Şimdi Ara

Karsan elektrikli Jest’in motorunu BMW’den alacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
1.645
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yerli otomobili üretecek 5 firmadan biri olan Karsan, BMW ile elektrikli motorlu araçlar için tedarik anlaşması imzaladı. Karsan Jest'in elektrikli versiyonunun motoru ve bataryası BMW’den alınacak.
     

    Söz konusu işbirliği ile ilgili konuşan Karsan CEO’su Okan Baş, “Karsan ile BMW Grubu arasındaki tedarik anlaşmasının diğer projelerde de devam edeceğini tahmin ediyoruz. Kendi ürünlerini sıfırdan tasarlayıp üreten ve pazara sunan yüzde 100 Türk markası olarak Avrupa’da ve ABD’de de önemli ihalelere giriyor, ticari araç alanında dünyaya çözümler sunmayı sürdürüyoruz. BMW ile yaptığımız tedarik anlaşması da müşterilerimiz tarafından takdir ve talep edilen ürünlerimizin özelliklerini elektrikli versiyonlarında da korumamıza ve hatta bir adım öteye taşımamıza olanak sağlamıştır” diye konuştu.

     

    BMW i3'ün Motoru Kullanılacak

    Elektrikli Karsan Jest'e BMW i3’ün motoru ve bataryası güç verecek. Elektrikli Jest’in ilk testlerinde aracın tek şarj ile 180 kilometre menzile ve 18 saatlik çalışma süresine ulaştığı gözlemlendi. BMW i3, 100 bin adet satış rakamıyla sınıfının en çok satan otomobili konumunda.

     
     
     
    Karsan Jest'in yolcu kapasitesi ve fiziksel yapısını düşündüğümüzde 180 kilometre menzilin yeterli olacaktır. Uzunluğu 20 kilometre olan bir sefere tek şarj ile dokuz defa çıkabileceği anlamına geliyor.
     







  • Toplu taşımada elektrikli döneme girilmesi doğaya yarar kadar gürültünün olmadığı zamanları da getirecek. Bunu deneyimlemeyi çok istiyorum. Bir toplu taşımaya bindiğinizde düşünsenize hiç bir şekilde motor sesi olmayacak. Yağ gibi akacak yolda. Sadece bu bile insanlar üzerinde dinlendirici ve stres azaltıcı bir etki yaratacaktır.
    Toplu taşıma araçları hızlı bir şekilde elektrikli hale gelmeli bence. Zaten gidip geldiği güzergah ve kilometresi belli. O güzergahı bir kere gidip gelebilecek menzili olsa bataryası yeter artar bile. Zaten son durağında beklerken şarjda olur. Hem şehirlerdeki gürültü ve hava kirliliğine büyük oranda dur denmiş olur hemde şarj istasyonlarının hızlı yayılması sağlanır. Çok fazla win win içeren bir durum. Devlet desteği lazım tabii ki. Taksi olayındaki gibi toplu taşıma aracını elektrikli alanlardan ötv, kdv vs alınmayarak baya destek olunabilir.
    Elektrikli motor öyle dümdüz fırçasız motorla olmuyor içinde normal motorlar gibi tonla sargı yerine çok güçlü mıknatıs azıcık sargı kullanılıyor.



    Onu geçersek içten yanmalı motora göre üretimi çok daha basit olsa da o motorun soğutma sistemleri için motorun kendisinden fazla zaman harcanıyor.



    Daha motoru geçtikten sonra bunun platformu var malum satın aldığımız platformda pili ve motor kontrolcüyü koyacak yer yok



    Anlayacağın öyle kahvedeki dayılar gibi ya şöyle yapılsın böyle yapılsın demekle olmuyor bu konuda çalışmış insanlar olmadığı sürece teorik bilgiyle ilerlemek çok zor. Yapacaksak saraylara para dökmek yerine gömelim milyar doları teknoloji transferi yapalım. Yoksa aselsan'da parlak mühendis varmış odtü'den ne mühendisler çıkıyormuşla olmaz. Mesela RF tasarım üzerine çalışan mühendisi alıp güç kontrol ünitesi yaptırmaya kalkarsan adam ne kadar işinde iyi olursa olsun ikisi de elektrik mühendisinin işi olmasına rağmen bir halt yapamaz. Yaparsa da sıfırdan öğrenene kadar yeterince zaman kaybetmiş oluruz.



