Şimdi Ara

Kanal İstanbul Projesi'nin güzergâhı belli oldu (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
230
Cevap
0
Favori
8.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İşte bunlar hep inşaat lobisinin işleri. Betonperestlere para harcakmatmaktan başka bir faydası yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zultaran


    quote:

    Orijinalden alıntı: zingfth

    Çatalca’dan tarla alanlar en doğrusunu yaptı . Kanal çevresinden alanlar ise avucunu yalayacak. Fahiş fiyatlardan belki de sattılar millete . Kanal benim şahsi fikrim olmayacak . Zaten Suriye meselesi vs ekonomi çok kötü, kur yüksek vergiler aşırı arttı . Sadece hafriyat en az 15-20 milyar doları bulacak diyorlar . Çıkan toprağı M3 hesabı yapıp kamyon sayısı sefer sayısı yapınca çok rahat hesaplanabiliniyor . Bu işin betonarmesi temeli harcanacak Demir Çelik vs maliyet sonunu göremiyorum.Ben diyim 30-35 siz diyin 50milyar dolar.(6 adet köprü yapılacak ve geçişlere devlet garantisi de olursa bu maliyetler kaçınılmaz). Bütün millete külfet olacak gibi . Umarım sadece siyasi bir algı işidir. Çevresel olarak da yağmur suyunu çekecek toprak kalmadı İstanbulda. Çatalca Küçükçekmece sazlıbosna Başakşehir de doldu mu İstanbul a giriş çıkış yaşanmaz bir hal alır . Gemilerin zorunlu geçeceği falan da yokmuş. Böyle büyük paraları kesinlikle enerjiye ya da nano teknolojiye kullanmalıyız .

    Çatalca'dan niye geçirmemişler ki orası daha yakın diğer taraf nerdeyse 2 kat uzak

    Tam bilmiyorum. Küçükçekmece gölü içme suyu havzası olarak kullanımdan çıktı. Kanalı oraya baglayarak mesafeyi kısaltcaklar sanırım. (olursa tabi )Bir de çatalca kısmından geçse kamulaştırma çok daha fazla olacakdı. Ben şahsen çatalca tarafından yapılmasını dilerdim. Çünkü İstanbul da küçükçekmece en büyük ilçe oldu. Başakşehir bahçeşehir uçtu gitti nüfusdan. . İyice yaşanmaz bir hal alacak gibi. Çatalca olsaydı nüfus oranla daha iyi dağılım gösterirdi. Biraz olsun yeni yapılaşmalar batıya kayardı. Şimdi tıkış tıkış olacagız. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Son Hata Bükücü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Curtius

    Bilmeyen arkadaşlar için: lütfen yap-işlet-devret usulü anlaşmaların detaylarını bir araştırın.



    Bilmeyen arkadaşlar için, lütfen yap-işlet-devret usulü anlaşmalarda devlet garantörlüğü nedir detaylarını bir araştırın.

    NOT: Oraya virgül konulur, iki nokta üst üste değil.

    Haklısın. Düzelttim.
  • Şu forumda ilk kez bu kadar büyük laf edeceğim ama bu proje yapılmayacak. Yapılamayacak kadar saçma bir proje. Nedenlerine gelirsek



    Maliyeti yaklaşık 65 milyar dolar hesaplanmış. Boğazdan yılda 40 küsür bin gemi geçmiş geçen yıl, 8 bin küsürü tanker bunların. Panama kanalından max 200 bin $ alınıyor büyük gemiler için. Bu kanal binlerce km lik avantaj sağlıyor o yüzden bu parayı veriyorlar. Hadi bizimkiler de bu kadar para istedi ve alternatif taşımacılık yerine ödediler bu parayı diyelim yılda 1.6 milyar dolar civarı yapar. Küçük gemilerden alınan para ise 2000$ civarı panama da, biz de o kadar alsak yıllık 100 milyon bile etmiyor. Bu kazanılacak para, ışletim maliyetleri ne kadar olur hiç fikrim yok ama sıfır lira dahi olsa ( ki olması imkansız, boğazdan alınan klavuz kaptan gelirlerinin tamamı ışletim maliyetlerine gidiyor ) 40 yıl civarında bu proje kendisini amorti eder.

    Bu varsayım da bütün uluslararsı hukuku çiğneyip boğaz trafiğini kanala yönlendirigimiz fantezisiyle yapılmıştır.

    Türkiye gibi 2 ay sonrası belirsiz ülkeye parmağa sürmelik aklı olan hiç bir sermaye 40 yılda amorti edecek yap işlet devlet modeline girmez. Devlet geçiş garantisi verirse eğer o başka. O zaman dünyanın en ballı işi haline gelir, Türkiye Cumhuriyeti'nin tabutuna çakılan son çivi de olur bu. Torunlarınız dahi öder geçmeyen gemilerin parasını.

