Şimdi Ara

Karda Yaz Lastiği İle Araç Kullanmak (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
313
Cevap
4
Favori
55.949
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlk mesaj hariç hiçbirisini okumadım ama sadece şunu söylemek istiyorum hani reklamlarda söylenen ama dalga geçilen meşhur rakam varya 1 metreye kadar daha az fren mesafesi!! birisine çarpıp altına aldığın mesafenin 1 metre olduğunu gördüğünde keşke taktırsaydım kış lastiklerini dememek için konuya ehemmiyet ver...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elfmrt

    İlk mesaj hariç hiçbirisini okumadım ama sadece şunu söylemek istiyorum hani reklamlarda söylenen ama dalga geçilen meşhur rakam varya 1 metreye kadar daha az fren mesafesi!! birisine çarpıp altına aldığın mesafenin 1 metre olduğunu gördüğünde keşke taktırsaydım kış lastiklerini dememek için konuya ehemmiyet ver...


    Bence en güzel önlem zorda kalmadıkça trafiğe çıkmamaktır.
  • Bu topicte açıldı ya PESSSS! Nasıl insanlarla aynı trafiği paylaşıyorum.Allah'ım sen bizi koru...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Kışlık lastik yalnızca karda, buzd değil, 7 C derecenin altındaki sıcaklıklarda güvenli şekilde aracı kullanmayı sağlar. Yılda belki birkaç kere lazım gibi görünüyor ama güzün taktırıp, baharda çıkartmanız gerekli. Vereceğiniz bin lira mal ve can kaybını önleyecek, aracınızı güvenle kullanmanızı sağlayacak.

    doğru söz ama eksra birşey paylaşacağım
    kar lastiği üzerinde kar resmi var karlı zeminde yoltutuşu olabileceğinin en iyisi
    4 sene kastamonuda çalışmış biri olarak zincirden daha iyi sonuç alınıyor
    ancak buzda neredeyse hiç faydası olmuyor yani 7 derenin altında ve karlı zeminde iş göür ama buzda sonuç negatif oradada pilotaj + şans dereye girer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: colibaly

    Arkadaşlar;
    Ankara'da yaşıyorum ve dün gece saat 12'de Emek'ten Batıkent'e yaz lastiklerim ile kar üzerinde geldim. Sabah ise Batıkent'ten şirkete. Vakumlu olsa tabiki de daha güzel tutardı yolu. Ancak bana göre 365 günün sadece 3 günü kullanacaksak 4 lastik parası verip de kışlık lastik almak hata diye düşünüyorum.
    Hele İstanbul, izmir gibi yerlerde yaşayıp alanlara hiç anlam veremiyorum.
    Sürekli kar üzerinde gidenlere ise (örneğin Erzurum'da yaşayanlar ya da sürekli yolda olanlar) kış lastiği almaları konusunda sonuna kadar katılıyorum.
    Yol safi buz ise zaten hiç bir lastik tutunamıyor.
    Karda araç sürerken ani gaz, fren ya da direksiyon hareketi yapmamak en güzel önlem sanırım.

    Kış lastiği adı üstünde sadece karda kullanılan bir lastik değildir. Kış aylarında kullanılan lastiktir. Yaz lastikleri 4 derecenin altında bir performans göstermiyor. Kış lastikleri -40 C dereceye kadar yumuşaklılığını korur. Sadece 3 gün lafı çok saçma ve düşünmeden yazılmış gibi duran bir laf.
    Tekirdağ'da yaşıyorum ve aracımda 3-4 ay kış lastiği takılı duruyor. Çünkü ben yaşamayı seviyorum.
    Sizin düşünceniz, kış aylarında parmak arası terlikle gezmeye benziyor.




  • karasal iklime sahip şehirlerde yaşayanlar için kış lastikleri zaruridir arkadaşlar bunun tartışılacak bir kısmı yok. tabi dersen ki karlı buzlu havada arabayla yolda işim ne otobüsle giderim diye onada kimsenin lafı olmaz. bu arada buzda kış lastiğinden bişey beklememek gerekir. buzda azda olsa zincirin faydası olur araç ağırsa eğer buzu kırabildiğinden ötürü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Anlaşılan, kış şartlarının azizliğine uğramamışsınız...
    Üç gün için mont almaya,bot almaya ne gerek var dediniz mi hiç?

