Şimdi Ara

Kaza yapan uçağın yardımcı pilotu: 'Kule pas geç demedi'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 2 Masaüstü Kullanıcı
44
Cevap
0
Favori
3.013
Tıklama
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Anasayfa Haberleri >> Kaza yapan uçağın yardımcı pilotu: 'Kule pas geç demedi'
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Haber Editörü
    4829 Mesaj



    İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda meydana gelen ve 3 kişinin ölümüne neden olan uçak kazası hakkında yardımcı pilotun ifadesi ortaya çıktı.



    Uçağın yardımcı pilotu F.P., kulenin kendilerine pas geçmelerine yönelik talimat vermediği ve kendilerine ulaştırılan meteorolojik veriler ışığında inebileceklerini düşündükleri söyledi. İnme kararını kaptan pilot ile birlikte aldıklarını ifade etti.



    Ayrıca Bkz.Atlasglobal uçuşlarını durdurdu: İflas mı ediyor?



    Kaptan pilot M.A kontrolünde iniş yaptıklarını, piste indikten sonra uçağın kaydığını ve kaptan pilotun uçağı tutmaya çalıştığını, kaza nedeniyle üzgün olduğunu belirtti. Bazı sorulara “hatırlamıyorum” yanıtını verdi.



    Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturma kapsamında yolcuların ifadesi alınmaya devam ediliyor. 5 Şubat tarihinde gerçekleşen kazada 177 yolcu ve 6 mürettabatın bulunduğu uçaktaki 3 kişi hayatını kaybetti.






    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/ucak-kazasi-sorusturmasinda-yardimci-pilotun-ifadesinin-detaylari-ortaya-cikti-/1733947



    |
    |




  • kulenin pas geçeceksin diye bir yetki vermesi söz konusu değil. kule son durumu söyler diğer uçakların ne yaptığını söyler. aynı zamanda uçaktaki hava durumu radarlarından pilotlar son hava durumuna bakar ve kule de pistin ıslaklık durumunu vs söyler. geriye kalan pilotun insiyatifindedir. uçakların maksimum iniş koşulları da söz konusu alınarak bir karar verilir. THY böyle konularda risk almaz ve pilotlarına illa ki ineceksin diye baskı yapmaz en basitinden uçaklar hold atar biraz pist koşullarının iyileşmesi beklenir öyle iniş yapılır. eğer inilmeyecek gibiyse en yakın meydana gidilir. pegasus ise low cost bir havayolu ve ucuza taşıması için minimum masraf yapması gerekir. bence bu yüzden pilotları iniş yapmak konusunda daha hevesli tutmaya çalışıyor. çünkü havada kalınan her ekstra dakika ek yakıt ek zaman ve diğer operasyonların gecikmesi demek ve bu büyük bir maliyet. zamanında thynin bir uçağı da vanda böyle bir kaza yapmıştı sebeplerinden biri ise kazanın birkaç ay öncesinde başka bir thy uçağının pas geçip başka meydana indikten sonra thynin pilotlara uzaklaştırma vermesiydi. uzaklaştırma almak istemeyen thy pilotu 2 pastan sonra 3.kere inmeyi deneyip yine başaramadı(sisten pist görünmüyordu) ve pas yaparken dağa çarptı. böyle bir senaryo pegasus içinde de olduysa ve olmaya devam ediyorsa(trabzon kazası da benzer bir kaza) pilotların biraz risk alıp inmeye çalışmaları normaldir. havacılıkta risk olmaz.

  • Yüzbaşı
    736 Mesaj
    Kulenin bu gibi durumlarda "pas geçin" deme hakkı var mı acaba? Pistte bi sorun varsa ya da başka bir uçak bekliyorsa pas geç der ama meteorolojik hadiseler pilotun inisiyatifinde olabilir 🤔



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    2387 Mesaj

    Bu tip olaylarda kule haber vermek zorunda
    |
    |
    asderty kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    9123 Mesaj

    Pistin durumunu en iyi kule bileceği için "pas geç" talimatını verebilmesi gerekir.
    |
    |
    asderty kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1259 Mesaj
    Yorumlar komik gerçekten . Kulenin aps geç deme.hakki yok. Hava durumunu rüzgarı şöyler pilot karar verir. Kuledeki adamın pilottan iyi olduğunu mu saniyorsunuz



