Şimdi Ara

KİA VENGA CLUB (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
627
Cevap
7
Favori
125.048
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    Önceki mesajımdada söylediğim gibi vengam daha 2000 kmde ve motor açılmış değil ancak yinede ben uzun ve düz bir yol buldum ve son hız denemesi yaptım . 100 e çok hızlı varıyor diyebilirim. Sonrası da hızlı ancak benim hızım 160'a geldiğinde direksiyondaki titreme ve arabada savrulmaya yatkınlık oluşması gibi durumları görünce daha fazla hızlanmayı kestim. Zaten ben fazla hız değil ataklık isterim arabadan. Bundan önceki aracım 2004 model Honda Civic 1.6 LS idi. Onunlada max 170 i görmüştüm. Daha fazla basmak hem çok tehlikeli hemde çok gereksiz geliyor bana...

    dostum bu hız arabası değil her zaman demişimdir. birde araba boşken yük yokken çok hoplayıp zıplaması normal. iyi sürüşler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: achilesos

    quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    Önceki mesajımdada söylediğim gibi vengam daha 2000 kmde ve motor açılmış değil ancak yinede ben uzun ve düz bir yol buldum ve son hız denemesi yaptım . 100 e çok hızlı varıyor diyebilirim. Sonrası da hızlı ancak benim hızım 160'a geldiğinde direksiyondaki titreme ve arabada savrulmaya yatkınlık oluşması gibi durumları görünce daha fazla hızlanmayı kestim. Zaten ben fazla hız değil ataklık isterim arabadan. Bundan önceki aracım 2004 model Honda Civic 1.6 LS idi. Onunlada max 170 i görmüştüm. Daha fazla basmak hem çok tehlikeli hemde çok gereksiz geliyor bana...

    dostum bu hız arabası değil her zaman demişimdir. birde araba boşken yük yokken çok hoplayıp zıplaması normal. iyi sürüşler

    Arkadaşlar, ben daha önce de bu konuda yazdım. Performansı kötü değil, ama 128 ps'lik kadar da değil.
    Ya arabaya alıştım, ya araba kullandıkça açılıyor, şimdi bana daha performansılı geliyor.
    Biliyorsunuz aynı motor accent blue 'de de kullanılıyor. Geçen cumartesi onu test ettim. Onda ilk vitesler cansız, 3. ve 4. viteste koltuğa yapıştırıyor.
    (bizim araçla ilk vitesler daha canlı)
    Ben şunu anladım, bu araç yüksek yapısı nedeni ile yüksek hızlarda doğal olarak güvenli olmayabilir.
    O yüzden fabrika yazılımla yüksek hızlara çıkışı yavaşlatmış olabilir.




  • 120-130 ile zaten çok rahat ve konforlu yolculuk yapılıyo üstü ise hem daha fazla yakıt hem gereksiz risk ailece yapılan yolculuklarda zaten 160/170 süratle sevdiklerimizin canını tehlikeye atılmaz venga keyif arabası adrenalin değil. alacak arkadaşler bunu bilmeli bence
  • @ismail hoca bence 128 ps gücünü araç 4000 devirde veriyor resimdeki bilgiler kianın sitesinden alınma. 4000 devirde arabayı bağırtarak yolda seyretmek bence bizlerin yapmadığı birşey o yüzden 1000-2000 devirde 128 ps lik güç beklenmemeli. Zaten motorun torku yüksek olmasından dolayı düşük devirlerde bile boğulma tıkanma yapmıyor. Ben arabayı 4000 devirde pek tutmuyorum vites değiştirme uyarısına uymaya çalışıyorum böylece yakıt tüketimimde ciddi bir azalma oldu. Özellikle 1 ve 2. viteste aracı fazla tutmamak hız 35 i geçtiğinde 3. vitese atmak benim gözlemlediğim yakıt tasarrufu şekli. Bu konuda tabi daha tecrübeli (arabası daha çok km yapmış) arkadaşlardan da tecrübelerini öğrenmek isteriz

    @achilesos dostum söylediklerine katılıyorum yüksek hız tutkunu olsaydık gider ona göre bi araba alırdık biz keyif arabası almak istedik ve başarılı bir seçim yaptık





  • Dediğiniz gibi, bizim araçlar 4000 devirde 128 ps güç 1900 devirde 260 tork sunuyor.
    Daha sağlıklı bir yorum için motorun tork- ps grafiğini incelem lazım.

