Şimdi Ara

KİA PRİDE alacağım.Tavsiye lütfen !!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
21.064
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Kia pride model araçla ilgilenmektetim,Araç hakkında hiç bir bilgim yok.Piyası varmıdır?yedek parça sı ucuzmudur ve kolay bulunurmu?Yakıt durumunu nasıldır LPG li araç almakmı lazımdır? servis leri veya İstanbul da iyi bir

    tamirci tavsiye edermisiniz?

    Yardımlarınız için şimdiden tşk ederim.



  • dostum ben kullanmadım ama duyduklarıma göre söyliyeyim
    pozitif tek tarafı fiyatı
    ona göre satın al
    sonra pişman olma
  • Bu segmentte gördüğüm en geniş arka diz mesafesine sahip. Ama devri kapanmış bir araçtır...

    Zaten KIA tasarımı da değildir, bütün kalıplar Ford'dan alınarak üretilmiştir. KIA'nın iflas edip, Hyundai'a satılmasından hemen önce üretimde olan araçtır. Bir daha da üretilmedi zaten...
  • KIA iflas mı etmiş? Peki piyasa daki KIA RIO lar, KIA SORENTO lar, uzaylılar tarafından mı üretiliyor?
    Arkadaşım, Ben İzmirdeyim. Aracın parça sıkıntısı yok. İstanbul da iseniz sizde parça sorunu yaşamazsınız. Zaten Gümrük yasası gereği İthal araçların ithalatçı tarafından stokta 10 yıl parça bulundurma zorunluluğu vardır. Bu aracın parçaları serviste bulunamasa bile piyasa da orjinal (MOBİS HYUNDAI) Yada yan Sanayi mevcuttur. Motor zaten Mazda 121 motoru olup Mazda 323 motor parçalarının çoğu Kıa pride yada Ford festiva ile birebir aynıdır. Kaporta aksamı diğer araçlara göre kalın olduğu için ve şimdiki arabaların çoğunda olduğu gibi plastik olmadığı için genelde parça değişmez doğrultma yapılır.
    Az yakan, performanslı ve LPG de sorun çıkarmayan, Kolay kolay arıza yapmayan Kronik sorunları olmayan bir araba almak istiyorsanız kesinlikle düşünebilirsiniz.
    2 yıldır 1994 Ford Festiva kullanıp 2 hafta önce 2000 KIA Pride sahibi olarak bu araç hakkında her türlü sorularınızı PM olarak yanıtlayabilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: palet

    KIA iflas mı etmiş? Peki piyasa daki KIA RIO lar, KIA SORENTO lar, uzaylılar tarafından mı üretiliyor?


    Komik duruma düşme, aç internetten biraz araştır.
    1998 yılında KIA maddi krize girince hisseleri Hyundai tarafından satın alındı. Elbette bir kapanma veya imalatın durması söz konusu değil.

    1998 yılından sonra, Hyundai'in motor ve teknoloji desteği ve KIA'nın tecrübesi birleşince her 2 marka da bir yükselişe geçtiler. Bugün kullandığınız kaliteli KIA'lar bu birleşme (birleşme olmadığını da herkes biliyor zaten, KIA resmen satın alındı ) neticesinde ortaya çıkmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deepkurt -- 25 Kasım 2010; 8:57:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deepkurt

    Bu segmentte gördüğüm en geniş arka diz mesafesine sahip. Ama devri kapanmış bir araçtır...

    Zaten KIA tasarımı da değildir, bütün kalıplar Ford'dan alınarak üretilmiştir. KIA'nın iflas edip, Hyundai'a satılmasından hemen önce üretimde olan araçtır. Bir daha da üretilmedi zaten...



    şu Kia kuruldu kurulalı 1 tane araç üretmemiş ya ben ona yanıyorum.. şimdikiler Hyundainin eseriydi.. onun önceside fordun mu? KİA acaba ütopyamı?


    abartmayalım arkadaşlar.. Kia birleşme veya satın alınma yolunada gitse kendi çizgisini korumuştur.. (Hyundaiden sonra atağa kalktılar bu doğru ancak Kia kendi çizgisinde devam etti)

    Volvonun sahibi ford idi, fordun volvoyla alakası yok.. şu anda gelly.. yine alakası olmayacak.. estetik dizaynı falan değişebilir bunu normal karşılamak gerekiyor..




  • KIA, Kore'nin en eski otomobil firmasıdır, 1944 den beri faaliyettedir.

    Diğerler Koreliler çok daha sonra atıldılar otomotiv işine.

    Günümüzde bağımsız olarak yoluna devam edebilen bir firma, dünyada kalmadı zaten, hepsi bir şekilde başka firmalar ile ilişkili.

    Ya ortak imalat yapıyorlar, ya motorları ortak geliştiriyorlar, veya platformları... Günümüz dünyasında maliyetleri düşürmenin en bilindik yöntemleri bunlar...

    Geçmişte de durum çok farklı değildi, ama bu kadar da yoğun değildi. Birçok eski KIA platformu ya Mazda'dır, ya Ford'dur (çoğunluk Mazda'dır).

