Şimdi Ara

Kanal İstanbul! Hakkındaki Düşünceleriniz Neler?

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
101
Cevap
1
Favori
3.206
Tıklama
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Ülke ve Dünya Gündemi >> Kanal İstanbul! Hakkındaki Düşünceleriniz Neler?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1927 Mesaj


    Bildiğiniz gibi Avrupa yakasını boydan boya keserek Karadeniz ve Marmara denizini birleştirecek bir kanal projesi yapılacak. Ben Çevre açısından inanılmaz tehlikeli buluyor, zaten içine ettiğimiz istanbul'a ölüm hareketi(fatality) çekmek olarak görüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Prezidente -- 3 Aralık 2019; 11:3:57 >



    _____________________________
    █████████████████████████ raydan çıktık geliyoruk! █████████████████████████


    vV vV
    knives are cool, rock is cool, couzin ED is cool, Lazlow sucks..i love sLuts!!
    https://www.youtube.com/watch?v=FTqgZa7IyYs&amp;t=378s....Dennis Rodman!
  • "Hem barajlarda su yok, susuzluktan öleceeez diyorlar, hemde tatlı suları, gölleri, ormanları yok etmek için uğraşıyorlar, nasıl bir beyin var bunlarda.
    Hem de istanbol çok kalabağlaştı yaaww, aceba giriş çıkışları pasaportlu mu yapağ!"
    Öncelikle ben bir uzakyol gemi kaptanıyım. Yıllardır kimyasal tankerlerde yerli ve yabancı firmalarda görev icra etmekteyim. Doğal olarak deniz hukuku da görev tanımlarım içerisindedir. İstanbul boğazı dünyanın seyri en zor olan yerlerinden biridir. Kuvvetli akıntılar, keskin dönüşler ve ciddi rüzgarlar alan bir bölgedir. Boğazın etrafında kaç milyon insan yaşadığınıda takdir ediyorsunuzdur umarım. Montrö anlaşmasına olan itirazlarıma gelince;
    1. Montrö Türk boğazlarını uluslararası su yolu olarak tanımlar. Bundan dolayı geçiş yapan ticari gemilerde kılavuz kaptan alma zorunluluğu bulunmamaktadır. Bir örnekle açıklarsam Almanya’da bulunan Kiel kanalından geçmek isteyen ortalama bir ticari gemi geçiş başına acenta masraflarıyla birlikte 10000€ civarında bir ücret ödemek zorundadır. Hernekadar IMO gemiler için “strongly advised pilotage” şerhini koysada bugün itibariyle hatırı sayılır sayıda gemi pilotsuz seyir yapmaktadır. 15 yaşını geçmiş ufak çaplı (4-5bin tonluk) bir petro-kimya tankerinin en ufak bir makina yada dümen arızası veya seyir zafiyetinden dolayı boğazda yapacağı bir kazanın sonuçları inanın bana beklenen büyük İstanbul depremini bile mumla aratabilir.
    2. Askeri gemiler sadece bilgi vermek kaydıyla istedilkleri gibi boğazlardan geçiş yapabilirler. Bunu engelleyemezsiniz. (Savaş halinde eğer taraf isek engelleyebiliyoruz) Bu sebeple USA her yıl Karadenize savaş gemilerini gönderir ve geçerken de (mesela geçen yıl) silahlarını 3. Köprüye çevirip bize gözdağı verir.

    Kaçınız İstanbul’da yaşıyor bilmiyorum ancak bu projeye karşı çıkmak sadece muhalif olmakla açıklanamaz. Günde nereden baksanız 170-180 geminin geçtiği ve deneyimli kaptanlar için bile seyrin bu kadar zorlu olduğu bir yere alternatif bir güzergah oluşturmak istenmesi ve tüm zorluklarına rağmen bunun siyasi iradeyle ortaya konulması takdir edilmesi ve muhalif olsun yada olmasın sonuna kadar desteklenmesi gerekmektedir.

