Şimdi Ara

Kişisel Bilgi Hırsızlığı, İzinsiz Ticari İletişim, Şikayet Yöntemleri (53. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.239
Cevap
62
Favori
172.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kadircitak kullanıcısına yanıt
    Tamamen dosyaya bakan memurun keyfine kalmış. İçerik ve ekran görüntüsünden sadece bir tanesi yeterli aslında. Tabi ben de sizin gibi işi şansa bırakmamak için hem içerik metnini, hem de ekran görüntsünü ekliyorum, yetmiyor şikayet konusuna aracı hizmet sağlayıcı ünvanını, iletinin hangi mevzuat hükümlerine aykırı olduğunu, birden çok gönderilmişse ikinci-üçüncü izinsiz ileti diye belirtiyorum. Buna rağmen 8-10 şikayetim eksik bilgi gerekçesi ile iptal edildi. BİMER bu konuda işe yarıyor, biraz zaman alabilir ama sonuç alırsınız.

    Ekran görüntüsü yükleme ile ilgili sistemde tuhaf bir sorun var. Yüklediğiniz resmin en/boy oranını birebir yapıp resmi bozuyor. Yani 1080*1920 çözünürlükte resim yüklüyorsunuz, alttan üstten sıkıştırıp kare şekline getiriyor. Böyle olunca da yazılar düzgün okunmuyor. Ben de üşenmeyip photoshop'da kesme biçme yaparak metni bozmadan ekran görüntüsünü kare şekline getiriyorum Tabi bu vatandaşın değil, bakanlığın bilgi işlem dairesinin görevi.

    Mesajın başlıksız olması (numara ile gönderilmesi) sanıldığının aksine daha kötü bir durum. Neden diye sorarsanız, kimlik hırsızlığı ve sahte imza ile açılan hatları kullanıyorlar, hattın üzerinde olduğu kişinin olayla bir ilgisi olmuyor. Bu hatları kullan-at yapıyorlar, aynı numaradan ikinci bir mesaj gelmiyor. Ama başlıklı olursa (gönderen kısmında isim yazıyorsa) bu mesajı gönderenin, BXXX kodlu firmada her türlü kaydı oluyor. Genelde aynı başlığı kullandıkları için takibi de daha kolay oluyor.




  • gelen her mesajı üşenmeden şikayet ediyorum eskisi kadarda sık gelmiyor artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    Tamamen dosyaya bakan memurun keyfine kalmış. İçerik ve ekran görüntüsünden sadece bir tanesi yeterli aslında. Tabi ben de sizin gibi işi şansa bırakmamak için hem içerik metnini, hem de ekran görüntsünü ekliyorum, yetmiyor şikayet konusuna aracı hizmet sağlayıcı ünvanını, iletinin hangi mevzuat hükümlerine aykırı olduğunu, birden çok gönderilmişse ikinci-üçüncü izinsiz ileti diye belirtiyorum. Buna rağmen 8-10 şikayetim eksik bilgi gerekçesi ile iptal edildi. BİMER bu konuda işe yarıyor, biraz zaman alabilir ama sonuç alırsınız.

    Ekran görüntüsü yükleme ile ilgili sistemde tuhaf bir sorun var. Yüklediğiniz resmin en/boy oranını birebir yapıp resmi bozuyor. Yani 1080*1920 çözünürlükte resim yüklüyorsunuz, alttan üstten sıkıştırıp kare şekline getiriyor. Böyle olunca da yazılar düzgün okunmuyor. Ben de üşenmeyip photoshop'da kesme biçme yaparak metni bozmadan ekran görüntüsünü kare şekline getiriyorum Tabi bu vatandaşın değil, bakanlığın bilgi işlem dairesinin görevi.

    Mesajın başlıksız olması (numara ile gönderilmesi) sanıldığının aksine daha kötü bir durum. Neden diye sorarsanız, kimlik hırsızlığı ve sahte imza ile açılan hatları kullanıyorlar, hattın üzerinde olduğu kişinin olayla bir ilgisi olmuyor. Bu hatları kullan-at yapıyorlar, aynı numaradan ikinci bir mesaj gelmiyor. Ama başlıklı olursa (gönderen kısmında isim yazıyorsa) bu mesajı gönderenin, BXXX kodlu firmada her türlü kaydı oluyor. Genelde aynı başlığı kullandıkları için takibi de daha kolay oluyor.

    quote:

    Mesajın başlıksız olması (numara ile gönderilmesi) sanıldığının aksine daha kötü bir durum. Neden diye sorarsanız, kimlik hırsızlığı ve sahte imza ile açılan hatları kullanıyorlar, hattın üzerinde olduğu kişinin olayla bir ilgisi olmuyor. Bu hatları kullan-at yapıyorlar, aynı numaradan ikinci bir mesaj gelmiyor.


