DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Kia Sportage mi? Vw Tiguan mı?
112
Cevap
0
Favori
21.253
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      826 Mesaj
      19 Ekim 2010 17:04:44 Konu Sahibi
      Arkadaşlar Kia 1.6 Benzinli, Tiguan 1.4 Fun and Function

      Sizce hangisi daha iyidir?



      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      769 Mesaj
      19 Ekim 2010 17:10:46
      kia sportage gercekten cok güsel olmus heryerde ilgi cekicek bir arac olmus..tiguan ise bana cok basit geliyo sıradın bir binek aracmıs görüntüsü var ben hiç düşünmede sportage derim
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      826 Mesaj
      20 Ekim 2010 16:06:23 Konu Sahibi
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      769 Mesaj
      20 Ekim 2010 17:54:36
      arkadadım kia sportage ı biraz önce büyükcekmecede gördük ne geliyo diye bekledik baktık led farlı süper bişey geliyo yaklastı arac beyaz sportage valla btün arkadslarla beraer dibimiz düştü diyebilirim harika bir arac olmus süper ötesi
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2318 Mesaj
      20 Ekim 2010 19:15:59
      bence tiguan kalite performans konusunda üzmez tiguanlari iyi incele derim çok güzel araçlar
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      386 Mesaj
      21 Ekim 2010 02:38:13
      Sportage 4x2
      Tiguan 4x4

      Bana bu bölümü yeter seçim için :)

      Ayrrıca 1.4 TSI motorda hem turbo hem sc olduğunu da unutmamak gerekli. Sadece chip işlemiyle 210 hp alınabiliyor garanti dışı kalmadan...



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nuestra -- 21 Ekim 2010; 2:40:36 >
      |
      |
    • 21 Ekim 2010 03:18:15
      quote:

      Orijinalden alıntı: nuestra

      Sportage 4x2
      Tiguan 4x4

      Bana bu bölümü yeter seçim için :)

      Ayrrıca 1.4 TSI motorda hem turbo hem sc olduğunu da unutmamak gerekli. Sadece chip işlemiyle 210 hp alınabiliyor garanti dışı kalmadan...

      Peki sizce 1.4 motordan 210hp elde etmek uzun vadede de sağlıklı mıdır?Yoksa dikkatli kulanmak mı gerekir?Cidden soruyorum.
      |
      |
      _____________________________

      God doesn't play dice with the universe.
    • Yüzbaşı
      386 Mesaj
      21 Ekim 2010 04:22:48
      quote:

      Orijinalden alıntı: enoman

      Peki sizce 1.4 motordan 210hp elde etmek uzun vadede de sağlıklı mıdır?Yoksa dikkatli kulanmak mı gerekir?Cidden soruyorum.


      Bu konuyu biraz daha yenilikçi bir mantıkla düşünmek lazım. Bildiğimiz üzere TSİ TFSİ gibi motorlar son derece gelişmiş yeni motorlar.

      Örnek vermek gerekirse Tiguan'ın motoru 1.4 TSI hem supercharger hemde turbo ile desteklenmiş bir motor. Fabrika çıkışı standartlarında SC ve Turbo kullanılan motorların bütün yapıtaşları bu güç ve basınca uygun olarak imal ediliyor. Standart atmosferik basınca göre işleyen motor parçaları ile bu motorun kullandığı parçalarda ciddi bir kalites - dayanaklılık farkı mevcuttur.

      Artık birçok otomobil firması downsizing yani düşük hacimle yüksek güç üretme çabası içerisindeler. Şu anda olmasada çok yakın bir zamanda gerek BMW'de gerekse Mercedes ve daha sonrasında japon otomobil markalarında downsizing yaygınlaşacaktır.

      Ayrıca şunuda hatırlatmam gerekirki TSI motorların aynı hacimde olmasına rağmen birçok farklı beygir güçlü motorları vardır.

      Siz şimdi bana en geçerli soru olan peki neden fabrika standartı olarak 210 HP üretilmiyor diye sorabilrsiniz. Sebebi çok basit. Avrupa CO2 norm standartlarına uyma zorunluluğu. Yani egsozdan çıkan gazın beeli bir karbondioksit değerini geçmemesi gerekli.

      Bu kadar açıklama yaptıktan sonra asıl sorunuzun cevabını vermek isterim :)
      Her ne olursa olsun motorlarda insan yapısı. Hatalar olabilir. Bu hatalar 150 HP'de tolere edilebilirken 210HP'de daha hızlı sorunlara yol açabilir. Ayrıca yukarıda da belirttiğim üzere bu motorlarda hem SC hemde Turbo bulunduğu için kullanımda dikkatli olmak (Motor soğukken hareket ememek, yağ basıncını önemi, motor sıcakken birden motoru stop etmemek bir süre rolantide çalıştırmak vb.) gereklidir. İster chip olsun ister olmasın bir aracı uzun süre redline da kullanırsanız o motorun ömrü kısalacağı su götürmez bir gerçektir.

