Şimdi Ara

Jet Motoru Yapımı... İçeri >>>

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
9
Favori
27.718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamünaleyküm arkadaşlar. Jet motoru yapımı hakkında bilgiye sahip olanlar varsa yardımcı olabilir mi?



  • birkaç kişi toplayıp yapalım hemen.bağlarız arkamıza fiuuuu




    Edit: 3 sene önce attığım yoruma denk geldim


    Edit2: Lan 5 sene olmuş yine denk geldim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fukox -- 4 Ocak 2016; 18:19:44 >
  • Merak sadece :) Bu arada adamlar harbiden süper sistem yapmış...
  • Dünya'da şuan itibariyle yolcu uçağı motou yapan bir iki, savaş uçağı motoru yapan tek firma var. Eski ingiliz araba şirketi rolls royce savaş uçağı motoru üreten tek şirket. Uçak motoru yapmak aşırı zor ve teknik bir iş. Türkiye de imkansız ötesi imkansız. İran ambargo yediğinden dolayı 20 yılı aşkın süredir deniyor ama bırak yapmayı elindekilerin yapısını çözüp bakımını bile yapamıyor.
  • Bu işle hobi olarak ilgilenenler RC uçaklar için motor tasarlayamaz mı? (Jet pırpır farketmez.) En azından büyük uçak yapamadım ama küçük uçağı yapıyorum diye kendini tatmin eder.
  • Sadece Rolls Royce yok. GE Aviation var, Pratt & Whitney var, Japonlar var Ruslar var. Araştırmadan bilgi vermekmi!..

    Uçak motoru yapımında en zor olan bölüm metal ve malzeme bilgisi ayrıca bunların kontrolü. Hiç bir şey imkansız değildir. İranlılar jet motoru üretmek için uğraşmadılar. Roket üretmek üçün çalıştılar çünkü füze yapmak istiyorlardı.
  • Ben birkaç yabancı havacılık dergisi takip ediyorum. Türkiyede de 2 ayda bir yayınlanan savunma ve havacılık dergisi var. iran abd den aldığı tomcatların modernizasyonu için çok çabaladı ama ne motoru havalandırabildi ne diğer sistemleri hepsini hurdaya çıkardı. kaynak oalrak geçen yılık ekim kasın sayısı savunma ve havacılık dergisine bakabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 11. Osman

    Ben birkaç yabancı havacılık dergisi takip ediyorum. Türkiyede de 2 ayda bir yayınlanan savunma ve havacılık dergisi var. iran abd den aldığı tomcatların modernizasyonu için çok çabaladı ama ne motoru havalandırabildi ne diğer sistemleri hepsini hurdaya çıkardı. kaynak oalrak geçen yılık ekim kasın sayısı savunma ve havacılık dergisine bakabilirsiniz.


    Neden yapamadı peki?

    Biz F16'ları neden modernize edemiyorsak aynı sebepten.

    Kimse demiyor ki "ulan 2 üreticiden biri biziz. Neden yakıt deposu takmaya İsrail'e gidiyor uçaklar"

    Sebep: Yapılan anlaşmalar ve sadece montajcı olmamız. Kodu, çipi hiçbişeyi yok.

    Bişey sen üretiyorsan 1000 tane de yapabilmen lazım. 1 tane F-16 yap da göreyim.. 1 taneyi bırak 2 kıytırık iş için İSrail'e gidiyor koca filo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufo


    quote:

    Orijinalden alıntı: 11. Osman

    Ben birkaç yabancı havacılık dergisi takip ediyorum. Türkiyede de 2 ayda bir yayınlanan savunma ve havacılık dergisi var. iran abd den aldığı tomcatların modernizasyonu için çok çabaladı ama ne motoru havalandırabildi ne diğer sistemleri hepsini hurdaya çıkardı. kaynak oalrak geçen yılık ekim kasın sayısı savunma ve havacılık dergisine bakabilirsiniz.


    Neden yapamadı peki?

    Biz F16'ları neden modernize edemiyorsak aynı sebepten.

    Kimse demiyor ki "ulan 2 üreticiden biri biziz. Neden yakıt deposu takmaya İsrail'e gidiyor uçaklar"

    Sebep: Yapılan anlaşmalar ve sadece montajcı olmamız. Kodu, çipi hiçbişeyi yok.

    Bişey sen üretiyorsan 1000 tane de yapabilmen lazım. 1 tane F-16 yap da göreyim.. 1 taneyi bırak 2 kıytırık iş için İSrail'e gidiyor koca filo.


    İsrail'e yakıt tankı takılmaya gittiğini sanmıyorum. Nasıl taşıyacaklar Ankara'dan İsrail'e? Karayoluyla olsa görenler olurdu. Deniz yolu desen yok zaten. Kargo uçağıyla desen F-16 sığacak kargo uçağı ülkemizde yok. Bence kasdedilen yakıt tankının oradan satın alınmas olabilir.

