Şimdi Ara

İTÜ (ve) Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği hakkındaki sorularınızı cevaplıyorum (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
247
Cevap
19
Favori
21.204
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam ben elektronik haberleşme ile elektrik elektronik eş değer bölüm sayılıyomu onu merak ediyorum.Yatay geçiş için %80 aynı yada eş değer bölüm olması gerektiği yazıyo.Elektrik elektronikten yatay geçiş yapabilirmiyim bi bilginiz varmı?
  • Dün LYS'nin açıklanmasıyla yeni bir tercih dönemi başladı. Şimdi aradan 1 sene de geçti, haliyle daha güncel cevaplar verebilmem mümkün. Açıkçası daha önce ne yazdığımı da incelemedim. Okul ve bölümle alakalı tüm sorularınızı sorabilirsiniz. Şu an ofisteyim, ara ara imkan olduğunda cevaplamaya çalışacağım.
  • barman B kullanıcısına yanıt
    Selam hocam bu bölümü yazmayı düşünüyorum .Yurtdışına gittin mi hiç eramusla vs ile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bilgisayar ile yakın bölümler midir elektronik ve haberleşme? ortak dersleri nelerdir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jonherk

    Selam hocam bu bölümü yazmayı düşünüyorum .Yurtdışına gittin mi hiç eramusla vs ile

    Erasmus'a gidecek ortalamam vardı; ama gitmek istemedim. Giden bir çok arkadaşım var. Genelde akademik amaçtan çok yurtdışına çıkma, farklı ortam görme, diğer ülkeleri rahatlıkla gezme imkanından dolayı erasmus tercih ediliyor. Özellikle Polonya, Çek gibi ülkeler hem ucuzluğundan, hem de okulun kasmamasından dolayı çok tercih ediliyor.
  • barman B kullanıcısına yanıt
    Anladim hocam peki hedefin ne nerde calismak istiyorsun ve ayiptir sormasi tahmini olarak maasin ne olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mnk9624

    bilgisayar ile yakın bölümler midir elektronik ve haberleşme? ortak dersleri nelerdir?

    Bilgisayar mühendisliği ile lisans anlamında çok çok yakın bölümler de diyemem. Aslında yakın alanlarmış gibi duruyor; ama bilgisayar mühendisliği, Türkiye'de yazılım mühendisliği anlamına geliyor. İTÜ'de ne kadar donanım dersleri olsa da, genelde mezunları ağırlıklı yazılım bölümündeler.

    Bilgisayar mühendisliği ile alakalı olabilecek alanlardan bahsetmek gerekirse, C dersi alınıyor. Yalnız lisans süresince C odaklı bir proje pek olmadığı için aktif olarak kullanılmıyor dersi dışında; ama bir programlama diline giriş, pointer kavramını öğrenme açısından ilgilenirsen öğretici olabilir.

    Veri yapıları diye dersimiz var. Gerçekten yazılımda işin mantığını öğrenmek açısından faydalı bir ders. Bu derste C++ kullanılıyor genelde. Hocasına göre kodlama boyutuna girmeyenler de var. Eğer zorlu bir hoca gelirse ağlatabilecek bir ders.

    Sayısal Devreler diye bir dersimiz var. Bu ders direkt bilgisayar dersi değil; ama donanım açısından önemli bir ders. Özellikle lojik kapıları tanımak, kombinasyonel ve ardışıl devreleri tanımak, hatta fiziksel proje yapma açısından faydalı bir ders.

    Bunlar mecburi alman gereken dersler. Bunun dışında seçmeli olarak Object Oriented Programming var. Nesne tabanlı dillere geçiş istiyorsan yazılımla da ilgiliysen tercih edebilirsin.

    Mikroişlemci Sistemleri diye bir dersimiz var, bu da seçmeli bir ders. Tabii bu ders için sayısal devreler dersini kavramış olmak gerekir. Ayrıca bu derste low level language dediğimiz "Assembly" dilinde çalışacağın için de programlama ile içli dışlı olacaksın; amma velakin bu daha elektronik ağırlıklı bir uygulama alanı olduğu için yazılımcılar pek "Assembly" gibi alanlarla ilgilenmezler.

