Kaza haberlerinde 'takılı kalan hız göstergesi' saçmalığı...



-
-
Söz konusu bir TOYOTA olunca, yıllar önce bile güvenlikten ödün verilmiyor. Tüketicinin TOYOTA'yı tercih etmesindeki en önemli sebeplerden birinin de güvenlik olduğunu düşünüyorum.
O hıza rağmen, bu kazada yaşamını yitiren olmaması sevindirici.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 9 Ocak 2024; 13:17:50 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ironi yaptığınızı düşünüyorum.. ae101'de pek bir güvenlik yok, çarpışma enerjisini yemediği için adam oraya buraya uçtuğu için yaşıyor bir şekilde.
hatta şahin doğan lada tarzı araçlarda sağ kalanlarda farklı değil açıkcası.. konserve gibi açılıyor araçlar, enerji dağılıyor, adam yola fırlıyor düşüyor kemer takmak diye birşey de yok çoğunda Allahın hikmeti sağ kalıyorlar.
konu başlığına da yüzde yüz katılıyorum. "direksiyon hakimiyetini kaybetti" gibi haberci klişesi..
-
Birçok kazada takılı kalan hız göstergesinin kaza anındaki hızı gösterdiği varsayımı ile böyle başlıklar atıyorlar. Hadi diyelim o ivme ile gösterge iğnesinin savrulabileceğini düşünmüyorlar, yahu şu kaza yapan Corolla 240km/s hıza çıkabilir mi? Hadi çıktı diyelim, içindekiler sağlam kalır mı? Kimse iki dakika durup düşünmüyor...
-
borsatek
Toyota'ya bağlı Daihatsu 88 bin araç için güvenlik testinde hile yaptıhttps://www.borsatek.com/toyotaya-bagli-daihatsu-88-bin-arac-icin-guvenlik-testinde-hile-yapti-97716h.htm
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
eski tip göstergeler
hız göstergesinin içindeki mekanizma, özellikle de eski analog tipler çok basit ama aynı zamanda oldukça hassastır.
Kurmalı bir kol saatinin işleyişini hayal edin.
İçeride birkaç hareketli parça ve güç sağlamak için sarmal bir yay var.
Hız göstergesinin içinde de benzer mekanizmalar vardır, ancak yavaşladığınızda gösterge ibresini sıfıra döndüren yay...
Genellikle bir kazada meydana gelen şey çarpışma sırasında mekanizmanın hasar görmesi ve yayın ya kırılması ya da iğneden çıkması yaşanır...
böylece artık sıfıra dönmemesi ve kat edilen hızı göstermeye devam etmesi veya ibreyi tam ters yöne sona dayaması gib şeylerle karşılaşırız...
yani bu 30-35 yaşındaki parça 100-120 ile giderken kaza yapar ve analog gösterge 240km olan son hız alanında takılır kalır....
Çarpmanın kendisi hız göstergesinin zıplamasına ve dolayısıyla yanlış okuma vermesine neden olabilir...
tabii bu işin artı olarak bir de teknik mahkeme kısmı var
Hız göstergesi okumasının güvenilir olup olmadığına karar vermeden önce, çarpışma dinamiklerini anlamanın yanı sıra bir dizi kriteri de dikkate almamız gerekir.
Normalde modern hız göstergeleri ve gösterge grupları çarpışma sonucu güç kaybı yaşadıkları için donarlar.
Gücün ne zaman kesildiğini ve hız göstergesinin ve diğer gösterge okumalarının güç kaybı anında aracın ne yaptığını yansıttığını belirlemek için ayrıntılı bir analiz yapılır.
Devir sayacı ve hız göstergesi okumalarını seçilen vitesle ilişkilendirmek için ekstra testler gerçekleştirebiliyoruz ve herhangi bir araç modifikasyonunun okumaları değiştirip değiştiremeyeceğini ve eğer öyleyse ne kadar değiştirebileceğini doğrulayabiliyoruz.
Daha sonra mahkeme için teknik olmayan okuyucuya net bir mesaj ileten teknik raporlar hazırlanır.
-
Konuda bahsedilen corollanın şahin doğandan bir farkı yok. Tam bir teneke.Efsane kada diyorlar ama bir doblo,passat vs ile çarpışsa akordiyon olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dijital ekranlı araçlar çoğaldıkça bu haberlerde azalarak bitecek...
-
safarin (@jesafarin) on Xtwitter
Hız göstergesi dediğimiz şey voltmetreden ibaret bir mekanizmadır. Çalışma prensibi tamamen mekanik ve hareketli parçalardan oluştuğu için kaza anında maruz kaldığı G kuvveti ile herhangi bir değerde takılıp kalabilir, bu illa kaza yaptığı hızda kalacak diye bir şey yok tabii ki.…https://twitter.com/jesafarin/status/1744657363032838320
En Beğenilen Yanıtlar

ironi yaptığınızı düşünüyorum.. ae101'de pek bir güvenlik yok, çarpışma enerjisini yemediği için adam oraya buraya uçtuğu için yaşıyor bir şekilde. hatta şahin doğan lada tarzı araçlarda sağ kalanlarda farklı değil açıkcası.. konserve gibi açılıyor araçlar, enerji dağılıyor, adam yola fırlıyor düşüyor kemer takmak diye birşey de yok çoğunda Allahın hikmeti sağ kalıyorlar. konu başlığına da yüzde yüz katılıyorum. "direksiyon hakimiyetini kaybetti" gibi haberci klişesi.. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X