    Unutmadan pili vestel üretmek için tesis kuruyordu onlar da o işi çözerse mis gibi onlar pili üretir başkası motoru üretir bu iş çözülür.
    Elektrikli motoru BMW'den almak kadar ahmakça bir karar daha alamazlardı heralde.
    Ulan sen istediğin motor özellikleri verdin de, GAMAK, EMTAŞ vb. yerli firmalar sana üretmedi mi? Hele ki Aselsan'ın ürettiği elektrikli motor ve kontrol devresi?? İlla bir şeyleri ithal edeceksiniz geri zekalı herifler.
  • Toplu taşımada elektrikli döneme girilmesi doğaya yarar kadar gürültünün olmadığı zamanları da getirecek. Bunu deneyimlemeyi çok istiyorum. Bir toplu taşımaya bindiğinizde düşünsenize hiç bir şekilde motor sesi olmayacak. Yağ gibi akacak yolda. Sadece bu bile insanlar üzerinde dinlendirici ve stres azaltıcı bir etki yaratacaktır.

  • Yerli aracın babayiğitlerinden Karsan %100 yerli elektrikli aracın motor ve batarya kısmında olmayacak demekki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sınav_testmis_kanka

    İ3 tamamen elektrikli değil mi?

    Elektrik motoru üretmenin nesi zor? Ülkede üretici de var sonuçta?

    Bir fırçasız motor üretemiyor muyuz?

    Batarya paketi yapmanın nesi zor? Tesla da pilleri Panasonic'ten alıp birleştiriyor.

    Karsan Pilleri Panasonic gibi bir üreticiden alıp bunların birleştirmesini bünyesindeki bir elektrik / elektronik mühendisleriyle yapsa olmaz mıydı?





    Astari yuzunden pahaliya geliyor cunku,destek vs hepsi ama hepsi sozde,diyelim urettin kime saticaksin almana fransiza satamazsin ingilize satamazsin once ic pazarda buyumen gerek ondada kim alir bu paralara bu ekonomide kim senin yerli markana guvenirde motoruna guvenirde alir sikintisi orada,o yuzden motoru aliyorlar disardan ustasi var marka taninir insanlar diyor aaa oke satiliyor bu kadar basit.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sınav_testmis_kanka

    İ3 tamamen elektrikli değil mi?

    Elektrik motoru üretmenin nesi zor? Ülkede üretici de var sonuçta?

    Bir fırçasız motor üretemiyor muyuz?

    Batarya paketi yapmanın nesi zor? Tesla da pilleri Panasonic'ten alıp birleştiriyor.

    Karsan Pilleri Panasonic gibi bir üreticiden alıp bunların birleştirmesini bünyesindeki bir elektrik / elektronik mühendisleriyle yapsa olmaz mıydı?





    Elektrik motorunun yüzde kaç verimli olduğu önemli türkiye bu konuda çok geri kaldı bu neden ile adamlar bmw den elektrik motoru almışlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • karsan yapsın çok güzelde keşke başka bir araçta yapsa. bu jestler kadar rahatsız,kullanışsız,dar başka toplu taşım aracı görmedim. içi de dışıda tasarım nasıl olmamalının göstergesi resmen. elektrikli modeli yeniden tasarlasalar keşke. şimdi nasılsa az olduğu için bunlara mecbur kalmadıkça binmiyorum ama çoğalırsa kötü.
  • sınav_testmis_kanka S kullanıcısına yanıt
    Elektrikli motor öyle dümdüz fırçasız motorla olmuyor içinde normal motorlar gibi tonla sargı yerine çok güçlü mıknatıs azıcık sargı kullanılıyor.



    Onu geçersek içten yanmalı motora göre üretimi çok daha basit olsa da o motorun soğutma sistemleri için motorun kendisinden fazla zaman harcanıyor.



