Şimdi Ara

Jazz Yaris Note Micra Colt Polo Corsa Punto hangisi ve neden?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
2.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Dostlar

    Bir müddettir otomatik vites hatchback 25-30 bin tl civarlarında bir araç bakıyorum. Mümkünse tüpsüz olsun. Zaten kabaca 10 yaşında olacak araç bende 5 yıl kullansam tüple sorun çıkartır gibime geliyor. Bu ilk aracım olacağı ve araba konusunda deneyimsiz olduğum için ve rahat sürüş (Yokuşta kaydırmasın, dur kalk istop sorunum olmasın, debriyaj derdim olmasın, mümkünse hız sabitleyici de olsun tam olsun ) sevdiğim için otomatik vitese yöneldim. Otomatik vites konularıyla ilgili bir çok başlığı baştan sona okudum. @haluk 23 hocam başta olmak üzere paylaşımda bulunan tüm dostlara teşekkür ederim. Lakin bilgiye hakim olamadığım için kafamda netleşen tercihim okudukça bulanıklaşıyor

    Ben 2005 yılının 2.yarısında makyajlanmış elite model Jazz konusunda karar kıldım. 2005-2006 arasına anca bütçem yeter herhalde. Bir müddettir de bakıyorum ama hem satılan araç sayısı fazla değil hem de satış fiyatları fazla. Doğrusu genel olarak tüm araçların fiyatları artmış. Daha da artar mı emin değilim. Almak için acelem yok 6 ay içinde alabilirim.

    Bu aracı bulmakta güçlük çektiğim için özellikle çevrem başka araçlar öneriyor. Çevremdekilerin de en sık söylediği bu kadar paraya Jazz alınmaz şuna bak buna bak vs vs Diğer önerilen başlıkta yazdığım gibi benzer fiyat aralığında bulunabilir Yaris Note Micra Colt Polo Corsa Punto. Bende diyorum ki aynı parayı vereceksem neden Jazz varken bunlardan birini tercih edeyim?

    Ben ise Jazz da ısrarcıyım ve bunun tek nedeni CVT şanzıman kullanılmış olması. İlk arabam olacağı için arabadan pek anlamam. Okuduğum kadarıyla tam otomatikten az, dsgden çok yakıyor. Vites geçişleri en az hissetiren şanzıman oluşu. Diğerlerine oranla en az sorun çıkartan şanzıman oluşu. Performansı ve hızlanması vs dsg den kötü ama ilk arabası olan biri için bunlar ne kadar önemlidir ki bence çok önemli değildir. Diğerlerine göre masrafsız olması. Kabaca sıralayacaksam bana göre cvt, dsg, tam otomatik, tek kavrama. Ve bu işten çok anlamayan bana CVT daha mantıklı geliyor.


    Sizlerin bu konudaki fikri nedir? Ne önerirsiniz? Araç almak için uygun zaman ne zamandır ve hangi arabayı, hangi şanzımanı neden önerirsiniz ve/veya önermezsiniz?

    Cevap veren herkese teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thebaboli -- 15 Temmuz 2015; 1:02:24 >







  • colt yokusta kaydiriyor, yokus destek yok(en azindan 2012 model amt sanzimanli modelde yok)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cduman

    colt yokusta kaydiriyor, yokus destek yok(en azindan 2012 model amt sanzimanli modelde yok)
    coltlar yarı otomatik geri kaçırır. 25 bine sadece coltların makyajlı kasalarında hız sabitleyici var . note yada jazzda hız sabitleyici yok. içlerinde en az yakan colttur.
  • cduman C kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim. Bu kötü oldu. Bu durumda listeden çıkar gibi. Peki aradığım fiyat aralığında ki Coltlarla diğer araçları özellikle Jazz'ı kıyaslayabilirmisiniz?
  • dkerem2 D kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkürler hocam. Aradığım fiyat aralığında ki Coltlarla diğer araçları özellikle Jazz'ı kıyaslayabilirmisiniz? Hangisi neden tercih edilir sizce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thebaboli

    Cevabınız için teşekkür ederim. Bu kötü oldu. Bu durumda listeden çıkar gibi. Peki aradığım fiyat aralığında ki Coltlarla diğer araçları özellikle Jazz'ı kıyaslayabilirmisiniz?

