Şimdi Ara

JANT SECIMINDE DIKKAT EDILMESI GEREKENLER

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
647
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar,

    Celik jant, krom jant, aliminuim jant arasindaki farklar nelerdir ?

    Gerek konfor, gorsellik, gerekse yakit konusunda hangisi tercih edilmelidir ?

    Jant seçiminde nelere dikkat edilir, yardimci olursaniz sevinirim.

    Iyi forumlar.



  • Yararlı bir konu olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheStig

    Yararlı bir konu olabilir.

    Fakat cevap alamiyorum

    Bilgilendirilmeye cok ihtiyacim var bu konuda.
  • Up, yardimci olun..
  • Yazıp çizmekle olacak iş değil gibi.bu işten anlayan birinden yardım alınması iyi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta

    Yazıp çizmekle olacak iş değil gibi.bu işten anlayan birinden yardım alınması iyi olur

    Anlayan birini tanimiyorum saticilar disinda onlarda surekli en pahalisini satma derdinde.
    Kullanimdaki en uygunu hangisi onu ogrenmek istemistim.
  • Negatif offsetli jant alın özellikle.
  • konu takipte :)
  • B sınıfında minimum 16 tercih edilmeli ama 17 ideal oluyor.

    C sınıfında minimum 17 tercih edilmeli ama 18 ideal oluyor.

    D sınıfında minimum 18 tercih edilmeli ama 19 ideal oluyor.

    E sınıfında minimum 19 tercih edilmeli ama 20 ideal oluyor.

    F sınıfında minimum 20 tercih edilmeli ama 21 ideal oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Negatif offsetli jant alın özellikle.

    Negatif ofsetli jant gorsellik acisindan mi secilmeli ?

    Celikmi, krom mu yoksa aluminium mu secmek lazim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: girl_6874

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Negatif offsetli jant alın özellikle.

    Negatif ofsetli jant gorsellik acisindan mi secilmeli ?

    Celikmi, krom mu yoksa aluminium mu secmek lazim


    Görsellik ve yol tutuşa da katkısı olur, iz genişliğini artırır.

    Negatif offset abartılamadan kararında olmalı tabi.

    Konunun daha uzmanları da cevap verebilir bu konuda
  • senersongur kullanıcısına yanıt
    Tesekkur ederim bilgi için.


    Arkadaslar bu uç jant arasindan hangisi seçilmeli ? bir bilen yokmu ?
  • Çelik jant, krom jant diye bir ayrım yok. Bunların hepsi, alüminyum vb. Hafif alaşımlarla üretilmiş malzemeler.

    Jantta da tıpkı diğer bir çok parçada olduğu gibi en önemli kriter ağırlık. O nedenle en hafif jantlar en pahalılar olurken, ağırlık arttıkça fiyat düşer.

    Dolayısıyla "çelik" diye tabir edilen ve bizim dilimize öyle oturan alaşım jantların gerçekten Çelik gibi inanılmaz ağır bir malzeme ile alakası yok.

    Krom dediğiniz jantlar da aynı şekilde hafif alaşımdan üretilip üzerine parlak görünmesi için krom kaplama yapılmasından ibaret ürünler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    B sınıfında minimum 16 tercih edilmeli ama 17 ideal oluyor.

    C sınıfında minimum 17 tercih edilmeli ama 18 ideal oluyor.

    D sınıfında minimum 18 tercih edilmeli ama 19 ideal oluyor.

    E sınıfında minimum 19 tercih edilmeli ama 20 ideal oluyor.

    F sınıfında minimum 20 tercih edilmeli ama 21 ideal oluyor.

    benim octavia için jant satan bir yere sormuştum. 17 inç 10 kollu jant taksak nasıl olur? abi araba leylek gibi durur gerek yok o kadarına dedi :D şimdi bakıyorum hakkaten bazı araçlar leylek gibi duruyor :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    Çelik jant, krom jant diye bir ayrım yok. Bunların hepsi, alüminyum vb. Hafif alaşımlarla üretilmiş malzemeler.

    Jantta da tıpkı diğer bir çok parçada olduğu gibi en önemli kriter ağırlık. O nedenle en hafif jantlar en pahalılar olurken, ağırlık arttıkça fiyat düşer.

    Dolayısıyla "çelik" diye tabir edilen ve bizim dilimize öyle oturan alaşım jantların gerçekten Çelik gibi inanılmaz ağır bir malzeme ile alakası yok.

    Krom dediğiniz jantlar da aynı şekilde hafif alaşımdan üretilip üzerine parlak görünmesi için krom kaplama yapılmasından ibaret ürünler.

    Bunlardan hangisi tercih edilmeli gunluk kullanilan bir araba için ?
  • Tabi ki en hafif olanı seçilmeli. Ne kadar hafiflik o kadar daha az yorulan bir araç ve o kadar az yakıt tüketimi demek.

    Görsel olarak da tasarımda kolların arasındaki boşluklar fazla olursa hava direnci biraz artar ama bu sefer de oradan girecek hava miktarı artacağı için ısınan frenler daha rahat soğur.

    Bu kriterleri düşünüp ona göre seçim yapmalısınız.

    Onun dışındaki krom görünüm ya da renk seçimi gibi durumlar zevkinize kalmış.
  • aya kullanıcısına yanıt
    Bunlarin hangisi daha hafif oluyor ? Kusura bakmayin biraz fazla sordum ama su siralar jant degistirmek istiyorum fakat bu konuda hiçbir bilgim olmadigi içinde girisimde bulunamiyorum.
  • Benim bildiğim çin üretimi jantların hepsi ağır ve dayanıksız, bu açıdan bilindik markaları almak faydalı olacaktır, birde araçların üzerinde gelen OEM jantların ağırlıklarını bilenlerde yazarlarsa faydalı olur, çünkü bazen OEM jantlarda ağır olabiliyor.
  • Ben bu kapakli jantlardan almak istemiyorum acikcasi, ama onlar dahami iyi ki arabayi alinca onlar takili oluyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilot84


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    B sınıfında minimum 16 tercih edilmeli ama 17 ideal oluyor.

    C sınıfında minimum 17 tercih edilmeli ama 18 ideal oluyor.

    D sınıfında minimum 18 tercih edilmeli ama 19 ideal oluyor.

    E sınıfında minimum 19 tercih edilmeli ama 20 ideal oluyor.

    F sınıfında minimum 20 tercih edilmeli ama 21 ideal oluyor.

    benim octavia için jant satan bir yere sormuştum. 17 inç 10 kollu jant taksak nasıl olur? abi araba leylek gibi durur gerek yok o kadarına dedi :D şimdi bakıyorum hakkaten bazı araçlar leylek gibi duruyor :D

    17 jant Octavia için normal durur. Sırıtmaz.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.