Şimdi Ara

JET MOTORU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
13.578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ben böyle bir jet motoru yapmayı düşünüyorum pek benzemese de aynı prensible çalışaacağını düşünüyorum
    Sizce olabilir mi? Olamazsa neden olamaz?Bunlardan anlıyan bir varmı?




     JET MOTORU


     JET MOTORU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zübermen -- 11 Haziran 2007; 12:36:15 >



  • Merhabalar,

    Bu motorun çalışmasına imkan yok çünkü ne bir kompresör, ne de türbini var. Sizin bu tasarladığınız modele benzeyen en yakın model ramjettir ki bu tasarım da ancak 0.85 mach ve üstündeki hızlarda çalışır. Bunun sebebi kompresör olmamasıdır. Yüksek hızda gelen akış yakınsak lüle ile şoka uğratılarak doğal yollarla sıkıştırılır. Sizin bu dizayndan elde edeceğiniz yüksek sıcaklıklı pürmüz benzeri yapı olabilir.
    Bir jet motorunda istenmeyen olay ise yüksek egzoz sıcaklığıdır. Yüksek sıcaklık demek harcadığınız yakıdın işe dönüşmemesi, onun yerine ısı olarak etrafa atılması demektir.
    Ayrıca jet motorunda önemli bir nokta da motorun rahat hava alabilmesidir. Sizin dizaynda nereden hava alacağınızı tam anlamadım ama iki yön de uygun değil.
  • Açıklaman için teşekkür ederim

    Bende türbini sorcaktım böyle bi modele takabilirmiyim?Neresine takabilirim?

    hava aldığı yeri sormanıza gerek yok bir delik açarız olmazsa fan takarız(biraz basit bişey oldu)

    Acilen jet motoru yada öyle birşey yapmam gerekiyor (bisiklette pedal çevirmekten bıktım) en basit ev yapımı jet motoru nasıl olabilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zübermen -- 13 Haziran 2007; 21:11:08 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zübermen

    Açıklaman için teşekkür ederim

    Bende türbini sorcaktım böyle bi modele takabilirmiyim?Neresine takabilirim?

    hava aldığı yeri sormanıza gerek yok bir delik açarız olmazsa fan takarız(biraz basit bişey oldu)

    Acilen jet motoru yada öyle birşey yapmam gerekiyor (bisiklette pedal çevirmekten bıktım) en basit ev yapımı jet motoru nasıl olabilir?




    Bisiklete neden elektrik motoru takmıyorsunuz? Çok daha ekonomik ve makul olmaz mı?
    Bir kere jet motorlarında turbo-kompresör çok iyi dengelenmesi gereken ve yüksek sıcaklığa maruz kalacağından çok yüksek dayanımı olan (sermetal) malzemelerden yapılan ürünlerdir ve bu sebeple çoh pahalıdır. Mesela bir cf6 motorda yüksek basınç türbinindeki tek bir turbin palasının fiyatı 8 bin dolardır(toplamda 80 tane var,bu fiyat General Electric katalog fiyatı). Siz bu işi çok küçük ölçekte yapmak istiyorsanız en azından araba turbosu alıp değiştirmeniz gerekecektir. Bu bile bisikletin fiyatından çok daha pahalı bir işlem olacaktır.
    Bir de olayın yakıt boyutu var. Az önce 50 bin libre itki üreten bir motorun testinden döndüm. 15dk süresinde yaktığımız yakıt 1 ton civarında. Siz 50 libre üretecek bir motor yapsanız, 15 dk da 1 kg yakıt tüketirsiniz (Sadece basit orantı). Durduğunuz anda motoru kapatamayacağınızı, bu motorun baya bir yağ tüketeceğini, kapatınca egzoz bir miktar soğumadan tekrar çalıştıramayacağınızı da hatırlatayım. Jet motoru üretimi ve kullanımı dışardan görüldüğü kadar kolay bir iş değil.
    İsterseniz model uçaklar için olan jet motorlarına bakın bir. Belki toplu halde kullanırsanız işinizi görür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi carretera -- 22 Haziran 2007; 15:14:43 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: carretera