    Sayısal Sistemler Lab. diye seçmeli bir dersimiz var. Bilgisayar mühendisliğiyle alakalı değil; ama sayısal devreler dersinin laboratuvar koşullarında uygulamaları oluyor. Keyifli bir lab dersi.


    Bunlar dışında bilgisayar mühendisliği ile alakalı pek dersimiz yok; ama yazılım alanına kaymak istiyorsan da bilgisayar mühendisliği okuman da şart değil. Onlar da bir çok programlama dilini kendi öğreniyorlar; ama sürekli uygulayacakları projeler, ödevleri oluyor. Bizde genellikle Matlab öğrenerek(kendin) bir çok derste ödevleri, projelerini halledebilirsin; ama kesinlikle bir developer yetiştiren bölüm değil. Aman efenim Java öğreneyim, C# öğreneyim gibi bir durumu yok.

    Yalnız EHB'den mezun yazılımla uğraşan da bir çok insan mevcut. Çünkü bilgisayar mühendisliği tam bir mühendislik de diyemeyiz. Yani kendi kendine C'de kendini geliştirip daha sonra Java, Python, C# vs. şeklinde kendini geliştirip yazılım alanına kayabilirsin. Tabii bilgisayar mühendisliği okuyan bir insan sürekli bu alanlarla meşgul oldukları için sürekli ödevleri, projeleri olduğundan dolayı kendini direkt bu alana yönlendiriyorlar; ama dediğim gibi yazılım her türlü kendi kendine geliştirebileceğin, ilgilenebileceğin bir alan.

    Bir yazılım şirketinde yazılım mühendisliği, bilgisayar mühendisliği, elektrik-elektronik mühendisliği, elektronik ve haberleşme mühendisliği, telekomünikasyon mühendisliği, matematik mühendisliği gibi bölümleri iş alanlarına eklediklerini görebilirsin. Hatta temel bilimler olarak fizik, matematik mezunları da gayet aktif şekilde çalışıyorlar. Hatta çok alakasız bölümler okuyup alaylı olarak sağlam yazılımcılar da var.

    Sakın yanlış anlaşılmasın, bilgisayar mühendisliği çok güzel bir bölüm. Tavsiye de ederim. Sadece EHB mezunu olarak da yazılım alanında gayet iyi duruma gelebilirsin; ama ağırlıklı lisans dışı çalışmalarınla da.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jonherk

    Anladim hocam peki hedefin ne nerde calismak istiyorsun ve ayiptir sormasi tahmini olarak maasin ne olur?

    Aslında en merak edilen; ama en cevapsız sorulardan birini sormuşsun.

    Şimdi bizim sektörel açıdan ilerleyebileceğimiz bir çok alan olabiliyor. Eğer akademik anlamda ilerlemek istersen zaten yüksek, doktora şeklinde devam eden sonrasının da öğretim üyesi olarak devam ettiği bir alan var. Tabii her yüksek, doktora yapan da direkt akademisyen olmuyor. Özellikle araştırma-geliştirme boyutunda akademik anlamda donanımlı doktoraya sahip mühendisler de önemli tercih sebebi oluyor.

    Direkt özel sektör boyutunda bizim çalışabileceğimiz birçok alan var. Elektronik açıdan ne bileyim gömülü sistemleri, fpga vs. bir çok alanı var, tabii sektörel açıdan kendi işlemcisini, anakartını vs. üreten bir ülke olmadığımız için çığır açabilecek kadar derin bir çalışma fırsatı olmayabiliyor; ama işini iyi yapan adam kesinlikle hakkını net şekilde alır.

    Ben biraz daha telekomünikasyon alanına yakınım diyebilirim. Bunda da işte IT, Network, Marketing vs. bir çok alan mevcut. Ben açıkçası direkt nokta atışı bir hedef belirlemedim, iş hayatında birimleri, alanları, neler yaptıklarını gözlemleyip daha kendim için uygun olanı seçmeye çalışıyorum. Tabii alanlar arasında da geçiş yapabilmen de mümkün oluyor.