    Aslına bakarsanız benim gibi çok düşünen insan var. Dediğim gibi en güzel önlem bu havalarda evden çıkmamak. Dün bir arkadaşım vardı Ankara'nın en yüksek yerlerinden olan Bağlum'da ikamet eden. Onla görüştüm. Michelin Alpine kış lastiği kullanıyor ve hiç bir faydası olmadığını söylüyor buzda. Kar paleti bulmamı rica etti benden. Ben de kar paletini taktıktan sonra kış ya da yaz lastiğinin farketmeyeceğini düşünüyorum.
    Not: Eğer monta sadece yılda 3 gün ihtiyacım olsaydı onu da almazdım.
  • Şubat tatilinde memlekete gideceğim,emirdağ kavşağı vs yollar rezalet,kış lastiğim var,zincirim var... Bu durumda yaz lastiğini kullanmam büyük risk...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Şubat tatilinde memlekete gideceğim,emirdağ kavşağı vs yollar rezalet,kış lastiğim var,zincirim var... Bu durumda yaz lastiğini kullanmam büyük risk...

    Varsa tabiki de kullanacaksınız, ancak benim gibi zorunlu haller dışında haftada 1 kere aracına binen ve onda da 50-60 km yapan birisi için şart değil. Mesela yaz lastiğimle kesinlikle yanımda zincir olmadan Elmadağ tarafına gitmem bu havada. Bu sene biraz daha çetin geçecek gibi kış koşulları.

    Yukarıda bazı arkadaşlar dalga geçer gibi cevap vermişler. Şunu kimse unutmasın; benim lafım alan veya kullanan arkadaşlara kesinlikle değil lütfen yanlış anlaşılmalar olmasın, hakaret boyutlarına varan yorumlarınızı lütfen kendinize saklayın arkadaşlar. Varsa daha güzel ve ekonomik bir çözümünüz buyrun buradan paylaşalım.

    Örneğin geçen bir arkadaşım söyledi yaz lastiğine kimyasal bir şey kaplıyorlamış, tutunmayı artırıyormuş. Varsa böyle bir uygulama yaptıran o konuşsun.

    Konu hakkında bilgisi olmayanlar, lütfen "ben böyle cahil bir düşünce görmedim" tarzında yorumlar yapmasınlar. Biz de biliyoruz senede ortalama 300 TL verip kış lastiği kullanmasını.

    Saygı çerçevesinde yapılan yorumlara her zaman cevap vereceğim ancak hakarete varan cevaplarla tahrik de olmayacağım merak etmeyin. Ben neyin ne olduğunu bilecek kadar olgun olduğum gibi lastik seçiminin de çok önemli olduğunu da biliyorum.

    Bu arada merak edenler için söyleyeyim aracımda şuan Good Year marka lastiğinin OptiGrip modelini (91V = yük ve hız endeksi) kullanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Şubat tatilinde memlekete gideceğim,emirdağ kavşağı vs yollar rezalet,kış lastiğim var,zincirim var... Bu durumda yaz lastiğini kullanmam büyük risk...

    En iyisi hocam kar lastiksiz bolvadinde sürüş yapmanın cambazlıktan farkı yok,ben gecen sene çok sıkıntısını cektım illa kar olacak degil 7derecenin altı olması yeterli kaldıkı afyon su sıralar gunduz -3 gece -12 civarında direk buz yani yollar,bu sene aldım 4tane lassa snoways era kıs lastigi benden iyisi yok
  • Bizim millete "Kış" lastiği yerine "Kar" lastiği dersen tabi ki "Her gün kar mı yağıyor, ne gerek var?" diye düz bir mantık kurup para vermez.