    Devirli kullanmak yakıtı artırır. Dizel motorların öne çıkan tarafı düşük devirde yüksek torktur.
    Devir yükseldikçe ps artar ama belli bir seviyeden sonra tork hızla düşer.
  • yaz gelsin artık valla özledik
  • Bugün arabada birşey farkettim. Bir süre aracı performanslı kullandıktan sonra yani gaza en sonuna kadar birkaç kez kullandıktan sonra gaza 1 milim bile dokununca anlık yakıtı 7 in altına indiremedim sürüş yaklaşık yarım saat sürdü ilk 10 dakikası basmaca son 20 dakikası gaza milim milim dokunarak kullandım yol sonunda 7.4 ortalama gösterdi halbuki daha önceleri araba hızını aldıktan sonra gaza çok az basınca 2 civarı değerler görüyordum anlık yakıtta... SIzce bu neden olabilir turbo ile ilgili olabilirmi acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    Bugün arabada birşey farkettim. Bir süre aracı performanslı kullandıktan sonra yani gaza en sonuna kadar birkaç kez kullandıktan sonra gaza 1 milim bile dokununca anlık yakıtı 7 in altına indiremedim sürüş yaklaşık yarım saat sürdü ilk 10 dakikası basmaca son 20 dakikası gaza milim milim dokunarak kullandım yol sonunda 7.4 ortalama gösterdi halbuki daha önceleri araba hızını aldıktan sonra gaza çok az basınca 2 civarı değerler görüyordum anlık yakıtta... SIzce bu neden olabilir turbo ile ilgili olabilirmi acaba?

    Bunu şöyle yorumlayabiliriz.Basarak ortalama yakıtı artırdıktan sonra,düşürmek istiyorsan,baya bi düşük süratte kullanmak gerekki,sonraki yaptığımız her km deki ortalama yakıtı daha önceki ortalama yakıtla beraber hesaplayarak ortalamasını buluyor.Taa baştan beri kullandığın fazla yakıt hep hesabın içinde oluyor yani.Eğerki ortalama yakıtının arttığı esnada,ortalama yakıt göstergesini resetler ve milim milim basarak kullanmaya devam edersen,resetlemeden önceki yakıt ortalamasını hesaba katmayacağı için hemen düşük yakıt ortalaması verecektir.Aksi takdirde baya bi km yapman gerekecek milim milim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    Bugün arabada birşey farkettim. Bir süre aracı performanslı kullandıktan sonra yani gaza en sonuna kadar birkaç kez kullandıktan sonra gaza 1 milim bile dokununca anlık yakıtı 7 in altına indiremedim sürüş yaklaşık yarım saat sürdü ilk 10 dakikası basmaca son 20 dakikası gaza milim milim dokunarak kullandım yol sonunda 7.4 ortalama gösterdi halbuki daha önceleri araba hızını aldıktan sonra gaza çok az basınca 2 civarı değerler görüyordum anlık yakıtta... SIzce bu neden olabilir turbo ile ilgili olabilirmi acaba?

    Pardon sen anlık yakıt demişsin.Bu durumu denemeden birşey diyemeyeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CBR-RR -- 9 Mart 2012; 22:07:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CBR-RR

    quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    Bugün arabada birşey farkettim. Bir süre aracı performanslı kullandıktan sonra yani gaza en sonuna kadar birkaç kez kullandıktan sonra gaza 1 milim bile dokununca anlık yakıtı 7 in altına indiremedim sürüş yaklaşık yarım saat sürdü ilk 10 dakikası basmaca son 20 dakikası gaza milim milim dokunarak kullandım yol sonunda 7.4 ortalama gösterdi halbuki daha önceleri araba hızını aldıktan sonra gaza çok az basınca 2 civarı değerler görüyordum anlık yakıtta... SIzce bu neden olabilir turbo ile ilgili olabilirmi acaba?