    Neden yapılmıyor sorusunun cevabı belli aslında. Kendimizi arşta görmeye gerek yok. Hiçbir yerimiz doğru değil. Milletçe en alt tabakadan en üst tabakaya kadar dürüst değiliz. Çalışmıyoruz. Emeğin değeri sıfır. Söylemesi ayıp olmasın ben bir devlet dairesinde çalışıyorum. Eğitimi en yüksek olan benim yaklaşık 1000 kişinin çalıştığı dairede. Kpss'sinden tut, meslek sınavları...derken 3 yıl çalıştım girdim. Türkiye'nin en büyük üniversitelerinin birinden mezunum. Fakat burada en düşük maaşı ben alıyorum. ben 1600 lira alıyorum, okur yazar olmayan işçi 2650 lira alıyor, zar zor açıköğretim lisesi veya açık öğretim 2 yıllık - 4 yıllık bölüm bitirmiş torpille müdür olmuş kişiler 2700 lira alıyor.

    herşeyimiz torpil, her şeyimiz ters. Bu ülkeden bi cacık olmaz. Hiçbir zaman. Hiçbirşey üretilmez. Dürüst çalışan kazanamaz. Bunu bilir bunu söylerim.




  • İnternette yığınla rc jet planı var.Hatta cad çizimleri var 7$ kadar bir tutara satıyorlar.Dersen ben vermem 7 dolar.Çok azda olsa güç üreten ama senin yapabileceğim model.ağır vasıtaların turbo sistemlerini alarak bir şeyler yapabilirsin.Geçmişte pulse jet ve rc jet üzerine çalışmıştım.Malzeme ısı ve devir ile orantılı ancak hazır rc jet ebay yada alibaba üzerinde alabilirisin.Mesela
    http://www.modelflight.com.au/jet_turbine_rc.htm

    Örnek olarak bu tarz modelleri alı ölçeklendirerek kendin de yapabilirsin ama işin elektroniği biraz sıkıntılı.Kendin yaparsan basit musluk sistemi ile verim alabilirsin.

    Türkiyenin motor üretememesi olanksızlık değil basiretsizliği kimsenin ağırına gitmesin.Daha ahşap pervaneyi hala paramotorcular kalıplarda kendileri çıkartıyorken.Jet motoru hayal uçak kanat hak getire...
    f4-f5-f16 üçlemesine daha uzun yıllar devam edeceğiz.nerede mig29ovt yahut tayfun hayallerdeki su-37 bunları yapanda insan evladı.Bizim bunları yapandan tek eksiğimiz bu uçakların kıvamında uçak yaptıracak otorite olmaması o kadar memleketteki ezberci mühendisleride atlamayalım imza için diploma alan yığınla mühendis tanıyorum.Üzerine alınmasın mesleğinin hakkını veren , taşım onlara değil.

    f-35 orta gövde + montaj işte Türk havacılığının geldiği nokta.insansız hava araçlarına bakıp övünmeyin ortalama bilgisi olan 1 adam 35 km menzilli bir insansız hava aracı yapabiliyor.Hatta pervanesi hala duvarımda asılı duruyor bilmem başka söze gerek varmı...




  • Osman isimli arkadaş biraz işkembeden yorum yapmışş:)) Dünya genelinde hem hava aracı hemde motorlarını üreten 300ün üzerinde büyük firma var.. Ayrıca youtube'a girip, "homemade jet engine, homemade turbine, homemade aircraft yada backyard engineering" yazıp arama yaparsanız, çobanların dahi hurdalıktan topladıkları malzemeler ile mühendislerin agzını acık bırakan uçaklar, motorlar yada degişik icatlar yaptıklarını görürsünüz..

    Nakaro isimli arkadaşın söylediklerine %100 katılıyorum diyebilirim..Türkiyede bir problem var.. Bizim insanımız maalesef hemen askere git gel, masabaşı iş bul, ardından evlen, bir kaç tane de cocuk yap, mutlu bir şekilde yasa git mantıgıyla yasıyor ve yasatılıyor..Yönetimler de maalesef bu işleri teşvik edememişler...

    Daha bugün astronomi ve uzay bilimleri mezunu bir arkadaşla tanıştık..üniversiteyi bitirmiş ama Türkiyede ne devlet kurumlarında ne de özel kurumlarda iş bulabilmiş...Rasathane de teleskop bakımı görevi vermişler..Sistem böyle olunca vatandaşın da hevesi kırılıyor..

    İnternetin mucidi bir evrak memuru..wright kardeşler bisiklet tamircisi..Opel markasını yaratan adam bir hurdacıda amele imiş..Evrenin genişledigini tespit ve ıspat eden adam sıradan bir fotografcı... Düşünsenize bir dolmuş şöförünün bir gün cıkıpta ben uzayda hayat buldum dedigini...Avrupada olsa adamı korumaya alırlar..bizde ise akli dengesi bozuk yada dolandırıcı derler..:)))

    İnsansız hava araçları Türkiyede üretilse tanesinin maliyeti 100 bin Tlyi bulmaz..İsrailden alıyoruz tanesini 50 milyon dolara... 50 milyon dolarla iki tane fabrika kurulur uçak yapmak için... Birde, aldıktan sonra "Amman Bozulmasın-kurclamayın" mantıgı var bizde..Bozulursa neyaparız korkusuyla açıp bakamıyoruz bile..

