Şimdi Ara

KAZALI ARAÇ NEDEN ALINMAZ YADA ALINIRMI?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
12.992
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 14 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 17
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 6
  • Ortalama Mesaj Aralığı 40 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • m8 (9 mesaj) toyyarisçi (6 mesaj) Tecniq (2 mesaj) K@lken (2 mesaj) talaria (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (3 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    415 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    KONU TARTIŞILDIKÇA DOĞRUYA DOĞRU GİDİYORUZ YORUM YAPAN TÜM ARKADAŞLARA TŞK.
    |
    |
  • Çavuş
    91 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tecniq




    o yüzden herşeyin orjinali, ellenmemişi makbuldur.




    hocam kadınlarda dahil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi @montana -- 29 Haziran 2007; 9:15:22 >
    |
    |
  • Binbaşı
    1713 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: @montana

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tecniq




    o yüzden herşeyin orjinali, ellenmemişi makbuldur.




    hocam kadınlarda dahil mi?





    "Herşeyin" dedik ya

    |
    |




  • Yarbay
    3916 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: @montana

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tecniq




    o yüzden herşeyin orjinali, ellenmemişi makbuldur.




    hocam kadınlarda dahil mi?


    |
    |




  • Yarbay
    2517 Mesaj
    Eğer fiyatı uygun olursa ve şasede eğrilik yoksa alabilirsin , ama kolayca satamazsın , kendin gibi birini bulman lazım
    |
    |
  • Binbaşı
    1699 Mesaj
    EuroNCAP'teki arabaların karşılaştığı türden ağır bir kaza ise alınmaz.

    Sigorta şirketinin perte çıkarttığı ama sanayideki birkaç vakti boş usta ve çırağın toplayıp sattığı araba alınmaz.

    Çünkü aracın yolcu güvenliğini sağlayan şase içi çelik korumaları falan hep darbe almış, deforme olmuş oluyor. Bu kısımlar sanayide düzeltilse bile bir sonraki kazada darbe görmüş fakat sonradan düzeltilmiş kısımlar orjinal korumayı sağlayamıyor. Denemesi bedava, al bir demir çubuğu eline... İlkin bükmekte çok zorlanırsın ama bir kez büktün mü sonraki bükmeler çok kolay olur.

    Ama bütün bunlar iç koruma çubuklarının olduğu şasesi ağır hasar görmüş araçlar için geçerlidir. Hani araç broşürlerini elinize alırsınız da orada aracın kafes şeklinde iç kısmını gösteren bir fotoğraf olur... İşte o iç kafes zarar görürse aracın güvenliği zayıflar.

    O iç kafesin üstündeki sac levhaların (yani bizim dışarıdan gördüğümüz kaportanın) bir önemi yoktur. Bu sac levhalar boyanmış olabilir, değişmiş olabilir vs. hepsi de aracın kaporta bakımıyla ilgili konulardır ve boyanmadan çürük paslı bineceğine boyalı olsun, gerekiyorsa değişmiş olsun çok daha iyi.

    Discovery kanalında bir program var, eski ingiliz arabalarını toplayıp adam ediyorlar. Orada bir Ed usta var, adam neresi çürük, paslı hemen değiştiriyor. Adamlara hiç dikkat ettiniz mi, aa burası değişmiş, şurası boyanmış diyen var mı? Herif buldu mu cillop gibi bakımlı arabayı alıp gidiyor.

    Örneğin bizim bir tanıdığın arabasına bir kamyonet (Dodge-Desoto tipi) kabak lastiklerinin de etkisiyle duramayıp arkadan hafif şiddetle çarpıyor. Sonuçta şehiriçi tipik arkadan çarpma olayı, hepimizin başına gelmiştir. Normalde inip bakarsın, tamponlar çarpışmıştır, plakalıklar kırılmıştır, plakayı toplar yola devam edersin. Ancak kamyonet yüksek olduğu için tampona değil kendi demir tamponunun köşesiyle bizim arkadaşın bagaj kapağının ortasına vurmuş. Bagaj kapağının o noktadaki sacını yarmış. Tampona vursa en fazla tampon kırılır ama bagaj kapağına ortadan kendi köşesiyle vurmuş.

    Araç sigortalıydı, servise götürdük. Servistekiler nizami olanı bagaj kapağını değiştirmek, ama siz boya derseniz boya da yapabiliriz, sigorta hepsini öder, hiç farketmez, dedi. Servistekiler, kaynak, kalın bir macun ve boya işlemlerinin bu parçayı kurtarmayacağını, ileride sorun çıkarabileceğini o nedenle boyaya garanti vermeyeceklerini ama bu gibi durumlarda müşteri istediği için boya seçeneğini de müşteriye sunduklarını, oysa doğru ve nizami olanın o parçanın menteşelerinden sökülerek yerine yenisinin takılması ve istenilen renge boyanması olduğunu ve ancak bu değişim işleminin garantili olduğunu söylediler.

    Arkadaş kararsız kaldı; sonuçta çok basit bir olay ama hiç yere aracın değişeni olacak diye hayıflanıp durdu. Dedim S.kt.ret elalemin ne dediğini, doğrusu neyse sen onu yaptır. Yarın macunu çatlar, boyası çatlar uğraşır durursun. Bagaj kapağı değişti diye arabaya pert muamelesi yapacak birisi olursa kendinden utansın.

    Bagaj kapağı değişti, 4-5 sene kadar oluyor. En ufak da bir problemi yok. Ama lafa bakacak olursan, değişeni var.