    Bazı arkadaşlar bedava olanı varken neden gemiler ücretli bir kanalı kullansın gibi geyikler çevirmişler. Kazın ayağı öyle değil arkadaşlar. Hükümet uzun bir süredir zaten seyrü sefa emniyetini bahane ederek özellikle de tanker sınıfı gemileri Çanakkale ve Karadeniz girişlerinde hatırı sayılır günler bekletiyor. Bunu da insiyatif alarak yapıyor. Yabancı basını takip ederseniz özellikle Rusya, Yunanistan gibi ülkelerin her fırsatta Türkiye’yi IMO’ya şikayet ettiğini görürsünüz. Bugünlerde bir tankerin günlük kirasının 10-12 bin dolar civarında olduğunu düşünürseniz ve bu tankerin boğaz geçişi için en az 3-4 gün bekletildiğini de hesaba katarsanız yeni İstanbul kanalından geçişin onlar için ne denli karlı olabileceğini de anlamış olursunuz.

    Son olarak Panama ve Süveyş kanallırının yıllık gelirlerini de bir araştırın isterim. Dünya’daki her ülke bu tip kanallardan milyarlarca dolar gelir elde ederken bizim “gel geç kardeşim uğurlar ola” gibi bir yaklaşım sergilememiz düşünülemez bile.

    Bu kanal ayrıca ülkemiz denizcileri, kılavuz kaptanları, romorkör hizmetleri, deniz acentaları, gemi donanım satıcıları ve shipshandler’lar açısında da oldukça fazla istihdam sağlayacaktır.

    Emniyet konusuna daha önce de değinmiştim zaten. Hadi diyelim siz kendinizi önemseiyorsunuz bari çoluk çocuğunuzun geleceğini önemseyin. Tekrar ediyorum şu an Allah korusun İstanbul boğazında olabilecek bir kaza yada düşman bir ülke tarafından yapılabilecek kaza süsü verilmiş olam bir saldırı boğazın ekolojik dengesini yerle bir edeceği gibi sayısız insanın ölümüne ve büyük bir ekonomik zarara sebep olacaktır.

    Boğazlar yol geçen hanı değildir. Montrö’yü bypass ederek yapılacak yeni bir kanal ülkemize ve denizcilik sektörümüze ve daha da önemlisi geleceğimize dair atılmış en önemli adımdır. Bu projenin karşısında durmak en hafif itibariyle caheltle açıklanabilir.

    Saygılar..
    1-kimse bedavası varken para verip geçmez
    2-abd ve diğer devletler montrö boğazlar antlaşmasında istanbul boğazı için imza attılar.bu yeni yapılacak olandan envai çeşit askeri gemiyi sokup çıkarabilirler kimse de birşey diyemez.
    Yandaşı zengin etmekten bir adım öteye gitmeyecek.çünkü stratejik ve ekonomik olarak hiçbir işe yaramayacak.
    Buna tamamen karşıyım.Fantazi ürünü bir proje bu.Türkiye'ye hiçbir faydası olmayacak bir proje nasıl desteklenebilir?Dahası bu ülke sadece İstanbuldan oluşmuyor buraya dökülecek milyarlarca lira para ile Anadolunun birçok bölgesine fabrikalar,yollar,tren yolları yapılabileceği gibi İstanbulda olası bir deprem sonucunda yıkılacak binlerce konut yerine yeni konutların yapımı için bu para pekala kullanılabilir.Bu projenin gerçekleşmesi durumunda sadece ekonomimiz mahvolmayacak aynı zamanda doğada katledilmiş olacak.Hali hazırda ''İstanbula ihanet ettik'' diyorlar fakat ihanet etmekten geride durmuyorlar.

