Şimdi Ara

Kanal İstanbul Projesi'nin güzergâhı belli oldu (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
230
Cevap
0
Favori
8.963
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99


    quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: tomthejeer

    1'iniz bu projenin yararlarını saysın burada karşı çıkan 50 kişi sizinle beraber savunacağız.

    lütfen açık açık anlatın bu projenin yararlarını. dinliyoruz.

    Size projeyi savunun diyen mi var ?
    Dibine kadar da eleştirin, en doğal hakkınız.
    Dileyen takdir eder, dileyen eleştirir. Eleştirmeyene, şu proje üzerinden sövmeyene neden tahammülünüz yok ?
    Size projenin faydalarını anlatmaya kimin ne mecburiyeti var, bana ne faydası var ki sizi ikna edeyim ?
    Dilediğiniz kadar eleştirin, ama şunu bilin ki bu proje çatır çatır yapılacak, çok da güzel olacak !

    Hoca resmen hiçbir fayda bulamamışsın.



    Verdiğin cevap saçma sapan bir goygoy.

    Kendinizi bu duruma düşürmeye değmez cidden değmez.

    O zaman proje iptal
  • İstanbul'da herşey mükemmel ek kanal eksik için hemen 100milyar dolar para harcamamız lazım.

    Bundan önce odaklanacak tonla şey var. 15 dk lık yolda her gün 3 saat harcıyorum mesela.



    Şöyle bir düşününce tabi kulağa hoş geliyor bana kalsa imkan varsa uzayada üs kuralım ama bu mudur yani üretmeden olmaz inşaatla nereye kadar gideriz bilmiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V2 -- 16 Ocak 2018; 15:49:38 >
  • Avcılar,da oturan arkadaşlar varsa bunun bize faydası/zararı ne olur?Evler değerlenir miVarmı bilgisi olan? Çekmece gölüne yakın olmamız açısından soruyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simerazzı -- 16 Ocak 2018; 15:56:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu kaymak yeme yandaşlık diyenlerde komik...
    hehe abd de cumhiriyetçiler cumhiriyetçi düşmanı demokrat özel şirketlere veriyolar zaten....özgürlük olsun diyeo yüzden ozel şirketler bile ayrı seçim propagandası yürütüyorlar abd de...
    kayırma yandaşlık dediğiniz olay dünyanın tüm gelişmiş ülklerinde heryerde var...
    zamanında yapmayan liderimizde yok ..ha benim ideolojimin liderleri ve şirketleri yapınca normal oluyor tabi beyin yapınız o...
    sadece son donemde biraz suyunun çıktığını kabul ediyorum tabi90+ yıllık cumhuriyet tarhinde yandaşlık mevzusunun görülmeyen anı saniyesi yok ;)...hatta siyasete yön veren villalarda erşofmanla başbakan karşılayan medya patronlarımız vardı....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerimcem -- 16 Ocak 2018; 16:32:9 >
  • El Fuego kullanıcısına yanıt
    Yahu projeyi yaptıran başları (ne istediler de vermedik) zaten. şimdilik asılacakları falan yok...

    bu arada; Kanal İstanbul
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Montrö Lozan'da öngörülen boğazlar komisyonunu kaldıran sözleşme. Şayet itiraz edip montröyü kaldırttık diyelim. Montrö kalkınca boğazlar komisyonunu kaldırılmasını öngören madde de ortadan kalkmış olacak. Dolayısı ile lozandaki ilgili maddeler tekrar uygulanabilir hale gelecek. Dolayısı ile montrö iptal olunca, yeni bir anlaşma olmazsa lozandaki ilgili maddeler yürürlükte olacak, boğazları istediğimiz gibi yönetemeyeceğiz.

    O yuzden itiraz ederek kazanabileceğimiz bir şey yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ipli jeton -- 16 Ocak 2018; 18:28:12 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • METEHAN88 kullanıcısına yanıt
    gavurdan aldığın borç paranın antlaşmasını da bi oku.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Curtius

    Bilmeyen arkadaşlar için: lütfen yap-işlet-devret usulü anlaşmaların detaylarını bir araştırın.



    Bilmeyen arkadaşlar için, lütfen yap-işlet-devret usulü anlaşmalarda devlet garantörlüğü nedir detaylarını bir araştırın.