    Diğer yandan işsizlik fonunda biriken 30 milyar tl civarı para var, reyiz kralını tanımaz bur khk ile buna el koyar aktarır, deprem sigortası vs falan da aynı şekilde belki kaynak yaratılır fakat bu da zaten büyük durgunluktaki ekonomiyi çok kırılgan hale getirir.



    Uzun lafin kısası bu proje bitsin, ölmez de sağ kalırsam bana hatırlatın buraya eşşek gibi anıracağım video atarım. Bu kadar da büyük laf ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bana kalırsa bu sevda arap seviciliğinden ileri geliyor. O über islam cumhuriyetleri, krallıkları paraları çok olunca böyle fantaziler peşinde koşuyorlar.



    Yalnız fakir ve yalnız ülkemin neyine, onu anlamış değilim.

  • bestanealtcizgi B kullanıcısına yanıt
    Guzelce bilgi vermissiniz. Bilgi önemlidir. Aksi fikri olan keske somut verilerle size cevap verse. Onu da dinlesek. Ama bir Akpartilinin bilgiyle isi olmaz. Takim tutar gibi parti tutarlar. İstisnalari vardir ama cok azinliktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali222

    Guzelce bilgi vermissiniz. Bilgi önemlidir. Aksi fikri olan keske somut verilerle size cevap verse. Onu da dinlesek. Ama bir Akpartilinin bilgiyle isi olmaz. Takim tutar gibi parti tutarlar. İstisnalari vardir ama cok azinliktir.

    3 kere çağırdım konuda projeyi destekleyen 3 kişiyi.

    biri bile doğru dürüst cevap veremedi.
  • zingfth kullanıcısına yanıt
    istanbulun batı yakasının büyük bölümü, su ihtiyacını b.çekmece gölünden ve çatalcanın yer altı sularından sağlıyor.o bölgeye yapılması intahar olurdu.
  • Jquair kullanıcısına yanıt
    Chp'li değilim, chp saçma sapan bir parti durumunda ne yazık ki ancak bu projenin neden yapıldığını anlamkta zorluk çekiyorum.

    Ülkemizin asıl ihtiyacı olan yüksek teknoloji yatırımları değil mi?


    Teknolojik ürünler üretmeden, her sene domates satıp iphone alarak ve her sene daha da borçlanarak nereye kadar devam edeceğiz?
  • Çocuklarımızın geleceğini köprülerle gömdüler. Bu kanal ile de torunlarımızın geleceğini çalacaklar. Delik büyüyor kapatmak için torunlarımızda sürünecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kanal İstanbul projesini anlami neymiş.

    hayırdır yav.

    bu meşhur armegeddon savaşı boğaz ile kanal arasındamı olucak.
  • Yine inşaata gömüyoruz paraları. Bir kere teknolojiye yatıralım milyarları

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nucro

    Chp'li değilim, chp saçma sapan bir parti durumunda ne yazık ki ancak bu projenin neden yapıldığını anlamkta zorluk çekiyorum.

    Ülkemizin asıl ihtiyacı olan yüksek teknoloji yatırımları değil mi?


    Teknolojik ürünler üretmeden, her sene domates satıp iphone alarak ve her sene daha da borçlanarak nereye kadar devam edeceğiz?

    Emin olun ülkemize bu kanal sayesinde ciddi para girişi olacak

    sanayi devrimini kaçırmış bir ülkeyiz üretim yaptığımız doğru düzgün bir şeyde yok

    bizde jeolojik konumumuzu kullanaraktan birşeyler elde edicez

    unutmayın dünya ticaretinin yüzde 75i denizden yapılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jquair


    quote:

    Orijinalden alıntı: nucro

    Chp'li değilim, chp saçma sapan bir parti durumunda ne yazık ki ancak bu projenin neden yapıldığını anlamkta zorluk çekiyorum.

    Ülkemizin asıl ihtiyacı olan yüksek teknoloji yatırımları değil mi?


    Teknolojik ürünler üretmeden, her sene domates satıp iphone alarak ve her sene daha da borçlanarak nereye kadar devam edeceğiz?

    Emin olun ülkemize bu kanal sayesinde ciddi para girişi olacak

    sanayi devrimini kaçırmış bir ülkeyiz üretim yaptığımız doğru düzgün bir şeyde yok

    bizde jeolojik konumumuzu kullanaraktan birşeyler elde edicez

    unutmayın dünya ticaretinin yüzde 75i denizden yapılır

    Yahu ortaya elle tutulur sayısal veri koyun ki emin olalım, neye dayanarak emin olacağız?