    Üçüncü havalimanı içinde o kadar feryat ettik dinlemediler.Ne oldu?Uçaklar hem zar zor piste iniş yapıyor hem de İstanbullulara çok uzak bir noktada bulunuyor.Dahası göçmen kuşların yolunun üzerinde olduğu içinde binlerce kuş bu uçaklar yüzünden hem yok yere ölüyor hem de uçaklar için ciddi tehdit unsuru oluyorlar.Halbuki burası daha inşa edilmeden önce çok defa uyardık fakat rant gözlerini o kadar kör etmişti ki kimseyi dinlemeden bu ucubeyi yaptılar.Üstüne üstlük sırf yerel seçimlerde getirisi olsun diye önceden tamamlanmadan havalimanını açmakta bir sakınca görmediler.

    Ayrıca bunun siyasi bir durumu da var.Boğazlar bugün 1936 yılındaki Montrö boğazlar sözleşmesine göre işliyor.Bu yeni kanal bu anlaşmadan muaf olmuş olacak.Bu da Karadeniz'in NATO üyesi ülkelere ait savaş gemileriyle dolması ihtimalini gündeme getirecek.Şuan Karadenizde ciddi bir donanma gücünü ancak Karadeniz'e kıyısı olan ülkelere bulundurabiliyor.Bu da montrö sayesiyle olmuştur.Eğer bu anlaşma ortadan kalkarsa Karadeniz bugün Akdeniz'in durumuna düşecektir.Herkes uluslararası sular kapsamında bu bölgeye savaş gemilerini sokmak isteyecektir.O zaman ne olacak?Bu hiç düşünülüyor mu?

    Dahası şuan İstanbulun ortasında boğaz geçtiği için ulaşım sıkıntılı gerçekleşiyor.İki yaka arasındaki geçişlerde köprüler yetersiz kaldığı için hükümet köprüler inşa ediyor.Şimdi İstanbul'da tek bir boğaz varken ulaşım bu kadar sıkıntılı üstüne bir de ikinci bir boğazı ekleyince neler olabilecek bir hayal edin.Bu sefer o kesime de köprüler inşa edilmek zorunda kalınacak.Yani hali hazırda değişen birşey olmayacak.İstanbullu bu sefer iki boğazlı bir sıkışıklığa maruz kalacak.Bunun neresi mantıklı?

    Bir başka hususta ülkemiz hem Akdeniz'de hem de Suriyede ciddi tehditlerle boğuşuyor.Mevcut kaynakların böylesine fantazi bir ucube proje için kullanılacağına Türkiyenin güvenliğini güçlendirmek için kullanmak daha mantıklı değil mi?Parasız kalındığı için Türkiye'nin tank ve palet fabrikasını Katarlılara satacaklarına bu projeye ayırdıkları kaynakla fabrikalarımızı destekleseler ne kaybederler?

    Ha aman ben de fabrikaları desteklemek demek ki iyi rant sağlamıyor...Doğru...

    İstanbul'u seçimlerde kaybedince anlaşılan İstanbul üzerinden rant sağlayabilmek için bu projeyi tekrar gündeme getirdiler.Amaç İstanbullu ya da İstanbul değil.Nasıl İstanbul üzerinden Türk milletinin parasını cebimize atarız tek düşünceleri.Yine milyarlarca liramız birilerini zengin edecek,İstanbulun içine edecekler sonrada ''Biz İstanbula ihanet ettik.Özür dileriz'' deyip pişkin pişkin ortalıkta dolaşacaklar.İşin özü bence bu..
    celal şengör dediğin adam jeolog.istanbulun bu kanala ihtiyacı olup olmadığı ve sonrasinda olusacak sorunlar jeolojinin konusu değil.
    dünyada bir sürü yapay kanal var hiç biri kıyamet türevi birşey yaşamadı ekocum hülöğğğ muhaliflikten 2012 filmini çekicek nerdeyse yapılsın ama çok para bu ekonomiyle biraz zor gibi geliyor banada...

