu bir kenara atabilirlerdi, müşterinin sorusu da sonsuza dek yanıtsız kalabilirdi.

    Ancak, General Motors şirketi, olayı araştırması için bir mühendisi görevlendirdi.

    Mühendis, nezih bir muhitte oturan, iyi eğitim almış Pontiac sahibiyle karşılaşınca biraz şaşırdı; böyle bir konuda dalga geçecek birine benzemiyordu” diye düşündü.

    Akşam yemekten sonra yapılan dondurma alışverişine birlikte çıktılar. Vanilyalı dondurma alıp geri döndüklerinde, gerçekten de otomobil çalışmıyordu. Ertesi akşam çikolatalı dondurma aldılar ve araba çalıştı. Üçüncü akşam sıra çilekli dondurmadaydı ve araç yine çalışıyordu. Son deneme turunda vanilyalı dondurma alındı ve maalesef araç yine çalışmadı.

    General Motors’dan görevlendirilmiş mühendis şaşkındı.

    Bir mühendis olarak, aracının vanilyalı dondurmaya alerjisi olduğunu düşünmek pek akıllıca gelmiyordu. Bunun üzerine, ziyaretlerine bir süre daha devam etti. Olayın günün hangi saatinde olduğunu, hangi tip benzin kullanıldığını, gidip gelme süresini ve daha pek çok ayrıntıyı inceledi. Kısa bir süre içinde de ilk ipucunu elde etti. Vanilyalı dondurma almak, diğer çeşitlere oranla çok daha kısa sürüyordu. Çünkü en çok aranılan ürün olan vanilyalı dondurma marketin hemen girişindeki dolapta satılıyordu. Diğer dondurma çeşitleri ise marketin en arka kısmında kurulu bir tezgahtan seçiliyordu. Herhangi değişik bir çeşidi almak, bu yüzden çok daha uzun sürüyordu. Şimdi, mühendisin karşı karşıya kaldığı soru şuydu:

    Otomobil neden daha kısa süre içinde geri dönüldüğünde çalışmıyordu?

    Zaman faktörü işin içine girince, mühendis sorunun cevabını bulmakta zorlanmadı.

    Sorun, motor soğuduğunda devreye giren buhar kilidinden kaynaklanıyordu. Bu kilit, normal şartlarda motor durduktan hemen sonra devreye girip çalışıyordu ve çikolatalı ya da çilekli dondurma alana dek geçen süre, motorun tekrar çalışması için yeterli soğumaya imkan tanıyordu. Vanilyalı dondurma gecelerinde ise süre çok kısa olduğu için motor soğuyacak vakit bulamıyor ve buhar kilidi (vapor lock) devreye girmiyordu.




  • Yeni gördüm teşekkür ederim 16. Sayfaya kadar inceledim ve okudum devam edeceğim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • niirvana kullanıcısına yanıt
    Bu hikayeyi daha önce okumuştum, tekrar hatırlattığınız için teşekkürler..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnstagram Hesabımızı takip etmeyen çok şey kaçırıyor :)







    .


    (
    )








  • quote:

    Orijinalden alıntı: niirvana

    Turuncu kare içinde gördüğünüz cihaz, tuşlu korna arkadaşlar 1 den 9 kadar tuşlara sahip olan bu cihaza sürücüler istedikleri sesleri yüklermişler örnek vermek gerekirke inek sesi vs.


     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.



    Şu üzerinde Philips yazan kısın müzik çalar mı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bozak07 kullanıcısına yanıt
    Evet,plak çalar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • niirvana kullanıcısına yanıt
    Vay be. Otomatik ve plak çalardı bir araba. Zamanın türkiyesinde çildırtırdı imsanı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lincoln Continental 4 Kapı Convertible

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.
  • BMW Isetta ile ilgili bir broşür Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.
  • 0 - 60 mph 28 Saniye.... Morris
     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.
  • Çok severek takip ettiğim konu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmişte Araç üreticileri Tasarım departmanında kadın tasarımcıları çalıştırırlardı.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Şimdi bakıp içimizin gitti iç mekan tasarımları,döşemeler kadın tasarımcıların elinden çıkmaydı.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Gm ve Mopar grubunda bayan tasarımcılara daha çok rastlardık.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Dünyanın en güzel karelerinden biri,unutmadan 1957 yılında,57 chevy almak istersek tam 37 farklı döşeme seçme şansımız vardı, bu da işin ciddiyetini özetler bir durum.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.

    Fotoğraflar,Cenk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niirvana -- 28 Şubat 2017; 20:21:9 >




  • Her şeyin güzel olduğu yıllardan,insanların yüzündeki gülümsemenin içindeki samimiyetinin yitip gitmediği yıllardan bir fotoğraf,anlayana!

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.
  • Corvette her zaman Chevrolet markasının en üst düzeyde performans sağlayan en hızlı arabası olmuştur.G.M. hiç bir zaman kendi bünyesinde üretilen hiç bir model arabaya Corvetten daha hızlı ve güçlü bir motor konulmasına izin vermemiştir, ta ki meshur LS6 motor kullanılmaya başlayana kadar.

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.
  • Run flat tire

    1974 model Mini 1275 GT’de opsiyonel olarak sunulan lastikler otomotiv tarihinde önemli bir yere sahiptir. Günümüzde sıklıkla kullanılan bu lastik teknolojisi (run flat tire), ilk kez Mini için Dunlop tarafından geliştirilmiş olup, lastikler patlasa dahi otomobilin düşük hızda 10 mil mesafe daha kat edebilmesine imkan tanıyormuş.

    Kaynak,Uralataman

     Klasik araçların İlginç ve Sıradışı Özellikleri.










  • .


    (
    )








  • 
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.