      Saygılar...



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nuestra -- 21 Ekim 2010; 4:29:01 >
      |
      |
    • 21 Ekim 2010 13:39:41
      @nuestra
      Cevabınız ve nezaketiniz için teşekkür ederim.Saygı bizden efendim.
      |
      |
      _____________________________

      God doesn't play dice with the universe.
    • Yüzbaşı
      535 Mesaj
      21 Ekim 2010 14:32:25
      valla bende bu sınıf bir arac bakıyorum ancak henüz istediğim fiyatta istenilen özellikte bir arac bulamadım
      tiguanlar kus gibi ötüyo motordan garip gurup sesler geliyo servis dogus yorum yapmak istemiyırum:)

      sportage cok yeni.ne sorunlar cıkartacagı belli degil...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      7787 Mesaj
      21 Ekim 2010 14:49:04
      Görünüş olarak yeni Sportage çok daha çekici görünüyor (1 defa gördüm yolda) ama Tiguan 1.4TSI motor olarak daha üstün, turbo olmasının avantajıyla.

      Sportage'daki motor da Kia'nın yeni nesil direk enjeksiyonlu motoru, TSI kadar iyi değil ama sıradan bir 1.6 motordan da daha iyidir.

      Zor tercih...
      |
      |
    • Binbaşı
      1446 Mesaj
      21 Ekim 2010 15:41:03
      Eğer para sıkıntı değilse tabii ki Tiguan alın.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1201 Mesaj
      21 Ekim 2010 15:50:52
      quote:

      Orijinalden alıntı: nuestra


      Alıntıları Göster



      Bu konuyu biraz daha yenilikçi bir mantıkla düşünmek lazım. Bildiğimiz üzere TSİ TFSİ gibi motorlar son derece gelişmiş yeni motorlar.

      Örnek vermek gerekirse Tiguan'ın motoru 1.4 TSI hem supercharger hemde turbo ile desteklenmiş bir motor. Fabrika çıkışı standartlarında SC ve Turbo kullanılan motorların bütün yapıtaşları bu güç ve basınca uygun olarak imal ediliyor. Standart atmosferik basınca göre işleyen motor parçaları ile bu motorun kullandığı parçalarda ciddi bir kalites - dayanaklılık farkı mevcuttur.

      Artık birçok otomobil firması downsizing yani düşük hacimle yüksek güç üretme çabası içerisindeler. Şu anda olmasada çok yakın bir zamanda gerek BMW'de gerekse Mercedes ve daha sonrasında japon otomobil markalarında downsizing yaygınlaşacaktır.

      Ayrıca şunuda hatırlatmam gerekirki TSI motorların aynı hacimde olmasına rağmen birçok farklı beygir güçlü motorları vardır.

      Siz şimdi bana en geçerli soru olan peki neden fabrika standartı olarak 210 HP üretilmiyor diye sorabilrsiniz. Sebebi çok basit. Avrupa CO2 norm standartlarına uyma zorunluluğu. Yani egsozdan çıkan gazın beeli bir karbondioksit değerini geçmemesi gerekli.

      Bu kadar açıklama yaptıktan sonra asıl sorunuzun cevabını vermek isterim :)
      Her ne olursa olsun motorlarda insan yapısı. Hatalar olabilir. Bu hatalar 150 HP'de tolere edilebilirken 210HP'de daha hızlı sorunlara yol açabilir. Ayrıca yukarıda da belirttiğim üzere bu motorlarda hem SC hemde Turbo bulunduğu için kullanımda dikkatli olmak (Motor soğukken hareket ememek, yağ basıncını önemi, motor sıcakken birden motoru stop etmemek bir süre rolantide çalıştırmak vb.) gereklidir. İster chip olsun ister olmasın bir aracı uzun süre redline da kullanırsanız o motorun ömrü kısalacağı su götürmez bir gerçektir.

      Saygılar...




      Merhaba,

      ilk paragrafınızdaki bilgiye göre düşünürsek ,wv tüm araçlarını 1.6tdi olarak üretmesi gerekirdi.Zİra bu motorların gaz salinimi 120 lere kadar düşüyor.
      Mesela tiguana 1.4 tsi yerine 1.6tdi olarak üretmesi yararına olurdu.
      |
      |
      _____________________________

      Cahillerle yaptığım bütün tartışmaları kaybettim.
      [İmam-ı Azam]
    • Yarbay
      4570 Mesaj
      21 Ekim 2010 15:58:24
      Bence Sportage çok daha çekici bir araç
      |
      |
      _____________________________

