Şimdi Ara

karbüratör mü enjeksiyonlumu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
36.024
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar kışın hangisi daha iyi çalışıyor birde arabanın kışın çalışmamasının nedeni nedir yeni arabalar hep çalışıyor eskiler çalışmıyor



  • Tabi ki de enjeksiyonlu. Sensörler vasıtasıyla motorun sıcaklığına göre en uygun yakıt hava karışımını kendisi hazırlayarak motoru çalıştırıyor.
  • Bende 94 Spring var Orjinal Yaz/Kış Ciklemi çekerim tek marşta çalışır. Birazda bakımlı/bakımsız olmasıyla ilgili sanırım.

    Edit: Tabiki enjeksiyonlu araba daha kolay çalışır. Ama tek nokta değil full enjeksiyon olanından. Tek noktalılar biraz verimsiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ExTReMee -- 14 Aralık 2008; 18:15:31 >
  • eskiler dediğin herlde karbüratörlü araçlar.araç karbüratörü otomatik jikleli değilse yani jikleyi kendimiz elle kontol ediyorsak kışın hatta yazın bile araç çalışmaz.2000 yılına kadar röno da tofaş da bu tarz arabalardan sattı.satanı mı yoksa alanı mı ayıplamak gerek orasını bilemiyorum.

    araçların jikle çekmeden kışın neden çalışmadığına gelirsek , hava-yakıt oranı uygun düzeyde olan karışımı soğuk motora yolladığınızda karışım içindeki benzin soğuk emme kanalları içinde yoğunlaşıp çiğ gibi damlalar oluşturur.yani silindirler içine sandığımıızn aksine az yakıt girmiş olur.yoksul karışımı ateşlemesi kolaydır ancak çok çok yoksul karışım ne ateşlenir ne de yandığında yeteri kadar enerji açığa çıkarabilir.bu nedenle soğuk motora karbüratörü boğarak çok zengin karışım yollanır.zaten motor ısındığında da artan radyatör suyu sıcaklığına bağlı olarak jikle yavaş yavaş kapanır(aslında açılır demem gerek,jikle açık olduğunda jikle boğma kelebeği kapalı konumdadır).

    bugüne kadar 40-50li amerikanlara bindim.o yıllarda bile ellekumandalı jikle yoktu.2000yılına kadar taşdevri arabaları sattıkları için burdan röno ve tofaşı kutluyorum.sömürdüğü türk milletinin parası sayesinde bugün iddialı reklamlar yapabiliyorlar.




  • şimdi arkadaşa bi yönden katılı diğer yönden katılmıyorum. renounun arçalarında jikle var ve jiklesisi soğuk havalarda çalışmayan bi araç. ama tofaş öyle değil 88 model kartalım var jiklesi yok ve jikleli olanlarınıda kullandım kışın hiç jikle kullanmadım 1 biledin 2 marşa alıyordu araba zaten ki 98 modelden sonra elektronik enjeksiyon teknolojisi araçlarında kullandır. jikleli modellerde jiklesizde araç çalışıyordu.

    gelelim arkadaşın soruna yeni araçlarda olna enjoksiyon teknolojisi çok süper yakıtı zaten belirli sıcaklık vb durumlara hazırlııklı olarak hava benzin karşımını motora gönderiyor. karburaötrlü araçlarda ise jiklenin kullanılmasının nedeni aslın araç çalışmadan önce motora o zengin benzin ce hava karşımını göndermektir. mesele eski 95 ford taunuslarda gördüm şu tavanda göz almasın diye bi şey varya aşağı indirdiğimiz adını unuttum işte onda büyük resimli bir şekil aracı çalıştırmadan önce kaza belirli araklarlıklarda nasıl basılacaığı ögsteren şemelar vardı ve aracta enjeksiyon nve jikle hiç biri yoktu monuel olarak kaz pedalıyla zengin karışım motora gönderiliyordu. tofaşlarda aynıdır eskş modellerde çalıştırdamadan önce gaza çok az bir ikikere basın ve hiç gaza basmadan marşa basın araba çalışır. ama tabi karışık konular bunlar tekjonoji çok gelişti şimdi tık çalışıyor arabalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sepidi -- 15 Aralık 2008; 9:35:26 >