    marmarayla topkapı sarayı yerin dibine göçücek, sular altında kalıcak, balık kalmıycak diyen bilimkurgu sever zihniyetten her türlü karalama beklenir o yüzden denilen hiç birşeyi takmıyorum %90 nı kuyruklu bilimsel yalan..
    Hadi ya sen kaptansan ben denizcilik mezunu olarak bu projeye karşıyım. Oraya süveyş ve panama yazmışsın hadi istersen oralardan geçme kıtaları dolaş. Sanki istanbulda öyle bir durum var. Bari çanakkaleye de bir kanal yapsınlar sorun kalmasın.
    Aklınca kanalı haklı çıkarmak için daldan dala atlamışın. Yok ekonomi, istihdam falan filan. Sen nerede gördün ki doğal su yolu olan bir yerde kanal yapıldığını? Cebelitarıkta bir kanal yapsınlar bari yapanlar parayı kırsın. Senin bunları savunmanın tek sebebi akpli olman gerisi fasa fiso. Sanki o yapay kanallardan geçecek gemilerde sınırlamalar yok.
    O gemileri boğazdan geçirmeyeceksin kanala gir diyeceksin onlarda paşa paşa peki diyecek para ödeyecek tabi. Bu gemilerin bayrak devleti falan yok mu? O bayrak devletleri sanki onların limanlarında senin gemilerini tutmayacak.
    Aradaki parça bağımsızlığını ilan etmesin.

    O kanala yapılsın 3 5 köprü daha. Geçiş garantili.

    Ödeyelim duralım.
  • Binbaşı
    1182 Mesaj
    Daha öncede konusunu açmıştım kanal istanbul yapılamaz çünkü çok çok maliyetli bunu ekonomi kaldırmaz.
    Diyelim bir şekilde yapıldı günlük geçecek gemi sayısını söyliyim en fazla 15-20 dir. Süveyş kanalı yıllık 6-7 milyar dolar getirir bir gemiden alır 50-60 bin dolar. Biz bu kanaldan geçecek adamdan 10bin dolar bile alamayız. Kısaca hayali bir proje kimseye faydası olmaz.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İyi olmak kolaydır, zor olan adil olmak.
  • Yüzbaşı
    732 Mesaj
    "Hem barajlarda su yok, susuzluktan öleceeez diyorlar, hemde tatlı suları, gölleri, ormanları yok etmek için uğraşıyorlar, nasıl bir beyin var bunlarda.
    Hem de istanbol çok kalabağlaştı yaaww, aceba giriş çıkışları pasaportlu mu yapağ!"
    _____________________________
    "En faziletli cihat zalim bir idarecinin yanında ona adaleti söylemektir. HZ. MUHAMMED"
    "Bir insan taraf tutmaya başlar başlamaz, dünyada da o gerçekleri o kadar az görmeye başlar. HEYWOOD BRAUN"
    “Eğer birileri oturduğu koltuktan kalkmakta sıkıntı yaşıyorsa, kesin altına pisletmiştir.” Hindistan Atasözü"
  • Binbaşı
    1429 Mesaj
    Aslında gerekli de şu ekonomik durumda önceliği nedir tartışmak lazım. Birde tabi güzergah nereleri kapsayacak, kazdıkları alanda orman mı var, göl mü var vs.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Knowledge is Power.
  • Yarbay
    17570 Mesaj
    onaylamıyorum

    oraya harcanacak para ile gitsinler

    GANA'da arazi alıp altın çıkartsınlar

    çin liler amerikalılar şakır şakır altın çıkartıyor orada
    |
    |
    _____________________________
    Ne yapalım ? Burası Türkiye abicim !


    > > < <
  • Binbaşı
    1927 Mesaj

    valla son günlerde her yerde konuşmaya başladılar bu projeyi. ben de sadece lafta kalması dileğindeyim.
    |
    |
    erkurt02 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    █████████████████████████ raydan çıktık geliyoruk! █████████████████████████


    vV vV
    knives are cool, rock is cool, couzin ED is cool, Lazlow sucks..i love sLuts!!
    https://www.youtube.com/watch?v=FTqgZa7IyYs&amp;t=378s....Dennis Rodman!
  • Yarbay
    5536 Mesaj
    dünyada bir sürü yapay kanal var hiç biri kıyamet türevi birşey yaşamadı ekocum hülöğğğ muhaliflikten 2012 filmini çekicek nerdeyse yapılsın ama çok para bu ekonomiyle biraz zor gibi geliyor banada...