    Gemilerin uluslararsı hukuka göre serbest olan boğazdan vazgeçmesinin sebebi ne olacak?

    Projenin maliyeti ne kadar?

    Karadenizde dönen ticaret nedir, kaç gemi geçiyor ne kadar geliri olacak, isletme maliyeti nedir, karlılık ne kadar olacak?

    Başka gelir modeli var mı varsa nasıl çalışacak?



    Bunlara cevap almadan nasıl emin olalım?

    Insanları bu şekilde "emin olun" diye en son gaz verin tosuncuk paraları kibrisa göndermiş, üsküdar çocuk şubede gözaltındaymış ( zaytung haberi olduğunu yazayım da ciddiye alan gerzek çıkmasın)



    Insanların emin olabilmesi için mantıklı açıklama hesap kitap lazım, ortada bunlar yok goy goy var sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bestanealtcizgi B kullanıcısına yanıt
    Hocam bu projeyi maaşlılar savunamıyor. Savunulacak tarafı yok çünkü. Çocukların bile inanmayacağı saçma sapan şeyler yazıp duruyorlar. Geçiş garantili köprülerin kazığı bitmemişken hiç ihtiyaç yokken kendi paramızla arsa kapatanların arsaları değerlensin diye gereksiz bir kanal yapacağız, üzerinden geçmek için de ballı geçiş garantili bir sürü köprü yaptıracağız.

    Bu aptallığın ötesinde vatana ihanettir.

    Yaratacağı çevresel sorunlara hiç girmiyorum bile. Milyonlarca m3 hafriyat yapılacak. Sırf rant uğruna. Yazık günah.

    Bu zihni sinir procesi ekonomiyi batırır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomthejeer


    quote:

    Orijinalden alıntı: ali222

    Guzelce bilgi vermissiniz. Bilgi önemlidir. Aksi fikri olan keske somut verilerle size cevap verse. Onu da dinlesek. Ama bir Akpartilinin bilgiyle isi olmaz. Takim tutar gibi parti tutarlar. İstisnalari vardir ama cok azinliktir.

    3 kere çağırdım konuda projeyi destekleyen 3 kişiyi.

    biri bile doğru dürüst cevap veremedi.

    Hocam cevap veremezler. O kadar saçma sapan bir zihni sinir procesi olduğu buradan belli. O kadar elle tutulur tarafı yok ki maaşlı aktroller bile savunamıyor. Ne kadar salak bir iş olduğu buradan bile belli.
  • Yapılmaz, yapmayacaklar diyoruzda, birkaç ayrı şirket vs. ile, kanal istanbulun çeşitli işlerinin anlaşmalarını yaptılar bile. Devletle çalışan arkadaşlarım var ordan biliyorum. Yani en azından bu işe girişecekleri kesin. Halkın yarısının bu işe karşı olmasının önemi yok, başhırsıza göre zaten halkın yarısı terörist falan. Ama duygularımız karşılıklı, halkın yarısına görede kendisi gelmiş geçmiş en büyük vatan haini ve bölücüdür. Hal böyleyken bu işe karşı çıkacak, uluslararası tepkileri ancak ciddiye almak zorunda kalacalar. En baştada Karadenize sınırı olan ülkelerden gelecektir tepki. (kanal karadenizinde ekolojisini bozacağı için)
  • Güzergahtan geçen yerleşim yerinde tarlamız olsaydı ne para kazanırdık ya

    Geleceğe Dönüş filmindeki gibi bir alet olsa da geçmişe dönüp bin kaç dönüm tarla alsak da köşeyi dönsek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quard -- 18 Ocak 2018; 2:39:24 >
  • Tornado of Souls kullanıcısına yanıt
    Ben büyükçekmece demedim. Ayrıca çatalcanın üzerindeki ıstrancalarda kullanılsın demedim. Kullanılmamalı zaten. Yazımı iyi oku ona göre cevap ver. Ona bakarsan Hali hazırda olan projede sazlıbosna devre dışı kalacak.
  • zingfth kullanıcısına yanıt
    büyükçekmece gölünü kullanmadan çatalcadan nasıl geçirmeyi planlıyorsun?Marmara denizinden karadenize kadar kazı mı yapılır? mantıklı olun biraz.ayrıca b.çekmece gölüne akan yer altı sularından bahsediyorum.ıstıranca ile ilgisi yok.çatalcanın, b.çekmece gölüne yakın kısmında bulunuyor o sular ve çekmece barajına akıyor.b.çekmece gölünden geçmeyecekse nereden geçecek bu kanal söyler misiniz? ayrıca sazlıdere barajı pislik ve lağım içinde.çekmece barajından da 3 kat daha küçük.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.