    NOT: Oraya virgül konulur, iki nokta üst üste değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kartal Göz

    Adam bedavaya boğazdan geçmek varken neden nehirden bozma, yapay ve paralı yerden gemiyi geçirsin? Niye para versin? Mesela geçmiyorum lan sıkıysa geçirme dese Rusya ne yapabileceksin, savaşacak mısın? ABD gibi bir süper güç müsün ki çevrendeki devletler seni taksın? Doğanın içine sıçmanızı geçtim, bunun siyasî ve ekonomik yükünü kim kaldıracak? Geçiş garantisi verilerek yıllarca hiçbir boka yaramayan projenin her vatandaşın sırtına maddî yük bindirmenin vatandaşa zararından başka ne getirisi olacak? Hayır faydası olacağını bilsem rant mant dinlemem eyvallah der desteklerim de ne faydası sağlayacak arkadaş? Bunun akla mantığa uygun bir izahını yapın.

    Hiçbirisi bir izah yapamaz. Herkes her mecrada soruyor bu proje ne işe yaracak diye ama ne yetkili kişilerden ne de trollerden tek bir açıklama dahi gelmiyor, gelemiyor. Kendileri de bilmiyor ne halta yaracağını. Tek bildikleri hainler kuduruyor diyebilmek. Onu da düzgün yazamıyorlar zaten, hepsinde de gırla imla hatası var. Özellikle de profillerinde Erdoğan, 15 temmuz ve Halis Özdemir bulunduranlar... Bu adamları çok sıkı bir dil bilgisi eğitim kampına sokmak gerekiyor.
  • Yapılacağına inanmıyorum ama diyelim ki yapıldı trafik ne olcak İstanbul zaten felç. köprüler, tüp geçitler hepden mahvoluruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi, Montrö Boğazlar Sözleşmesi'nde; Türkiye'nin barış halinde, savaşta olması halinde ve kendisini savaş tehdidinde görmesi halinde değişik uygulama, hak ve yaptırımları var.

    Bu yeni açılacak kanal doğal olarak bunlara tabi olmayacak.

    Mesela boğazdan uçak gemisi ve deniz altı (su sathından geçmemesi kaydıyla) geçişi yasak.

    Yapılacak kanal ile ilgili bu tarz yaptırımların olmaması ya da farklı tür gemiler için farklı yaptırımlar olması durumunda; Montrö'ye taraf devletler nasıl tavır alırlar orasını çok merak ediyorum ben.

    Sonuçta, Karadeniz'e kıyısı olan ve olmayan pek çok devlet için hassas dengelerle oluşturulmuş bir yapısı var Montrö'nün.

    Örnek olarak yürürlükteki anlaşmaya göre kıyıdaş olmayan bir ülkenin savaş gemisi boğazlardan, geçiş tarihinden en az 8 gün önce, yetkili Türk makamlarına bilgi vererek geçebiliyor. Ve Karadeniz'de en fazla 21 gün kalabiliyor.

    Bu kuralın kanala uygulanmadığını düşünürsek, Amerika'nın Karadeniz'e belli boyutta bir deniz filosunu temelli sokup bölgeyi saçma sapan yeni bir strese ve kasoa sokmasını kim engelleyecek?

    1936'da gerekli direnç gösterilerek, genel hatlarıyla her ülkeye serbestlikler verilip boğazlar konusunda bütün kontrolü kendi bünyesine almayı başaran bir yönetim varken; bugün de bu duruş gerçekleştirilebilir mi mesela?

    Kafada deli sorular.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: tomthejeer

    1'iniz bu projenin yararlarını saysın burada karşı çıkan 50 kişi sizinle beraber savunacağız.

    lütfen açık açık anlatın bu projenin yararlarını. dinliyoruz.

    Size projeyi savunun diyen mi var ?
    Dibine kadar da eleştirin, en doğal hakkınız.
    Dileyen takdir eder, dileyen eleştirir. Eleştirmeyene, şu proje üzerinden sövmeyene neden tahammülünüz yok ?
    Size projenin faydalarını anlatmaya kimin ne mecburiyeti var, bana ne faydası var ki sizi ikna edeyim ?
    Dilediğiniz kadar eleştirin, ama şunu bilin ki bu proje çatır çatır yapılacak, çok da güzel olacak !