    Tahmini maaş konusunda aslında direkt bir şey söylemek doğru olmaz. Şirketten şirkete de net farklar olabiliyor. Ayrıca yeni bir mezunla, tecrübeli mühendis arasında da net farklar olabiliyor. Hangi alana yönelirsen yönel giriş 2.500-4.500 arasında olması gerek. Tabii bazıları direkt yüksek bir miktardan başlatıp zam yapmayabiliyor. Bazı şirketler de bir tık aşağıda tutup belli süre çalıştıktan sonra zam yapıp yukarı çekebiliyorlar. Atıyorum 3.500'le başlayıp yavaş zam da alabilirsin. 2.500 ile başlayıp daha büyük sıçramalar da yapabiliyorsun.

    Ortalama 3000-3.500 arasında başlıyor gördüğüm kadarıyla yeni mezunlar.




  • barman B kullanıcısına yanıt
    Peki daha sonra istersem eğer bilgisayara geçebilir miyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mnk9624

    Peki daha sonra istersem eğer bilgisayara geçebilir miyim?

    Bölüm anlamında yatay geçişi kastediyorsan, elbette böyle bir şansın var. Eğer sıralaman bilgisayara da yetiyorsa merkezi yatay geçiş yaparsın ileride veya normal ortalama ile geçiş de yaparsın; ama EHB'de okumanın bir avantajı olmaz bu konuda. Hangi bölümde okursan oku, ortalamanla başvurursun eğer yeterliyse yatay geçiş yaparsın.

    Ha eğer sıralaman İTÜ Bilgisayar'a yetmeyip EHB'ye yetiyorsa, EHB'yi bir basamak olarak görüyorsan üzülürüm. EHB'nin sıralaması hep bilgisayardan yüksekti. Şimdi 9550 ile kapamış filan diye çok şaşırdım, pek takip de etmiyorum. Eğer puanı şu an anlamsız şekilde daha yüksek olduğu için tercih etmeye çalışıyorsan net şekilde yazık edersin. EHB'ye gelemeyenlerin Bilgisayar'a gittiğini hatırlıyorum, çok ilginç olmuş.




  • YGS/LYS bölümüne deli gibi mesaj atıldığı için arkalara gitmiş. Sorularınızı sorabilirsiniz.
  • barman B kullanıcısına yanıt
    Sınava geçen sene girdim ama farklı bir tercih yaptım çok da önemli degil burası.

    Bu sene merkezi yerlestirme puanıyla yatay geçiş hakkımı kullanmak istiyorum.

    Itü,tobb etu,bahçeşehir gibi üniversitelere puanım yetiyor.(özellere pek niyetli degilim bilgi amaclı yazdım)


    Yani şu an elimde itü var.Birara acaba bir sene daha hazırlanıp bogaziçi,odtü veya bilkent e mi gitsem diye dusundum ama o okullar arasında 1 sene kaybı gerektirecek fark yok hatta itü daha iyi diyenler oldu.Bende tekrar hazırlanıp 1 sene daha kaybetmeyeyim diyorum.Ayrıca bilgisayar gibi bir bolumun kisisel cabaya baktıgının farkındayım.


    Ama içimde bir huzursuzluk var orada okuyan insanlardan okulu öven de var ama okulun egitiminin bazı yerlerde gereksiz oldugundan, öğretim sisteminde bazı sıkıntılar oldugundan, yabancı dil ve vizyon konusunda eksiklikleri oldugundan bahseden öğrenciler de var.


    Trdeki diğer universitelerde de vizyon ve dil hariç bu sorunların mevcut oldugunu da ilave ediyorlar yalnız, burası önemli.

    Odtu,bilkent gibi okullarda hocaların yurtdısı baglantısı daha saglam oldugundan ve okulun o vizyonu aşılamasından bu konuda itü yü geride bıraktıgından bahsediliyor.


    Keza yabancı dil konusunda yeni yabancı dile gectiginden mutevellit itü nün zayıf kalması can sıkıcı.Yabancı dil konusunda aslında hazırlık egitiminin güzel oldugunu ama profiency sınavının kolay olmasından dolayı bu elestirileri aldıgını soyleyen bir grup da var.


    Ama benim bu konularda anlasılmayacak sekilde icim rahat etmis degil.Yani elimde baska secenek de yok ama bu sorunların ilerde başımı agrıtmasından korkuyorum.

