Şimdi Ara

Kiralamadan vazgeçildi, leşçiliğe uygun araç fikri olan?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
2
Favori
1.923
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam gençler,

    Geçenlerde kiralık araç aradığımı yazmıştım. Vazgeçmiş bulunuyorum. Kiralasam da, birileri benim için o arabayı alacak. Ben de harcatmış olacağım. Vergiyi de ödetmiş olacağım. Vazgeçtim. İçime sinmedi. Evin düzgün arabalarından birini abim aldı gitti. Bize kaldı düzgün bir araba. 3 kişi biniyoruz. Yetmiyor. İdareten bir araba alacağım. Alırken de bir daha ne zaman genç olacağım mantığı ile araba bakıyorum:

    Minimum para, maksimum keyif...

    An itibari ile birinci sırada 27.000TL'ye Suzuki Swift 1.6 sport geliyor. Çift egzozlu, 120hp, bit kadar, yakışıklı bir kardeşimiz bu.

    Makul fiyata alınabilecek Citroen C4 VTR da var. Ancak daha büyük ve gene 1.6. Swift muhtemelen daha keyifli olacaktır.

    2008-2010 arası, bu tarz, bu fiyatlarda (5 aşağı 5 yukarı), keyifli tavsiye edebileceğiniz bir şey var mı?

    1.4 Fiat 500'lere baktım. Ucuz değil. 35'e komple boyalılar falan var.







  • Alfa romeo 156
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Alfa romeo 156

    Çok iyi bir seçenek. Ama 2.0'ı 2005 model. 1.6'sı Swift gibi gitmez. Fit olup 2005 alsam, leşçilik yapacağım arabaya yüksek MTV vereceğim. Ama çok iyi bir seçenek. Bunu da ekledim.

    Bir yandan da, içimden bir ses "Hüseyin sen Saab 900'e bakmış adamsın. Git kendine GTV al. Gelecekte ihtiyacın kalmasa da, düzgün araba alsan da satma. Bir köşede dursun GTV" diyor. Nasıl içim gidiyor anlatamam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 21 Kasım 2016; 22:19:38 >




  • ne pinti adamsınya inanamıyorum artıkhüseyin bitmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    ne pinti adamsınya inanamıyorum artıkhüseyin bitmiş

    Ne yapayım? iyi araba var zaten. Uzun yol yapmayacak arabaya çok para versem ne? Az para verip keyif istiyorum. Sürekli binilecek araba olsa Miata al geç. Ama öyle bir durum da yok. Yılda 10.000km yol ya yapar, ya yapmaz. Niye para vereyim ki? O paraya ben nereleri gezerim, kaç kere tekne kiralarım...




  • Model yılı sıkıntısı olmazsa clio rs diyeceğim ya da bertone



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi e30 m3 -- 21 Kasım 2016; 18:23:22 >
  • Corsa 1.7 dti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üstad'a araç önermek bize düşmez ama Punto T-Jet'lere de bakabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e30 m3

    Model yılı sıkıntısı olmazsa clio rs diyeceğim ya da bertone

    İlk bertone'lere baktım. Makul fiyata inince ya duvarda patlamış oluyor, ya airbagli direksiyonu sökülüp momo direksiyon takılmışı... Temiz bertone'ler de hali ile saçman sepelek fiyatlar çekmiş. 35 isteyen var.

    RS'lere bakacağım. Çok iyi fikir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: algülümvergülüm

    Corsa 1.7 dti.

    Corsa'ların sıkıntısı yaş ve km genel olarak. Temizini buldum mu fiyat 20'lere çıkıyor. İki bızıklansa Swift'ten iyi gideceği kesin de, bir noktadan sonra ne kadar iyi gittiğinden ziyade, sürüş keyfi, yol tutuş, fren, güvenlik ve sorunsuzluk daha önemli. Hoş Swift de benzinli. Bu dizel. Üstelik eski tip dizel. Fritöz yağı koysan çalışır... Arıza da yapsa yakıt tasarrufundan çıkarır arızasını da, bilemedim.

    Çok güzel bir alternatif; ama ben Swift ile ikisi arasında fiyat farkını verip Swift'i alsam daha mutlu olurum.