      *****
      Aptalların en akıllı tarafı, onlar hiç vakit kaybetmez, başkalarının vakit kaybetmesini sağlar ve bu konuda harıl harıl çalışırlar!
    • Yarbay
      2730 Mesaj
      21 Ekim 2010 16:37:37
      sportage için 4x2 demişsiniz ama Kia sportage'ın da 4x4'ü yok mu?
      Sonuçta 1.4 TSI Tiguan'lar da 4x2 değil mi?
      |
      |
      _____________________________

      Ubi dubium ibi libertas
    • Yüzbaşı
      386 Mesaj
      21 Ekim 2010 17:46:55
      quote:

      Orijinalden alıntı: ncrdbl

      sportage için 4x2 demişsiniz ama Kia sportage'ın da 4x4'ü yok mu?
      Sonuçta 1.4 TSI Tiguan'lar da 4x2 değil mi?




      Kia Sportage'ın 4x4 versiyonu sadece dizel 2.0 motorlu olan versiyonu. En azından şimdilik.

      1.4TSI tiguanlar yanılmıyorsam 2010'dan sonra sadece 4x4 olarak ülkemize giriş yapıyor. Daha önceki yıllarda 4x2 satışı yapılmıştı fakat şu anda satılan 0km bütün Tiguanlar 4 çeker yani 4 motion teknolojisine sahip.
      |
      |
    • Yüzbaşı
      386 Mesaj
      21 Ekim 2010 17:55:45
      quote:

      Orijinalden alıntı: etnaxy

      Merhaba,

      ilk paragrafınızdaki bilgiye göre düşünürsek ,wv tüm araçlarını 1.6tdi olarak üretmesi gerekirdi.Zİra bu motorların gaz salinimi 120 lere kadar düşüyor.
      Mesela tiguana 1.4 tsi yerine 1.6tdi olarak üretmesi yararına olurdu.



      Merhaba sanırım yanlış anladınız. Gaz salınım değeri bir kriterdir ama en önemli etken değildir. Bir aracın kriterlerini belirleyen birçok etken vardır. Bunlar satış pazarlama tekniğinden tutunda, yeni üretilen bir aracın 5 sene içerisinde karoseri değişmeden satış rakamlarının minimum seviyeye düşmemesi için yapılan yeniliklere kadar uzanır. 2012 yılında karoser değişmeden Tiguan 1.6TDI motorlu versiyonun üretilip üretilmeyeceğini bu markanın yöneticileri hariç kimse öngöremez. Yani kısacası demek istediğim her an 1.6TDI Tiguan'da satışa çıkabilir.

      Aynısı DSG şansızman içinde geçerli mesela. 1.4 TSI motorda neden DSG yoktur ? Peki ya gelecek yıl DSG eklenirse ? Sizce bu satış pazarlama taktiğinden başka birşeymidir ?

      Son olarak
      bBu bahsettiğim durum genel bir açıklayıcı sebep olup chip tuningle uğraşan birçok kişi bu öngörüye katılıyor.
      |
      |
    • 21 Ekim 2010 18:25:34
      quote:

      Orijinalden alıntı: nuestra



      Alıntıları Göster



      Kia Sportage'ın 4x4 versiyonu sadece dizel 2.0 motorlu olan versiyonu. En azından şimdilik.

      1.4TSI tiguanlar yanılmıyorsam 2010'dan sonra sadece 4x4 olarak ülkemize giriş yapıyor. Daha önceki yıllarda 4x2 satışı yapılmıştı fakat şu anda satılan 0km bütün Tiguanlar 4 çeker yani 4 motion teknolojisine sahip.



      biraz önce siteye girip baktım.tiguanın teknik bilgi kısmında 4x2 motor da var.tam olarak nasıl emin olabiliriz?
      |
      |
      _____________________________

      İNTEL CORE i5-2500K+CORSAİR H100i(4,6ghz)| ASUS P8 Z68-V PRO|Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming|2X4096MB G.SKİLL RİPJAXS DDR3 1600 CL8|corsair neutron gtx 240gb ssd+2 TB WD|LG SATA DVD-WR |DELL U2414H|CORSAİR 600T WHİTE|SEASONİC X760W|
    • Yarbay
      8132 Mesaj
      21 Ekim 2010 18:29:10
      Tiguanı bayide inceledim fakat benim için bir albenisi oldugunu söyleyemeyeceğim.. İlerde nasip olursa alacağım tek vw CC dir..
      |
      |
      _____________________________

      ...BMW...
    • Yüzbaşı
      826 Mesaj
      21 Ekim 2010 18:59:07 Konu Sahibi
      @ozguradam1 bayi ile konuştum bundan sonra 4x4 gelecekmiş Türkiye'ye

      @izmirlil35 cc zaten ayrı bir şey onu ben de almak isterim ama çok pahalı
      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
izmir havalimanı transfer
SEO
modasor
ses yalıtımı
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR2
0,509
1.2.162

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.