    Aslında tam tersi, bu tarz olaylarda yaptırımlar daha ağır ve caydırıcı oluyor. Bu olayın aynısı önüme iki farklı dava geldi, ikisinde de sahte kimlikle sim başvurusunu onaylayan çalışan belgede sahtecilikten ceza aldı. Hatta savcılık olayın resmi evrakta sahtecilik olduğunu çünkü hazırlanan belgenin BTK'ya da sunulmak zorunda olduğunu, bu sebeple taraflardan birinin kamu kuruluşu olduğunu öne sürdü ki onun cezası daha ağır.

    Yani sahte kimlikle hat çıkartılmasına yardımcı olan şube çalışanları ceza aldıkça, bu tarz işlere bulaşmayı düşünen şube çalışanları biraz daha çekiniyor ve caydırıcılık artıyor.




  • cevaps C kullanıcısına yanıt
    Sahte hatlara ceza verildikçe adamlar başlıklı sms atmaya başlıyor. vatan bilgisayar, mediamarkt, dominos gibi koca şirketler bile eskiden başlıksız sms gönderiyordu. Olayın ticari iletişim boyutuna bakarsak başlıklı mesajın göndericisini tespit etmek daha kolay. Bxxx koduna bakıp firmaya bu başlık hangi müşterine ait diye soruyor, gelen cevapa göre firmaya tebligatı yolluyor. Başlıksız mesajda dediğiniz gibi bir de adli süreç işleyecek, bu da yıllar süren birşey

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu namassuzlar numaranızı bir kere ele geçirdi mi yandınız Dün gece gelen mesaj

    Kişisel Bilgi Hırsızlığı, İzinsiz Ticari İletişim, Şikayet Yöntemleri

    Mesajı Gönderen: 08505900332
    Aracı Hizmet Sağlayıcı: ÖZTEK HABERLEŞME TİCARET SANAYİİ LTD. ŞTİ.
    Suç Unsurları: Türk Ceza Kanunu 135,136,228. maddeleri, 6698 Sayılı Kanun, 6536 Sayılı Kanun

    Erişim engeli için link: https://www.ihbarweb.org.tr/ihbar.php?subject=7 www.tipobet602.com

    104'den 602'ye keskin bir geçiş yapmışlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Boone -- 9 Eylül 2017; 11:18:55 >




  • Şimdi de hattımdan 100 lira alışveriş yapmaya çalıştı namussuzlar. Emniyet bilişim suçları bürosuna ihbar etmenin zamanı geldi.

    Kişisel Bilgi Hırsızlığı, İzinsiz Ticari İletişim, Şikayet Yöntemleri
  • Dr. Boone kullanıcısına yanıt
    Bu şikayet ederken yazdığınız mesajı kanunları yazan yazı metninin örneğini alabilir miyim paylaşır mısınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt
    Tabiki, memnuniyetle

    TİSS şikayet konuları

    Ticari ileti metni:
    quote:

    Aracı Hizmet Sağlayıcı: xxxx (BXXX kodundaki firma ismi) İlgili yönetmeliğin 9-3 maddesi uyarınca aynı iletişim kanalı ile ücretsiz ret imkanı sunulmamıştır.


    Bahis/Kumar amaçlı ileti metni:
    quote:

    Aracı Hizmet Sağlayıcı: xxxx (BXXX kodundaki firma ismi)TCK 228. maddesine aykırı olarak kumar/bahis amaçlı
    ticari ileti gönderilmiştir. İletiyi gönderenle ilgili adli işlemin yanı sıra 6563 Sayılı Kanun kapsamında işlem yapılması gerekmektedir.


    Mobil ödeme dolandırıcılığı BTK şikayet metni (konuyu tam uygun olmasa da "istek dışı ek paket aboneliği" seçtim):
    quote:

    Avea İletişim Hizmetleri A.Ş. faturalı hat abonesiyim. xx/xx/2017 tarihinde saat xx:xx ve xx:xx'de 7979 servis numarasından tarafıma Riot Games adı altında 100 TL mobil ödeme işlemine ilişkin SMS gelmiştir. Sözkonusu işlem bilgim ve iznim dışında olup Türk Ceza Kanunu 135 ve 136. maddelerine aykırı olarak kişisel bilgilerimi ele geçiren şahıslar tarafından hattım üzerinden Türk Ceza Kanunu 158/1-f maddesine göre bilişim sistemleri yolu ile dolandırıcılık girişimi yapılmıştır. Yasal haklarım saklı kalmak koşuluyla olayla ilgili inceleme başlatılmasını önemle talep ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Boone -- 9 Eylül 2017; 19:56:44 >




  • Sazak gsm şikayet formunu doldurdum.
    Bahis spam sms gelmiyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dr. Boone kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim reklam sms atan toplu sms firmalarına yollamak için istemiştim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt
    TCK 135 ve 136 ile 6563 sayılı kanun de anlar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toplu sms hukuksuzluğu devam ediyor. Biraz önce gelen sms:
    Kişisel Bilgi Hırsızlığı, İzinsiz Ticari İletişim, Şikayet Yöntemleri