    Şehir dışına çıkmayacak diyorum da, geçen babamın işi vardı araba ile, haftasonu eşimle Kapadokya'ya gidecektik. Eşimin arabası (Kalos) ile gittik geldik. Oluyor böyle şeyler bazen. Alacağım alet Kalos'dan bir tık daha yeni, bir tık daha sorunsuz ve bir tık daha güvenli olursa çok iyi olur. Ne olur ne olmaz. Bu ihtimal yüzünden cesaret edip GTV alamıyorum mesela. Yoksa gidip bir tane alacağım. 10 yıllık GTV kaşıntım sona erecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 21 Kasım 2016; 22:24:48 >




  • Madem bu kadar ekonomi kasıyorsunuz araba 10 bin ya yapacak ya yapmıcak taksiye binin. Aracın bakımı,arıza çıkarma ihtimali,kaza riski,yakıtı, kasko sigortası vs. uğraşacağınıza taksiye binin daha karlı çıkarsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tommyvercetti07

    Üstad'a araç önermek bize düşmez ama Punto T-Jet'lere de bakabilirsiniz

    Neden olmasın? Hiç fena alternatif değil. Şöyle bişi var mesela:

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-grande-punto-1.4-t-jet-sport-120-hp-363890543/detay

    Yıl aynı, Km aynı. 3 kapı T-jet Punto vs. 3 kapı Swift.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pasa_

    Madem bu kadar ekonomi kasıyorsunuz araba 10 bin ya yapacak ya yapmıcak taksiye binin. Aracın bakımı,arıza çıkarma ihtimali,kaza riski,yakıtı, kasko sigortası vs. uğraşacağınıza taksiye binin daha karlı çıkarsınız.

    Pek öyle değil. Araba daha ekonomik. Ankara'da taksi pahalı. Ostim'de işin çıkıyor. GOP'dan taksiye binsen 60 liraya gider. Sonuçta iş yapıyorum. Kısa mesafe de olsa her gün bir yerlere gidiyorum. 10.000km yol yapsan, Ankara'daki km taksi ücreti ile yılda 27.000TL yapar. Daha açılış ücretini girmeden üstelik. Bir de keyif faktörü var. Oynamalık keyifli bir şey istiyorum.

    Normal şartlarda klasikleri trafiğe geri kaydettirip onları da kullanabilirim; ama bir kaza bütün değerlerini alır götürür. Bir de 100km'de 19 litre yakan bir araba ile taksi karşılaştırılabilir oluyor tabi... Özetle yemiyor onu yapmak. Bir araba lazım. Ucuz olsun. Keyifli olsun. Dertsiz olsun. Şu anda öne çıkanlar Swift ve 1.4tjet punto gibi sanki. Ancak içimdeki klasikçi "GTV al" diyor. O ayrı. Amaca yönelik olmaz. Ama iş görebilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 21 Kasım 2016; 22:38:58 >




  • en az dynamic paket olacak şekilde T-Jet puntodan başkası yalan olur.
    Hem güncel bir model hemde tek kapı t-jetlerın bir çoğunda esp, asr, hillholder, spor koltuk, kol dayama gibi aksesuar ve güvenlik özellikleri bulunuyor. sorunsuz dertsiz, parçası bakkalda bulunan ve ucuz, basmadı mı gayet az yakan, bastı mı iyi giden ortalama 2.0 dizellere kafa tutan, yol tutuşu iyi bir araç. Birde 350 tl ye hız sabitleyici taktırırsınız misler gibi binersiniz. suzuki falan sıkıntılı işler.

    Şu araç iyi mesela, tanıdık sayılır sahibi. hifi ses sistemi, hız sabitlemede var:
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-bakimli-temiz-t-jet-331717185/detay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 21 Kasım 2016; 22:48:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    en az dynamic paket olacak şekilde T-Jet puntodan başkası yalan olur.
    Hem güncel bir model hemde tek kapı t-jetlerın bir çoğunda esp, asr, hillholder, spor koltuk, kol dayama gibi aksesuar ve güvenlik özellikleri bulunuyor. sorunsuz dertsiz, parçası bakkalda bulunan ve ucuz, basmadı mı gayet az yakan, bastı mı iyi giden ortalama 2.0 dizellere kafa tutan, yol tutuşu iyi bir araç. Birde 350 tl ye hız sabitleyici taktırırsınız misler gibi binersiniz. suzuki falan sıkıntılı işler.

    Şu araç iyi mesela, tanıdık sayılır sahibi. hifi ses sistemi, hız sabitlemede var:
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-bakimli-temiz-t-jet-331717185/detay

    Hillholder annem için süper olur. Babam veya ben diğer arabayı alıp gidersek annem de kullanacak arabayı. Puntolarda olduğunu bilmiyordum. İyiymiş...

    Cruise control benim için olsa da bir, olmasa da. 95'den beri hemen her araçta vardı bizde. Toplasam 10 kere kullanmamışımdır. Kol dayama da önemli değil. ESP, ASR falan Swift'te de var.