    Pardon sen anlık yakıt demişsin.Bu durumu denemeden birşey diyemeyeceğim.

    Bugün yine denedim yine aynısını yaptı belli bir süre performanslı kullandıktan sonra motor zannedersem turbo moda geçişmi yapıyor ne yapıyorsa milim milim bile gaza dokunsam anlık yakıt minimum 7 lt ve üstü oluyor. Ancak performanslı kullanmaya başlamadan önce aynı şekilde gaza minimum dokununca (aynı yolda denedim) anlık yakıt 2-3 lt civarı gösterebiliyor. Hala çözemedim bu durumu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    quote:

    Orijinalden alıntı: CBR-RR

    quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    Bugün arabada birşey farkettim. Bir süre aracı performanslı kullandıktan sonra yani gaza en sonuna kadar birkaç kez kullandıktan sonra gaza 1 milim bile dokununca anlık yakıtı 7 in altına indiremedim sürüş yaklaşık yarım saat sürdü ilk 10 dakikası basmaca son 20 dakikası gaza milim milim dokunarak kullandım yol sonunda 7.4 ortalama gösterdi halbuki daha önceleri araba hızını aldıktan sonra gaza çok az basınca 2 civarı değerler görüyordum anlık yakıtta... SIzce bu neden olabilir turbo ile ilgili olabilirmi acaba?

    Pardon sen anlık yakıt demişsin.Bu durumu denemeden birşey diyemeyeceğim.

    Bugün yine denedim yine aynısını yaptı belli bir süre performanslı kullandıktan sonra motor zannedersem turbo moda geçişmi yapıyor ne yapıyorsa milim milim bile gaza dokunsam anlık yakıt minimum 7 lt ve üstü oluyor. Ancak performanslı kullanmaya başlamadan önce aynı şekilde gaza minimum dokununca (aynı yolda denedim) anlık yakıt 2-3 lt civarı gösterebiliyor. Hala çözemedim bu durumu

    Sizin bahsettiğiniz şeyi ben de denedim. Performanslı kullanmaktan da ileri dip gaz; diğer tabirle red line (kırmızı çizgi- bölge) başladığı 4.500 devir bandında ayağımı hafif dokunsam bile sizin de dediğiniz rakamları gördüm, ancak 3000 devirde kullanırken gazdan ayağını çektiğimde 0 (sıfır ) rakamını, gaz pedalına az dokununca2-2.5 gibi değerleri gördüm. Bu anormal bir durum değil bence
    Kaç km ye geldiniz sayın swarzy_07?
    Yakıt durumunuz nedir?




  • Demek istediğim şey o değil sayın ismail hoca performanslı kullanım bittikten sonra düşük devirde giderken gaza milim dokununca bile anlık 7 lt civarı yakmaya başlıyor. Ama dedim ya performanslı kullanım sonrası. Normalde pek performanslı kullanmıyorsanız bu durumu denemek için bence düzenininizi bozmayın. Aklınızın bi köşesinde bulunsun sadece bu anlattıklarım.

    Vengam şuan 2300 km'de. Tam 1 ay önce bugün teslim almıştım. 1 ayda 2300 km yaptım. Yakıt tüketiminden çok memnunum şuan için.

    Bugün Isparta'dan çıkıp Antalya'ya memleketime geldim. (125 km) Yakıt tüketimini test etmek için bütün göstergeleri sıfırladım ve yola çıktım. Çok dikkatli kullandım diyebilirim Hızım genellikle 90-100 arasındaydı. Eve varınca yakıt tüketimi göstergesine birde baktım ki ne göreyim 4 lt / 100 km ortalama diyor . Eğer bikaç yerde baya dik ve uzun olan rampalar olmasaydı belki 3 lt ortalamayı bile görürdü