    Karda 4 mevsimlik lastikle şöyle bir okula gideyim dedim (Ankara).... bi daha çıkartanı öpsünler. ,
  • Kış lastiği kullanmanın bir avantajı da, yaz lastiklerin çabuk yıpranmamasıdır. İki set lastik kullanmak en güvenli, en akıllı çözümdür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kış Lastiklerinin Avantajları :

    Normal lastiklere göre farklı sırt desen tasarımı ve sırt karışımı ile hazırlanan kış lastikleri özellikle sıfırın altındaki hava sıcaklıklarında bile yumuşak ve dayanıklılığını koruyacak bir yapıya sahiptir.

    Karlı ve buzlu zeminlerde lastiğin, yola tutunmasının ve çekiş yeteneğinin standart lastiklere göre daha iyi olması için, sırt desen tasarımı ince lameli ve geniş bloklu olarak tasarlanmıştır.

    Kış lastiklerinde bulunan kış şartları için tasarlanmış özel omuz profili ıslak ve karlı zeminlerde yüksek yol tutuş elde edilmesini sağlar.

    Sırt deseninin ve omuz bloklarının dişli yapısı karlı zeminlerde ilave çekiş sağlar. Bunun yanı sıra özellikle silikalı sırt karışımı ve kılcal kanallı blok yapısı kullanılarak ıslak zeminde mükemmel yol tutuş sağlar.

    Kış Lastiği sadece karda ve buzda kulalnılmaz;

    Kış lastikleri tüm bir kış sezonu boyunca, Ekim`de aracınıza takılıp Nisan`da çıkarılabilecek ve bu süre içerisinde kötü hava koşullarından dolayı oluşabilecek risklere karşı sizi güvenle koruyacak lastiklerdir. Dolayısıyla kış lastikleri karlı ve buzlu zeminlerde yere tutunmayı sağlayıp zorlu kış koşullarına çok mükemmel cevap verebilmektedirler. Aynı zamanda, kuru ve ıslak zeminlerde ise performanslarında herhangi bir azalma olmaksızın güvenle kullanılırlar. Islak zeminlerde ise suyu en hızlı biçimde tahliye ederek ve lastiğin yolla temasının devamlı olmasını sağlayarak aquaplaning (suda kızaklama) riskini en aza indirir.

    Kış Lastiklerinin en önemli avantajı

    En önemli avantajı düşük sıcaklıklarda özelliğini kaybetmeyen özel sırt karışımı ile kış koşulları için üretilmiş olmalarıdır. Ayrıca sırt desenin ve omuz bloklarının dişli yapısı karlı zeminlerde ilave çekiş sağlar. Bunun yanısıra özellikle silikali sırt karışımı ve kılcal kanallı blok yapısı kullanılarak ıslak zeminde mükemmel yol tutuş sağlar.

    Lastik kullanımında çıkan bazı problemler ve sebepleri:

    - Viraj alırken ve dururken lastiklerin ötmesi: Düşük hava basıncı
    - Direksiyon hakimiyetinin azalması: Düşük hava basıncı, aşınmış lastik
    - Lastiğin omuzlarının fazla aşınması: Düşük hava basıncı, bozuk rot ayarı, standard dışı (geniş) jant kullanımı
    - Lastiğin tabanının ortasında aşırı aşınma, vuruntu, yalpalama: Yüksek hava basıncı, balansızlık, jantta/mekanik aksamda ayarsızlık, standard dışı (dar) jant kullanımı
    - Düzensiz aşınma: Bozuk rot ayarı

    Ö N E R İ L E R :

    - Lastiklerinizin havasını en az 15 günde bir kontrol edin.
    - Karlı ve buzlu yollarda lastiğinizin hava basıncını kesinlikle düşürmeyin.
    - Bozuk satıhlarda yüksek hız yapmayın.
    - Kışın diş derinliğinin 3 mm.`den az olması çekişi olumsuz etkiler. Buzlu ve karlı zeminde ise hiç işe yaramaz...
    - Lastiğinizi kaldırım kenarlarına ve sivri yüzeylere çarpmaktan kaçının.
    - Bijon somunlarının sıkılığını düzenli olarak kontrol edin.
    - Uzun yola çıkarken araç yüklüyken ve hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğünde hava basıncını 2 PSI arttırın.
    - Supap kapaklarını kapalı tutun.
    - Diş derinliği 1.6 mm.`ye düşen lastikleri mutlaka değiştirin.
    - Lastiğinizi parlatmak için petrol ürünleri içeren deterjan veya cilalar kullanmayın.
    - Araç üreticisi tarafından onaylanmış ebattaki lastik ve jantları kullanın.