    Hizlica colt'u anlatayim, donanimi iyi sayilabilir ancak donanimli oldugunu belli etmez(konsolu basit gorunur). ornegin benim 2012 coltta hiz sabitleyici, far sensoru, yagmur sensoru, park sensoru, aux girisi gibi populer donanimlar mevcut. ama konsola bakinca bunlarin olacagi pek akliniza gelmiyor. iceride kullanilan malzeme alabildigine sert plastik ve kalitesiz, koltuklari gorece konforlu(b sinifinda arka diz mesafesi daha genis bir araca ben daha binmedim, cogu c hatchbacke de kafa tutar ancak bagaji gorece kucuk sayilir), az yakar(sakin suruste yogun sehirici trafiginde max 8-8.5 litre goruyorum ben, trafik yoksa 7 litreleri sehiricinde gorup mutlu oluyorsunuz, he agresif surerseniz trafik olmasa bile 9 a kadar cikabiliyor), 110-120 ye kadar gayet seri hizlaniyor ama sonra nefesi kesiliyor biraz, ondan da onemlisi basliyor sagdan soldan ruzgar yemeye, dedigim gibi yokus destek yok hemen geri kaciyor hatta cok dik rampalarda el freni kullanmazsaniz bu seferde gaza cok aceleyle bastiginizdan patinaja dusuyor, soguk havalarda ilk calistiginda hararet isiginin mavi olanini yakiyor(motor soguk manasinda) ve 1-2 dakika gecene kadar kafasina gore bazen silkeyebiliyor, sicak havalarda boyle bir problem yok(belki bu bizimkine ozel de olabilir hic sormadim bir yere ama sanmiyorum), son olarakta stepne bulunmaz, lastik tamir kiti ve cakmakliktan calisan bir mini pompa bulunur.


    Vaktim biraz dar oldugundan hizlica ve karisik bicimde yazdim umarim anlasilir olmustur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cduman -- 15 Temmuz 2015; 1:21:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thebaboli

    Cevabınız için teşekkürler hocam. Aradığım fiyat aralığında ki Coltlarla diğer araçları özellikle Jazz'ı kıyaslayabilirmisiniz? Hangisi neden tercih edilir sizce?


    donanım: colt

    iç hacim: aynı

    2. el: jazz

    yakıt: hemen hemen aynı

    Dış görünüş: colt(bence)

    koltuk konforu: jazz

    mtv: aynı

    sonuç: ben olsam makyajlı kasa (köpek balıgı) coltu alırım.
  • cduman C kullanıcısına yanıt
    Hocam bu vakit darlığında anca bu kadar güzel anlatılırdı, emeğiniz için teşekkürler.

    Anladığım kadarıyla dışarıdan göstermese de içi güzel donanımsal olarak. Yakıt performansı ve donanımı ile güzel araç ama otomatik olarak beklentilerimden yokuşta performansı istediğim gibi değil ki bu konu bence önemli. Yeni araç süremeye başlayanı zorlamamalı. Bu nedenle şimdilik olumsuz bakıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: thebaboli

    Cevabınız için teşekkürler hocam. Aradığım fiyat aralığında ki Coltlarla diğer araçları özellikle Jazz'ı kıyaslayabilirmisiniz? Hangisi neden tercih edilir sizce?


    donanım: colt

    iç hacim: aynı

    2. el: jazz

    yakıt: hemen hemen aynı

    Dış görünüş: colt(bence)

    koltuk konforu: jazz

    mtv: aynı

    sonuç: ben olsam makyajlı kasa (köpek balıgı) coltu alırım.


    Cevabınız için teşekkür ederim hocam güzel bir karşılaştırma olmuş, emeğine sağlık. Makyajlı kasa hangi modeli oluyor? Jazz 2.elde sürekli değer arttıyor hatta şuan ki fiyatları bana çok çok yüksek geliyor. Umarım düşer diyeceğim de hiç öyle gözükmüyor.




  • Punto kullandığım için hemen cevaplıyım diğerlerini pek bilmiyorum.
    Parçası bol ucuz.
    Bakım maliyeti ucuz
    1.3 vergisi ucuz.
    Araç güzel tasarımı var.
    Yakıt tüketimi gayet yeterli.
  • Schneeflocke kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Yakıt ve parça bakım maliyeti uygun. Bu yönüyle tercih edilebilir.

    Aracınız otomatik mi? Kaç model ve hangi paket? Tek kavramalı (robotize) şanzıman var diye biliyorum. Ne derece memnunsunuz? Yokuşlarda kaydırma vites geçişi hissetirme şanzıman sorunu vs hakkında bilgi verirmisiniz?
  • 10 senelik yipranmis arabalar yerine
    Peugeot 207 lere de bakabilirsiniz 2010-2011 dusuk kmli istediginiz gibi arabalar var
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-yetkili-bayden-207-1.4-otomatik-215864766/detay
    Ornek ilan
  • Deorro4 kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim hocam.