    Merhabalar,

    Bu motorun çalışmasına imkan yok çünkü ne bir kompresör, ne de türbini var. Sizin bu tasarladığınız modele benzeyen en yakın model ramjettir ki bu tasarım da ancak 0.85 mach ve üstündeki hızlarda çalışır. Bunun sebebi kompresör olmamasıdır. Yüksek hızda gelen akış yakınsak lüle ile şoka uğratılarak doğal yollarla sıkıştırılır. Sizin bu dizayndan elde edeceğiniz yüksek sıcaklıklı pürmüz benzeri yapı olabilir.
    Bir jet motorunda istenmeyen olay ise yüksek egzoz sıcaklığıdır. Yüksek sıcaklık demek harcadığınız yakıdın işe dönüşmemesi, onun yerine ısı olarak etrafa atılması demektir.
    Ayrıca jet motorunda önemli bir nokta da motorun rahat hava alabilmesidir. Sizin dizaynda nereden hava alacağınızı tam anlamadım ama iki yön de uygun değil.


    Peki Bu Çizimdeki Gibi Örnekler Nasıl Çalışıyor?

    Örk:
    http://www.youtube.com/watch?v=cx0_O_gu_UE&mode=related&search=

    http://www.youtube.com/watch?v=3LNGDB9CNgQ&mode=related&search=

    http://www.youtube.com/watch?v=YZOSibdqdsM&mode=related&search=

    http://www.youtube.com/watch?v=b0KJwa5iWTY&mode=related&search=

    http://www.youtube.com/watch?v=1e-Ar7gb4tQ&mode=related&search=



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wenon -- 24 Haziran 2007; 2:45:34 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zübermen

    Açıklaman için teşekkür ederim

    Bende türbini sorcaktım böyle bi modele takabilirmiyim?Neresine takabilirim?

    hava aldığı yeri sormanıza gerek yok bir delik açarız olmazsa fan takarız(biraz basit bişey oldu)

    Acilen jet motoru yada öyle birşey yapmam gerekiyor (bisiklette pedal çevirmekten bıktım) en basit ev yapımı jet motoru nasıl olabilir?



    http://www.youtube.com/watch?v=8176C-2JdQ8&mode=related&search=
  • BU model Jet uçaklarında kullanılan bir motor ve 2si bir arada baya bir performans vermiş
    quote:

    Orjinalden alıntı: wenon


    quote:

    Orjinalden alıntı: zübermen

    Açıklaman için teşekkür ederim

    Bende türbini sorcaktım böyle bi modele takabilirmiyim?Neresine takabilirim?

    hava aldığı yeri sormanıza gerek yok bir delik açarız olmazsa fan takarız(biraz basit bişey oldu)

    Acilen jet motoru yada öyle birşey yapmam gerekiyor (bisiklette pedal çevirmekten bıktım) en basit ev yapımı jet motoru nasıl olabilir?



    http://www.youtube.com/watch?v=8176C-2JdQ8&mode=related&search=

  • bu olay art yakıcıların mantığı mı acaba?
  • Bu tasarımda yakıtı yanma odasında yaktıktan sonra oluşacak olan basıncla, gazların borudan cıkmasını düsünüyorsun herhalde.Ama gazları bu yöne yönlendircek bir mekanizma yok anladığım kadarıyla.Yanma sonucunda oluşacak basıncın etki kuvvetine karşı hareket doğrultusunda tepki göstercek bir elemanda yok sanki.Borudaki kıvrım bu işi kısmen yapar ama yeterli olmaz.Yani yanma gerçekleşince basınç her iki yöne doğru olabiliceginden ilerlecegini düşünmüyorum.Hatta olduğu yerde patlamayla karışık yanma olur gibi geliyor.Umarım anlatabilmişimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsaatci -- 28 Haziran 2007; 22:54:25 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fsaatci