    Bir kisi de sunu soyledi

    Dışarıdan duyduğum kadarı ile biliyorum.
    Çoğu iyi hocaların okulu bıraktığı, eski iyi rektörün gittiği ve İTÜ'nün artık ODTÜ'nün rakibi olan İTÜ olmadığını söylüyorlar


    Ne önerirsiniz?

    İlerde akademik devam etmek istemiyorum sektore atılmak istiyorum ve cogunluk donanım derslerinin olmasından yukarıdaki sebeplerden dolayı biraz tedirgin oldum.

    Ekşi sozlukte de bu soylediklerimi gorebilirsiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar,

    Öncelikle eğitim açısından konuşursak, İTÜ'nün zor bir okul olduğunu söyleyebilirim. Bilgisayar mühendisliği adına da konuşuyorsak, gayet zorlu bir eğitimden geçeceğini temin edebilirim. Müfredatındaki gereksiz dersler vs. elbette tartışılabilir; ama Türkiye'de neredeyse tek bilgisayar mühendisliği bölümünün İTÜ'de olduğunu söyleyebilirim. Diğerleri tamamen yazılım mühendisliği diyebiliriz. Bu nedenle müfredatlarından çok taviz vermiyorlar diye düşünüyorum. Çünkü diğer üniversitelerde bu kadar hardware odaklı dersler yok. Türkiye'de de akademi düşünülmüyorsa, bu derslerin piyasa açısından gereksiz olduğunu düşünebiliyor insan ister istemez. Daha dolu yazılım dersleriyle değerlendirilebileceğini de düşünebiliyor insanlar; ama İTÜ, sadece yazılım değil, bilgisayar mühendisliği eğitim politikasından vazgeçmediği için bu yoldan ilerliyor; ama lisans derslerinin çok da önemi yok açıkçası. Tamamen yazılım derslerinden de oluşsa epey bir iş yine de sana kalacak. Tabii Türkiye'de çalışmayı düşünüyorsan yüksek ihtimalle yazılım işinde olacaksın. İnan, burada sana üniversitenin sağlayabileceği en fazla şey öğrenmeyi öğretmek olacaktır. İTÜ Bilgisayar, fazlasıyla zorlu bir bölüm olduğu için sürekli projeler, ödevler, quizler olacağından sürekli uğraşmak, öğrenmek zorunda kalacaksın. Bence bu konuda fazlasıyla başarılılar diyebilirim. Tabii her okulun eğitimi farklı şekilde ilerliyor. Bazı okullar direkt Java eğitimi veriyor, İTÜ'de C veriliyor; ama Java'yı kendin öğrenmelisin. Çünkü ödevleri, projesi vs. oluyor. Her okulun sistemi farklı şekilde. Aa bunlar öğretiyor, bunlar öğretmiyor durumu çok mantıklı değil. Çünkü derya deniz bu alanlar. Bayağı derinlemesine öğrenmek, öğrendikten sonra da problem çözebilmek gerekiyor. Yoksa çok iyi C biliyorum, müthişim deyince de pek bir şey değişmiyor. Çünkü bu adam bundan sonra ne yapacağını bilmiyor. Yazılımda önemli olan problem çözmektir. Bu nedenle sürekli proje yapmak, üretken olmak gerekiyor.

    İngilizce açısından şunu söyleyebilirim. Yazılım, bilgisayar dünyasına gireceksen İngilizce'ye öyle böyle bulaşacaksın. İTÜ'de %30 okusan da alacağın derslerin en az yarısı İngilizce olacak. Türkçe kaynaklar zaten sınırlı olduğu için sürekli İngilizce kaynaklarla, dökümanlarla iç içe olacaksın. Terimler zaten fazlasıyla İngilizce üzerine kurulu olduğu için İngilizce işini problem etme diyebilirim. Zaten İngilizce senin için kaçınılmaz bir şey ve bu konuda İTÜ'de lisans dönemindeyken çok sıkıntı yaşayacağını düşünmüyorum. İngilizce hazırlığı keyiflidir özellikle arkadaş, çevre açısından ve 1 sene kafa dinleme, sadece dile ayırma açısından güzel bir zaman. O arada grammar düzeyinde sıkıntının kalacağını düşünmüyorum. Tabii ondan sonra sürekli iç içe olmak zorunda olacağın için bence hiç problem değil. Elbet yine de epey iş insana kalıyor. Konuşma düzeyinde de pratik yapma imkanı bulabilmek lazım.