    Peugeot bildiğim kadarıyla tek kavramalı şanzıman kullanıyor ve hem çevremde hem forumlarda şanzımanında sorun yaşayanlar gördüğüm için hiç bakmadım bile. Yaş ve kullanılmış konusunda yeni ama yokuşlarda geri kaydırabiliyormuş. Üstüne bir de çıkaracağı problemleri düşününce yaşlı olsun sorunsuz olsun olarak bakıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thebaboli

    Hocam öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Yakıt ve parça bakım maliyeti uygun. Bu yönüyle tercih edilebilir.

    Aracınız otomatik mi? Kaç model ve hangi paket? Tek kavramalı (robotize) şanzıman var diye biliyorum. Ne derece memnunsunuz? Yokuşlarda kaydırma vites geçişi hissetirme şanzıman sorunu vs hakkında bilgi verirmisiniz?

    Aracım manuel hocam en boş paket. Ben kendim doldurdum. Valla hocam fiat diye önyargıyla yaklaşmıştım yalan yok. Ben çok memnunum. Aracın performansı gayet yerinde tabi çok şey beklemiyorsanız. Yani 5 üzerinden değerlendirirsek 4.5 derim. Otomatik vitesleri dualogic vites oluyor punto grubumuzda bunla ilgili net bilgi alabilirsiniz.

    https://www.facebook.com/groups/FiatTR/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thebaboli

    Cevabınız için teşekkür ederim hocam.

    Peugeot bildiğim kadarıyla tek kavramalı şanzıman kullanıyor ve hem çevremde hem forumlarda şanzımanında sorun yaşayanlar gördüğüm için hiç bakmadım bile. Yaş ve kullanılmış konusunda yeni ama yokuşlarda geri kaydırabiliyormuş. Üstüne bir de çıkaracağı problemleri düşününce yaşlı olsun sorunsuz olsun olarak bakıyorum.

    O zaman honda jazz
    2004 kullaniyorduk eskiden hic sorun cikarmadi o civar modellere bakabilirsiniz vites gecisleride sorunsuzdu
  • jazzin esp donanimina sahip olusu en büyük avantaj benim gözümde,kararsız kalmak zor cidden,inşallah yapacağınız tercih sizi memnun eder
  • Schneeflocke kullanıcısına yanıt
    Aradığım otomatik olmasa fiat diye olumsuz yaklaşmam ve büyük ihtimalle fiat alırdım fiyat sebebiyle. Ama konu otomatik olunca fiata güvenemiyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deorro4


    quote:

    Orijinalden alıntı: thebaboli

    Cevabınız için teşekkür ederim hocam.

    Peugeot bildiğim kadarıyla tek kavramalı şanzıman kullanıyor ve hem çevremde hem forumlarda şanzımanında sorun yaşayanlar gördüğüm için hiç bakmadım bile. Yaş ve kullanılmış konusunda yeni ama yokuşlarda geri kaydırabiliyormuş. Üstüne bir de çıkaracağı problemleri düşününce yaşlı olsun sorunsuz olsun olarak bakıyorum.

    O zaman honda jazz
    2004 kullaniyorduk eskiden hic sorun cikarmadi o civar modellere bakabilirsiniz vites gecisleride sorunsuzdu


    2005 2.yarısında makyaj gören elite paketlisine bakıyorum hocam. Umarım sorunsuz ve uygun fiyata bulabilirim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: risaytemha

    jazzin esp donanimina sahip olusu en büyük avantaj benim gözümde,kararsız kalmak zor cidden,inşallah yapacağınız tercih sizi memnun eder


    Cevabınız için teşekkürler hocam. Bu eps sayesinde herhalde kaydırmıyor. O konu otomatik bir araba için bence önemli. İnşallah dediğiniz gibi memnun edecek biraraba bulabilirim.




  • Bir otomatik araç kullanıcısı olarak kesinlikle cvt sistemi öneririm. Bende temiz jazz aradım ama bulamadım. Bütçem sizden biraz daha kısıtlıydı. Jazz yerine city aldım elite model. Hondanın otomatiği sizi üzmez tavsiye ederim.
  • osmankur O kullanıcısına yanıt
    Cevabınız ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. İnşallah ileride daha iyileri nasip olur.

    Ben hatchback sevdiğim için jazza yöneldim. Temiz bulmak zor ama 6 ay gibi bir sürem var bulurum inşallah.
  • jazz
    japon mucizesi olduğu için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cduman

    quote:

    Orijinalden alıntı: thebaboli

    Cevabınız için teşekkür ederim. Bu kötü oldu. Bu durumda listeden çıkar gibi. Peki aradığım fiyat aralığında ki Coltlarla diğer araçları özellikle Jazz'ı kıyaslayabilirmisiniz?