    Cerato öncesi C segmenti KIA'lar (örneğin Shuma), 323 Mazda platformu kullanır. Halen ülkemizde satılan (ama aslında yenisi çıkmış olan) Magentis, Rover platformuna kurulmuş bir araçtır.

    Dikkat edin, Hyundai birleşmesi sonucunda sadece KIA büyümedi, Hyundai'de çok değişti. Bu durum bilgi paylaşımının tek yönlü olmadığının ıspatıdır zaten. Hyundai maddi yönden çok güçlü bir firma olmasına rağmen, tecrübe açısından çok zayıftı (yeniydi desek belki daha doğru olacak). İşin tecrübe kısmını tamamen KIA'dan taransfer etiiler. Maddi yönden güçlü olması ise tamamen başka sektörlerden kaynaklı, örneğin Hyundai dünyanın en büyük demir çelik firmasıdır. Asıl kuruluş amacı da budur zaten.

    Bugün severek kullandığımız KIA araçlarımız, inkar edilemeyecek şekilde, bu birleşmenin getirisidir.




  • FORD FESTİVA ve bereberinde KIA PRIDE hastası olarak biraz fevri davrandım sanıyorum. Merak edenler Halen aktif olarak Amerikada fan kulüpleri olan (ve benimde üyesi olduğum) Ford festiva- Kia Pride ın gelişimi aşağıdaki linkten takip edebilir.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Festiva

    KIA nın iflası konunda henüz bir araştırma yapmadım. Haklı olabilirsiniz. Ancak bu iflas biçimi DAEWOO daki gibi olsa bunu kabul edebilirim. yani DAEWOO iflas etti GENERAL MOTORS Hisseleri aldı ve CHEVROLET Markası ile araçları pazarlamaya başladı. Ancak KIA için söylediğiniz iflas biçimi farklı. Hyundai hisseleri almış ama KIA markası ile araç üretimine halen devam ediyor.
    Platform konusunda haklısınız, Bu araç aslında mazda 121 ile başlamıştır. Halen dünyanın birçok ülkesinde farklı isimler altında üretilen ve kullanılan bir araçtır. Zaten bende bazı parçaları EBAY üzerinden yurtdışı daha ucuza temin edebiliyorum.
    Bu da Jay LENO nun 300 beygirlik Ford Festiva sı,
    http://www.youtube.com/watch?v=ZiTgody2XdA




  • konfor ve güvenlik aramiyorsan ve üstüne birde bakimli bir arac bulursan seni
    a dan b ye rahat götürür..tavsiye edilebilir
  • Arkadaşlar bende bir pride sahibi olarak katılayım konuya:
    1-İstanbul dayım parça sıkıntısı diye bir şey yaşamadım. Bostancı sanayiden ve int. baktım almadan önce . Ayrıca türkiyenin neresinde olursan en fazla iki günde karga ile elinde olur sanırım.
    2- Yakıt çok ekonomik , bayramda memlekete gittim arabamda tüp yok , ortalama 110-120 ile gittim 0,218 krş yaktı. LPG ye gerek duymazsın.( Zaman , zaman 150 KM ye kadar bastım)
    3- Bagaj ölçüsü çok iyi.
    4- Fiyat açısından alınabilir bir seviyede-Ben klimalısını 95.000-KM de 7.000-TL ye aldım. Alırken çok araştırdım, bu fiyata 95-96 Brodwy yada Tempra-Tipolar vardı, anca genelde bitmiş durumda oluyorlar ,parça sıkıntısı yok ama masrafı bence daha fazla olur. Örneğin Far 60-TL Brodwy de aynı
    5- Genel itibarı ile konforu idare eder. Klima +Hid. Direksiyon+Elktr. öncamlar+Hid.Debriyaj. vs.
    6- Genişlik olarak Brodwy. den 5cm. daha dar , yani arkada 3 kişi uzun yolda rahat edemez. Ama arka koltuk diz mesafeleri çok iyi.
    7-İlk çalıştırma esnasında ne zaman olursa olsun kontağa bastığın gibi çalışır, klasik renolara benzemez, ayrıca havalandırması çok güçlü, bunlar önemsiz gibi gelir , reno 19 a bindim brodwy e bindim kışın ön camın buğusunu yarım saatte çözemezler, çünkü fan varmı yokmu belli değil.
    Sonuç itibarı ile ben iyiki almışım diyorum. İyi ki bizim millet bu tür arabaları parçası pahalı tavsiye etmeyip , diye klasik şahin -brdwy tavsiye ettiği için ucuz aldım.