    Bilgisayar mühendisliği okumadığım için hocaları açısından yorum yapmam doğru olmaz. Ayrıca benim açımdan yanılgılardan biri de, yüksek, doktorasını Amerika'da sağlam okullarda yapmış hocaların mükemmel olduğunun sanılmasıydı. Gerçekten de CV'ye bakınca "Allah Allah" diye tepki verilen hocaların hocalık konusunda yetersiz olduğunu görüyordum. Elbette akademik araştırmaları vs. bizi ilgilendirmez. Lisans, yüksek, doktorasını İTÜ'de yapmış muhteşem ders anlatan çok hocaya denk geldim. Bu yüzden direkt CV'ye bakarak aha Michigan'da doktora yapmış, bu kesin aşmıştır diye bir durum olmadığını çok sonradan fark ettim. Ayrıca profesör sayısının da çok önemli bir kriter olmadığını fark ettim. Çok çok iyi doçent, yardımcı doçent, hatta asistanlarla karşılaştım.

    Mesela bilgisayar mühendisliği hocalarından hatırladığım Feza Buzluca epey sağlam bir adamdı. Kaynaklarından sürekli yararlanırdım. Kendisi tamamen İTÜ'de yetişmiş bir hoca.

    İşin akademik boyutunu kenara bırakırsak, özel sektörde de etiketi fazlasıyla var ve gördüğüm, tanıştığım mezunları da bayağı sağlam developerlardı. Turkcell'deyim, burada İTÜ'den bayağı sağlam full stack developerlar gördüm. Tabii mezun olmak kolay değil de, ite kaka uzatarak mezun olan nefret eden adamlar da vardır. Bu nedenle klasik de olsa iş sende bitiyor. Hele yazılım sektöründe iş bayağı bayağı sende bitiyor. Senin ne kadar önyargın olsa da İTÜ fazlasıyla vizyon katan bir okul. Sadece lisans, dersler, hocalar açısından da demiyorum. Öğrenci profili, konumu, etiketi, staj imkanları, çevre vb. birçok şey katabiliyor vizyon konusunda.

    Tabii yazılım sektörü alaylı da yapılabilen bir sektör. Alakasız bölümlerden çok iyi yazılımcılar çıkabiliyor. Bilgisayar mühendisi olman, İTÜ etiketi olması net avantaj; ama lisans dışında da sürekli kendine bir şeyler katman lazım.

    Ayrıca ODTÜ açısından da şunu söyleyim, ben pek kıyaslama işini sevmiyorum. ODTÜ'de bulunmadım, bilmiyorum. Buralarda rahatlıkla Boğaziçi>Koç>Sabancı>.. şeklinde saçma sapan sıralamalar yapan insanlara da anlam veremiyorum. Ciddi anlamda iki yerde de okumadan pek kıyaslama yapabilmek mümkün değil. Ek olarak da şunu söyleyim. İTÜ'de şu zamana kadar keşke ODTÜ'ye gitseydim veya ODTÜ'ye gidemedim buraya geldim diye bir şey söyleyen hiç görmedim. Hani ODTÜ'nün EE, Bilgisayar vb. bölümlerde daha iyi sıralamayla alması hiç mantıklı, sağlam bir kıstas değil. Okula geldikten sonra 1 sene sonra hiçbirinin önemi kalmıyor zaten.


    Açıkça söyleyim, İTÜ'ye gelebilme gibi bir fırsatın varken, sırf ODTÜ, Bilkent vs. için mezuna kalmalıyım diyorsan inanılmaz hatalardasın. Açıkçası söylediğin okullara da sıralaman yetse, İTÜ'nün tercih edilebileceği durumları ekstra da konuşabilirdik. Sana tavsiyem mezuna kalmaya değecek hiçbir şey yok. Okunmasının zorluğuyla, eğitim programıyla, cartıyla curtuyla ilgili duyduğun şeylerin de seni çekindirmesine gerek yok. Eğer gerçekten yazılımcı olmak istiyorsan, bunu kafaya koyduysan buyur gel, tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barman -- 20 Temmuz 2016; 12:11:02 >




