Şimdi Ara

Japonya’da mobil oyun geliştirme maliyetleri yükseliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
205
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Japonya’da mobil oyun geliştirme maliyetleri yükseliyor


    Uygulama mağazalarında ses getirecek mobil yapımların ortaya çıkması için belirli bir yatırım yapılması gerekiyor. Bu yatırım binlerden başlayıp milyon dolarlara kadar çıkıyor. Yapılan yeni bir araştırma Japonya’da mobil oyun geliştirme maliyetlerinin arttığını gösteriyor.


     


    Artış kaçınılmaz


     


    Symbian dönemlerinde piksel tabanlı grafiklerine alıştığımız mobil oyunlar bugün masaüstü versiyonlarına taş çıkartacak derecede kaliteli olabiliyor. Zaten mobil oyun gelirlerinin oyun sektöründe bilgisayar ve konsol gelirlerini geride bırakması da artan ilginin ne derece olduğunu göstermeye yetiyor.


     


    Son dönemde Japon geliştiriciler de mobil tarafa daha çok yatırım yapmaya başladı. Aslında mobil oyun sektörü Japonya’da çok önemli gelirlere sahip ancak rekabet için deniz aşırı pazarlara da açılmak şart. Bu bakımdan oyunlarda farklı dil seçenekleri veya simgeleri yerleştirmek gerekiyor. Bu da maliyeti arttırıyor.


     


    Analiz uzmanı Serkan Toto tarafından verilen bilgilere göre mobil oyun geliştirme maliyetleri 3.5 milyon dolardan 9 milyon dolara yükseldi. Bu rakama pazarlama ve dağıtım masrafları dahil edilmiyor Yani sadece geliştirme masrafları. DeNA, GREE gibi ülkenin tanınmış oyun stüdyoları maliyetlerin daha da artacağını düşünüyor.


     


    Ayrıca Bkz.Valerian filminden önce oyununu oynayın

    Bu stüdyolar global olarak oyun dağıttığı için artan maliyetlerin bir etkisinin olacağı açık. Son olarak Nintendo’nun Super Mario Run oyunundaki ücret modeli çok eleştirildi ancak firma bu tavrından vazgeçmedi. Daha fazla oyunla mobil dünyada yer almak isteyen Nintendo, tek bir yoldan gitmeyeceğini ve farklı gelir yöntemleri deneyeceğini belirtiyor. Önümüzdeki dönemde mobil oyunlarda daha agresif ücret elde etme yöntemleri görmek şaşırtıcı olmayacaktır.


     


    Tüm dünyada olduğu gibi Japonya’da da mobil oyunlar önemli bir ekonomi haline geldi. 2017 yılında 65 milyon oyuncu mobil oyunlara 12.5 milyar dolar yatırması bekleniyor. Geçen yıl mobil oyunlar 6.5 milyar dolar ile oyun sektörünün faaliyet karının yüzde 52’sini toplamıştı.


     







  • Oyun oyunlar halen çöp seviyesinde. Nasıl masaüstü oyunlara kafa tutuyor haberi yazan arkadaşı tekbrik ederim. Ayrıca gelirlerinin konsol ve pc oyun dünyasından fazla olması mobil oyunların neredeyse çoğunun çöp olduğu gerçeğini değiştirmez. Yıllar önce marketlere girer bakarım. Şimdi girip bakıyorum halen aynı oyunlar popüler. Nerede yeni içerik. Hikaye barındıran oyunlar.

  • Neye göre geliştirme maliyeti 3.5 milyon $ dan 9 a yükselmiş? Ayrıca markette 3.5 milyon $ a mal olacak hangi oyun var ki?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kazuro

    Neye göre geliştirme maliyeti 3.5 milyon $ dan 9 a yükselmiş? Ayrıca markette 3.5 milyon $ a mal olacak hangi oyun var ki?

    Okuduğunuzu mu anlamıyorsunuz kardeşim ? Deniz aşırı pazara açılmak için gereken tercüme,reklam,pazarlama giderleri diyor işte daha ne desin? Birkaç tane oyun var aylardır aralıksız ger mecrada reklamlarını görüyorum moba oyunlar bunlar .. YouTube Türkiye'de ünlü kişilerle anlaşmalar yapıp video çektiriyorlar.

    Sadece Türkiye'de bu kadar iş yapıyorlar bunun bide diğer ülkelerde yapıldığını düşünün siz büyük para kazanmayı oyunu yazdım markete yükledim bitti sanıyorsunuz heralde.

    Ha bana göre çok boş bir haber daha çok para harcıyorsan daha çok kazanıyorsunuz zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ters Adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kazuro

    Neye göre geliştirme maliyeti 3.5 milyon $ dan 9 a yükselmiş? Ayrıca markette 3.5 milyon $ a mal olacak hangi oyun var ki?

    Okuduğunuzu mu anlamıyorsunuz kardeşim ? Deniz aşırı pazara açılmak için gereken tercüme,reklam,pazarlama giderleri diyor işte daha ne desin? Birkaç tane oyun var aylardır aralıksız ger mecrada reklamlarını görüyorum moba oyunlar bunlar .. YouTube Türkiye'de ünlü kişilerle anlaşmalar yapıp video çektiriyorlar.

    Sadece Türkiye'de bu kadar iş yapıyorlar bunun bide diğer ülkelerde yapıldığını düşünün siz büyük para kazanmayı oyunu yazdım markete yükledim bitti sanıyorsunuz heralde.

    Ha bana göre çok boş bir haber daha çok para harcıyorsan daha çok kazanıyorsunuz zaten.

    Pazarlama ve dağıtım masrafları dahil değil diyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kazuro


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ters Adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kazuro

    Neye göre geliştirme maliyeti 3.5 milyon $ dan 9 a yükselmiş? Ayrıca markette 3.5 milyon $ a mal olacak hangi oyun var ki?

    Okuduğunuzu mu anlamıyorsunuz kardeşim ? Deniz aşırı pazara açılmak için gereken tercüme,reklam,pazarlama giderleri diyor işte daha ne desin? Birkaç tane oyun var aylardır aralıksız ger mecrada reklamlarını görüyorum moba oyunlar bunlar .. YouTube Türkiye'de ünlü kişilerle anlaşmalar yapıp video çektiriyorlar.

    Sadece Türkiye'de bu kadar iş yapıyorlar bunun bide diğer ülkelerde yapıldığını düşünün siz büyük para kazanmayı oyunu yazdım markete yükledim bitti sanıyorsunuz heralde.

    Ha bana göre çok boş bir haber daha çok para harcıyorsan daha çok kazanıyorsunuz zaten.

    Pazarlama ve dağıtım masrafları dahil değil diyor.

    Tamamda ben sana maliyet Artışının sebebini söylüyorum onların 9 milyon doları nasıl hesapladığını değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mobil diyorlar maliyet diyorlar geldiğimiz nokta Mario Run :/

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.