  • Elde ettiğiniz yakıt tüketim değerleri çok iyi. kataloğ değeri bile 4.4, Dikkatli kullanıldığında güzel değerler elde edilebiliyor demekki,
    Bir de İsparta'dan Antalya'ya gidişi düşünürsek yüksek rakımdan düşük rakıma doğru bir güzergah yani iniş sözkonusu
    bence onun da etkisi olmalı
    İsparta da şehir içi tüketiminiz ne idi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismail hoca

    Elde ettiğiniz yakıt tüketim değerleri çok iyi. kataloğ değeri bile 4.4, Dikkatli kullanıldığında güzel değerler elde edilebiliyor demekki,
    Bir de İsparta'dan Antalya'ya gidişi düşünürsek yüksek rakımdan düşük rakıma doğru bir güzergah yani iniş sözkonusu
    bence onun da etkisi olmalı
    İsparta da şehir içi tüketiminiz ne idi?

    Evet hocam bayır aşağı sayılır ama bazı yerlerde ciddi rampalar var onlarda olmasa 3 gibi bir ortalama yakalamak mümkün. Ispartada şehir içi yakıt tüketimim normal zamanlarda 6.5 ama performanslı kullanırsam 8 i görüyor...




  • Sayın Venga sahipleri ; Nerelerdesiniz?? Hiç konuştuğunuz yok
  • milletin keyfi yerinde arıza yok sorun yok benzincilerlede arayı açtık bayağı ondan heralde milletin sesi soluğu çıkmıyor
  • havalar ısındıkça yakıtta düşmeye başladı soğuk havalar demekki bayagı bir fark ediyomuş. mesala ankarada -6-13 dercelerde yakıtım bazen sadece şehir içi 9-10 lt çıktığı oluyordu. şimdi ankara artık + dercelerde ve aynı yol aynı km de 8-8,5 arasında. demek havalae ısındıkça daha neleri görecez...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: achilesos

    havalar ısındıkça yakıtta düşmeye başladı soğuk havalar demekki bayagı bir fark ediyomuş. mesala ankarada -6-13 dercelerde yakıtım bazen sadece şehir içi 9-10 lt çıktığı oluyordu. şimdi ankara artık + dercelerde ve aynı yol aynı km de 8-8,5 arasında. demek havalae ısındıkça daha neleri görecez...

    Ben tamamen şehiriçi kullanıyorum. Soğuk havalarda 9-10 lt ben de gördüm. Çok da kafaya taktım o günlerde ama yapacak birşey yok.
    Bugünlerde yakıt düşmeye başladı. Dediğiniz gibi havalar daha da ısınınca tüketim düşecek.
    Aramızda 15.000 km bakımını yaptıran var mı arkadaşlar? Bakım maliyeti ne tutuyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismail hoca

    quote:

    Orijinalden alıntı: achilesos

    havalar ısındıkça yakıtta düşmeye başladı soğuk havalar demekki bayagı bir fark ediyomuş. mesala ankarada -6-13 dercelerde yakıtım bazen sadece şehir içi 9-10 lt çıktığı oluyordu. şimdi ankara artık + dercelerde ve aynı yol aynı km de 8-8,5 arasında. demek havalae ısındıkça daha neleri görecez...

    Ben tamamen şehiriçi kullanıyorum. Soğuk havalarda 9-10 lt ben de gördüm. Çok da kafaya taktım o günlerde ama yapacak birşey yok.
    Bugünlerde yakıt düşmeye başladı. Dediğiniz gibi havalar daha da ısınınca tüketim düşecek.
    Aramızda 15.000 km bakımını yaptıran var mı arkadaşlar? Bakım maliyeti ne tutuyor?

    bakıma daha 3000 km kaldı 2 aya dolar. çok bişey tutmaz heralde biz neler gördük opelleri vw leri 300-400 arası tahmin ediyom baklaım.




  • Arabamızdan memnunuz ,sorunumuz derdimiz yok maşallah

    Arkadaşlar benim araç 9 bin km oldu servise kaçta gidecez,15 bin dienler var 1 sene doldur diyenler var ne yapalım?
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.