  • itü elektrik mühendisliği 100 İngilizce mi oluyor itünün sitesinde 30-100 diye bir ayırma gördüm fakat yökatlas vs böyle bir şey göremedim ayrıca genel olarak elektrik,elektronik haberleşme,makine,inşaat gibi mühendislikleri karşılaştırabilirmisiniz mekatronik bölümü hakkında da ne düşünüyorsunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yasin_61 -- 20 Temmuz 2016; 12:16:52 >
  • kardeşim kocaeli elektrik müh. hakkında ne düşünüyorsun ? ya da daha genel olarak elektrik müh. hakkında bir bilgin var mı ? Yardımcı olursan sevinirim..
  • barman B kullanıcısına yanıt
    "Müfredatındaki gereksiz dersler vs. elbette tartışılabilir; ama Türkiye'de neredeyse tek bilgisayar mühendisliği bölümünün İTÜ'de olduğunu söyleyebilirim. Diğerleri tamamen yazılım mühendisliği diyebiliriz. Bu nedenle müfredatlarından çok taviz vermiyorlar diye düşünüyorum. Çünkü diğer üniversitelerde bu kadar hardware odaklı dersler yok. Türkiye'de de akademi düşünülmüyorsa, bu derslerin piyasa açısından gereksiz olduğunu düşünebiliyor insan ister istemez. Daha dolu yazılım dersleriyle değerlendirilebileceğini de düşünebiliyor insanlar"




    Elestirenlerin kesinlikle buraya takıldıgını dusunuyorum.Boyle diyerek beni de etkilediler.


    Ama hocam şimdi dusununce dediklerinde haklı gibi durmuyorlar mı?Her ne kadar gerçek bir bilgisayar mühendisi yetistirilmesi icin bu kadar donanım dersi verseler bile akademik ilerlemeyecek biri icin agırlık olusturmuyor mu sektorde?Kendini gelistirmek icin ayıracagın zamanı bile engeller yani yazılım acısından.

    Yani diger uni mezunları da iyi noktalara geliyor hemde bu kadar donanım gormeden bunu dusununce insan ister istemez gereksiz mi diye dusunmeden edemiyor.

    Bu son soylediklerim konusunda ne soylemek istersiniz?



    Genel olarak mesajınızı aldım ama :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam benim puanım sizinki kadar iyi olmadıgı için namık kemal elektronik haberleşme(124k) düzce elektrik-elektronık(117k) düşünüyorum :) Buralarda akademik kadronun yetersizliği kendimizi geliştirme açısından ne kadar faydalı olur.Diğer üniversitelerdede ehb yeni yeni oturan bir bölüm oldugu için okumanın bir dezavantajı varmıdır? Aslında ilköğretim mat.öğrt.de isteyen birisiyim ama sizin gibi haberleşme alanına da ilgi duyuyorum ve bu ilginin mühendisliği okuma açısından nekadar yeterli oldugunu bilmiyorum
  • Özellikle piyasayı düşünen biri için haklı sebepleri var elbette. Hele hele Türkiye'yi düşünüyorsa, yazılım dışında elle tutulur çok farklı bir şey olmadığı için haksızlar demiyorum. Tabii hem bilgisayar mühendisliği okumak isteyip hem yurtdışını düşünüp hem de yazılımdan çok donanımla ilgili biri için de belki tek seçenektir.

    Yalnız sandığınız kadar ben direkt dezavantajlı olduğunuzu düşünmüyorum. Mesela EHB öğrencisi olarak, lisans derslerinin çok çok azı piyasada işe yarayabiliyor. Kısmen AR-GE'de önemli olabiliyor; ama Türkiye'deki araştırma-geliştirme durumu da zaten tartışılır. Yani akademik anlamda ilerlemezsen, o teorik bilgiler anlamsızlaşıyor. Yani banane transistörün içindeki elektron akışından, çalışma prensibinden diyebiliyor insan. Bölümde çok çok derinlemesine görülüp inanılmaz zor problemler çözüyorsun; ama transistörlerle haşır neşir bile olsan neyi nerede kullanacağını bildiğin için iç dünyası seni ilgilendirmiyor.