    Bu tasarımda yakıtı yanma odasında yaktıktan sonra oluşacak olan basıncla, gazların borudan cıkmasını düsünüyorsun herhalde.Ama gazları bu yöne yönlendircek bir mekanizma yok anladığım kadarıyla.Yanma sonucunda oluşacak basıncın etki kuvvetine karşı hareket doğrultusunda tepki göstercek bir elemanda yok sanki.Borudaki kıvrım bu işi kısmen yapar ama yeterli olmaz.Yani yanma gerçekleşince basınç her iki yöne doğru olabiliceginden ilerlecegini düşünmüyorum.Hatta olduğu yerde patlamayla karışık yanma olur gibi geliyor.Umarım anlatabilmişimdir.

    Peki Bu Çizimdeki Gibi Örnekler Nasıl Çalışıyor?

    Örk:
    http://www.youtube.com/watch?v=cx0_O_gu_UE&mode=related&search=

    http://www.youtube.com/watch?v=3LNGDB9CNgQ&mode=related&search=

    http://www.youtube.com/watch?v=YZOSibdqdsM&mode=related&search=

    http://www.youtube.com/watch?v=b0KJwa5iWTY&mode=related&search=

    http://www.youtube.com/watch?v=1e-Ar7gb4tQ&mode=related&search=
  • Kardeş bence fazla bulaşma bu işe baksana nasıl kıpkırmızı kesildi
    bunu bisikletine bağlarsın senin biryerlerini yakma tehliken kendini boşver başkalarınıda tehlikeye sokmazmısın
    bence oo uçaktan öteye gidilmez hani bunlarla uçan model uçak
    oda 10 dk uçuyor yakıtı çok kötü sarf ediyor
    bunlar yerine elektirkli birşeyler yapmalısın
  • O vidyolardaki örneklerinde pek çalıştığı söylenemezki...
    Hiç ilerleme görmedim.Olduğu yerde ısınıp kızaran boru var sadece.Bir tane model ucak vardı ama ondaki jet bu şekilde termal değil.Elektrikli birsylerin daha uygun olacagına kesinlikle katılıyorum.
  • Aslında bu yapılan motorlar klasik after burner mantığını kullanıyor
    borunun oyle eğik olması lüleden çıkan sıcak hayı çekip yakıcı olrak kullanmak
    böylece gidere artan bir güç sağlanıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: wenon

    Peki Bu Çizimdeki Gibi Örnekler Nasıl Çalışıyor?

    Örk:
    http://www.youtube.com/watch?v=cx0_O_gu_UE&mode=related&search=

    http://www.youtube.com/watch?v=3LNGDB9CNgQ&mode=related&search=

    http://www.youtube.com/watch?v=YZOSibdqdsM&mode=related&search=

    http://www.youtube.com/watch?v=b0KJwa5iWTY&mode=related&search=

    http://www.youtube.com/watch?v=1e-Ar7gb4tQ&mode=related&search=




    Bahçe hortumuyla bahçe sularken de, hortum çıkan suyun tazyikiyle belirli bir kuvvet uygulayacaktır ama bu onun beklenen anlamda bir jet motoru olduğunu göstermez. Bu örneklerde jet motorunun çevrimi olan bryton çevriminden (otto çevrimine benzer) tam olarak söz etmek imkansız. Sıkıştırma olmadan sadece momentumla bir itki üretimi söz konusu. Verimin ne kadar sıfıra yakın olduğundan bahsetmeme gerek yok sanırım zira içten yanmalı tüm motorların verimi sıkıştırma sonsuza gittikçe 1'e gider. Sıkıştırma sıfıra yaklaştıkça verim sıfıra gider, yakıt sadece ısıya çevrilir. Ayrıca fsaatci arkadaşın dediği gibi yanma odasının bir tarafında bir engel olmalı ki yanan gazlar yönlendirilebilsin. Bu çizimde patlama sonrası dar olan ağızda yüksek basınç oluşacağı için geniş taraftan çıkmak isteyecek orası kesin ama yine de mutlak olarak oradan çıkmayacak.
  • ya tamam da hocam allahaşkına kafayı yiycem bunun çalışma prensibi nedir tam olarak nasıl bir mekanizma anlatırmısınız.
  • mobilet motoru tak
  • Arkadaşlar,

    Konu oldukca eski ama henuz silinmemiş oldugundan bir kaç şey söylemek isterim.