    Neticede bir jet motoru yapmak yada bir uçak yapmak Türk insanı için imkansız degil..tam tersi basit bir iş...zor olan kısmı bence; yaklasık 100 yıldır bu işi yapan dünya devi üreticilerle rekabet etmek.. Yoksa atla deve degil:)))
    Hepinize sevgiler, saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toygarabi


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufo


    quote:

    Orijinalden alıntı: 11. Osman

    Ben birkaç yabancı havacılık dergisi takip ediyorum. Türkiyede de 2 ayda bir yayınlanan savunma ve havacılık dergisi var. iran abd den aldığı tomcatların modernizasyonu için çok çabaladı ama ne motoru havalandırabildi ne diğer sistemleri hepsini hurdaya çıkardı. kaynak oalrak geçen yılık ekim kasın sayısı savunma ve havacılık dergisine bakabilirsiniz.


    Neden yapamadı peki?

    Biz F16'ları neden modernize edemiyorsak aynı sebepten.

    Kimse demiyor ki "ulan 2 üreticiden biri biziz. Neden yakıt deposu takmaya İsrail'e gidiyor uçaklar"

    Sebep: Yapılan anlaşmalar ve sadece montajcı olmamız. Kodu, çipi hiçbişeyi yok.

    Bişey sen üretiyorsan 1000 tane de yapabilmen lazım. 1 tane F-16 yap da göreyim.. 1 taneyi bırak 2 kıytırık iş için İSrail'e gidiyor koca filo.


    İsrail'e yakıt tankı takılmaya gittiğini sanmıyorum. Nasıl taşıyacaklar Ankara'dan İsrail'e? Karayoluyla olsa görenler olurdu. Deniz yolu desen yok zaten. Kargo uçağıyla desen F-16 sığacak kargo uçağı ülkemizde yok. Bence kasdedilen yakıt tankının oradan satın alınmas olabilir.

    Neden yapılmıyor sorusunun cevabı belli aslında. Kendimizi arşta görmeye gerek yok. Hiçbir yerimiz doğru değil. Milletçe en alt tabakadan en üst tabakaya kadar dürüst değiliz. Çalışmıyoruz. Emeğin değeri sıfır. Söylemesi ayıp olmasın ben bir devlet dairesinde çalışıyorum. Eğitimi en yüksek olan benim yaklaşık 1000 kişinin çalıştığı dairede. Kpss'sinden tut, meslek sınavları...derken 3 yıl çalıştım girdim. Türkiye'nin en büyük üniversitelerinin birinden mezunum. Fakat burada en düşük maaşı ben alıyorum. ben 1600 lira alıyorum, okur yazar olmayan işçi 2650 lira alıyor, zar zor açıköğretim lisesi veya açık öğretim 2 yıllık - 4 yıllık bölüm bitirmiş torpille müdür olmuş kişiler 2700 lira alıyor.

    herşeyimiz torpil, her şeyimiz ters. Bu ülkeden bi cacık olmaz. Hiçbir zaman. Hiçbirşey üretilmez. Dürüst çalışan kazanamaz. Bunu bilir bunu söylerim.

    çok haklısın..




  • jet motoru yapmak gerçekten zor bi iş rc uçaklara uygun kendi çabamla yaptım küçük bi modeli yapmayı başardımm çalışma şekli jetmotorunun aynı pirensipleriyle çalışıyor yurt dışından getirilen bu motorlar palı oldu için herkes alamıyor tanesi 6.000 tl ye kadar ulaşıyor el yapımı jet motoru böyle bişey

     Jet Motoru Yapımı... İçeri >>>


     Jet Motoru Yapımı... İçeri >>>


     Jet Motoru Yapımı... İçeri >>>



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilhqn -- 18 Mart 2013; 14:24:39 >




  • merhaba 1/5 f 16 için dizayn ettiğim jet motorumun imalat işlemine sonunda başladım. Akibetinin nereye gideceğini tam kestiremiyorum. Ama ilk lazer kesimlerimi yaptım ve 1 noğlu kompresörün imalatına başladım. size yakında resimlerini gönderirim. Dizaynım tamamen bana ait olup. Tüm Dünyada kullanılan 1 giriş fanı tek türbine tekeri dizaynından farklı olarak 8 fan 2 teker olarak autocadde çizdim.
  • autocadde çizdiğim jet motoru. Toplam 41 ana kalem parçadan oluşuyor. Tüm Parçaların dizayn ve ölçülerini çıkardım. Gelişmeleri sizede bildiririm.

  • tasarım biraz ittalı duruyo nekadar çok parça olursa okadar işin zor olur merak ettim resimleri bekliyoruz kısa zamanda işin zor .
  • 2 kinci jet motorumuda yapmayı başardım
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.