Şimdi Ara

Kıyamet Sonrası İstanbul (Bölüm Tasarımı) - [Yapım Sürecinde-Oyun İçi Test Renderlar] (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
159
Cevap
37
Favori
28.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
384 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: general4242

    Ya tek başınıza bunları yapıyorsunuz yurt dışından su an bile sizi almalari gerekmiyor mu ?
    @general4242, aslında bu konuda olumlu bazı gelişmeler yaşadım. Guerrilla Games (Killzone ve Horizon Zero Dawn'ın geliştiricileri) ve Gameloft'a başvuru yapmıştım Kanada'da bu firma. Geri dönüş de aldım mail şu şekilde:

    Kıyamet Sonrası İstanbul (Bölüm Tasarımı) - [Yapım Sürecinde-Oyun İçi Test Renderlar]


    Mailin Türkçesi, ilk önce olumsuz bir dönüş olduğunu belirtip sebebini şu şekilde ekliyorlar: Çok ilginç bir profilin olmasına rağmen, mevcut prodüksiyon ekibimizin senin ülkendeki biri için uzun bir çalışma izni çıkarılması sürecini bekleyecek vakitleri yok. Bununla beraber, eğer Kanada'da resmi bir çalışma iznin olursa bizimle yeniden iletişime geçmekten lütfen çekinme. Başvurunu yeniden değerlendirmekten memnuniyet duyacağız.

    Hem Guerrilla Games hem de Gameloft'tan aldığım dönüş aynı bu şekilde oldu. Normalde bana bahane yapmalarına gerek yok, uygun bulmasalar dönüş yapmaz ve yollarına bakarlar. Bunlar dönüş yapıyorlar, yaptıklarımı beğendiklerini söylüyorlar, ülke açısından şartlarım el verişli olsa beni değerlendirmek istediklerini söylüyorlar.

    Şu an tek ihtiyacım olan, çalışma izni ve vize desteği ile alakalı gerekli evraklar için süre ve getirme masrafını sıkıntı etmeyecek olan babayiğit bir firma. Bu tarz yarı olumlu yarı olumsuz dönüşlerinden anlıyorum ki er geç gideceğim yani Allah'ın izni ile.

    @Zafer Korkmaz, Teşekkürler, hayır Store'da satışa çıkarmadım henüz hiç birini. Yapma amacım daha çok Artstation'ı geliştirmeye yönelik olduğundan her şey benim arşivimde kalsın istiyorum şu an için. Topluca piyasaya süreceğim er geç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 3 Temmuz 2019; 20:33:30 >




  • Çok güzel olmuş, temanın yoğunluğunda da başarılı iş çıkaracağınıza eminim ellerinize sağlık ancak modellemelerin yanında yazılım için başkalarıyla iş yapmanızı öneririm çünkü yazılım kısmı baya kafa ağrıtıyor, hem yazılımı yapmak hem modellemek sizi çok yorar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam elinize sağlık
    Modeller güzel ancak oyun yapımı sandığımız kadar kolay değil bir kaç model yapıp şuradan burdan modellerlerle AAA oyun yapmak çok zor. Ayrıca çok düşük veya bedavaya yapmaaya/yaptırmaya kalkarsanız piyasaya, piyasada çalışanlara ve kendizine de zarar verirsiniz.
    Bunu moralinizi bozmak için söylemiyorum tam tersi, yaptığınız işler çok güzel ve çok değerli ve ona göre iş yapmanız veya kurmaniz lazım, bir oyunun tek başıma herseyini yapcagim vs derseniz hem hayal kırıklığına uğrarsınız hem de piyasaya zarar vermiş olursunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Statistik -- 3 Temmuz 2019; 20:50:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumdaki hayran olduğum tek insansın hocam bayılıyorum senin şu yeteneğine.. bide onca uğraşınin emeğinin içinde bizleride ayrintili olarak bilgilendiriyorsun ya harbi diyorum cok farklı bir yerin var bu forumda. Sana helal olsun inşallah hak ettiğin hayalindeki makamlara gelebilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Metal-Gear kullanıcısına yanıt
    Modelleme için hangi programlari kullaniyorsunuz.
    3ds maxe giriş yapmıştım ben.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam cok guzel gözüküyor elinize emeğinize sağlık. Başarılarınızın devamını dilerim. İnşallah zamani geldiğinde oyunu biz de test edebiliriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sağolun arkadaşlar.

