Şimdi Ara

¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
13
Favori
38.918
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 6 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 108
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 7
  • Ortalama Mesaj Aralığı 26 gün 11 saat 43 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 6
  • Favoriye Eklediklerim 12
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • gt40_ditroit (11 mesaj) derbe (8 mesaj) enfal79 (7 mesaj) zigbog (3 mesaj) Hazar (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (2 mesaj) Mobil (4 mesaj)
  • @
1 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Bir kac gündür PC Modifikasyon bölümüne giriyorum. Cok güzel calismalar var ancak boyama konusunda bazi arkadaslarin yetersiz oldugunu gördüm. Alin terinizi dökerek ve günlerinizi feda ederek ortaya koydugunuz eserlerinize, elimdeki bu güzel dökümani sizlerle paylasarak, biraz da benim katkim olsun istedim.

    Herkese simdiden iyi modlar diliyorum. Kolay gelsin..






    Giris:

    Herkes bir taneye sahip olduğunu iddia eder! Hemen hemen tüm fanatikler size nasıl yapılacağını bildiklerini söylerler. Fakat iş icraata gelince, kimin sahiden bitmiş gerçekten ayna gibi bir bilgisayar kasası var? Ben size gerçekten ayna gibi kasa kapağı nasıl olur söyleyeyim: Sabahları kasanızın kapağına bakarak saçlarınızı düzeltebiliyorsanız o zaman sizin de ayna gibi parlak bir kasa kapağınız var demektir. Peki bunu kendinizin de yapabileceğinizi hem de normalde kasa boyamak için kullandığınız sıradan boyalarla yapabileceğinizi biliyor musunuz? Bu aynayı nasıl yapıyoruz, sırları neler, hileleri, tavsiyeleri ve bütün o moda olmuş boya işlerinin en moda malzemeleri…

    Öncelikle boyama hakkında biraz konuşalım. Modern kutu sprey boyama bir çok farklı teknik ve süreçten oluşur: Katı renkler, ince metal tabaka, metalik, inci vs… Bunların her biri farklı teknikler gerektirdiğinden bu makalede sadece birinden bahsedeceğiz. Eğer arada bir kasa boyama yapmıyorsanız bile modifiyeye birazcık ilginiz varsa keyifle okuyacığınızı tahmin ettiğimiz bir makale hazırladık. Bu yazıda sadece “Katı Renkler”den bahsedeceğiz.

    Rengimiz siyah olacak. Bunu seçmek için birkaç küçük nedenimiz var. Siyah en popüler, bir şekilde de bağışlaması olmamasıyla aslında talihsiz bir renktir. Her hata üzerinde hemen gözükebilir. Ancak bunun yanında siyah, tüm renklerin en derinini sunar bizlere.

    Şimdi, işimiz neyi nereden bulacağımız. Öncelikle kutu spreyleri bir çok otomotiv mağazalarından ya da nalburlardan edinebilirsiniz. Kutu spreylerde iki seçeneğiniz var: Enamels (emaye; parlatmak için) ve Lacquers (vernik). Emaye olanlar uzun ömürlüdür, uzun sürede kururlar ve tatmin edici parlaklıkları vardır. Vernik ise daha dayanıklıdır, çabuk kururlar ve en güzel parlaklıklardan birine sahiptirler.

    Seçimimiz vernik. Çünkü ortalama bilgisayar kullanımı için daha dayanıklı. Örneğin makinanızı alıp LAN partilere gidiyorsanız üzerindeki boyanın taşıma esnasında yıpranmaması için dayanıklı olması gerekir. Bu boyamayı yapmamın sebeplerinden biri de aslında sıradan birinin de boyayla ne kadar güzel işler çıkarabileceğini göstermekti biraz da… Bunun için siyah akrilik bir boya seçtim.

    *****************************************************************************

    İşe Başlayalım. Ne Gereklidir?...

