Şimdi Ara

Kaliper bakımı sonrası çığlık atan balatalar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,


    Ön takım kontrolü yapıldı aracıma, birkaç parça değişti. Bununla beraber fren kaliper pistonlarında boşluk olduğu söylendi. Eliyle salladı zangır zangır ses çıkartıyordu. Bunun tamiratını da tornacılar yapıyormuş. Ek bir parça kaynatıp boşluğu alıyorlarmış. Tornacıya verdim, dediği gibi yaptı ve boşluksuz şekilde teslim etti. Mekanikçime montajını yaptırdım. Eski balatalar takıldı. Şimdi boşluk yok ancak balatalarım ses çıkarmıyor, bildiğiniz çığlık atıyor.


    Bu problem balataların eski kaliperlere alışmış olmasından dolayı mı? ona göre diskimi tornalatıp bir çift yeni balata taktıracağım.


    Ya da kaliper tarafında mı bi problem oldu? Görünürde bir şey bulamadı mekanikçim. Kaliper normal diyor.


    Bu konuda tecrübesi olan var mı?




  • küçükten büyüğe doğru sorunu aramak gerek. alışma durumunu anlamak için boş bir alanda 80-90 km'ye kadar hızlanıp 2 kere üst üste kazık fren yapın. biraz bekleyin ya da frensiz sakin sürüş yapın diskler soğusun tekrar 2 kere üst üste hızlanıp kazık fren yapın. seste azalma/kesilme yoksa farklı seçeneklere bakarsınız.

  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt

    tamamdır hocam.


    ayrıca bir şeyi daha fark ettim, frene basmıyorken lastiğin oradan demir-demir ince bir ses alıyorum. tam olarak sürtme değil de aralıklı temas etme gibi. yokuş aşağı dar bir sokağı inerken fark ettim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 26 Haziran 2024; 16:53:37 >
  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Ya diskleriniz yamuk ya da kaliper rahat çalışmıyor sıkılı kalıyor.

  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Demir demire sürtüyorsa kaliper ya da disk yamuk demekki.

  • Kaliper söküldüyse hidroliğe hava yaptırmıs olabilirler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Balatalar takılırken kulaklarına ve pistona basan sırtına silikon gres sürülmesi gerekiyor. Ses balatanın kaliper yuvasındaki mikro hareketinden kaynaklı. Gres ile çözülür. Ayrıca freni gereksiz yere kazıklamak diskin yüzünde camsı bir tabaka oluşturur ve bu da titreşim yapar. Bundan kaçının. K.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • korayesque kullanıcısına yanıt

    tamamdır hocam. balatalar takılırken kulaklarına bakır sürdüler az bir şey. pistona basan sırta herhangi bir şey sürülmedi. bu yüzden de yapıyor olabilir dediğiniz gibi.

  • korayesque kullanıcısına yanıt

    Mesajınızın sonundaki "K." ne anlama geliyor hocam?

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Baş harfi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Alışkanlık. 😂
    K.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sorunu öyle uydur kaydır iş yapan gerizekalı bulacak ama onlarda onu yapacak kafa yok .

  • hardcrss kullanıcısına yanıt
    Kaliper yamukluğu nasıl oluyor hocam? İçindeki pimler gitmiştir balata düzgün basmıyodur yada basılı bırakıyodur ondandır. Şimdi arkadaşın yaşadığı sorunu not ettim güzel konu çünkü bende yarın bir gün kaliperleri komple revize ettirip boyaya vericem inşallah. Kaliperlerim full pas içinde.

    Disk yamulmuştur büyük ihtimalle çünkü benimde ara sokakta giderken fren sesi geliyor frene hafif dokunduğumda ses süreklileşiyor. Zaten 170-180 e çıkıp orta derece 2-3 kere fren yapayım benimde titremeye başlıyor araba ve seside kalınlaşıyor cidden

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.