    @Statistik, Hocam 3A oyun yapmak zordan ziyade imkansız zaten tek başına. Ben hiç bir zaman için 3A oyun yapmaya çalışmadım, o tamamen ekip işi. Mesela bir hollywood filmi çekerken kameraman ayrı olmazsa, ses ekibi ayrı olmazsa, yönetmen ve sanat ekibi ve görsel efekt sanatçıları ayrı olmazsa film çekilebilir mi? Çekilemez, tek başına çekmen imkansız, 3A oyun yapmakta aşağı yukarı aynı şey.

    Benim yaptığım bütün çalışmalar, 3A oyun standartlarında Sanat çalışmaları. Yani modeller, shader programlamaları, bunların optimize düzeyleri herhangi bir 3A oyun projesinde kullanılmaya hazır olacak şekilde tamamladığım modeller. Yaptığım bölüm tasarımları da herhangi bir 3A oyunun içerisinde kullanılmaya kabul görecek standartlara sahip. Ben, şu vaziyette 3A oyun geliştiren bir ekibin sanat kanadından bir parçası olabilirim, ama tek başıma bütün bir oyunu geliştiremem, buna bilgim yetse ömrüm yetmez.

    Bu sektördeki dalım oyunların jeneriklerinde gördüğünüz 3D Assets ya da Environment Artist bölümü. Her iki ekipte de yer alabilirim. Ek olarak görsel efektler de yapıyorum. Zaten AAA oyun demek yüksek bütçeli oyun demektir, sıfır bütçe ile yapılması imkansız olan bir şey. Başlıktan ötürü bunun baştan sonra bir 3A oyun olacağı anlamı çıkmış olsa gerek.

    Kendi alanımda tek başıma çalışıyorum yani anlayacağınız. Şu anki çalıştığım proje de her şeyiyle oynanabilir bir bölüm tasarlamak. İçerisinde bir aksiyon yaşanmayacak, piyasaya bir 3A oyun sürmek amacında değil yani hiçbir projem, ki bu imkansız. Eğer bir AAA oyun şirketinde Environment Artist isimli ekipte yer almak istiyorsam, şu anda doğru yolda ilerliyorum. Bütün environment artist olmuş olan elemanlar bir sürü element hazırlayıp, cüzzi miktarda bunu programlayıp, bir çevre içerisinde oynanabilir hale getirdiklerini gösteren Portfoliolar oluşturmuşlardır. Bende şu an tam olarak bunu yapmaktayım. Bazı elementlerin yapımına dair gösterim yaptığım resimlerdeki yöntemleri İngilizce yazmış olmam tamamen bundan kaynaklı, yabancı yerlere başvurulara yönelik projeler olduğu için bu şekilde.

    Tamamlamış olduğum 3A standardı oyun elementlerinin tümüne şuradan bakabilirsiniz, bu linkte daha önceden de oynanabilir halde yapıp bitirdiğim bir proje de mevcut:

    https://www.artstation.com/evren01



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 3 Temmuz 2019; 21:47:0 >




  • çok saygı duydum varoluş amacını hayata geçirip başaran insanların hep daha iyi yerlere gelmesini isterim. helal olsun ne diyelim
  • bugun de bizi gururlandıran güzel bir kardeşimiz çıktı. çok şükür. eline koluna sağlık umarım layik olduğun yere koşar adımlarla tırmanırsın güzel kardeş.
  • Şu an herhangi bir Avrupa ülkesinde yaşiyor olsaydık bu adam aninda kapılır sağlam bir maaş alırdı ama malesef ki ülkemizde alacağı maaş asgari ücret ya da biraz daha fazlası

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yap oraya yıkık bir rte heykeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam hangi motor ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bu otobüslerin, ambulansın ustunde ki yazıları cıkartmalrı da sen mi yaptın ? birebir aynı olmuş. nasıl becerdin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rajeesh

    bu otobüslerin, ambulansın ustunde ki yazıları cıkartmalrı da sen mi yaptın ? birebir aynı olmuş. nasıl becerdin
    @Rajeesh, Bu tip şeyler için alfa ya da transparanlık maskesi oluşturulur. Aynı yazı tipi ile, ya da çıkartmaların şekline uygun illüstrasyon türevinde UV Atlasları'ının üzerine bu çizimi yerleştiririz maske olarak. Photoshop'taki katman maskelerine benzer bir çalışma akışı. Resimde de gösterdiğim gibi, beyaz olan alanlara özel bir shader seti hazırlayıp beyazların içinde gözükmesini sağlarız. Grafik işlemede Beyazlar 1'i, siyahlar ise 0'ı ifade eder, arada kalan gri alan varsa buna interpolasyon ile blendleme denir.

