Şimdi Ara

Kıyamet Sonrası İstanbul (Bölüm Tasarımı) - [Yapım Sürecinde-Oyun İçi Test Renderlar] (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
159
Cevap
37
Favori
28.739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
384 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tebrik ederim gerçekten çok güzel çalışmalar. 3d modelleme az çok içinde olduğumdan tahmin edebiliyorum. Araba çizimi blueprint ile yapılabilir ama böyle köprü, ev gibi şeyler (blueprint yok diye biliyorum) çok iyi görsel yetenek istiyor.

    Oyun tarafına bakarsak acaba optimizasyon olarakta dikkat ediyor musun? Örneğin; lod grupları, texture atlas

    Çok konuşmuş olabilirim ama böyle ilgilendiğim alanda yetenekli insanları görünce dayanamıyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeşim köprüyü yıkık gösterdiğin için Fetö'cü ilan edilebileceğini biliyorsun değil mi? 15 Temmuz'da yıktırmadık, 2. darbe için algı yaratıyorlar diye a haber'e çıkabilirsin.
  • Zafer Korkmaz, Zebercet, Evet pek çok kez bahsetmiş olduğum gibi oyun geliştirmek yalnızca Sanat bölümü ile alakalı bir şey değil. Sanat, kodlama, ses ve animasyon diye 4 büyük parçaya bölünecek bir iş, her birinin alt parçaları var. Zafer doğru bir noktaya değinmiş. Atom RPG gibi bir oyunu da en kötü ihtimalle indie bir geliştirici ekip olmadan yapmak mümkün değil ki yapımcıları da zaten bağımsız bir ekip, gene tek kişinin yaptığı bir oyun değil. Türkiyede bunu geliştirmek üzere bir ekip kurulursa ancak o zaman yapılacak cinsten bir iş. Bu tarz bir projede yer alsaydım, üzerinde çalışacağım şeyler yine görsel efektler, 3D çevreler, oyun motorunda parametreler ile kontrol edilebilir procedural shader programlamaları ve ışık teknikleri gibi şeyler olurdu.

    Kodlamayla alakalı olarak önceki yıllarda görsel efekt işlerine başladığımda işin boyutunu programla noktasına ilk o zaman taşıdım, ardından UE4 ve shader programlamaya yöneldiğimde programlama noktasında cüzzi bir tecrübe kazandım. UE4'ü visual scripting ile etkili bir şekilde kullansam da bu tek başıma bir Atom RPG cinsinden oyun yapabileceğim anlamına gelmez. Daha çok belli bir döngüyü tekrar eden mobil oyun türevinde bir oyun olurdu yapacağım şey. Bu da pek benim tarzım bir iş değil. Böyle büyük projeler daima ekip işidir haliyle, inşallah bizim piyasadan da bu tarz bir RPG oyunu çıkar bir gün.

    zQrba, doğru söylüyorsunuz en fazla arabalar için referans çizim bulmak mümkün oluyor. Çevreye ilişkin şeylerin çoğunu zaten hayali yapıyorum. Gerçek hayattaki belli başlı açılardan çekilmiş resimlerine bakıyorum. Örneğin köprünün teknik detaylarına internetten baktım direkleri kaç metre, genişliği ve uzunluğu kaç metre. Bu bilgiler üzerinden 3d bir konsept oluşturup biraz kafadan biraz resimlerinden her şeyi gerçeğine uygun hale getirmeye çalışıyorum.

    Evet çok fazla 3D model ve karmaşık shader materyalleri üzerine yoğun çalıştığım için optimize etmezsem Unreal Engine 4 ile verimli performans alamam. Bir modelden objeye göre 3 veya 4 aşamalı LoD, çoklu shader kanallarını RGBA kanallarına gömerek, yani bir nevi tek Node içerisine sıkıştırarak elde ettiğim paketler, bahsettiğin texture atlas'ı verimli kullanmak için, belirli uzunluk ve genişliklere sahip farklı objeleri tek bir UV Atlas'ında toplayıp, Unit başına kaç texel düşecekse Substance Graph üzerinden basit bir matematik ile farklı objeleri uyumlu Texel Density oranında toplamak gibi bir sürü yönteme başvuruyorum. Her biri küçük küçük performans kazanımları elde ettirip, toplamına vurduğunda çok ciddi bir optimizasyon oranı sağlıyor bana. Tabi bazı durumlarda da hiç uğraşmayıp olduğu gibi koyduğum şeylerde oluyor. Duruma göre yani.