    Zaten boya ve değişeninin sorulması kazalı olduğunu öğrenmek amacıyla yapılmaz. Aracın kaza kontrolü yapılırken boyalı ve değişen bölgelere daha dikkatli bakılması için sorulur. Bir de satıcının dürüstlüğünü ölçmek için sorulur. Adam araca orjinal derken derken boyalı ve değişen parçalar varsa ortada dürüstlük problemi var demektir, ve şahsen ben, bundan sonra aracın kazalı olup olmadığını boş yere araştırmam bile, direk uzaklaşırım.

    Ama adam içtenlikle şuralar boyalı ve buralar değişti diye söylüyorsa ve kontrol ettirdiğim ustam da aynı şeyleri söylüyorsa, aracı beğendiysem ve kazalı da çıkmadıysa, fiyatta anlaşıp o adamdan o arabayı almayı tercih ederim.

    Boya ve değşen olması kötü birşey değildir, aracın ağır kazalı olması kötüdür. Ağır kaza durumları boya ve değişenden anlaşılmaz.
    Malesef toplumda boya ve değişen konusunda kötü bir önyargı var. Sapla samanı birbirinden ayırmamız gerekiyor...
    |
    |




  • Yarbay
    2710 Mesaj
    kazanın derecesine bağlı olarak değişir tabiiki
    yürüyen aksamında büyük srun çıkmamışsa alınabilir mesela kapıya çarpmışlardır kapı biraz göçmüştür o alınabilir bence
    |
    |
  • Yarbay
    2142 Mesaj
    aradaki 1-2milyar için hiç değmez almaya.o kadar para döküyorsunuz alırken sağlamı olsun bari.bu kadar ufak fiyatlar için takla atmış araç alanın aklına şaşarım.
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: m8

    Kazalı araba alınır...fakat pahalıya alınmaz.kazalı araba sorun çıkartacak diye de bişiy yok.ister şase darbeli olsun şaseyi yeniden kaynatsalar motoru param parça olup yada 30 takla atmış yapılmış bile olsa alınır önemli olan 1-2milyar ucuz olmasıdır ve masrafsız da olması şarttır.
    Mesela örneğin 2006 fiat albea nin piyasası 13 civarıdır.12 ye verirlerse fiyatı uygundur alınır.
    Yada 2004 passat diyelim.piyasası 20milyardır 18 e veriyolarsa toplanmışı alınır...

    ama genelde insanlar piyasayı bilmedikleri için kazalısı da olsun orjinali de olsun hep yüksek fiyatlara alıyorlar.önemli olan gerçek piyasasında olmalıdır.



    böyle saçma şey mi olurmuş insanları yanlış bilgilendirmeyelim, takla atmış aracın sutünlarını kaynak ile tekrardan yaparsın herşey güzel görünür ama o araç birkez daha takla atarsa tavan tam senin kaynak noktalarından uçar yani araç genel konstrüksyon olarak zayıflamıştır bu 1.. ikincisi motorda bazı parçalar vardır ki fabrikada preslenerek, robotlar tarafından sıfır hata ile yerine monte edilir yani sonradan yapılabilecek birşey değildir
    |
    |




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    canım kardeşim.kazalı araba alınmaz diye bişiy yok.yeter ki fiyatı uygun olsun.kulaktan dolma haberlere inanmayın yok kazalı araba zayıftır yok sorun çıkarır yok satılmaz.bunlara inanmayın.kazalı arabalar sorunlu olsaydı piyasadaki herkesin elinde kalırdı kazalı arabalar...
    |
    |
  • Yarbay
    2459 Mesaj
    kazasız diye sanayide geçiriyorlar kütür kütür kazalı araçları. kazalı araç alınır. gerçekten kazasız araba bulmak çok zor. hiç kaza yapmasanda gelip birisi sana çarpıyor.
    |
    |
  • Yarbay
    6659 Mesaj
    Kazalı araba alınabilir de uzak durulması gereken durumlar da olabilir.
    Şu inanışı anlamıyorum, arabada değişen var dedin mi kaçıyor bazıları, doğrultulmuşunu, kalınca macunlanmışını tercih ediyorlar.

    İnşallah otomobilimi satacağım zaman karşıma otomobilden anlayan biri çıkar...

    Mesela benim otomobilimin motor kaputu değişti, önceden geçirdiği küçük bir kazada, motor kapağının ortası öndeki kamyonetten sarkan demire denk geliyor, doğrultma ve macun eşliğinde düzeltmeye çalışmışlar ama kaputun ortasında boylu boyunca olması gereken çıkıntıyı doğrultma ile becerememişler ve yaklaşık 4 mm kalınlığında macun tabakası oluşturmuşlar ve tabii ki boya çatlıyor...arabanın ızgarası, radyatörü, farlar ve tampon orjinal ama kaput değişti. Gel de bunu ileride alacak adama anlat...

    Adam 15-16 yaşında araba alacak, "aaa komple boyalı mı, niye, takla mı attı" diye soruyor. Boyanın da bir ömrü olabileceğini hiç düşünemiyor...

    Hasarlı otomobil eğer hasar durumu bilinerek, hiç bir şey saklanmadan satılıyorsa ve bu şekilde kabul ediliyorsa hasarsızlarından daha ucuz fiyat alınabilir, tabii çıkabilecek sorunlara katlanmayı göze aldıysak, tıkırtılar, cam kenarlarından su sızdırmalar, rot ayarı uyumsuzluğu vs. gibi sorunlar çıkabilir, çıkmayabilir de.
    Satılırken de piyasa fiyatının birkaç milyar altına rahatlıkla satılabilir, tabii hasar durumu gizlenmeden.

    Her malın bir alıcısı vardır...
    |
    |




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
vp satın al
pubg mobile uc
Webtures SEO;SEO Nedir?
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,500
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.