    Bu yöntem değişik şekillerde ve tipte bilgisayar oyunlarında transparanlık maskesi ile göstermek istediğimiz her türden objenin üzerine uygulanır. Ağaçların yaprakları, kumaş parçaları vs. gibi şeylerin tabanı bu alfa mask ya da transparancy mask ya da opacity mask isimli bu tekniğe dayanıyor. Verimli UV atlasları da oluşturarak muntazam görüntüler elde etmiş oluyoruz.

    Kıyamet Sonrası İstanbul (Bölüm Tasarımı) - [Yapım Sürecinde-Oyun İçi Test Renderlar]


    Kıyamet Sonrası İstanbul (Bölüm Tasarımı) - [Yapım Sürecinde-Oyun İçi Test Renderlar]


    @drk_m, tabii ki bitki örtüsü böyle olmayacak, belirli aralıklarla birbirinden farklı türlerin bir araya gelişi ile oluşacak her şey. Burada tek bir bitki türünden tek bir ortamda test renderı almak istediğim için böyle inci gibi dizdim her şeyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 3 Temmuz 2019; 23:24:49 >




  • Otlar çok abartılı kenevir otları çoğalmış gibi gözüküyor :D
    Arabalar yukardaki arkadaşın dediği gibi tanınmaz hale gelmesi lazım.
    Mesela otobüsün üstünde bir göçük olabilir.Harika bir iş yapmışsınız emeğinize sağlık.
  • Dostum eline emeğine sağlık, umarım güzel ve başarılı bir sonuç alırsın fakat AAA kalitesi böyle olmaz bilgilendireyim istedim. Tek başına isterse sınırsız kaynağın olsun yinede kalkamazsın o seviyenin altından. Dev stüdyolar bile büyük bütçeli yatırımlar ile ancak doğru düzgün bir şey yapabiliyor. Yapmak için yapmıyor da gerçek anlamda bu işi tamamlayıp bundan bir gelir elde etmek istiyorsan görseli olabildiğince iyi tutup asıl enerjini oyunun dinamiklerine ayırman daha verimle olacaktır. Takipteyim umarım istediğin gibi sonuçlanır.
  • Foliage çalışmalarınız geliştirilebilir ama 3d modelleriniz gerçekten etkileyici. Marketplace veya assetstore da satışa sunmayı düşünürseniz (belkide satıyorsunuzdur) ciddi kazanımlar elde edebilirsiniz. Portfolyonuzdaki işler çok kaliteli görünüyor. Başarılarınızın devamını dilerim.

    Ayrıca buradaki oyun yapılmış, bitmiş, yayınlanır artık vb yazan arkadaşlara oyun tasarımının çok farklı bir süreç olduğunu hatırlatmak isterim. Triple A dediğimiz oyunlarda diğer bütün bileşenleri göz ardı edip sadece 3d model asset olarak bakarsak bile binlerce asset bulunur. 5 10 assetle kişisel olarak AAA oyun yapmak diye bir olgu mümkün değildir. Ki kişisel olarak sadece böyle 3d modellerin yapımı bile aylar sürmektedir. Oyunu oyun yapan olgu input-output interactionudur. Grafik sadece grafiktir bir oyun niteliği taşımaz.
  • Hocam başarılar, başladığınız iş kolay değil umarım bu zorlukla başa çıkarsınız gerçekten işiniz zor. 2011 ve öncesi bazı oyunlardaki oynanış mantığı, hazır animasyonların rahatsız ediciliği beni oyundan soğutuyordu. Oynanış açısından güzel bir iş çıkarırsanız, rahat bir şey çıkarırsanız ondan sonrasını her türlü halledersiniz diye düşünüyorum umarım bu çalışma sürecinde güzel şeyler görürüz tekrardan kolay gelsin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hangi programları kullanıyorsunuz hocam? Bu işlere başlayacak olanlara tavsiyeleriniz nelerdir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kanarya75 -- 4 Temmuz 2019; 0:22:20 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzele benziyor, başarılar.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.