    marmarayla topkapı sarayı yerin dibine göçücek, sular altında kalıcak, balık kalmıycak diyen bilimkurgu sever zihniyetten her türlü karalama beklenir o yüzden denilen hiç birşeyi takmıyorum %90 nı kuyruklu bilimsel yalan..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerimcem -- 3 Aralık 2019; 15:47:37 >
    _____________________________
  • Çavuş
    44 Mesaj
    1-kimse bedavası varken para verip geçmez
    2-abd ve diğer devletler montrö boğazlar antlaşmasında istanbul boğazı için imza attılar.bu yeni yapılacak olandan envai çeşit askeri gemiyi sokup çıkarabilirler kimse de birşey diyemez.
    Yandaşı zengin etmekten bir adım öteye gitmeyecek.çünkü stratejik ve ekonomik olarak hiçbir işe yaramayacak.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yüzbaşı
    731 Mesaj
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1573 Mesaj
    Madem boğazlardan dışında para kazanacak bir yol arıyoruz , madem İstanbul’u mahvettik , o zaman bir güzergah daha var. Açarsın Saroz körfezinden Marmara denizine bir kanal , hem daha masrafsız olur , hem İstanbul kurtulmuş olur , hem de gemi geçişlerinden para kazanmış oluruz.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
  • Teğmen
    196 Mesaj
    Aradaki parça bağımsızlığını ilan etmesin.

    O kanala yapılsın 3 5 köprü daha. Geçiş garantili.

    Ödeyelim duralım.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    252 Mesaj
    Buna tamamen karşıyım.Fantazi ürünü bir proje bu.Türkiye'ye hiçbir faydası olmayacak bir proje nasıl desteklenebilir?Dahası bu ülke sadece İstanbuldan oluşmuyor buraya dökülecek milyarlarca lira para ile Anadolunun birçok bölgesine fabrikalar,yollar,tren yolları yapılabileceği gibi İstanbulda olası bir deprem sonucunda yıkılacak binlerce konut yerine yeni konutların yapımı için bu para pekala kullanılabilir.Bu projenin gerçekleşmesi durumunda sadece ekonomimiz mahvolmayacak aynı zamanda doğada katledilmiş olacak.Hali hazırda ''İstanbula ihanet ettik'' diyorlar fakat ihanet etmekten geride durmuyorlar.

    Üçüncü havalimanı içinde o kadar feryat ettik dinlemediler.Ne oldu?Uçaklar hem zar zor piste iniş yapıyor hem de İstanbullulara çok uzak bir noktada bulunuyor.Dahası göçmen kuşların yolunun üzerinde olduğu içinde binlerce kuş bu uçaklar yüzünden hem yok yere ölüyor hem de uçaklar için ciddi tehdit unsuru oluyorlar.Halbuki burası daha inşa edilmeden önce çok defa uyardık fakat rant gözlerini o kadar kör etmişti ki kimseyi dinlemeden bu ucubeyi yaptılar.Üstüne üstlük sırf yerel seçimlerde getirisi olsun diye önceden tamamlanmadan havalimanını açmakta bir sakınca görmediler.

    Ayrıca bunun siyasi bir durumu da var.Boğazlar bugün 1936 yılındaki Montrö boğazlar sözleşmesine göre işliyor.Bu yeni kanal bu anlaşmadan muaf olmuş olacak.Bu da Karadeniz'in NATO üyesi ülkelere ait savaş gemileriyle dolması ihtimalini gündeme getirecek.Şuan Karadenizde ciddi bir donanma gücünü ancak Karadeniz'e kıyısı olan ülkelere bulundurabiliyor.Bu da montrö sayesiyle olmuştur.Eğer bu anlaşma ortadan kalkarsa Karadeniz bugün Akdeniz'in durumuna düşecektir.Herkes uluslararası sular kapsamında bu bölgeye savaş gemilerini sokmak isteyecektir.O zaman ne olacak?Bu hiç düşünülüyor mu?