  • Araban ne marka bilmiyorum ama 2004 yılına kadar 90 model Şahin arabam vardı. İlk sahibiydim. 2002 yılında bir kaç marşta çalışmaya başladı. Her zaman yapmazdı ama 2002 yazında bir kaç marşta çalışmayı tekrarlamaya başladı. Otomatik jigleydi. Arabayı çalıştırmadan önce gaz pedalına bir kez basıp bırakırdık ve sonra marşa basıp öyle çalıştırırdık. Belli bir sıcaklığa kadar otomatik jigle devrede olurdu sonra normale dönerdi. Veya gaza kendim basıp bırakıp normale dönerdi. Neyse, sanayi de tavsiye üstüne bir ustaya gittik ama adam sürekli devir daim pompasını değiştirip jigle ayarı yaptı ama yok nafile. En sonunda gidip Tofaş Yetkili Servise götürdüm. Buji kabloları, bujiler, platin, meksefe bir güzel değişti. Karbürotör A'dan'Z'ye revizyondan geçti, ayar yapıldı ve araba eski haline geri döndü ve tek marşta çalışmaya başladı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 15 Aralık 2008; 9:46:42 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan

    eskiler dediğin herlde karbüratörlü araçlar.araç karbüratörü otomatik jikleli değilse yani jikleyi kendimiz elle kontol ediyorsak kışın hatta yazın bile araç çalışmaz.2000 yılına kadar röno da tofaş da bu tarz arabalardan sattı.satanı mı yoksa alanı mı ayıplamak gerek orasını bilemiyorum.

    araçların jikle çekmeden kışın neden çalışmadığına gelirsek , hava-yakıt oranı uygun düzeyde olan karışımı soğuk motora yolladığınızda karışım içindeki benzin soğuk emme kanalları içinde yoğunlaşıp çiğ gibi damlalar oluşturur.yani silindirler içine sandığımıızn aksine az yakıt girmiş olur.yoksul karışımı ateşlemesi kolaydır ancak çok çok yoksul karışım ne ateşlenir ne de yandığında yeteri kadar enerji açığa çıkarabilir.bu nedenle soğuk motora karbüratörü boğarak çok zengin karışım yollanır.zaten motor ısındığında da artan radyatör suyu sıcaklığına bağlı olarak jikle yavaş yavaş kapanır(aslında açılır demem gerek,jikle açık olduğunda jikle boğma kelebeği kapalı konumdadır).

    bugüne kadar 40-50li amerikanlara bindim.o yıllarda bile ellekumandalı jikle yoktu.2000yılına kadar taşdevri arabaları sattıkları için burdan röno ve tofaşı kutluyorum.sömürdüğü türk milletinin parası sayesinde bugün iddialı reklamlar yapabiliyorlar.


    Çok güzel yazmışsın eline sağlık

    Hala daha sömüren firmalar var kalitesiz ve bozuk araçlarını satıyorlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan

    bugüne kadar 40-50li amerikanlara bindim.o yıllarda bile ellekumandalı jikle yoktu.2000yılına kadar taşdevri arabaları sattıkları için burdan röno ve tofaşı kutluyorum.sömürdüğü türk milletinin parası sayesinde bugün iddialı reklamlar yapabiliyorlar.


    Dur şimdi, kutlamadan önce;
    Renault 12'ler, 9'lar bildim bileli manuel elden jigleydi. Şahin, Doğan ve Kartal ise bu tempra motorlu SL, SLX Doğan'lar vs. çıkana kadar otomatik jigleydi. Ayrıcana jigle kolu yoktu. Nedense Tofaş bunları sonradan manuel jigle yaptı. Mesela 96 yılında şirkete 93 model Tempra SX aldık araba karbürotörlüydü ve elden manuel jigleydi. 98 model Doğan mesela, enjeksiyonluydu ama manuel elden jigleydi. Önceden otomatikti ama sonradan nedense manuele döndüler. O jigle hep ilgimi çekmiştir ve kime sorsam çoğu kişi otomatik jigle için iyi derdi. E yani madem bu otomatik jigle iyiydi de Tofaş neden sonradan elden manuel jigleye döndü anlamış değilim.

    Ama sorduğun soruya istinaden, tabi'ki enjeksiyon daha iyi. 2010'a 1 kaldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 15 Aralık 2008; 9:57:41 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.