    Lastiği daima yetkili bayisinden garanti belgesi ile birlikte satın alın ve uzman kişilere set ettirin. Unutmayın lastik aracı yola bağlayan tek donanımdır...


    sn.Tevfik ERKwww.sciroccom.com alıntıdır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: spectaküler

    Kış lastiği kullanmanın bir avantajı da, yaz lastiklerin çabuk yıpranmamasıdır. İki set lastik kullanmak en güvenli, en akıllı çözümdür.

    Kusura bakmayın ancak hiç bir mantığı yok yaz lastiği ömrünün uzamasının sonuçta 80 bin km kullandığınız zaman 2 takım lastik eskitmiş olacaksınız. Bunlardan birisi kış olsa ne farkeder? Sonuçta 2 takım lastik parası = 80 bin km yol yapmış olacaksınız.
  • Arkadaşlar kışlık lastige normal lastige göre 1-2 bar fazlamı hava basılıp kullanılması gerekiyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dtcagatay


    Yukarıda yazan bilgilerin tamamına katılıyorum. Ancak şöyle bir durum var. Ben sakin bir şöförüm; ne lastiğimin ne de aracımın sınırlarını zorlayan bir sürücü değilim. Sırt deseni etkisi bir sürücü için özellikle yüksek performans lastiklerinde ve yüksek performans araçlarında ciddi ciddi önem taşır. Lastiğin sertleşmesi de gene aracının sınırlarını zorlayanlar için ciddi önemlidir. Ben aracımı uzun yolda %90 oranında 120 km/s hızın altında kullanırım. Ayrıca bence kış lastikleri kışın dahi kuru zeminde yaz lastiklerine oranla daha fazla ses ayapacaktır. +7 derecenin altında lastiğin sertleştiği doğrudur ancak bu Türkiye'deki % 90 sürücünün işini zorlaştırmayacaktır. Etrafınızda kaç kişi lastik sertleştiği için virajı alamayıp kaza yaptı? Diş derinliği lastiğin 1. önceliği olmalıdır ki TUVTURK de muayenede buna dikkat eder. Lastiğin markası modeli ne olursa olsun diş derinliği 3 mm altındaysa asıl sorun buradadır. Gene lastiklerin üzerindeki çatlaklar. Raf ömrünü doldurmuş lastikler, sert lastikten daha tehlikelidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Arkadaşlar kışlık lastige normal lastige göre 1-2 bar fazlamı hava basılıp kullanılması gerekiyor?

    Her araç için geçerli mi bilmiyorum ama benim aracın kitapçığında kış lastiğine +3 fazla hava basın diyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: colibaly
    Varsa tabiki de kullanacaksınız, ancak benim gibi zorunlu haller dışında haftada 1 kere aracına binen ve onda da 50-60 km yapan birisi için şart değil. Mesela yaz lastiğimle kesinlikle yanımda zincir olmadan Elmadağ tarafına gitmem bu havada. Bu sene biraz daha çetin geçecek gibi kış koşulları.

    Yukarıda bazı arkadaşlar dalga geçer gibi cevap vermişler. Şunu kimse unutmasın; benim lafım alan veya kullanan arkadaşlara kesinlikle değil lütfen yanlış anlaşılmalar olmasın, hakaret boyutlarına varan yorumlarınızı lütfen kendinize saklayın arkadaşlar. Varsa daha güzel ve ekonomik bir çözümünüz buyrun buradan paylaşalım.

    Örneğin geçen bir arkadaşım söyledi yaz lastiğine kimyasal bir şey kaplıyorlamış, tutunmayı artırıyormuş. Varsa böyle bir uygulama yaptıran o konuşsun.

    Konu hakkında bilgisi olmayanlar, lütfen "ben böyle cahil bir düşünce görmedim" tarzında yorumlar yapmasınlar. Biz de biliyoruz senede ortalama 300 TL verip kış lastiği kullanmasını.

