Şimdi Ara

karışık bir otomobil ses sistemi için ups mantığında akü tavsiyesi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2
Cevap
0
Favori
333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, enteresan bir girişimim var şu aralar.

    Arabamda yıllardır bilgisayar kullanmaktaydım. Bir stüdyo ses kartı vasıtası ile aktif sistem kurmuştum (tize ayrı, basa ayrı, mide ayrı sinyal çıkışı alıp, hepsini ayrı amfi kanallarından geçirmek). Teknolojinin gelişmesi ile birlikte bilgisayarı atıp, tablet pc kullanmaya karar verdim. Ses kartından da kurtuldum. Bir ses işlemcisi aldım. Böylece amacım daha sorunsuz bir sistem kurmaktı.

    Şu anda tablet pc'den aynı anda usb çıkış alıp, bir yandan da pc'yi arabanın 12V'u ile şarj edebiliyorum. İşin tablet ayağını çözdüm. Ancak ses sisteminde kullandığım çok gıcık bir DSP ünitesi var. Voltaj dalgalanmasını hiç sevmiyor. 5-10 marş basmada bir içine yüklenen ayarları bozuyor. Bu sebeple tanesi 140 dolar olan bir tiz sürücüsünü yaktım. An itibari ile kalıc çözüm aramaktayım. Ses sistemini besleme konusunda hiç sorunum yok. Önden arkaya 0AWG elektrik kablosu gidiyor. Sistemde iki adet 1 farada kapasitör mevcut. Ancak marş bastığımda dinamo hem aküyü, hem kapasitörleri öyle bir sömürüyor ki, voltaj 10V'a kadar düşüyor. Ancak bu hassas alet 10.5V'a kadar stabil çalışıyor.

    Aküm de eskidi. Onu zaten değiştireceğim. Dolayısı ile bu problem geçici olarak çözülecek; ancak geçici çözümleri seven biri değilim.

    İlk aklıma gelen bu aletin voltaj beslemesine bir diyot, sonrasına da bir grup büyük kapasitör grubu bağlamak oldu. Kurduğum kapasitör havuzu işimi ucu ucuna görüyor. Voltaj girişini tamamen kestiğimde dsp ünitesini 2 saniye besleyebiliyor. Şu anda bu gayet yeterli gibi görünse de o kapasitörlerin ömürü doldukça ve yeni aldığım akü de eskiyince problemim tekrar baş gösterecek.

    Şu anda küçük bir servis aküsü kullanma fikrine yoğunlaştım biraz. Niyetim şu: kontağı açtığımda servis aküsü ile araba aküsü arasında bir röle ikisini birbirine bağlayacak. İkisi arasında gene bir diyot olacak. Böylece marş bastığımda servis aküsünden araba aküsüne akım akamayacak. Kontağı kapadığımda iki akü arasındaki bağlantı kesilecek. Böylece ikisi de birbirlerinin iç direncinden etkilenmeyecek.

    Bu servis aküsüne amfi falan bağlamayacağım. Diyot yük altında olmayacak. Sadece düşük voltajı sevmeyen hassas elektroniği bu aküye bağlayacağım. Hepsi toplam maksimum 2 amper çeker.

    Kısaca bagaja 7ah bir akü takacağım. Öndeki akü bildiğiniz standart kurşun asit akü. Bildiğiniz 7ah UPS aküsü (kuru akü) alsam arabanın dinamosu ile şarj olur mu? Araç çalışırken voltaj 14.4V olur. Kuru aküye gidecek voltaj diyottan geçeceği için voltaj 14V'a düşer. Araç kaç saat çalışır ise, o kadar saat kuru aküye 14V besleme gidecek. Bu tarz bir şarj bu kuru aküler için zararlı mı? Eğer zararlı ise, Jel akü işimi görür mü?

    Bir diğer sorum, kuru akü veya jel akü yatık çalışır mı? Yani, kutup başları yukarıyı değil, yanı gösterse, bu onların ömürü açısından bir sorun oluşturur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 12 Haziran 2016; 23:04:38 >



  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.