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2326 Mesaj
    Kule sizden önceki pas geçti diyor, siz de pas geçin demiyor pilotların insiyatifine bırakılıyor böyle olunca da pilot inme kararı almış. Keşke pas geçseydiler de bunca şey yaşanmasaydı. Hem mesleklerinden oldular, hem üç insanın ölümüne neden oldu maddi zarar. Devamlı da bu hava yollarının uçaklarına olması da tuhaf
  • Yarbay
    6685 Mesaj
    Bunlardan önce inmeyen iki uçak başka havayolu şirketine ait... asıl bunun üstüne gidilmesi lazım...
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1800 Mesaj
    kulenin pas geçeceksin diye bir yetki vermesi söz konusu değil. kule son durumu söyler diğer uçakların ne yaptığını söyler. aynı zamanda uçaktaki hava durumu radarlarından pilotlar son hava durumuna bakar ve kule de pistin ıslaklık durumunu vs söyler. geriye kalan pilotun insiyatifindedir. uçakların maksimum iniş koşulları da söz konusu alınarak bir karar verilir. THY böyle konularda risk almaz ve pilotlarına illa ki ineceksin diye baskı yapmaz en basitinden uçaklar hold atar biraz pist koşullarının iyileşmesi beklenir öyle iniş yapılır. eğer inilmeyecek gibiyse en yakın meydana gidilir. pegasus ise low cost bir havayolu ve ucuza taşıması için minimum masraf yapması gerekir. bence bu yüzden pilotları iniş yapmak konusunda daha hevesli tutmaya çalışıyor. çünkü havada kalınan her ekstra dakika ek yakıt ek zaman ve diğer operasyonların gecikmesi demek ve bu büyük bir maliyet. zamanında thynin bir uçağı da vanda böyle bir kaza yapmıştı sebeplerinden biri ise kazanın birkaç ay öncesinde başka bir thy uçağının pas geçip başka meydana indikten sonra thynin pilotlara uzaklaştırma vermesiydi. uzaklaştırma almak istemeyen thy pilotu 2 pastan sonra 3.kere inmeyi deneyip yine başaramadı(sisten pist görünmüyordu) ve pas yaparken dağa çarptı. böyle bir senaryo pegasus içinde de olduysa ve olmaya devam ediyorsa(trabzon kazası da benzer bir kaza) pilotların biraz risk alıp inmeye çalışmaları normaldir. havacılıkta risk olmaz.




  • Kurmay Yarbay
    10484 Mesaj

    Mesleklerinden neden olmuşlar anlamadım? Yine devam edeceklerdir işlerine veya başka firmaya geçerler.

    Yüzlerce ölümlü otobüs kazası oldu mesela o kişiler de işlerine devam ediyordur belki o firmada belki baska firmada.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    Portraitclub kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Teğmen
    130 Mesaj
    Bir pilot olarak bu tamamen saçmalık kesinlikle karar kaptan pilot kararıdır, F/O'ın bile değil dünyada 1000lerce çeşit uçak tipi var. sizce her uçağın wind limit(rüzgar limiti) nereden bilebilir. bana bunu açıklasın sonra başkalarını suçlasın.
    |
    |
  • Yarbay
    2060 Mesaj
    Kule operatörünün pas geçirme yetkisi vardır ancak pistte trafik veya pist kullanılamayacak durum varsa go around verir. Buradaki asıl sorun o gün güneybatıdan şiddetli bir lodos esmesine rağmen inişlerin 24 yönünden değil 06 yönünden verilmesiydi. Ani rüzgar değişimleri gözlemlendiyse approach pilotlara holding talimatı verebilirdi.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Çavuş
    59 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: zaomss

    kulenin pas geçeceksin diye bir yetki vermesi söz konusu değil. kule son durumu söyler diğer uçakların ne yaptığını söyler. aynı zamanda uçaktaki hava durumu radarlarından pilotlar son hava durumuna bakar ve kule de pistin ıslaklık durumunu vs söyler. geriye kalan pilotun insiyatifindedir. uçakların maksimum iniş koşulları da söz konusu alınarak bir karar verilir. THY böyle konularda risk almaz ve pilotlarına illa ki ineceksin diye baskı yapmaz en basitinden uçaklar hold atar biraz pist koşullarının iyileşmesi beklenir öyle iniş yapılır. eğer inilmeyecek gibiyse en yakın meydana gidilir. pegasus ise low cost bir havayolu ve ucuza taşıması için minimum masraf yapması gerekir. bence bu yüzden pilotları iniş yapmak konusunda daha hevesli tutmaya çalışıyor. çünkü havada kalınan her ekstra dakika ek yakıt ek zaman ve diğer operasyonların gecikmesi demek ve bu büyük bir maliyet. zamanında thynin bir uçağı da vanda böyle bir kaza yapmıştı sebeplerinden biri ise kazanın birkaç ay öncesinde başka bir thy uçağının pas geçip başka meydana indikten sonra thynin pilotlara uzaklaştırma vermesiydi. uzaklaştırma almak istemeyen thy pilotu 2 pastan sonra 3.kere inmeyi deneyip yine başaramadı(sisten pist görünmüyordu) ve pas yaparken dağa çarptı. böyle bir senaryo pegasus içinde de olduysa ve olmaya devam ediyorsa(trabzon kazası da benzer bir kaza) pilotların biraz risk alıp inmeye çalışmaları normaldir. havacılıkta risk olmaz.
    yazdıklarınız çok mantıklı ben de sizinle benzer düşünüyorum.son 3 kazaya bakınca zaten
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    2326 Mesaj

