|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RoaRR -- 28 Aralık 2025; 10:57:12 > |
|
_____________________________
|

|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RoaRR -- 28 Aralık 2025; 10:57:12 > |
|
_____________________________
|
|
Aboooovv bu başlıktaki cahilleri görünce kimlerle araba kullanıyoruz dedim. Siz bizimle canlı konum paylaşın en iyisi kendi sağlığımız için sizin olduğunuz yerlerde biz araba kullanmayalım. Kış lastiği karda, yağmurda ve çamurda üstündür. Yol tutuşunuzu artırır. Size daha kısa fren mesafesi sağlar. Otobanda şehir içine göre daha hızlı gidersiniz. Yüksek hız fren mesafenizin de artması anlamına gelir. Otoban yolları, açık alanlar, köprüler şehir içi yollara göre daha çabuk donar. Frenleme açısından 90 km/s hızla giderken kış lastiği ile 35-40 m mesafede dururken yaz lastiği ile bu mesafe 50 metreye çıkar. Bu da 2-3 otomobil mesafesi demektir. Düzenli araba kullanıyorsan İstanbul'daki hava sıcaklığının 2 ay 7 derece altında olması ile 12 ay 7 derece altında olması arasında bir fark bulunmuyor. He bu 2 ayda soğuk diye araba kullanmıyorsan tabi ki değiştirme. Aksi takdirde değiştirmek gerekir. Olay konfor değil riski minimuma indirmek. Trafikte kış lastiği takmadığı için bana çarpan biri olursa yumruklarım da ona çarpar. Stres atmış olurum. Maliyet sebebiyle lastik değiştirmeyeceksen araba alma kardeşim. Araba başlı başına masraf. Bunun trafik sigortası, kaskosu, benzin alması, MTV'si var. Ben 3 kuruş kâr edeceksin diye trafikte beni ve aracımı tehlikeye atmaya ne hakkın var? Gerçekten ne cahil insanlar var ya. Bu ülkenin en büyük problemi eğitimsizlik. Hadi soran bilmemek değil öğrenmemek ayıp demiş sormuş ama akıl verendeki kendinden eminliğe bak. Boşuna dememişler bir delil ile kırk alimi yendim kırk delille bir cahili yenemedim. |
|
Yılın iki ayında emekli hayatı yaşıyor evde oturuyorsan, iki ay meto-büs otobüs kullanıyorsan gereksiz. Diğer durumlarda 1 ay dahi olsa zaruri.
Kaskodur sigortadır sanayidir uğraşmamak adına riske edilmesi mantıklı görünmeyen durum. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EndlessRoad -- 28 Aralık 2025; 11:27:34 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Kış lastiği 7 derece ve altında etkili. İstanbul'da heralde 7 derece ve altında olan gün sayısı yılın 2 ayını geçmez. Bence gereksiz. Kaldı ki zaten yola pek çıkmıyormuşsunuz. Gereksiz masraf olur bence: sadece lastik fiyatı değil Lastiklerin taktırılması ve saklanması var. |
|
_____________________________
Boş vaktinde araştır: WTC7 ( Dünya ticaret merkezi bina no 7 ) nasıl serbest düşüş yapmış. Belki dünyanın nasıl bir yer olduğunu anlarsın.