    Saygı çerçevesinde yapılan yorumlara her zaman cevap vereceğim ancak hakarete varan cevaplarla tahrik de olmayacağım merak etmeyin. Ben neyin ne olduğunu bilecek kadar olgun olduğum gibi lastik seçiminin de çok önemli olduğunu da biliyorum.

    Bu arada merak edenler için söyleyeyim aracımda şuan Good Year marka lastiğinin OptiGrip modelini (91V = yük ve hız endeksi) kullanıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: colibaly

    Arkadaşlar;
    Ankara'da yaşıyorum ve dün gece saat 12'de Emek'ten Batıkent'e yaz lastiklerim ile kar üzerinde geldim. Sabah ise Batıkent'ten şirkete. Vakumlu olsa tabiki de daha güzel tutardı yolu. Ancak bana göre 365 günün sadece 3 günü kullanacaksak 4 lastik parası verip de kışlık lastik almak hata diye düşünüyorum.
    Hele İstanbul, izmir gibi yerlerde yaşayıp alanlara hiç anlam veremiyorum.
    Sürekli kar üzerinde gidenlere ise (örneğin Erzurum'da yaşayanlar ya da sürekli yolda olanlar) kış lastiği almaları konusunda sonuna kadar katılıyorum.
    Yol safi buz ise zaten hiç bir lastik tutunamıyor.
    Karda araç sürerken ani gaz, fren ya da direksiyon hareketi yapmamak en güzel önlem sanırım.

    Daha önce de yazdım.
    Yaptığın doğru birşey değil gelip burda bir de matah birşey yapmışsın gibi gelip konu açıyorsun.
    "Olgun bir insanım" diyorsun ama hiç kusura bakma öyle değilsin.
    Burası bir forum ve istediğini yazabilirsin.Ama insanları doğru olanın aksine yönlendirmek gibi bir durum söz konusu.
    Belki niyetin bu değil,sen de kış lastiği faydalı değil demiyorsun.Belki de anlatmak istediğini yanlış anlatıyorsun.
    " Zaten 3 gün ciddi kar yağıyor,evden işe gidip geliyorum uzun yolla işim olmaz.Bu 3 gün için de arabamı çıkartmıyveririm o kadar masrafa gerek yok,arkadaşlar siz de arabanızı çıkartmayın " dersen bir nebze olsun seni anlarız .
    Bu güne kadar kaç km yaptın bilmiyorum ama ben son bir senede 30 bin km nin üzerinde yol yaptım.19-20 senedir de araba kullanıyorum.Kar lastiğinin çok faydasını gördüm.Dediğin gibi ani gaz,fren,direksiyon hareketleri de önemli ama yola çıkıyorsa bir insan baştan önlemini alacak.İş işten geçtikten sonra ah vah etmek kimseye yaramaz.Umarım dediklerimi yabana atmazsın.
    Bu videoyu da paylaşmıştım,tekrarda ziyan yok.Hadi lastik üreticileri bizi yiyor satış için bizi gazlıyorlar.Bmw gibi bir üretici,aracının reklamını yaparken biz öyle bir çekiş sitemi yaptık ki kar lastiğine ihtiyacı yok dememiş.Arabayı alırsın eğer lastik almazsan kepaze olursuna getirmiş.




  • Kişilik lastik kar üzerinde kullanılıyor diye bı kanunda yok öyle bı mantıkta yok 8 derece sıcaklığın altında kullanılması güvenlik için geçerli çok mahareti bı is yapmış gibi yazlık tekerler söyle yoldan gittim demenin mantığını anlamadım 40-50 binlira verip araba aliyorsunda 600 lira verip lastik almakmi saçma geliyor. O ise yaramaz dediğin lastik bı kere ise yarar ondada ya hayatını kurtarır ya hayatına mal olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Arkadaşlar kışlık lastige normal lastige göre 1-2 bar fazlamı hava basılıp kullanılması gerekiyor?

    Her araç için geçerli mi bilmiyorum ama benim aracın kitapçığında kış lastiğine +3 fazla hava basın diyor.

    Fazla hava basıldığında lastikteki dişliler daha fazla açıldığı için tutunma artıyor fazl basılması iyidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.