    Bütçenize göre ihtiyacınız olabilecek bazı malzemelerin listesi aşağıda:

    ● Astar boya: hangisi işinize gelirse kullanabilirsiniz.
    ● Zımpara kağıdı: Islak/kuru gri renkli zımpara kağıdı. 2000, 1500, 600 ve 400’lük zımpara
    kağıtlarına ihtiyaç duyacaksınız.
    ● Zımparalama bloğu. Örneğin tahtadan düz bir blok edinirseniz, zımparalama işleminiz çok daha
    düzgün olacaktır. Hatta blok olmadan işinizin çok zor olacağını söylemiliyim. Her marangozun
    kapısının önündeki artık tahta parçaları arasından kolaylıkla bedavadan
    bulabilirsiniz. Hazır olarak ta satılıyorlar ama bence extradan para vermeye hiç gerek yok.
    ● Pasta. Oto boya malzemesi satan yerlerden rahatlıkla bulabilirsiniz. „İnce“ olanlardan almaya
    özen gösterin.
    ● Cila. Oto boya malzemesi satan yerlerden rahatlıkla bulabilirsiniz.
    ● Temiz, %100 koton bez.
    ● De-nature alkol.


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Resimdeki malzemeleri herhangi bir otomotiv mağazasından, ya da çevrenizdeki büyük mağazalardan ( Bauhouse, Carrefour, MMM Migros, Real vs…) edinebilirsiniz. Ihtiyacınızdan biraz daha fazlasını almanız işinizin az malzemeyle yapılmasını önleyecek ve işinizin kalitesini arttıracaktır.

    *********************************************************************************

    Mesai Saati Başlasın...


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Evet, şimdi işimize başlayabiliriz. Birinci adımımız orijinal kısmı zımparalamamız. Bir adet zımpara kağıdını alın ve zımpara bloğu üzerine sarın. Bir kaba serin, sabunlu su doldurun ve elinizdeki zımparayı içinde biraz gezdirin. Bir miktar sabunlu su kasa paneli üzerine dökün. Tebrikler! Islak bir şekilde zımparalamaya başladık. Bu kısım en önemli noktalardan bir tanesi ve daha sonra da karşımıza çıkacak. Konu ile alakalı olduğunda bununla ilgili daha fazla detay vereceğiz. Zımparalama yaparken boya tozları sürekli surette zımpara kağıdınızın yüzeyini kaplayacak ve tırtıkların aralarını tıkayacaktır. Zımparanızı sürekli değiştirmek zorunda kalabilirsiniz.


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Amaç, burada bunu metal’e indirmek değil, düz yüzeye getirmek. Sakın çok fazla bastırarak işin bir an önce bitmesi için uğraşmayın. Sabırla düzenli bir şekilde çok bastırmadan zımparalayın. Eğer alttaki metali çizerseniz ancak macunla düzeltilebilecek durumlarla karşılaşabilirsiniz ve bu da işinizi çok ama çok zorlaştırır. Ayrıca metale kadar inmek şu bakımdan da kötüdür:. Ürün üreticisi bir çok zorluklarla çeşitli kimyevi maddeler kullanarak bu metal’I kolayca boya tutacak şekilde yapıyor. Eğer siz kazıyarak metalin üzerindeki o tabakayı da alırsanız, çıplak metalin boya tutması oldukça güçleşecektir. Eğer metal yüzeyin üzerine küçük benekler şeklinde zarar verirseniz telaş yapmayın. Fazla derin olmadığı takdirde boya tutacaktır. Bu sadece yontmak için biraz eğimli olmasına neden olacaktır.


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Yapmaya çalıştığınız şey, elinizdeki zımpara kağıdı ile yüzeyi en prüzsüz hale getirmek olmalı. Panel oluşturulduğunda, köşeleri ve işaretlediğiniz yerlerdeki, kusursuz bir pürüzsüz yüzeye sahip olmanızı engelleyecek olan küçük ve büyük benekleri yok etmek üzerinde durun. Beneklerin nerelerde olduğunu bulabilmek için yüzeye bir miktar siyah ya da koyu renkli toz atmanız da sizlere yardımcı olabilir. Tozu attıktan sonra üstteki tozları aldığınızda çukur ya da benek olan kısımlar kendini belli edecektir. Ayrıca detay olarak yapılmış çukurluklar ise işinizi ayrıca zorlaştıracaktır. Kasa kapaklarındaki açma oyukları buna güzel örnektir. Ön bezel’ler için el işi yeteneği gerekmektedir. Bir de düzenli olarak zımpara kağıdınızı sabunlu su içinde durulamanız yapacağınız herhangi bir hatayı engelleyecektir.

    Bitirdiğinizde panelinizin bir bebeğin cildi kadar pürüzsüz olması gerekmektedir. Tabii ki kendi isteğinizle yaptığınız spotlar hariç. Aşağıda bir örneği bulunuyor.



