Şimdi Ara

Jant büyüyünce tüketim neden artıyor?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.149
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar aynı aracın 16 ve 17 jantlı modelleri satılıyor genelde jant büyüdükçe tüketimin arttığı söyleniyor ama 215-60 -16 bir lastikle 215-55-17 lastik arasında çok çok az bir fark var üretici bu iki lastiğide aynı model aracın baz ve bir üst modeline takabiliyor birisi 16 jant birisi 17 jant oluyor bu durumdada tüketimde bir değişim olurmu yoksa bu iki lastik takılı araç tüketim yönünden birbirine eşitmidir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Jant ağırlığı ile doğrudan alakası var. Genelde jant büyüdükçe ağırlığı artar, istisnalar hariç. Döner elemanlardaki ağırlık, aracın üzerindeki ağırlıktan daha fazla etki yapar, özellikle ani hızlanılan birinci viteste vs. Yüksek atalete sebebiyet verir. Aynı modelde sadece jantı değiştirin, lastik çapı falan aynı kalsın. Büyük jantlı olan araç geride kalır hızlanmada.

    Bozuk yollarda yol tutuşunu da bozar ağır jant, araç içi gürültüyü de arttırır. Çünkü daha ağır jant, tekerlek montajının ağırlığını arttırır, süspansiyon ise bunu kolayca sönümleyemez. Bozuk yolda hızlı gidilirse araç yolda yüzmeye başlar.

    Tabi bizim memlekette bu işlere bulaşan insanlar bunları ne kadar biliyor, orası tartışılır
  • 17 jant olan 02-03 litre daha fazla tüketir daha fazla fark olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Surtunme artiyor en basta.

    Dogal olarak atalet almaya karsi direncte artiyor ki sehir icinde cok daha fazla etki ediyor bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar yeri mi bilmiyorum ama araştırdım bilgi sahibi olamadım yardımcı olursanız sevinirim.



    2012 model qashqai aracım var. Üzerindeki lastik ebatları 215 55 18, nokian dört mevsim lastik almak istiyorum fakat bu ebatta ürünü yok en yakın 235 55 18 var. Taban olarak 2 cm, yanak olarak 1 cm büyüyecek sizce bir sorun olur mu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle ağırlık etkisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Unsprung Weight denilen bir olay var.Araştırırsanız yakıt neden artıyor yada arabanın jantlarını hafifletmenin koltuk sökmekten neden daha fazla etkisi olduğunu çözersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok fazla büyümüş oluyor, 2 cm taban artışı jantınızdan taşar. Hem kışlıkta tabanı küçültmek daha avantajlı olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konu uzerine internette çok fazla bilgi mevcut olup, sıf tüketimden dolayı 16 inç lastikten 17 inç lastiğe geçmemezlik yapılmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sebep jantların ağırlık farkımı jant büyüyüp çap aynı kalsada(taban dahil) neden tüketim artıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 205/55 16 dan 225/45 17 ye geçtim. Yakıt arttı, fakat litre bazında değil, en fazla 0.5 tir.

    Bunu lastik başına 20 mm artan genişlik, dolayısıyla artan sürtünme kuvvetine bağlayabiliriz en kısa yoldan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok teşekkür ederim cevaplar için, öğrenmek istedim bunlardı. Ayrı ayrı teşekkür ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jant ağırlığı ile doğrudan alakası var. Genelde jant büyüdükçe ağırlığı artar, istisnalar hariç. Döner elemanlardaki ağırlık, aracın üzerindeki ağırlıktan daha fazla etki yapar, özellikle ani hızlanılan birinci viteste vs. Yüksek atalete sebebiyet verir. Aynı modelde sadece jantı değiştirin, lastik çapı falan aynı kalsın. Büyük jantlı olan araç geride kalır hızlanmada.

    Bozuk yollarda yol tutuşunu da bozar ağır jant, araç içi gürültüyü de arttırır. Çünkü daha ağır jant, tekerlek montajının ağırlığını arttırır, süspansiyon ise bunu kolayca sönümleyemez. Bozuk yolda hızlı gidilirse araç yolda yüzmeye başlar.