    Başlığa bakın "SONFIRSAT" ne kadar da orijinal değil mi

    Bakın aşağıdaki madde ne diyor:
    quote:

    (2) İşletmeciler, SMS ve MMS gibi mesaj hizmetlerinin sunumunda alfanümerik karakterli CLI
    olarak göndericinin adı ve soyadı ile ticaret veya mesleki unvanına veya anılan ad, soyad veya
    unvanın ilgili bölüme sığmak üzere kısaltılmış haline yer verebilirler. Ayrıca işletmeciler,
    anılan kapsamdaki alfanümerik karakterli CLI’ın, göndericiyi tanımlamayan ifadeleri
    içermemesi ve yanlış veya yanıltıcı bir biçimde oluşturulmaması için gerekli tüm tedbirleri
    alırlar.
    İşletmeci alfanümerik karakterli CLI’ın;
    (a) Gönderici ad-soyadı olması halinde kimlik belgesini, unvanı olması halinde kimlik belgesi
    ile birlikte unvanı ispatlayıcı belgeyi,
    (b) Şirket unvanı olması halinde, şirket tarafından imzalı ve kaşeli Ticaret Sicil Gazetesi örneği
    veya Ticaret Sicil Kaydı veya unvanı ispatlayıcı diğer resmi belgeleri,
    (c) Kamu kurum ve kuruluş unvanı olması halinde, ilgili Kamu kurum ve kuruluşundan alınmış
    resmi belgeyi,
    (ç) Sivil toplum kuruluşu unvanı olması halinde, ilgili sivil toplum kuruluşundan alınmış
    belgeyi,
    (d) Marka adı içermesi halinde, marka sahipliğini ispatlayıcı belgeyi,
    (e) İnternet sitesi adresi içermesi halinde, alan adı sahipliğini ispatlayıcı belgeyi,
    (f) Bayiliği veya temsilciliği yapılan bir firma veya kuruluş adını içermesi halinde, ilgili firma
    veya kuruluş izninin alındığını ispatlayıcı belgeyi
    (g) İşbu fıkrada yer almayan şekillerde kullanımı halinde, gerekli görülebilecek ispatlayıcı
    belgeleri
    temin etmekle ve gerektiğinde Kuruma ibraz etmekle yükümlüdür.


    Sinerji Telekomünkasyon A.Ş. firması, yukarıdaki maddeyi ihlal ederek abonelerinden gönderen bilgisini ispatlayıcı hiçbir belge istemeden yanıltıcı başlık tahsis etmiştir. Bakalım BTK bu hukuksuzluğa karşı ne yapacak




  • Dr. Boone kullanıcısına yanıt
    Kişisel telefondan reklam amaçlı gönderenlere operatör bişi yapabilir mi?

    Ticari amaçla kullandığı için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt
    Sözleşmesini fesheder, zararını tazmin için dava da edebilir.
  • Dr. Boone kullanıcısına yanıt
    Bunla ilgili operatörü aradım savcılığa suç duyurusunda bulunun dedi temsilci biz buradan bili yapamıyoruz dedi

    direk operatöre mail mi atayım ben bu konuyla ilgili

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt
    https://sikayet.btk.gov.tr daha etkili bence. Tabi abonesi olmadığınız operatöre ihbar edince "benim abonem değilsin banane" diyebilir.

    5809 sayılı kanun madde 60-4
    quote:

    (4) Elektronik haberleşme hizmeti sunan bir işletmeci ile abonelik sözleşmesi yapan gerçek ve tüzel kişiler faaliyetlerinin gereği olarak aldıkları hizmeti üçüncü kişilere ücretli veya ücretsiz verebilir. Aboneler yararlandıkları hizmeti ticaret amacıyla üçüncü kişilere sunamazlar. Aksine davrananların abonelik sözleşmeleri iptal edilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Boone -- 5 Ekim 2017; 13:47:43 >




  • Dr. Boone kullanıcısına yanıt
    Hepsinde aboneliğim var sıkıntınyok eve gidince bi btk ya iteleyin bakalım ne cevap verecwkmekran görüntüsü ile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt
    tiss'yi de unutma, operatörün yapacağı tek şey ticari kullanım nedeniyle abonelik sözleşmesini feshetmek. Hattı kullanana asıl cezayı gtb kesecek, tabi sahte evrakla açılmamışsa
  • Dr. Boone kullanıcısına yanıt
    Altında zaten 2 numara daha vardı halıcı geçen hafta gelmişti numara inşallah iptal olamamıştır eve gidince bi ekran 📺 görüntüsünü eklerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt
    iptal olsa da sorun değil, gtb talep ettiğinde abonelik evrakını gödermek zorunda
  • 
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.