     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Şimdi astar boya kısmına geçiyoruz. Fakat öncelikle yüzeyde herhangi bir toz, pudra ya da herhangi bir istenmeyen madde bulunmadığından emin olmamız gerekiyor. Bunun için denature alkollü bir bez kullanmamız yeterli olacaktır.


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Ve işte, işin astar boya kısmındayız. Ilk once kenarlardan başlayın, daha sonra orta kısımlara. Ileri geri boyamaya devam edin. Her hat üzerinden tekrar giderek daha verimli olması açısından her hattan iki kez geçtiğinizden emin olun.


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Boyamayı gölgede ve mümkünse rüzgarsız ve çimenlik olmayan bir alanda yapın. Eğer üzerinde böcekler varsa onları temizleyin. Çünkü böcekler boyanın güzel koktuğunu düşünürler, ya da hayatlarının değersiz olduğunu sanırlar, bu yüzden böyle saçma şeyler uğruna hayatlarını feda ederler. Ayrıca herhangi bir yolla işinize burunlarını sokmak ve işinize zarar vermek için bütün çalışma süreciniz boyunca ellerinden gelenin en iyisini de yapacaklardır. J Bu nedenle iyi havalandırılmış ve dış güçlere kapalı bir odaya ihtiyacınız olacak. Ancak kesinlikle maske kullanmaya özen gösterin. Ne yaparsanız yapın böcekleri toplamamaya çalışın. Işi sadece daha da zorlaştırmış olacaksınız. Herneyse, panelinizde iyi bir boyama yaptığınıza emin olun ve güneşte bir ya da daha fazla saat kurumaya bırakın. Birçok astar boya en az 30 dakikayı uygun görür. Siz yine de boyanızın etiketini control edin ve garanti olması için üstüne biraz daha zaman ekleyin.


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Kuru ve iyi olduğuna emin olduğunuzda, işimiz tekrar ıslak zımparalamaya dönecek. Eğer bu aşamada da panele herhangi bir zarar verirseniz panik yok. Yapmanız gereken tekrar astar boya atıp beklemeniz ve ıslak zımparalamaya tekrar başlamanız. Elinizden geldiği kadar yüzeyi flat yapmaya çalışın ve denature alköllü bir bez ile tekrar ovalayın. Şimdi gerçek rengimize kavuştuk. Elinizdeki bezle neler topladığınıza bir bakın:


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Ve şimdi işin resmi sonuna yaklaşıyoruz. Boyanızı çıkarın. Benim tercihim siyah, her ne kadar siyah gerçekten bir renk olmasa da, herneyse. Kutunun iyi sallandığından ve her ihtimale karşı yedek bir sprey kutusu aldığınızdan emin olun. İyiliğiniz için son kez panel üstünü iyice temizleyin. Öncelikle kenarlardan başlayın daha sonra da yüzeye. Astar boya aşamasında yaptığımız gibi her hattın üzerinden tekrar geçmeyi unutmayın. Boyamaya size yakın olan kısımdan başlayın en son da uzak tarafı boyayın. Hızlı hareket etmeyin. Boya belli bir derecede kalın fakat çok kalın olmasın.


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Boyalı panelinizi güneşte bırakabildiğiniz kadar uzun süre kuruması için bırakın. Gece de almayı unutmayın. Yoksa sisten ya da dumanlardan dolayı zarar görebilir. Şimdi sıra ıslak zımparalamaya geldi. Panelin yüzeyine dikkatlice bakın, tüm o gamze gibi şekilleri görebiliyor musunuz? Buna portakal-kabuğu da denebilir. Bunu istemezsiniz herhalde. Fakat ne yaparsanız yapın hiçbir sprey boya istediğiniz ölçüde güzel bir iş çıkarmayacaktır. Alttaki resime bir göz atın. Islak zımparalamadan sonra aşağıdaki gibi donuk bölgeler görebilirsiniz. Bunlar zımpara kağıdının dokunduğu yerler ve boyanın gelmediği ya da az geldiği noktalar olabilir.


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Bazı bölgelerin ise pürüzsüzce zımparalandığını görebilirsiniz (parlayan küçük spotlar ile). Kuzey ve güney doğrultulu zımparalayın, daha sonra doğu ve batı. En sonda ise 45 derece açılarla. Böylece 8 yönden zımparalamış olacaksınız. Zımparalarken daireler çizmeyin. Bu paneli baskıya maruz bırakabilir ve de yapmanız gerekenden daha derine inebilirsiniz.