https://www.ae911truth.org/languages/turkish |
|
Aboooovv bu başlıktaki cahilleri görünce kimlerle araba kullanıyoruz dedim. Siz bizimle canlı konum paylaşın en iyisi kendi sağlığımız için sizin olduğunuz yerlerde biz araba kullanmayalım. Kış lastiği karda, yağmurda ve çamurda üstündür. Yol tutuşunuzu artırır. Size daha kısa fren mesafesi sağlar. Otobanda şehir içine göre daha hızlı gidersiniz. Yüksek hız fren mesafenizin de artması anlamına gelir. Otoban yolları, açık alanlar, köprüler şehir içi yollara göre daha çabuk donar. Frenleme açısından 90 km/s hızla giderken kış lastiği ile 35-40 m mesafede dururken yaz lastiği ile bu mesafe 50 metreye çıkar. Bu da 2-3 otomobil mesafesi demektir. Düzenli araba kullanıyorsan İstanbul'daki hava sıcaklığının 2 ay 7 derece altında olması ile 12 ay 7 derece altında olması arasında bir fark bulunmuyor. He bu 2 ayda soğuk diye araba kullanmıyorsan tabi ki değiştirme. Aksi takdirde değiştirmek gerekir. Olay konfor değil riski minimuma indirmek. Trafikte kış lastiği takmadığı için bana çarpan biri olursa yumruklarım da ona çarpar. Stres atmış olurum. Maliyet sebebiyle lastik değiştirmeyeceksen araba alma kardeşim. Araba başlı başına masraf. Bunun trafik sigortası, kaskosu, benzin alması, MTV'si var. Ben 3 kuruş kâr edeceksin diye trafikte beni ve aracımı tehlikeye atmaya ne hakkın var? Gerçekten ne cahil insanlar var ya. Bu ülkenin en büyük problemi eğitimsizlik. Hadi soran bilmemek değil öğrenmemek ayıp demiş sormuş ama akıl verendeki kendinden eminliğe bak. Boşuna dememişler bir delil ile kırk alimi yendim kırk delille bir cahili yenemedim. |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
Sarımsaksever
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Bana göre araban varsa 7/24 yola çıkmaya hazır olmalıdır. Yakıtı, lastiği her şeyi ile. 2 ay kısa bir süre değil, lastikler de pahalı ama michelin, conti vs almasanız da idare eder bir lastik alın derim. Hatta kara jant bulup küçük janta geçerseniz lastik fiyatları çok düşer. |
|
_____________________________
|
|
İstanbul'a kış yok ki. Tepelik bir yerde yaşamıyorsun kar her yıl yağmaz, yağsa bile tutmaz. Hadi tuttu diyelim. O günde arabanı kullanma ölmezsin. |
|
_____________________________
|
|
Beklemiş lastklerin de riskleri büyüktür. Şartlara göre seçim yapmak gerekir. Seyrek kullanımda standartları karşılayan dört mevsimlik lastik kullanmak İstanbul ikliminde daha güvenli. Kışlık lastiğe gerek yok. |
|
_____________________________
in vino veritas *
|
|
ben 2 tane aldım taktırdım. arabanın ne zaman lazım olacağı bilinmez. ( sık kullanmıyorum ) mahkemem vardı ankaraya gitmem gerekiyordu. 2 tane kar lastiği aldım önlere. bolu dağında kar yağışına denk geldim. yazlık olsa belki sıkıntı yaşardım. |
|
_____________________________
|
|
Kar değil kış lastiği < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Kar lastiği diye ürün yok. |
|
_____________________________
|
|
Karda kullanıldığını siz yazmışsınız ben değil. Sadece karda değil tüm kışta kullanılır. Kar yağıp yağmaması önemli değil. 2-3 derecede yağan yağmur da tehlikelidir. Zaten karı yoğun olan bölgelerde farklı lastikler önerilir. İstanbulda kar performansından ziyade ıslak zeminde iyi yol tutan ve iyi frenleyen kışlık lastik bakılır. Her bölgenin ihtiyacı farklı. Hatta iskandinavyada çivili lastik kullanıyorlar < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
takmalısın |
|
_____________________________
|
|
Karda kullanılıyor yazmadım. Kar lastiği de demedim. Kar yağmasından örnek vermemin sebebi, kış şartlarının ılıman geçmesini anlatmak. Kış lastiğinin yağmurda daha güvenli değil. Kış lastiğinin tek güvenli olduğu yer buzlanma ortamı. Anlaşılan sen lastik satıcısıcısın, satış yapman lazım. Kaldı ki İstanbul'da 2-3 derece hava yılda kaç kere oluyor, buradan da İstanbul'da kış şartlarının sert olmadığını anlayabilirsin. |
|
_____________________________
|
|
Valla lastik bayisi olmak isterdim < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
4 mevsim lastik almam kullanmam ne yazin performans verir ne kış İstanbul'da yazlık lastik ile devam ederim senelerdir yağmurda da iş görüyorlar , çok kar varsa sürat yapmayacaksın takip mesafene dikkat edeceksin < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
hayır gerek yok . ocak ayına geldik hava durumu bu işte . kar yağınca zincir bile taksan biri gelip geçirir sana o yüzden karda arabayı çıkartmamak daha iyi. |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|