Şimdi Ara

İtopya'nın ekran kartı iadesinde gösterdiği adaletsizlik (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
3
Favori
9.003
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
223 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çöpmarka.txt ye bir kaç marka daha eklendi :D

  • Muadili nedir ya. Varsa elinde aynısını verir. Yoksa para iadesi olur. Yıllardır böyledir bu durum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ataince kullanıcısına yanıt

    3 Haziran 2014 CUMA 

    Resmî Gazete 

    Sayı : 29029 

    Madde 9' a bakarsan bilgi edinebilirsin.



    Diger bir konuda fowell-one adli arkadasimizin yazdiklarini kopyaliyorum, cünkü cok güzel yazmis:


    fowell-one:

    "Ürünün satıcı/ithalatçı/servis tarafına oldukça dahilim, aynı zamanda bir perakende müşterisiyim.  

    Bildiğiniz gibi kanunla ile iki taraf içinde belli güvenceler teminat altına alınmıştır. 

    Son kullanıcı arkadaşımızın tercih hakkı bulunmaktadır, bu konuda kanun çok açık ve net.   

    "Satın alınan malın ayıplı çıkması durumunda malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme hakları vardır. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin talebini yerine getirmek zorundadır."  

    Burada siz satıcı olarak talep edilen işlemi yapmak ile mükellefsiniz, sonra Asus ile kendiniz çözeceksiniz arkasını. Bilmiyorsanız (ki sanmıyorum) ben size yardımcı olmak adına bir yol göstereyim.  

    1- Son kullanıcı noterden ihtar çekerek misli ile değişim hakkını istesin. 

    2- İhtar elinize ulaştığı zaman servis ile (malı aldığınız ithalatçı ile) bunu paylaşın. 

    3- Son kullanıcının talebine uygun cevabı verin (Misli ile değişim) 

    4- Elinizde olan arızalı karta karşılık misli değişim yaptığınızı bildirin. 

    5- Karşı taraf (ithalatçı) kabul etmez ise (aynı kanuni hak sizin içinde geçerlidir) yasal olarak işlem yapın.   

    Burada insanları üzerek, son kullanıcıyı küstürerek veya seçimlik haklarını kullandırmadan (ki kanuna aykırıdır) farklı şekilde olaya yön vermeniz doğru değil. 

    Israrla inat ettiğiniz "Servis iade alın dedi iade alıyoruz başka bir şey yapamıyoruz" olayı için lütfen sattığınız ürünün garanti belgesini okuyunuz. 

    Sonrasında dönüp servise bunu belirtin, kimse kanundan, hukuktan, devletten veya ülkemizden üstün değil arkadaşlar.  

    Doğru bulmuyor olsam bile zamanında PayPal 'da topladı pılını pırtını gitti kimseye birşey olmadı, düne kadar gülüp dalga geçtiğimiz "Facebook, Twitter, Instagram  burada temsilcilik açacakmış hökömetimiz öyle diyor hahaahah" diye konuştuğumuz konuların aslında ne kadar yapılabilir olduğuna bakın.    

    Alıcı arkadaşta bu kadar stres sinire girmesin, hakem heyetine gidin seçimlik hakkınızın kullandırılmadığını belirtin bu yeterli olacaktır. Biraz bekler ama istediğiniz sonucu alırsınız.    

    Edit:   

    Güncel mevzuat, ilgili kanun ve açıklamaya Gümrük Ticaret Bakanlığı'mız resmi web sitesinden ulaşabilirsiniz, lütfen sürekli konuyu iade almaya getirip seçimlik hakkını kullandırmayarak kanunu çiğnemeyin, servisin bu yönde bastırmasına çanak tutup kanunun kuralın bozulmasına aracılık etmeyin.  

    http://tuketici.gtb.gov.tr/data/5994288e1a79f54410c61923/SSS2018.pdf

    "


    Buyrun 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konuyu öne çıkardım.


    Çok önceden açtığım konu linkini de aşağı bırakıyorum. Destekleyin arkadaşlar



    https://mobile.donanimhaber.com/servisten-degisim-raporu-cikti-asus-tuf-rx5700xt-8gb-muadili--148802560


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kan emiciler bu firmalar başlarına taş düşsün böyle ahlaksız ticaret anlayışı olan tüm satıcıların. İşini hakkıyla yapana saygımız sonsuz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alkımm

    Buda yeni türedi.Arkadaşların çoğu işleyişi ticari bilmiyor belli ki.


    Satılan bir malın hele hele satış distribütörü olarak satış yapılan malın kendi içinde mevcut stok yapmayı gerektirir. Şöyle anlatayım;


    Ben A malını yurt dışından toplu getirtip satıyorum.Yasa gereği de bu malın belirtilen garanti süresi içinde sorumlusu benim.Bu A malı geçtiğimiz yıllarda atıyorum %11 hata çıkarmış ve garanti işlemi görmüş.Ben bu malı satmaya devam edeceksem ve en son sattığım fatura tarihinden beri 1 yıl boyunda sattıysam benim elimde sattığım ürün adetinin %5.5 adeti hazırda bulunmak zorunda!! Neden %11 değil de %5.5 derseniz olası hata payı ve yerine doldurulabilirlik olarak açıklanır.