    Daha motoru geçtikten sonra bunun platformu var malum satın aldığımız platformda pili ve motor kontrolcüyü koyacak yer yok



    Anlayacağın öyle kahvedeki dayılar gibi ya şöyle yapılsın böyle yapılsın demekle olmuyor bu konuda çalışmış insanlar olmadığı sürece teorik bilgiyle ilerlemek çok zor. Yapacaksak saraylara para dökmek yerine gömelim milyar doları teknoloji transferi yapalım. Yoksa aselsan'da parlak mühendis varmış odtü'den ne mühendisler çıkıyormuşla olmaz. Mesela RF tasarım üzerine çalışan mühendisi alıp güç kontrol ünitesi yaptırmaya kalkarsan adam ne kadar işinde iyi olursa olsun ikisi de elektrik mühendisinin işi olmasına rağmen bir halt yapamaz. Yaparsa da sıfırdan öğrenene kadar yeterince zaman kaybetmiş oluruz.



    Unutmadan pili vestel üretmek için tesis kuruyordu onlar da o işi çözerse mis gibi onlar pili üretir başkası motoru üretir bu iş çözülür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir elektrik motoru kendiniz geliştiremedizmi laBen sanayide tek başıma geliştiririm.Goyim kafanıza bı odun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 27 Kasım 2017; 17:20:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toplu taşıma araçları hızlı bir şekilde elektrikli hale gelmeli bence. Zaten gidip geldiği güzergah ve kilometresi belli. O güzergahı bir kere gidip gelebilecek menzili olsa bataryası yeter artar bile. Zaten son durağında beklerken şarjda olur. Hem şehirlerdeki gürültü ve hava kirliliğine büyük oranda dur denmiş olur hemde şarj istasyonlarının hızlı yayılması sağlanır. Çok fazla win win içeren bir durum. Devlet desteği lazım tabii ki. Taksi olayındaki gibi toplu taşıma aracını elektrikli alanlardan ötv, kdv vs alınmayarak baya destek olunabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kefelon -- 27 Kasım 2017; 18:17:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sınav_testmis_kanka


    quote:

    Orijinalden alıntı: dodomoco


    quote:

    Orijinalden alıntı: sınav_testmis_kanka

    İ3 tamamen elektrikli değil mi?

    Elektrik motoru üretmenin nesi zor? Ülkede üretici de var sonuçta?

    Bir fırçasız motor üretemiyor muyuz?

    Batarya paketi yapmanın nesi zor? Tesla da pilleri Panasonic'ten alıp birleştiriyor.

    Karsan Pilleri Panasonic gibi bir üreticiden alıp bunların birleştirmesini bünyesindeki bir elektrik / elektronik mühendisleriyle yapsa olmaz mıydı?





    Astari yuzunden pahaliya geliyor cunku,destek vs hepsi ama hepsi sozde,diyelim urettin kime saticaksin almana fransiza satamazsin ingilize satamazsin once ic pazarda buyumen gerek ondada kim alir bu paralara bu ekonomide kim senin yerli markana guvenirde motoruna guvenirde alir sikintisi orada,o yuzden motoru aliyorlar disardan ustasi var marka taninir insanlar diyor aaa oke satiliyor bu kadar basit.

    Hiç ilgisi yok.

    Niyet kanmak ve kandırılmak bu kadar basit.

    Hükumetin de üretmeye niyeti yok.

    Olsa 15 yıl önce yapardı bu atılımları.

    Bizde aynisini diyoruz tayyip cikip babayigit ariyorum diyor ama hepsi sozde diyoruz lafda diyoruz icraat 0 diyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Her kornanın bataryadan %20 götüreceği bir yazılım da şart.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cok kotu bi tasarim olmus

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yeni kelime obegimiz "Yuzde yuz yerli marka."



    Bir sure de bununla idare ederiz artik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sınav_testmis_kanka


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatal21tr


    quote:

    Orijinalden alıntı: sınav_testmis_kanka

    İ3 tamamen elektrikli değil mi?