    Rusların daha fazla pamuk üretmek için koskoca Aral Gölü'nü kuruttuğu gibi; siz de Marmara, Karadeniz ve Akdeniz'in ekolojik ve morfolojik dengelerini bozup bir rezilliğe daha imza atarsınız umarım da tarih kitaplarına üç denizi katledenler ve bunların seçmenleri diye adlarınız yazılır koca koca.

    En ufak bir coğrafya bilgisi olan aklıbaşında bir insan şu projeyi savunmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sirkadyen -- 16 Ocak 2018; 20:13:34 >
  • Sirkadyen S kullanıcısına yanıt
    bu W-S tayfası çıkar için anasını bile keser... çevre onların umrunda olmaz...
  • simerazzı kullanıcısına yanıt
    tek bir faydası yok tapulu mallarınızı elinizden almak için ne numaralar çevirecekler bekle ve gör...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vollkan59

    Hayırlı uğurlu olsun. Daha iyileri de kazandırılır inşallah ülkemize.

    Hayal dahi edemeyenler, ancak çamur atar.

    Kudurun

    böyle bir adamın imzasının altında Atatürk yazıyor :))))))))))

    zamanında fetö nün taktiği idi bu. Takkiye derler bu yönteme (yani ondan mış gibi görünme)

    ülkenin dış borcundan fazla masraf yapılacak, çevresindeki arazileri senin taptıkların 4 sene önce 5-10 TL/m² den parselledi. şimdi 800-1000 lira olmuş. Hala vatan diyor :)))))

    asgari ücreti sorsan bilmez az sonra google dan bakıp yazar. ülkenin borcu ne kadar bu proje ne kadar desen bilmez. sanırım paradan 6 sıfır ın atıldığından haberi yok. 65 milyar dediğin yeni parayla milyar amcaaaaa amcaaa duydunmu atıldı 6 sıfır. 65 milyar deyince "ne var la bir araba parası diyor"

    neyse aslanım amacım şahsına yönelik değil inan. senin nezdinde senin gibi araştırmayan arkadaşlara bir göndermeydi aslında . senin suçun yok sen kusura bakma yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueice32 -- 16 Ocak 2018; 21:34:52 >
  • WWF’nin açıklaması( Doğal hayatı koruma vakfı ) :



    SUYUN AKIŞINI NASIL ETKİLEYECEK?



    Bundan 12 bin yıl önce bir tatlı su gölü olan Karadeniz, zamanla suların yükselmesi sonucu taşarak, Boğaz üzerinden Marmara'ya akmaya başlamıştır. İstanbul Boğazı'nın Karadeniz çıkışı Marmara çıkışından 30 cm daha yüksektir ve her gün yaklaşık 600 milyon metreküp su üst akıntılarla Marmara'ya doğu akarken, ters yönde ilerleyen alt akıntılar bunu dengelemektedir. Uzmanların dev bir havuza benzettiği Karadeniz'in tuzluluk oranı düşüktür.



    Tuna, Dinyeper, Dinyester nehirleri bu havuzu tatlı suyla dolduran, İstanbul Boğazı ise boşaltan musluklardır. Akdeniz, yazın sıcağı ve kışın rüzgarları ile sürekli su kaybeden Karadeniz’in fazla suyu boğazlardan geçerek bu su eksikliğini tamamlar. Karadeniz’i besleyen kaynakların tatlı su olmasına karşın suyundaki tuzluluk, boğazların altından ilerleyen ters yöndeki akıntılardan kaynaklanmaktadır. Böyle bir durumda İstanbul Boğazı'na paralel 25 metre derinliğinde yeni bir kanal açmak, havuza giren suyu arttırmadan ikinci bir musluk açmak anlamına gelir.



    KARADENİZ’İN KİRLİ SULARI MARMARA’YA DOLACAK’



    Uzmanlara göre, boyutları itibariyle Boğaz'da olduğu gibi Kanal içerisinde iki yönlü bir akıntı sistemi geliştirilemeyecek ve Karadeniz'in kirli suları Marmara'ya dolacaktır.



    ‘OKSİJEN AZALACAK’



    Marmara Denizi'nde bol besinli üst tabaka can çekişen alt tabakaya baskı yapacak ve oksijen hızla azalacaktır.