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Bunları yaparken evinizde bir çok karışıklığa ve düzensizliğe sebep olabileceğinizi unutmayın, ve bu yüzden elinizin altında yeterince temizlik malzemesi olduğuna emin olun. Bu boyama işini kesinlikle oturma odanızda ya da fırça yiyebileceğiniz yerlerde denemeyin. Şimdi tekrar bazı detayları halletmek için el becerinizi kullanmak zorunda kalacaksınız. Bu ilk tabaka boya için 600’lük (başlangıçta) ve 1000’lik (daha sonra) zımpara kağıtları kullanabilirsiniz. Herşey yeterince pürüzsüz göründüğünde 1000’lik zımparaya geçebilirsiniz. Panelin son görünüşü aşağıdaki gibi olmalıdır.


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Bunu yaptıktan sonra bir kat daha boya atmak isteyeceksiniz (en az bir kat). Paneli temizleyip önceki aşamalarda yaptığımız gibi boyuyoruz. Önceki aşamalardaki gibi kurumaya bırakıyoruz (sabredebildiğiniz kadar bırakmanız önerilir). Tekrar ıslak zımparalama aşamalarını tamamlıyoruz (600’lük ile başlayıp sonra 1000’lik zımparalar ile). Aşağıdaki resimde görebildiğiniz gibi görünen kenar yeterince flat değil.


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Bu noktada, paneli tekrardan zımparalamak (tabii metal yüzeye temas etmemeye dikkat ederek) ve bir kat boya daha atmak gerekecek. Ve ilk boyadığımız aşamaya geri dönüyoruz bu yüzden:


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Görebildiğiniz gibi panel etraftaki nesneleri yansıtabilecek kadar flat bir konuma geldi. Bu aşama genelde bir çok kullanıcının işi bıraktığı nokta. Fakat bu böyle olmamalı. Bu yüzden bir kez daha zımparalama oalyına giriyoruz (sırasıyla 600, 1000, 1500, en son da 2000’lik ile). Işte son aşamada geldiğimiz nokta:


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Şimdi üzerinde çalışabileceğimiz temiz ve flat bir yüzeye sahibiz. Pastanızı ve havlu kumaşınızı alın. Temizleyiciyi bezin üzerine dökün ve ovalamaya başlayın. Şişenin talimatlarına uygun olarak yüzey kuruyana kadar ovalamaya devam edin. Bezin kuru kısımlarını da kullanarak parlatabilirsiniz. İlk aşamadan sonra panelden bir görüntü:


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Iyi bir yansıma alana kadar parlatmaya devam etmeniz gerekli. Bu 3-4 (az ya da daha fazla) kez sürebilir. Kendiniz tatmin olana kadar devam etmelisiniz. Fakat bazı hafif çiziklerin yüzey üzerinde kalabileceğini de unutmayın. Çünkü kullandığınız bez hafif aşındırıcı bir özelliğe sahip olabilir. Bunu bezinizin üstünde kalan boya kalıntılarından anlayablirsiniz.

    Son durak: Parlatma-Sırlama. Temiz bir bezin üzerine bir miktar cila koyun ve dağıtın. Öncelikle ortalama bir baskı uygulayın. Birkaç kere aynı şeyi tekrarladığınızda (kendiniz parlaklıktan tatmin olana kadar) parlaklığı göreceksiniz. Işte şimdi sıra emeğinizin karşılığını almaya geldi. Panelinize bakıyorsunuz ve yüzünüz ve arkanızdaki herşey panelde. Iki aşama parlatmadan sonraki panel görüntüsü aşağıda:


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Bir dip not olarak, boya bir ay veya daha fazla süre sertleşmez. Bu zamandan sonra oldukça sertleşecek ve hemen hemen çizilmesi bile zor bir kıvam alacak. Eğer bir veya iki kez daha parlatma işlemlerini tekrarlarsanız (ilerleyen zamanlarda) ve biraz da balmumu sürerseniz kasa kapağınız çok daha dayanıklı olacaktır.


     ¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° KASA BOYAMA REHBERi °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤



    Güzel calismasindan dolayi Cengiz YAMAN´a tesekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enfal79 -- 1 Aralık 2006; 4:12:44 >







  • güzel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beycoast

    güzel
    güzel çalışma olmuş eline sağlık.

    ama;
    bu bölümde 2-3 tane daha boyama rehberi başlığı açıldı, üst konu olmadıklarından dolayı sayfalarda geri düşüyolar ve unutuluyorlar. üst konu yapılmadıktan sonra bi işe yaramıyorlar malesef...
    modlara taş mı attım sanki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gt40_ditroit

    Bu mesaj silindi.
    yapılan işlemlerin tamamını ince ince okudum ama bu daha önceden kullanılan ve hasar görmemiş yüzey için anlatılmış bir teknik peki ben polyestermecunla çalıştım özellikle ön panelde peki bu gibi durumlar için ne yapmak gerekiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gt40_ditroit

    yapılan işlemlerin tamamını ince ince okudum ama bu daha önceden kullanılan ve hasar görmemiş yüzey için anlatılmış bir teknik peki ben polyestermecunla çalıştım özellikle ön panelde peki bu gibi durumlar için ne yapmak gerekiyor

    Alıntıları Göster
    Ya süper olmuş gerçekten boyamayı gerçekten öğrendim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halo_combat

    Ya süper olmuş gerçekten boyamayı gerçekten öğrendim...

    Alıntıları Göster
    abi süper bir toptic olmuş eline sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtlln

    abi süper bir toptic olmuş eline sağlık

    Alıntıları Göster
    Çok güzel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZiveR

    Çok güzel

    Alıntıları Göster
    peki polyester macun kullanılmış bir yüzey için ne yapmalıyızki aynı sonucu alabilelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gt40_ditroit

    peki polyester macun kullanılmış bir yüzey için ne yapmalıyızki aynı sonucu alabilelim

    Alıntıları Göster
    güzel olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gt40_ditroit

    peki polyester macun kullanılmış bir yüzey için ne yapmalıyızki aynı sonucu alabilelim

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: gt40_ditroit

    peki polyester macun kullanılmış bir yüzey için ne yapmalıyızki aynı sonucu alabilelim


    Macunu mümkünse, yüzey genisliginde bir mala kullanarak uygulayin. Bu, olasi dalgalanmalari engelleyecektir. Ayrica birinci kat macun, tam yüzeyi kapatacak kadar kullanilmalidir. Ne az ne de cok..

    Zeminin boyaya hazir hale gelebilmesi icin, macunun iyice kuruduktan sonra (1-2 saat) ikinci katin atilmasi ve yine kuruduktan sonra zimparalanmasi gerekiyor. Bu islemi, kalindan inceye dogru zimparalar (100,150,200,..) kullanarak, 2-3 sefer tekrarlamak gerekebilir. Macunu zemine yayma sirasinda olusan ufak-tefek hatalari düzeltmekle ugrasmayin. Kuruma baslayana kadar elinizden geleni yapin tabiki ama ondan sonra elinizi sürmeyin. Bu hatalar zimparayla daha iyi ve daha kolay yok edilir. Son olarak 300-400 numara zimpara ile, ince sulu zimparaya gecmeden önceki son düzeltmeleri yapabilirsiniz.

    Ayrica ince zimpara kullanirken (800, 1000, 1500, 2000 ...) kesinlikle, sulu kullanmaya dikkat edin. Sabirli bir calismanin ardindan (birkac gün olabilir) zeminin boyaya hazir hale geldigini gözlerinizle göreceksiniz. Bu asamadan sonra ince bir kat astar ile boyama islemine gecip, yukaridaki rehbere göre calisabilirsiniz.

    Kolay gelsin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enfal79 -- 3 Aralık 2006; 0:48:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enfal79

    quote:

    Orjinalden alıntı: gt40_ditroit

    peki polyester macun kullanılmış bir yüzey için ne yapmalıyızki aynı sonucu alabilelim


    Macunu mümkünse, yüzey genisliginde bir mala kullanarak uygulayin. Bu, olasi dalgalanmalari engelleyecektir. Ayrica birinci kat macun, tam yüzeyi kapatacak kadar kullanilmalidir. Ne az ne de cok..

    Zeminin boyaya hazir hale gelebilmesi icin, macunun iyice kuruduktan sonra (1-2 saat) ikinci katin atilmasi ve yine kuruduktan sonra zimparalanmasi gerekiyor. Bu islemi, kalindan inceye dogru zimparalar (100,150,200,..) kullanarak, 2-3 sefer tekrarlamak gerekebilir. Macunu zemine yayma sirasinda olusan ufak-tefek hatalari düzeltmekle ugrasmayin. Kuruma baslayana kadar elinizden geleni yapin tabiki ama ondan sonra elinizi sürmeyin. Bu hatalar zimparayla daha iyi ve daha kolay yok edilir. Son olarak 300-400 numara zimpara ile, ince sulu zimparaya gecmeden önceki son düzeltmeleri yapabilirsiniz.