    UE4'de farklı performans log'larını takip ederek karar alıyorum bu konuda.

    Kıyamet Sonrası İstanbul (Bölüm Tasarımı) - [Yapım Sürecinde-Oyun İçi Test Renderlar]


    GPU visualiser buna iyi bir örnek, performansı en çok hangi element patlatıyor, hangi iş parçacığını en çok etkiliyor bunları takip ederek ilerliyorum. Bazen geniş sahnelerde Bake light sistemi bile kurtarmayabiliyor çok fazla objenin ışık bilgilerini bellekte saklamak motoru yorabiliyor. Yani değişik değişik bir sürü yönteme başvurmak gerekebiliyor bu konuda.

    Kusura bakma bende uzun yazdım ama detay vermek istedim biraz.




  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkemizde böyle insanların olduğunu bilmek güzel başarılarının devamını diliyorum
  • Çok başarılı çalışma olmuş. Böyle yetenekli insanları görmek güzel. Tabii ki eksiklikleri olacaktır. Ülkemizde ki oyun stüdyoları ile görüştün mü?
    3A sınıfında oyun yapmak bir ekip işi. Önemli olan bu ekibi yetiştirecek ve bir araya getirecek devlet politikası ve eğitim sistemidir.
  • SHADOW kullanıcısına yanıt
    Aynen bende o ayrıntıya dikkat ettim . En azından o kadar kirli ve yıpranmış olan aracın yıllar içinde lastiğinin havası inmiş olması lazım
  • Yıllar yıllar önce hayalim olan şu (benzer veya başka şeyler) tasarımları adam gerçeğe dönüştür. Eline sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam eline sağlık bu bile büyük başarı cidden,

    Destek olmaya hazırız
  • Çok güzel olmuş , tebrikler. Başarılarınızın devamını dilerim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam yaş kaç ? Ne mezunusunuz merak ettim egitim vs
    Gercekten mukemmel calismalar helal olsun

    Sana destek verilmesi lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ellerine sağlık hocam kolay gelsin harika işler gerçekten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam elinize sağlık çok güzel olmuş fakat bizim ülkede ne mizaha ne sanata nede bu tarz şeylere hoş görü sıfır malesef. Osuruktan nem kapan bir milletiz köprü yıkık, polis arabaları tomalar ezik falan adamın üstüne iftira atarlar sübliminal mesaj veriyo bu fetöcü, terörist falan diye dikkat edin lütfen.
  • Adam uğraşmış yapmış👏



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi radko -- 5 Temmuz 2019; 11:0:26 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kolay gelsin demekten başka birşey diyemiyorum :)) 3a oyun standardı nedir bilmem ama anlattığınız kadarıyla tek kişinin gezebileceği bir şey. ornek fotolar güzel olacağını gösteriyor. bayağı emek istese gerek
  • Hocam bilgisayarinin ozellikleri nedir?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Harika hocam. Umarım iyi bir şirkete kapağı atarsınız :) ki zaten olacak gibi görünüyor, gerçekten harika. Başarılarınızın devamını dilerim.

    Alakam olmamasına rağmen benim bile bu alana yönelesim geldi :))
  • çizimleriniz gayet güzel hocam başka bir ülkede olsanız devlet destek verir stüdyo kurardınız burada anca kapağı yurtdışına atmayı düşünüyoruz maalesef

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok güzel bir iş yapıyorsunuz tebrikler,bu şekilde yılmadan devam :)
  • Merhaba, öncelikle eline sağlık, gidişat güzel görünüyor fakat özellikle araç ve belli hard surface modellerinde bir problem var gibi . Ama bunun modellemeden dolayımı (bevel veya crease'lerdenmi ) yoksa normal map bakelerinden veya lightmaplerdenmi yoksa hepsinin birleşiminden biraz ,birazda kullandığın assetlerden dolayı mı anlayamıyorum. Bir de Foliage kullanırken rotasyonun yanında sınırlayarak size randomizasyonunu kullanırsan belki görsel olarak daha albenili gözükebilir.

    eline sağlık, kolay gelsin. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheNone -- 5 Temmuz 2019; 16:8:16 >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.