    Jet motoru yapmak pek kolay bir iş degil..Konuyu açan arkadaşın yaptıgı düzenek kesinlikle calışmaz..Ayrıca bisiklet için düşünmüş, yerine bir motosiklet alsın daha iyi.. İllede jet motoru olsun derseniz;

    Önde havayı içine ceken bir fan olmalı..aspiratör gibi..Bu fan aradaki şaft ile arkadaki turbine baglıdır..Fan ve turbin arasında yanma odası yada odaları olmalı..yanma odaları fandan gelen hava ve püskürtülen yakıtın karışıp sürekli yanacagı sekilde olmalı..oluşan egzoz gazı da turbine dogru gidecek..Turbin, yel degirmeni yada ruzgar gülü gibi gelen egzoz gazının etkisiyle dönmeye başlar..Turbinden geçen egzoz gazı motorun en arkasında huni şeklinde olan (Nozzle) dan cıkmaya calısır..Nozzle'ın agzı daraldıkca içerideki egzoz gazı basınçlı bir şekilde dışarı cıkar ve tam tersi yonde bir itme kuvveti oluşturur..jet motorlarının calısma prensibi, en basit anlatımla budur..Yanma kesintisiz devam ettikçe Nozzle a dogru giden gazlar turbini döndürür..Donen turbin ise en başta belirttigim fanı aralarındaki şaft ile döndürür..bu döngü devam ettikçe fan içeri hava ceker..giren hava basınçlı hale gelir ve yakıtla karısarak yanmanın devamını saglar..dogal olarak yanma neticesinde oluşan egzoz gazı sürekli motorun cıkısına dogru yönlenir..
    Ancak bu motoru calıştırmak için başlangıçta bir elektrik motoru yada hava kompresörü gerekir..eger ilk döngüyü oluşturmazsanız, ateşleme esnasında çift yönlü bir hareket oluşur ve motor patlar..ateşlemeden önce belirli bir devir sayısı elde edene kadar harici bir güçle motor tek yonlu dondurulur ve onden fan ile basınclı hava girişi başladıktan sonra ateşleme yapılır..Kullanacagınız metal yada diger materyaller ise motorun ömrünü belirler..Basit bir jet motoru gerçek boyutta düşünürsek, 3000 cantigrad derece gibi ısılarda calısır....modellerde ise 300-400 derece gibi ısılar gorursunuz..Bu ısılara ulaşan motor bir kaç saat içerisinde erir ve elden cıkar..Yaglama ve hava sogutma mekanizması eklemeniz gerekir...Bunlar da ayrı tartışma konuları.. Tüm bunları yaptıgınızı düşünelim, bisiklet üzerinde ne kadar iş görür, tartışılır..yokuş tırmanırken durmak zorunda kaldıgınızı düşünelim..tekrar kalkış yapmak istediginizde kesinlikle o jet motoru işinizi görmez..ayrıca hızınızı ayarlamak pek mümkün olmayacak..pistonlu motorlar gibi aragazı vs yapmak mümkün degil.. aniden hızlanmak yada yavaşlamak da mümkün gorunmuyor.. Yinede ben bu işi yapacagım diyorsanız, bisiklete önce bir yangın söndürme tüpü monte edin..jet motoru yerine onu kullanın..eger umdugunuz gibi oluyorsa, jet motorunu yapar ve takarsınız..:)))
    saglık ve basarılar dilerim..

     JET MOTORU
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.