    Bence bu konuda siz çok şanslısınız. Direkt lisans hayatınızda kullanabileceğiniz birçok şey görüyorsunuz. Bizim alan biraz daha işi işte öğrenme üzerine kurulu oluyor. Yine de lisans hayatı çok müthiş mühim olarak görmüyorum. Sizde de tamamen software üzerine olsanız da, birçok gereksiz ders aldığını fark edeceksin. Aldığın birkaç ders üzerinden kendi çabalarınla uzmanlaşıp yöneleceksin. Bu nedenle gözünde çok büyümesin bu mevzu. Ders programlarına göre tercih yapan insanlara bu yüzden çok şaşırıyorum. Üniversite, dersler size en fazla vizyon katacaktır, birebir kullanmak pek mümkün değil. İstediğiniz dersleri de lisansta bulamamanız mümkün. Atıyorum machine learning konusuna ilgi duyuyorsanız, tamamen kendi kendinize araştırmalarınızla öğreneceksiniz.

    Sana ayrıca şunu söyleyim. İTÜ'nün etiketi, okulun konumu, öğrenci profili, kampüsü vs. de önemli faktörler. Bunları da değerlendir derim. Hani mezun olduğunda kimse açıp transkriptine bakıp bu ne ders almış vs. diye zaten bakmıyor. İTÜ, ODTÜ, Boğaziçi vb. okulların iş hayatında tercih önceliği yok. Hatta işin dramatik kısmını söyleyim. Eğer büyük bir şirkette bulunma fırsatın olursa, farklı farklı üniversitelerden insanların da gelebildiğini göreceksin. Yani İTÜ, Koç, Sabancı, Boğaziçi gibi üniversitelerden mezunların yanında aynı pozisyonda Uludağ, Gazi vb. üniversitelerden de olabiliyor. Hani atıyorum Bilkent'e gitsen, özel sektörde burun kıvıracağın okullardan canavar gibi adamlar göreceksin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barman -- 20 Temmuz 2016; 13:35:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasin_61

    itü elektrik mühendisliği 100 İngilizce mi oluyor itünün sitesinde 30-100 diye bir ayırma gördüm fakat yökatlas vs böyle bir şey göremedim ayrıca genel olarak elektrik,elektronik haberleşme,makine,inşaat gibi mühendislikleri karşılaştırabilirmisiniz mekatronik bölümü hakkında da ne düşünüyorsunuz

    Benim girdiğim zaman %30-%100 şeklindeydi elektrik mühendisliği. Daha sonra %100'ü kapandı diye biliyorum. Şu an %30 olması lazım yanılmıyorsam.

    Yalnız sorun inanılmaz genel bir soru olmuş. Hani karşılaştırma durumunu da pek göremedim, zaten karşılaştırmak da yanlış. Tamamen farklı, ayrı dispilinler. Elektronik ve haberleşme tamamen soyut kavramlar üzerine bir bölüm, makine ve inşaat tamamen zıt yönde. Hani daha çok bilgi verebilirim; ama söylediğin bölümleri tek tek anlatmak pek mümkün değil. Yukarıda soru soran arkadaş gibi spesifik sorular sorsan çok daha iyi cevaplar alırsın. Mekatronik için de aynı şeyi söyleyebilirim. Hani daha çok karşılaştır, nasıldır iyi midir hoş mudurdan da öte, biraz daha spesifik olursa sorularınız daha çok yardımcı olabilirim.




  • usta selamlar,
    konunuzu gördüm de birkaç şey hakkında fikrinizi almak istedim.bu sene itüye girebilecek kadar iyi değil yerim. başka yerlere gidebilirim ama bu da pek içime sinmiyor. itü de okumak o eğitimi almak beni daha iyi yerlere taşıyacaktır diye düşünüyorum. itülü olmak gibi kavram varsa bunun içi dolu olmalı sizce de böyle mi yani bir şeyler fark edecektir oradan mezun olduğunda herhalde.sadece eğitim olarak değil kültür,fikirler,hayata bakış falan bu konuda ne dersiniz. ayrıca hazırlık sınıfı zorunlu mu oluyor yoksa sınav yapılıp başarısız olan mı alınıyor hazırlığa. sene içinde ingilizceyi geliştirerek ilerlemek mantıklı olur diye düşündüm. teşekkürler,saygılar
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.