    Ayrica ince zimpara kullanirken (800, 1000, 1500, 2000 ...) kesinlikle, sulu kullanmaya dikkat edin. Sabirli bir calismanin ardindan (birkac gün olabilir) zeminin boyaya hazir hale geldigini gözlerinizle göreceksiniz. Bu asamadan sonra ince bir kat astar ile boyama islemine gecip, yukaridaki rehbere göre calisabilirsiniz.

    Kolay gelsin..

    Alıntıları Göster
    Boya İşlemleri İçin Temel Kurallar:

    • Sprey boya uygulanırken, yüzeyden en az 40 cm. uzakta olmalıdır.

    • Yüzey boyanırken, sprey kesinlikle sabit tutulmamalıdır. Sizi boya yaparken gören biri, garip hareketler yaptığınızı söylüyorsa, o zaman iyi bir boyama yapıyoruzdur. El ve bilek sürekli sağa ve sola hareket ettirilerek boya uygulanmalıdır. Eğer sabit bir noktada sprey, boya püskürtürse; boya katları çok bozuk olur.

    • İlk kat boyadan sonra en az 3-4 saat beklenip, ikinci kat atılmalıdır. 2. katın kuruma süresi en az 1 gündür.

    • Vernik boya tamamen kuruduktan sonra atılır. En az iki gün kuruması için beklenir.

    • Hatalı bir boya dahi yapsanız, örneğin parmağınız yeni boyanmış bir yüzeye değse bile, asla boya yaşken müdahale edip çıkartmaya çalışmayın. Hatayı, boya kuruduktan sonra su zımparası ile düzeltme imkanınız var.

    • Kim ne derse desin kasa boyamada; zımparalanan metal yüzeyin üzerine boya atılmaz. Mutlaka ara katlara ihtiyaç vardır. (macun ve astar)

    • Kaliteli boya kullanın.

    • Sprey boya için söyleyebileceğim; oto boyasının yanında sulu boya gibi kalır.

    • Boya yaparken, hava akımı olmayan kuru bir yer seçin. Ben boyamayı, bir kalörifer dairesinde, yerleri su ile yıkayarak ve kapıları kapatarak yaptım. Havalanan en ufak bir toz parçası, saatler hatta günler süren bir işlemi mahveder. Bunun olmasını istemeyiz.

    • Boya yaptıktan sonra, mutlaka dışarı çıkıp temiz hava alın.

    • Boya asla bir yüzey düzeltici eleman değildir. Sadece micron kalınlığında yüzeyin rengini değiştirir. Mükemmel boya için, mükemmel bir zemin gerekir. Konu içersinde anlatırken bahsettiğim zımparalama işlemi, saatler hatta günler sürecek. Bir yada iki saatlik bir zımpara, sadece küçük parçalarda yapılır.

    • Su zımparası, sadece su içersinde kullanılır.

    • Zımpara temel iki uygulamadan geçer. Kalın zımpara yüzeyin kabasını temizlerken, su zımparası boyanın atılacağı yüzeyi hazırlar.

    Haluk Sekendiz´e tesekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enfal79 -- 2 Aralık 2006; 13:24:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uzmantolga

    güzel olmuş

    Alıntıları Göster
    ÜST KONU OLSUN ltf.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BurakMert

    ÜST KONU OLSUN ltf.

    Alıntıları Göster
    • Sprey boya için söyleyebileceğim; oto boyasının yanında sulu boya gibi kalır.

    Ne demek istenmiş burada, biri açıklayabilir mi? Oto boyası ayrı birşey mi ki? Fırın boyadan mı bahsediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hazar

    • Sprey boya için söyleyebileceğim; oto boyasının yanında sulu boya gibi kalır.

    Ne demek istenmiş burada, biri açıklayabilir mi? Oto boyası ayrı birşey mi ki? Fırın boyadan mı bahsediyor.