    Tabi bizim memlekette bu işlere bulaşan insanlar bunları ne kadar biliyor, orası tartışılır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakut64

    Arkadaşlar yeri mi bilmiyorum ama araştırdım bilgi sahibi olamadım yardımcı olursanız sevinirim.



    2012 model qashqai aracım var. Üzerindeki lastik ebatları 215 55 18, nokian dört mevsim lastik almak istiyorum fakat bu ebatta ürünü yok en yakın 235 55 18 var. Taban olarak 2 cm, yanak olarak 1 cm büyüyecek sizce bir sorun olur mu.

    çok fazla gelir.
    tavsiye etmem
    +2 sini 6 ay zor kullandık
    araç gitmemek için kendini kasıyordu sanki
    dediğiniz ebat çok abartı.
  • Orjinali 15 ve 16 üzerine tasarlanmış megane2 de 225 45r 17 kullanırken ayağımı gazdan çekince araç sarsılıyordu takozlar ateşleme sistemi vs. Elden geçtikten sonra öğrendik ki sıkıntıyı jant&lastik yaratıyormuş 0,5 litre meselesi değil aracı komple ne kadar yorduğu ortada. Ama yakışıyor işte namussuza.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 215/55r18 e 235/55r18 takarsaniz lastik capi 3.3% artar, 3% uzeri artislar onerilmez. Bazi esneme durumlarinda lastigin camurluga ya da davlumbaza surtmesi gerceklesebilir.



    lastik tabanini buyutmek icin tavsiye edebilecegim boyutlar



    225/55R18

    225/50R18

    235/50R18



    1.6L dizel bir aracta Lastik tabanindaki 10% artis surtunme direncini arttirmasindan oturu yaklasik 15% yakit tuketimi ve hizlanma zamaninda artis veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 10 Aralık 2017; 19:31:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim ilginiz için, 18" jant da dört mevsim seçenek çok az, nokian da en küçük olan 235 55 18. Michelin de çok pahalı.



    Kumho nun bir lastiği var 225 55 18 krugen kl33 diye m+s geçiyor ama oda içime sinmedi.



    Son alternatif olarak aynı maliyetle jantlari 16 ya dusurucem sanırım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • jant büyürse tork düşer, beygir artar.
    tork düşerse arabayı kaldırmak için daha çok güç gerekir.
    daha çok güç daha çok yakıt demektir.
    kullanıcı arabayı aynı ivmeyle kaldırmak isterse büyük jant için daha çok gaza basması gerekecektir ama büyük jantta da arabanın son hızı daha yüksek olacaktır.

    16 jant 17 janta göre çevresi 14cm daha küçüktür.
    çevrelerinin 100.5 ve 106 inch olduğunu düşünürsek tork çok kaba %5 kadar düşecektir 17 jantta 16'ya göre beygir aynı oranda artacaktır. Bahsedilen diğer sebepler de etkili ama asıl farkı oluşturan sebep budur aynı kullanıcı ve aynı araba için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GörünmezAdam -- 10 Aralık 2017; 20:11:47 >
  • Beygir ve Tork'un jant capi ile dogrudan alakasi var mi ?



    Toplam tekerlek donus çapi onemlidir. 1" jant artisi yanakta 1.75cm ufaltma gerektirir. Bu da lastik tabani yanaklarini ufaltarak ya da buyuterek olur.

    Kaldi ki sadece cevresi degil surtunme yuzey alanini da hesaplamak gerekir, bu nedenle jant degil lastik taban alani ve yanak genisligi onemlidir.



    Jant capi sadece konforu ve jant tipine gore lastigin taban genisligini etkiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 11 Aralık 2017; 13:37:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elinde çubuğa bağlı daire var diyelim ve ağırlığı 1birim olsun. sen bu daireyi 1.2 birim ağırlığına getirince harcaman gereken enerji doğrusal olarak artacak. motora binen yükün çok çok az miktarda artacağını ve bununda yakıtı etkileyecğini düşün.
  • http://www.yokohama.com.tr/lastik-jant-hesaplama

    Yaklaşık %3 bir değişim oluyor bu değer max kabul edilir kullanabilirsiniz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.