    Hizlica colt'u anlatayim, donanimi iyi sayilabilir ancak donanimli oldugunu belli etmez(konsolu basit gorunur). ornegin benim 2012 coltta hiz sabitleyici, far sensoru, yagmur sensoru, park sensoru, aux girisi gibi populer donanimlar mevcut. ama konsola bakinca bunlarin olacagi pek akliniza gelmiyor. iceride kullanilan malzeme alabildigine sert plastik ve kalitesiz, koltuklari gorece konforlu(b sinifinda arka diz mesafesi daha genis bir araca ben daha binmedim, cogu c hatchbacke de kafa tutar ancak bagaji gorece kucuk sayilir), az yakar(sakin suruste yogun sehirici trafiginde max 8-8.5 litre goruyorum ben, trafik yoksa 7 litreleri sehiricinde gorup mutlu oluyorsunuz, he agresif surerseniz trafik olmasa bile 9 a kadar cikabiliyor), 110-120 ye kadar gayet seri hizlaniyor ama sonra nefesi kesiliyor biraz, ondan da onemlisi basliyor sagdan soldan ruzgar yemeye, dedigim gibi yokus destek yok hemen geri kaciyor hatta cok dik rampalarda el freni kullanmazsaniz bu seferde gaza cok aceleyle bastiginizdan patinaja dusuyor, soguk havalarda ilk calistiginda hararet isiginin mavi olanini yakiyor(motor soguk manasinda) ve 1-2 dakika gecene kadar kafasina gore bazen silkeyebiliyor, sicak havalarda boyle bir problem yok(belki bu bizimkine ozel de olabilir hic sormadim bir yere ama sanmiyorum), son olarakta stepne bulunmaz, lastik tamir kiti ve cakmakliktan calisan bir mini pompa bulunur.


    Vaktim biraz dar oldugundan hizlica ve karisik bicimde yazdim umarim anlasilir olmustur.

    Bazı yerlerine katılmasam da kısaca çok iyi özetlenmiş.

    Bende 2011 manuel vites Colt var. Zamanında Jazz ile arasında kalmıştım ancak vereceğim paraya bu dolulukta ve modelde ve düşük kilometrede olanını alabilmem mümkün değildi. Bir de Jazz'ın yeni kasasını hiç beğenmiyordum, ancak iç tasarımı da bir o kadar çekici geliyordu.

    Koltuklar çok rahat değil ancak çabucak deforme olacak bir yapıda da değiller. Direksiyon hissi ve tepkileri çok çok iyi. Yol tutuşu B sınıfı bir araç için çok iyi. Özellikle fren performansı son derece iyi. Konforlu bir araç değil, motor ve yol sesi alır. Gel gelelim sınıfı gereği de konforlu olabilecek bir araç değil. 3 silindirli motoru var, bana rahatsızlıktan ziyade keyif veren bir motor sesi var.

    İç mekanda yumuşak plastik namına bir şey yok. Ancak işe sağlamlık noktasından baktığınızda uzun yıllar boyunca deforme olmadan ilk günkü halini hemen hemen koruyabilecek bir yapıda.

    Araç şehir içi kullanımda çok seri ve atik. Uzun yol için de 1,3 95 HP'lik motor gücüne rağmen 160KM'ye kadar oldukça rahat bir şekilde çıkabiliyorum. Tabi burada 2. viteste 100, 3. vitesle de 160'ı görüyorum. 80-100 KM sonrası 5. viteste hızlanmaya çalışmak bayağı zaman alır. Düşük vites + yüksek devir ile son derece yeterli verimi alabilirsiniz kısa süreli hızlanmalar için.

    İstanbul için gerçekçi olan yakıt tüketimi arkadaşın da belirttiği gibi 8-8,5 arasıdır. Trafiğin yoğun olmadığı durumlarda ise sakin kullanımda 6,5 ile 7,5 arasını rahatlıkla görebiliyorum. Ki maalesef uzun bir zamandır sakin kullanamıyorum.

    Yarı otomatik Colt'lar tek kavramadır, yokuş kalkış desteği de yok. Yokuşun durumuna göre el freni ile kalkmanız gerekecektir. Vites geçişleri CVT'ye kıyasla elbette hissedilir düzeydedir. Zaten bu hususta sanırım CVT'den daha iyisi yok, ayrıca daha hissiz olanı da yok.

    Sizin durumunuzda biri için Jazz'ı tavsiye ederim. Beklentinize göre Colt'un şanzımanı sizi memnun etmeyebilir. Ancak bunun dışında kalan her şey için Jazz yerine Colt almanızı ısrarla tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Roland Deschain -- 15 Temmuz 2015; 10:14:03 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.