    Müzik seti benim kullandığım araçta zaten olmuyor. Ben onu söküyorum. Müzik setine gıcığım. Ben pc kullanıyorum yıllardır... Şu anki setup'ım windows 10 yüklü bir tablet pc'den alınan usb çıkışa bağlı bir usb-coax çevirici, coax çıkışına bağlı bir Audison Bitone DSP, DSP'den 3 tane DLS A3 amfiye ses çıkışı, 3 yol aktif ses sistemi... Yıh yıh yıh! Evet, biraz SQ müzik sistemlerine meraklıyım. Araçta yalıtım varsa ona hayır demem. Evin altında arabayı soyup 2 gün yalıtımla uğraşma derdinden beni kurtarır. HAhaha!

    Burada en önemli etken hillholder gibi duruyor. İki arabaya da binip, kullanım keyfine bakmak lazım. Linkini yolladığınız aracın jant-lastik takımı da çok iyi. Puntolara bakarken genelde gördüğüm jantlar-lastik takımları küçüktü. Jant değiştirmeye de gıcığım. Orjinal olsun; ama büyük olsun. Lastik tabanı geniş olsun, yanak dar olsun... Bu jantlar opsiyon mu, Dynamic paketin mi içindeydi? Bu hali ile beğendim ne yalan söyleyeyim. An itibari ile Punto ağır bastı gibi. Tercihi kullanım keyfine (direksiyon ve yol hissi) bırakıp, ciddi bir avantajı yoksa Swift yerine punto almak daha mantıklı gibi. Satarken de kolay olur. Bakımdan yana Suzuki can yakmaz. Bozulmadığı için. Parçadan yana, bana ne, kasko düşünsün. Ama satarken Punto çok daha hızlı gider, o kesin. Bu büyük bir avantaj. Alırken Turbosu iyi kontrol edilirse, bela olmaz bu. Fiat neticede. Hatta turbo temizse az biraz bızıklanıp bu 150hp'lere dayandırılabilir. Bu da bir avantaj. Öbürü de atmosferik... Onun da keyfi ayrı; ama bızıklanamaz. Gene geldik standart soruya: "Turbo mu atmosferik mi? " Yıllarca Turbo araba kullanmış biri olarak, yıllar sonra atmosferik Subaru kullandıktan sonra bu soruyu cevaplamayı reddediyorum. İkisi de benim bebeklerim gibi... Sanıyorum kararı kullanım keyfi verdirecek. Ancak mantığın sesi punto. O kesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 21 Kasım 2016; 23:16:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    ford f100 mesela şu ilandaki gibi bi araç.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-klasik-araclar-klasik-arazi-araclari-ford-ranger-f100-287530304/detay


    Abi bak yapma, 4 yıl önce bir 1980 Silverado sattım. Yapma. Kaşıma...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    en az dynamic paket olacak şekilde T-Jet puntodan başkası yalan olur.
    Hem güncel bir model hemde tek kapı t-jetlerın bir çoğunda esp, asr, hillholder, spor koltuk, kol dayama gibi aksesuar ve güvenlik özellikleri bulunuyor. sorunsuz dertsiz, parçası bakkalda bulunan ve ucuz, basmadı mı gayet az yakan, bastı mı iyi giden ortalama 2.0 dizellere kafa tutan, yol tutuşu iyi bir araç. Birde 350 tl ye hız sabitleyici taktırırsınız misler gibi binersiniz. suzuki falan sıkıntılı işler.

    Şu araç iyi mesela, tanıdık sayılır sahibi. hifi ses sistemi, hız sabitlemede var:
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-bakimli-temiz-t-jet-331717185/detay

    Hillholder annem için süper olur. Babam veya ben diğer arabayı alıp gidersek annem de kullanacak arabayı. Puntolarda olduğunu bilmiyordum. İyiymiş...

    Cruise control benim için olsa da bir, olmasa da. 95'den beri hemen her araçta vardı bizde. Toplasam 10 kere kullanmamışımdır. Kol dayama da önemli değil. ESP, ASR falan Swift'te de var.

    Müzik seti benim kullandığım araçta zaten olmuyor. Ben onu söküyorum. Müzik setine gıcığım. Ben pc kullanıyorum yıllardır... Şu anki setup'ım windows 10 yüklü bir tablet pc'den alınan usb çıkışa bağlı bir usb-coax çevirici, coax çıkışına bağlı bir Audison Bitone DSP, DSP'den 3 tane DLS A3 amfiye ses çıkışı, 3 yol aktif ses sistemi... Yıh yıh yıh! Evet, biraz SQ müzik sistemlerine meraklıyım. Araçta yalıtım varsa ona hayır demem. Evin altında arabayı soyup 2 gün yalıtımla uğraşma derdinden beni kurtarır. HAhaha!