    Dahası şuan İstanbulun ortasında boğaz geçtiği için ulaşım sıkıntılı gerçekleşiyor.İki yaka arasındaki geçişlerde köprüler yetersiz kaldığı için hükümet köprüler inşa ediyor.Şimdi İstanbul'da tek bir boğaz varken ulaşım bu kadar sıkıntılı üstüne bir de ikinci bir boğazı ekleyince neler olabilecek bir hayal edin.Bu sefer o kesime de köprüler inşa edilmek zorunda kalınacak.Yani hali hazırda değişen birşey olmayacak.İstanbullu bu sefer iki boğazlı bir sıkışıklığa maruz kalacak.Bunun neresi mantıklı?

    Bir başka hususta ülkemiz hem Akdeniz'de hem de Suriyede ciddi tehditlerle boğuşuyor.Mevcut kaynakların böylesine fantazi bir ucube proje için kullanılacağına Türkiyenin güvenliğini güçlendirmek için kullanmak daha mantıklı değil mi?Parasız kalındığı için Türkiye'nin tank ve palet fabrikasını Katarlılara satacaklarına bu projeye ayırdıkları kaynakla fabrikalarımızı destekleseler ne kaybederler?

    Ha aman ben de fabrikaları desteklemek demek ki iyi rant sağlamıyor...Doğru...

    İstanbul'u seçimlerde kaybedince anlaşılan İstanbul üzerinden rant sağlayabilmek için bu projeyi tekrar gündeme getirdiler.Amaç İstanbullu ya da İstanbul değil.Nasıl İstanbul üzerinden Türk milletinin parasını cebimize atarız tek düşünceleri.Yine milyarlarca liramız birilerini zengin edecek,İstanbulun içine edecekler sonrada ''Biz İstanbula ihanet ettik.Özür dileriz'' deyip pişkin pişkin ortalıkta dolaşacaklar.İşin özü bence bu..
    _____________________________




  • Teğmen
    197 Mesaj
    Türkiyenin en büyük rant projesi.Peki rant olan yerde çevre ve doğa katliamı olmadan olur mu?Sadece en büyük rant projesi değil, en büyük çevre felaketi de olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tornado of Souls -- 3 Aralık 2019; 13:36:50 >
    |
    |
    _____________________________
    Dinciler bloklasın hiç uğraşamam
  • Yarbay
    2074 Mesaj
    oraya 1.5 milyon ekstra nüfusu yığmaktan bahsediliyor. tabi bütün doğal güzellik ve İstanbul'un ciğerleri yok olacak hangi akıllı adam buna okey der



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    197 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Burzum.

    Bu mesaj silindi.
    celal şengör dediğin adam jeolog.istanbulun bu kanala ihtiyacı olup olmadığı ve sonrasinda olusacak sorunlar jeolojinin konusu değil.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Dinciler bloklasın hiç uğraşamam
  • Uzaklaştırılmış 1 gün cezanın, 10 saat 17 dakika kadarı kaldı.
    3 Not
    ilk planlanan yer güzelmiş etrafı hep yeşil gözüküyor ordan baya bi ağaç kesilirdi aslında

    ikinci planlanan yerde baya bi yerleşim yeri var. sıkışık olan trafik daha da sıkışır...ayy bilemedim
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4947 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Tornado of Souls

    celal şengör dediğin adam jeolog.istanbulun bu kanala ihtiyacı olup olmadığı ve sonrasinda olusacak sorunlar jeolojinin konusu değil.

    Alıntıları Göster



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    897 Mesaj
    Avcılar Manhattan olacak yazmışlar.Eğer doğruysa köşeyi döndük
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Media Sözlük
Canlı Tv izle
emek server
kolayoto.com
bankalar.org
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,813
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.