    Şimdi biz biliyoruz ki İTOPYA bu kartı o hazır sistem ile sattıktan sonra bile satmaya devam etti mi ? Evet etti

    Peki sattığı sistemlerin her hangi bir yedek stoğunu tuttu mu ? Açıklamaya göre Tutmadı elimizde yok demişler.

    O zaman bu işletme hatasıdır .Fiyatının değişmiş olması olayı değiştirmiyor.Bugün ekran kartı arızalandı yarın hdd bozuldu diyelim gene mi stok yok diyecek ? O zaman faturanın altına biz ürüne değil ürünü aldığınız fatura bedeline garanti veriyoruz desin. Böyle bir işleyiş yok.

    Hocam bu kurala uymak zorunlu mu? kanun var mı?

    amazon falan uyuyor mudur acaba?





  • Demekki sistem toplayan arkadaşlara öneri verirken bu siteleri direk elemelerini ilk ağızdan söyleyeceğiz… Geçmiş olsun hocam

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • bunlar sürekli akp ye oy veriyorlar durun bi de biz deneyelim falan diyor heralde itopya

  • Firmaların çoğu böyle üstüne servislerde topu firmaya atsalarda onların temin etmesi gerekiyor. Ekran kartı değil ama anakartta çok değişim yaptırmıştım. Webdenal, hb ve vatan dan aldıklarım hep değişim kararı çıkmıştı ürünleri de distribütör temin etmişti şimdilerde durum nedir bilmem ama bu üç firmadan aldığım bilgilerde de yeni ürünü distribütör/servisin göndermesini bekliyoruz açıklaması alıyordum. Ama şimdi bakınca maşallah herkes birbirine yönlendiriyor. En iyisi newegg/amazon gibi yerlerden almak




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ezicioyuncu -- 11 Haziran 2021; 18:9:15 >
  • Özgü® kullanıcısına yanıt

    msrp olarak kartın distribütöre kaça geldiğini biliyor musunuz?

  • Acaba kartlar değer kaybetse, 5000 lira deilde 500 lira olsaydi ozamanda 1500 iade yaparlarmiydi ? :D

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Rindaman kullanıcısına yanıt

    Bu beni yani alıcıyı ilgilendiren bir durum değil. İstediği fiyattan alır satar beni mağdur edip etmemesi önemli olan. Zaten bu acıtasyona giriyorsa dükkanı kapatır yakında.


    Sallıyorum 1080 ni o anki aldığım fiyattan benim mağduriyetimi giderecekki bende baska yerden tekrar 1080 alabileyim. 2000 tl den aldım diye bana gidip de her durumda 2000 tl ödeyemez. O anda ekran kartı 3000 bin tl ise 3000 bin 1000 tl ise 1000 tlsini öder. Sonuçta her türlü 1080 alabiliyorum daha nasıl anlatılır bilmiyorum.


    Arkadas 1500 tl olan ürünü suan 5bin küsüre cıktıysa bunu ödemek zorunda ki aynı kartı baska yerden alabilsin. Madem stogunda yok madem bu garanti güvenini veremiyorsun paşa paşa o parayı vericeksin. Zaten kanunlarda bunu söylüyor çok rahatlıkla alıcaktır parayı.


    Siz neyi savunuyorsunuz zaten anlamıyorum.

  • Yukarılara çıksın diye yazıyorum, yine de belirteyim bu tatlısu kurnazlarının bu piyasada muadil kart vermelerini beklemeniz zaten hata.

  • adı geçen firmalar sadece youtuberlara ters yapmıyor sanırm :) ters yapmamakla kalmayıp tepeden tırnağa pc veriyrolar beleşe :) ama vatandaşa üçkağıt :)


    şimdi senin kart bozuksa o kartı zaten asusa safire vs neyse iade edip yenisini alıyorlar, yada yerine muadilini alıyorlar vs vs sonuçta hesaplarına + yazılıyor. e bu kartın üretimi de durmadı. ne demek ellereinde yok, istesinler distribütörden, onda da yoksa fabrikadan istesin.


    e tabi hazır sistem içine gömülmesi gibi bişey yazılmış, içim ürperiyor ya evde yoksan 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: A NEW LIFE

    inventus çok övülüyordu bozdu mu

    Inventus öve öve bitirilemiyordu. Onlarda mı patladı acaba?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rindaman kullanıcısına yanıt

    distribütör de girip piyasadan almıyor, fabrikasından alıyor, en kötü aracısından alıyor. ona kaça geldiği beni ilgilendirmez, rma denen bişey var, bozuk kar eninde sonunda üreticiye gidiyor ve üreticide de bu kart var

  • TulparHAN kullanıcısına yanıt

    Tüketici kanununda seçim hakkı şirkette değil müşteridedir.İtopya seçim hakkını kendinde görmüş ama öyle değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.