    Burada en önemli etken hillholder gibi duruyor. İki arabaya da binip, kullanım keyfine bakmak lazım. Linkini yolladığınız aracın jant-lastik takımı da çok iyi. Puntolara bakarken genelde gördüğüm jantlar-lastik takımları küçüktü. Jant değiştirmeye de gıcığım. Orjinal olsun; ama büyük olsun. Lastik tabanı geniş olsun, yanak dar olsun... Bu jantlar opsiyon mu, Dynamic paketin mi içindeydi? Bu hali ile beğendim ne yalan söyleyeyim. An itibari ile Punto ağır bastı gibi. Tercihi kullanım keyfine (direksiyon ve yol hissi) bırakıp, ciddi bir avantajı yoksa Swift yerine punto almak daha mantıklı gibi. Satarken de kolay olur. Bakımdan yana Suzuki can yakmaz. Bozulmadığı için. Parçadan yana, bana ne, kasko düşünsün. Ama satarken Punto çok daha hızlı gider, o kesin. Bu büyük bir avantaj. Alırken Turbosu iyi kontrol edilirse, bela olmaz bu. Fiat neticede. Hatta turbo temizse az biraz bızıklanıp bu 150hp'lere dayandırılabilir. Bu da bir avantaj. Öbürü de atmosferik... Onun da keyfi ayrı; ama bızıklanamaz. Gene geldik standart soruya: "Turbo mu atmosferik mi? " Yıllarca Turbo araba kullanmış biri olarak, yıllar sonra atmosferik Subaru kullandıktan sonra bu soruyu cevaplamayı reddediyorum. İkisi de benim bebeklerim gibi... Sanıyorum kararı kullanım keyfi verdirecek. Ancak mantığın sesi punto. O kesin.

    17" olarak akrep jant çıkar puntolarda ama TR de bu opsiyonla punto alan 3 kişi tanıyorum.https://preview.netcarshow.com/Fiat-Punto_Evo_Abarth-2011-800-45.jpg

    Dynamic paketin jantı farklı 15" çıkar.

    sonradan takma olarak 17" jant en güzel nfs yani ilandaki araçta yer alan janttır. 16" olarak Fun donanım jantları mevcut. ama ilandaki jant oem olarak puntoya en yakışan jant.

    Direksiyonda geri bildirim kesinlikle hissetmezsin çünkü eps li direksiyon. ancak bu lastik kombinasyonu ile go kart hissi yaşarsın. direksiyonu nereye kırarsan araba oraya doğru gider

    3 kapılısının yol tutuşu ve hissiyatı 5 kapıya göre daha iyi. şase daha rijit oluyor 3 kapıda. özellikle şaseyi zorlayan virajlarda her iki aracı her türlü jant kobinasyonu ile denediğimden 3 kapılı 215-45-17 lastikli punto alır götürür.

    araca her türlü ses izalasyonu yapacağından eminim ortalama 2 gün sürer. 3 kapılıya yalıtım yapmak daha kolay. arka koltukları ve bagaj havuzu, yan saclara bitüself yaptın mı gerisine gerek yok hem ses sistemide çağ atlıyor yalıtım yapınca. davlumbazın arka kısımlarına da yaparsan fena olmaz.

    90'lık dizel denemek istersen yanıma gelebilirsin ufak bir gezintiye çıkartabilirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 21 Kasım 2016; 23:21:43 >




  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Vay be! Jantlar orjinal değilmiş! Muhteşem bir uyum var araba ile jant arasında. Çok sevdim. Hiç çaktırmıyor orjinal olmadığını. "Bu iş böyle yapılır"ın görüntülü hali. Bilgi için çok teşekkür ederim.

    Böyle bir jant-lastik takımı ile bu arabada trim sesi oluyor mu mesela? Sert araba çok severim de, arabanın içinde bir taraf "kalk gidelim" derken diğer taraf "bok yeme otur" derse o bela olur. Gerçi, 2008 model arabada da olmaz öyle şeyler herhalde. Geçmişte kaldı biraz o işler.

    215/45-17 lastiklerin de fiyatı çok tatlıymış tabi. Şimdi baktım da... Bu ne abi? Bizim eskiden S-max vardı bir tane. 18" jantlı. Onun lastikleri gibi fiyatlar... Ama görüntü çok iyi. Hakkını yiyemeyeceğim. Lastik fiyatlarını düşününce bana 16 iyi gibi sanki. Ama gene de, görüntü çok iyi. 225/45-17 taksan %1.4 fark ediyor. Araç da sadece yarım cm yükseliyor. Sığar mı acaba? Ucuz olur hem. Standart lastik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 21 Kasım 2016; 23:57:28 >




  • Swift guzel tercih. 4×4 olanlari vardi sanirim onlarin. Yazilim falan da attir. Tam saka makinasi. Yurdum insani kiymetini pek bilmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.