    Elektrik motoru üretmenin nesi zor? Ülkede üretici de var sonuçta?

    Bir fırçasız motor üretemiyor muyuz?

    Batarya paketi yapmanın nesi zor? Tesla da pilleri Panasonic'ten alıp birleştiriyor.

    Karsan Pilleri Panasonic gibi bir üreticiden alıp bunların birleştirmesini bünyesindeki bir elektrik / elektronik mühendisleriyle yapsa olmaz mıydı?





    Elektrik motorunun yüzde kaç verimli olduğu önemli türkiye bu konuda çok geri kaldı bu neden ile adamlar bmw den elektrik motoru almışlar

    Abi bırakın Allah aşkına elektrik motorundan bahsediyoruz.

    Fosil yakıtlı makine değil ki bu?

    Fırçasız yaparsın, saf bakır kullanırsın. Başka?

    Daha ne yapabilirsin verim adına?

    Soft start yaparsın, frekans kontrollü kalkış yaparsın (ki zaten hepsi öyle yapıyor)

    Daha ne olacak ki elektriklide?

    Elektriklide insanların beğenmediği tek nokta menzil konusu.

    Ki burada menzil diye bağıranların alayı da arabayı haftanın altı günü ev-iş arası kullanan tipler.

    Yapmayın Allah aşkına.

    Katılıyorum...



    20 sene öncenin pilli oyuncak arabalarını model alsan yine birşeyler çıkar ortaya...



    Akü yada elektrik motoru üretemeyecek durumda olduğumuza inanmıyorum... Üretmek, dışarıya satış yapabilmek doğamıza aykırı galiba...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • sınav_testmis_kanka S kullanıcısına yanıt
    Yermek için yazmamıştım sert olduysa özür



    Tabi içten yanmalı motorlara göre basit kalıyor ama dediğim gibi işler motor bloğunun kendisinden sonra kopuyor. Onları yapmadan sadece motorla bitse keşke. Ben yapmayalım demiyorum zaten ama hükümetin şu anki vizyonuyla ben de yapılacağına inanmıyorum basit gibi dursa da tonla para dökülmesi gereken iş. Şöyle örnek vereyim Anadol için. Eskiden Steve Jobs garajında bilgisayar yapmış çünkü o zaman devasa entegreleri birbirine bağlamak kolaydı. Şimdi kolaysa birisi evinde yapsın Teknoloji çok geliştiği için artık kalıp makinasını waterjet cutter'ı alıp keselim alüminyumu blok yapalım içine de Japonya'dan mıknatıs alıp takalım devri geride kaldı maalesef



    quote:

    Aracın kalbini biz üretmekle uğraşmayacaksak o zaman şasi imal edip iki punta bir bijon sıkmanın ne anlamı var?




    Biraz sonra ak neferler beni linç etmeye gelecek ama bizim seviyemiz maalesef bu şu anlık. Herkesten çok ben istiyorum gelişelim ki yüksek teknoloji üreten firmada çalışayım ama olmuyor işte aylardır maddi kaynak arıyorum yardımcı olacak mühendis arıyorum kimse sallamıyor benim daha da yapabileceğim bir şey yok gerisini büyüklerimiz düşünsün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arayıp şikayet edeceksin dolmuş geçmedi diye.beyefendi şarjı bitti diyecekler.elektrikler kesildi şarj edemiyoruz :D

  • Hiç bir minibüsçü almaz o aracı bir kere vites geçirirken ara gazı verecek yokuş aşağı boşa atacak.Havalı korna olacak abartı egzos takıp dosta düşmana karşı bağırtacak motoru :))


  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • %100 türk markası ama teknoloji başka ülkeye, motor başka ülkeye ait. aynı tofaş kuş serisi gibi :D bize devrim arabaları gibi bir şeyle gelmedikçe %100 türk markası söylemini komik buluyorum. buradan türk telefonu üreten vestel markasına selamlar.

  • Sessiz,doğaya zararsız ve daha ekonomik bir ortam efsane olurdu açıkçası.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.