    ‘ÇÜRÜK YUMURTA KOKUSU OLACAK’



    Oksijen bitince, Kanal kapatılsa bile bir daha geri dönüş olmayacak ve oksijensizlik kimyasal dengeleri alt üst ederek, alt tabakadaki hidrojen sülfür yoğunluğunu hızla arttıracak ve sonuç olarak İstanbul lodos estiğinde dayanılmaz bir şekilde çürük yumurta kokusuna maruz kalacaktır.



    ‘MARMARA ÖLÜ BİR DENİZ OLACAK’



    Zamanla Karadeniz'in de ekolojik yapısı bozulacaktır. Tuna Nehri'nin Karadeniz'i kirlettiğinden şikâyetçi olan Türkiye kendi eliyle yaptığı ikinci bir boğaz ile bu kirliliği kendi evinin içerisine, yani Marmara'ya taşınmış olacaktır. Bu durum Marmara'nın ölü bir denize dönüşmesi ile sonuçlanabilecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zingfth

    Çatalca’dan tarla alanlar en doğrusunu yaptı . Kanal çevresinden alanlar ise avucunu yalayacak. Fahiş fiyatlardan belki de sattılar millete . Kanal benim şahsi fikrim olmayacak . Zaten Suriye meselesi vs ekonomi çok kötü, kur yüksek vergiler aşırı arttı . Sadece hafriyat en az 15-20 milyar doları bulacak diyorlar . Çıkan toprağı M3 hesabı yapıp kamyon sayısı sefer sayısı yapınca çok rahat hesaplanabiliniyor . Bu işin betonarmesi temeli harcanacak Demir Çelik vs maliyet sonunu göremiyorum.Ben diyim 30-35 siz diyin 50milyar dolar.(6 adet köprü yapılacak ve geçişlere devlet garantisi de olursa bu maliyetler kaçınılmaz). Bütün millete külfet olacak gibi . Umarım sadece siyasi bir algı işidir. Çevresel olarak da yağmur suyunu çekecek toprak kalmadı İstanbulda. Çatalca Küçükçekmece sazlıbosna Başakşehir de doldu mu İstanbul a giriş çıkış yaşanmaz bir hal alır . Gemilerin zorunlu geçeceği falan da yokmuş. Böyle büyük paraları kesinlikle enerjiye ya da nano teknolojiye kullanmalıyız .

    Çatalca'dan niye geçirmemişler ki orası daha yakın diğer taraf nerdeyse 2 kat uzak
  • Ekonomik olarak çalkantılı bir dönem içerisindeyken bu tarz projeler bana mantıksız geliyor elinde ki parayı teknolojiye,üretime,tarıma,sanayileşmeye yatırsan ülkede yeni iş alanları oluştursan hem enflasyon düşer hem işsizlik azalır hemde verdiğin paranın karşılığını misliyle alırsın ama nerdeeee.
  • Hırsızlık, bölücülük, hainlik, emri ben verdim diyerek gençleri öldürmesi yetmedi, birde koca bir denizi (hatta iki denizi) öldürecek.
  • http://www.arkitera.com/gorus/408/bakin-rafa-kaldirin-demedim-unutun-dedim

    Bakın bu yazı 2013de yazılmış. Daha detaylı ve WWF'in araştırması ile aynı şeyleri söylüyor. Başka araştırmalar veya bilimsel fikirlerde hep aynı yönde.

    Eğer ülkelerde yapılan işler global olarak, başka ülkeleride etkiliyorsa, izin alınması vs. gerekir. Bir ülkenin denizini besleyen nehire, başka ülke kendi sınırları içersinde gidip baraj yapamaz. Doğal kaynağı kendine kapatmış olur. Kanal istanbulda çok daha fazla ve çeşitli sonuç var, ve hemen hepsi olumsuz. En çokta direkt olarak yine bizim sınırlarımız içindeki ekosistem için olumsuz.

    Adamlar şu ülkenin geleneklerinin, ulus millet bilincinin, ahlakının, tarihinin, değerlerinin, ekolojisinin, yeşilinin, gençlerinin ve hatta çocuklarının anasını bellemeye ant içmişler resmen.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.