    Karar sizin




  • efenin dediklerine aynen katiliyorum
    kia pride kullanicisi olarak
  • bende 94 ford festiva var. her tamirci kafasına göre bişey söylüyor. internetten iyiyce araştırdım. ford festive kia pride aynı araba herşeyi de aynı. yedek parçaları bie aynı. yalnız yedek parça alırken 2 veya 3 yere sorup öyle alın bence çünkü bazen aynı parça diğerinin 2 katı olabiliyor.
  • arkadaşlar kia hyundai bünyesinde faaliyet göstermektedir. Ama son zamanlardaki atılımla kia hyundai grubunun elit markası olmuştur kendi kimliğine kavuşmuştur. Kişisel görüşüm hyundai-kia grubu daha da büyüyerek Piyasada çok güzel bir yer edinecek pride konusuna gelirsek sw olanı Benim beğendiğim bir araç yıllar önce çok temiz kmsi düşük bir tane denk gelmişti almaya niyetlenmistim ama nasip değilmiş. Karar sizin iyice araştırın bir ustaya mutlaka danışın......... Şimdi farkettim konu tarihi 2010 neyse bundan sonra kia alacaklara referans olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi auto_man -- 15 Şubat 2014; 12:40:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar eski bir konuyu hortlatıyorum fakat. klimalı 1.3 glxi 8500 tl bir tane buldum. almak istiyorum sizin düşünceleriniz neler. halen bu aracın yedek parçası temin edilebiliyormu? kullananlar yardımcı olursa sevinirim.
  • esode E kullanıcısına yanıt
    %90 parça bulabilirsin istanbul gibi bi yerdeysen daha kolay bulursun bagak hacmi geniştir rahattır hidrolik direksiyon o paraya anca öyle bi araba alınır...
  • bende Kia Prıde Kullanıcısıyım..
    artıları kadar eksileride var,,mesela arka teker rulmanı diğer arabaların rulmanlarına göre çok arıza yaptırıyor,,akisi çabuk yiyor ,orjinal akis bulamıyoruz..
    arıza nedir görmedim 5 yıldır kullanıyorum..
    bir soronum var kimsede bulamadı,buradan yazayım belki sizlerin başına gelmişte olabilir..rolantide çalışırken, farı,direksiyonu çevirirken,fan devriye girdiği zaman motorun perfonması düşüyor..hava sboblarına baktılar orasına burasın baktılar.net bir cvb alamadım hep var sayım..bilgisi olan lütfen yazsın tşk ler...
  • akbey54 A kullanıcısına yanıt
    Hocam, Fan devreye girdiğin de normalin üzerin de Akım çeker. Bu durum da da Buji'ler için gerekli olan elektrik yeterince üretilemiyor olabilir. Bahsettiğiniz arızanın giderilmesi için öncelikle şarj dinamosu volt/akım çıkışını ölçtürmelisiniz. Şarj dinamo kömürleri/ Diyotu ve belki de konjektörü değiştirmek gerekebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akbey54

    bende Kia Prıde Kullanıcısıyım..
    artıları kadar eksileride var,,mesela arka teker rulmanı diğer arabaların rulmanlarına göre çok arıza yaptırıyor,,akisi çabuk yiyor ,orjinal akis bulamıyoruz..
    arıza nedir görmedim 5 yıldır kullanıyorum..
    bir soronum var kimsede bulamadı,buradan yazayım belki sizlerin başına gelmişte olabilir..rolantide çalışırken, farı,direksiyonu çevirirken,fan devriye girdiği zaman motorun perfonması düşüyor..hava sboblarına baktılar orasına burasın baktılar.net bir cvb alamadım hep var sayım..bilgisi olan lütfen yazsın tşk ler...


    Arkadaşım, arka teker rulmanını değiştiriken satıcı dan TIMKEN markalı olan rulmanı isterseniz bir daha sıkıntı yaşamazsınız.
  • 3 Yıl kullandıktan sonra sattığım pride ın bana göre tek sıkıntısı kasa nın hafif oluşuydu. 100 KLM üzeri süratlerde aracın yerle teması ciddi derece de sıkıntılı oluyordu. Aynı kuş seri si tofaş ve reno Broadwaylerdeki gibi yolda geziniyordu.
    İlginç olan sa, bir önceki aracım Ford Festiva nın yol tutuşunun Pride ile kıyaslanamayacak kadar iyi oluşuydu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi palet -- 17 Nisan 2014; 19:32:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: palet

    Hocam, Fan devreye girdiğin de normalin üzerin de Akım çeker. Bu durum da da Buji'ler için gerekli olan elektrik yeterince üretilemiyor olabilir. Bahsettiğiniz arızanın giderilmesi için öncelikle şarj dinamosu volt/akım çıkışını ölçtürmelisiniz. Şarj dinamo kömürleri/ Diyotu ve belki de konjektörü değiştirmek gerekebilir.

    şefim bir kaçane elektirikciye götürdüm.birisi tam dedi birisi düşük dedi.dinemodan olabilir dedi kasnağı büyütmemiz gerekebilir dedi.o riski almak istemedim,orjinalını bozmuyayım dedim,mesleğim elektronik üzerine,basettiğini gibi diyotlardansa kendimde değiştirebilirim..sizce dinemodan yüzdeliği ne kadar olabilir.sökeyimmi,voltajın kaç çıkması lazım..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.