    3 kişinin ölümüyle suçlanıyorlar, eğer suçlu bulunurlarsa bu ne demek bilmiyor musun? Hapse mahkum edileceksin demek. Siciline işlenecek demek. Hangi firma işe alır? Boş muhabbet yapıyorsunuz



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    XpressMusic34 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Kurmay Yarbay
    10484 Mesaj

    1) yargılama sona erene kadar herkes masumdur bunu unutmayınız.
    2) hapise girip çıkanlar için birçok teşvik programı var. (iş bulma aşamasında)
    3) sen sanırım biraz gençsin. Geçmişte onlarca ölenin olduğu otobüs kazaları yaşandı. Bu yargılamalar 20 25 sene devam etti. Dava süresi doldu, anayasa mahkemesi kararıyla farklı sonuçlar elde edildi. Örneğin 97deki otobüs kazası ile ilgili karar birkaç sene önce çıktı.

    Benim demek istediğim şu, trafik kazaları, uçak kazaları yaşandığında veya bu kazalar sebebiyle ölümler gerçekleştiğinde "aaa kesin suç bunda" demek yanlış. Buna yargılama karar verecek. Dava sonucunda suçlu bulunurlarsa hapise girecekler veya girmeyecekler. Dava sürecinde tutuklu kalmak sen suçlusun demek değildir.

    Siz hemen meslekten men bile etmişsiniz bu nasıl bir yargılama çeşididir? Karakutu verilerini mahkeme de inceleyecek. Bilirkişi raporlarını sunacak. Bunların senelerce sürmesi olası.

    Kısaca genç kardeşim herkesi peşin hükümle yargılayıp cezasını belirleme kafanda. Bekle bunu mahkeme yapsın yorumunu o zaman yazarsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 14 Şubat 2020; 16:39:50 >
    |
    |
    Portraitclub kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    512 Mesaj

    uçaklar yerdeyken kule talimatları kesinlik belirtir karar kulededir. havadaykende pilota aittir. kule bu durumda ancak tavsiyede bulunabilir. pas geçmeyi zorunlu tutmaz (pist dolu veya kullanılamaz durumda ise tabi durum başka.) hava koşullarının ucağı etkileyip etkilemediğini ve uçağın drencini ancak pilotla bilebilir. kule sadece rüzgar şiddeti esme yönü kuş sürüsü. kuyruk tirbülansı gibi şeyler için uyarı verebilir.
    |
    |
    alito kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2179 Mesaj

    Pistin durumunu tabi ki kule bilir ama ne alaka. pist deki sorun yüzünden mi uçak kaza yapmış.
    |
    |
    alito kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2615 Mesaj
    5-10 yıla otomatik pilot işi tamamen çözülür,uçaklarda ne maliyet sorunu ne yer kısıtlaması var,çok güçlü bilgisayarla yapay zeka cihazlari kurulabilir.yolcu uçaklarında sadece çok acil durumlarda müdahale edilebilecek bir kişi olabilir belki ona da gerek olmayabilir uzaktan kontrolle.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    592 Mesaj
    Kule 06 tarafli rüzgar yerine 24 un daha uygun olduğunu bilse dahi..

    Aktif pisti değiştirmemiş olsa dahi..



    Karar iki pilotun..



    Minimum noktasinda pas gecme hakkina sahiplerdi..

    Hold yapip 24 tarafli rüzgar icin kule onayi isteyebilirdi...

    Belki gusting ruzgar vardi.. buna sebep, inişi uzun oturduysa, Duramamis olmasi gene pilot unsurudur.



    Olayin detaylarını bilmiyoruz ama

    Bence, kule ruzgar bilgisi verse dahi..



    Minimum noktasinda iki kaptan inise onay vermiş, ve muhtemeln, kara kutuda "devam .. veya continue landing.." diye onaylarini duyacagiz.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
  • Çavuş
    88 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    tkargin


    Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı mı? İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı olmasın o?






    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
SEO
Bey Azura
son dakika
Mobilya Takımları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,297
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.