    Alıntıları Göster
    hakkatten ya keşke boyatabilsem benim yan kapağı süper olucak içime sinmedi zaten :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: devilucifer85

    hakkatten ya keşke boyatabilsem benim yan kapağı süper olucak içime sinmedi zaten :(

    Alıntıları Göster
    gerçekten tebrik ediyorum mükemmel bir işçilik...eğer kasamın yan kapağını baştan böyle yapabileceğime inansaydım emin olun plexi takmazdım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hazar

    • Sprey boya için söyleyebileceğim; oto boyasının yanında sulu boya gibi kalır.

    Ne demek istenmiş burada, biri açıklayabilir mi? Oto boyası ayrı birşey mi ki? Fırın boyadan mı bahsediyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Hazar

    • Sprey boya için söyleyebileceğim; oto boyasının yanında sulu boya gibi kalır.

    Ne demek istenmiş burada, biri açıklayabilir mi? Oto boyası ayrı birşey mi ki? Fırın boyadan mı bahsediyor.


    Boya kalitesi elbette degiskendir ve bu sekilde bir genelleme yapilamaz. Benim anladigim su ki; Sprey boyalarin püskürtme basliklari, hatasiz bir boyama icin pek de uygun degil. Ilk püskürtmede gerceklesen, neredeyse damla büyüklügündeki sicramalar ve püskürtülen noktanin etrafina sacilan capaklar (boya tozlari), tamamiyle sprey boyanin püskürtme sisteminden kaynaklaniyor.

    Ancak oto boyasi yapilirken yüksek basincli kompresör ve özel tabancalar kullaniliyor. Bu malzemeler kullanilarak yapilan boyanin kalitesine, sprey boya ile erismek cok zor. Bu kastedilmis olabilir.


    Önemli Ekleme: Yukarida bahsettigim, ilk püskürtme sirasinda olusan sicramalari engellemek pek mümkün olmuyor.

    Bunlarin, boyadigimiz zemine zarar vermemesi icin, ilk püskürtmeyi kenardaki kagitlara yaparak baslamaliyiz. Püskürtme basliginda, elimizi cekmeden boyanacak zemine gecmeliyiz ve boyama sirasinda da yüzeyin tamami bitene kadar, mümkünse hic ara vermemeliyiz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enfal79 -- 3 Aralık 2006; 15:32:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enfal79

    quote:

    Orjinalden alıntı: Hazar

    • Sprey boya için söyleyebileceğim; oto boyasının yanında sulu boya gibi kalır.

    Ne demek istenmiş burada, biri açıklayabilir mi? Oto boyası ayrı birşey mi ki? Fırın boyadan mı bahsediyor.


    Boya kalitesi elbette degiskendir ve bu sekilde bir genelleme yapilamaz. Benim anladigim su ki; Sprey boyalarin püskürtme basliklari, hatasiz bir boyama icin pek de uygun degil. Ilk püskürtmede gerceklesen, neredeyse damla büyüklügündeki sicramalar ve püskürtülen noktanin etrafina sacilan capaklar (boya tozlari), tamamiyle sprey boyanin püskürtme sisteminden kaynaklaniyor.

    Ancak oto boyasi yapilirken yüksek basincli kompresör ve özel tabancalar kullaniliyor. Bu malzemeler kullanilarak yapilan boyanin kalitesine, sprey boya ile erismek cok zor. Bu kastedilmis olabilir.


    Önemli Ekleme: Yukarida bahsettigim, ilk püskürtme sirasinda olusan sicramalari engellemek pek mümkün olmuyor.

    Bunlarin, boyadigimiz zemine zarar vermemesi icin, ilk püskürtmeyi kenardaki kagitlara yaparak baslamaliyiz. Püskürtme basliginda, elimizi cekmeden boyanacak zemine gecmeliyiz ve boyama sirasinda da yüzeyin tamami bitene kadar, mümkünse hic ara vermemeliyiz.



    Alıntıları Göster
    üst konumuz hayırlı olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir_

    üst konumuz hayırlı olsun

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: emir_

    üst konumuz hayırlı olsun

    1+




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buzu

    quote:

    Orjinalden alıntı: emir_

    üst konumuz hayırlı olsun

    1+

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: buzu

    quote:

    Orjinalden alıntı: emir_

    üst konumuz hayırlı olsun

    1+


    +1
    Umarim faydali paylasimlar olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enfal79

    quote:

    Orjinalden alıntı: buzu

    quote:

    Orjinalden alıntı: emir_

    üst konumuz hayırlı olsun

    1+


    +1
    Umarim faydali paylasimlar olur.

    Alıntıları Göster
    Mükemmel




- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.