Şimdi Ara

İtopya'nın ekran kartı iadesinde gösterdiği adaletsizlik

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
114
Cevap
3
Favori
8.293
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum dün
  • Cevaplayan Üyeler 83
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 47 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Favoriye Eklediklerim 3
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • ipotu (11 mesaj) kunGFu (7 mesaj) Rindaman (6 mesaj) Özgü® (3 mesaj) Apoly (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (69 mesaj) Mobil (25 mesaj) Mini (4 mesaj) (6 mesaj) (10 mesaj)
  • @
223 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Firmalar ile Yaşanan Sorunlar >> İtopya'nın ekran kartı iadesinde gösterdiği adaletsizlik
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Er
    1 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    25.10.2020 tarihinde almış olduğum DA4 sistemini NA204500000256 seri numaralı Sapphire 5500XT 8 GB ekran kartı 23.04.21 tarihinde bozuldu. Geçtiğimiz 24.05.21 tarihinde garanti sürecine girdi. 09.06.21 tarihinde süreç sonuçlandı ve ekran kartının iadesi ile sonuçlandı. Buna takriben muhatabım olan İtopya A.Ş. ile yaptığım görüşmede aynı ekran kartının ellerinde olmadığını söylediler, ben de kartın muadili ile değiştirilmesini talep ettim. Taksitle almış olduğum için bu talebim de reddedildi. Kasım 2020 fiyatıyla 1500 TL'ye yakın faturalandırılmış kart şu an 5000 TL civarında etmektedir. Sonuç olarak İtopya'dan para iadesinin bu denli adaletsiz yapılmasından veya kartın muadili ile değiştirmedikleri için şikayetçiyim.Not: Tüketici hakem heyetine başvuru yapacağım , yalnızca kamuoyun bilgilendirmesi.




  • Qp Bilişim, İnventus ve İtopya. Bu tip siteler müşterilerine 3-5 ucuz jest yapıp bugünleri beklemişler anlaşılan, şimdiyse canı yanan yanana. Mağdur edebiyatı yapmayı biliyorlar ama ellerinde onlarca stok kart vardır ve onlar da karta 3 verip 10-15 aldılar. Zor zamanlar geçiren müşterileri mağdur ettikleri için başları fena ağrır umarım.

    1k ya aldigi ürünü 5k ya satarken sorun yok ama? Mali elinde tut beklet, fiyati arttir öyle sat yine sorun yok. Avrupadan pahaliya neredeyse 2 katina sat, yine sorun yok. Enflasyon mu sorun? Hedef sasirtmaya mi calisiyorsun anlayamadim, burda söz konusu olan garanti... bir ürüne nicin garanti verilir ve neden bu yasalar ile koruma altina alinir? Haklarinizi bilin ve koruyun, yoksa koruyamadiginiz hak sizin olmaz.

    Kendi adina konusma hakkina sahipsin lakin cogunlugun temsilcisi degilsin. Menfaati icin konu acmada bir sakinca yok, sen destek vermeyebilirsin, önemli degil 

    Hocam ürünün parasını cebinden vermiyor ki zaten, o değişim raporunu üreticiye sunduğu zaman üretici muadil kart veya zararını sağlıyor zaten. Yoksa sapphire'in yaptığı kartta sıkıntı varsa neden sorunu satıcı çeksin. Burada amaçları, 1500 para iadesi yapıp sonra sapphireden gelen kartı da başkasına 5k ya satmak, sorun bu

    Buda yeni türedi.Arkadaşların çoğu işleyişi ticari bilmiyor belli ki.


    Satılan bir malın hele hele satış distribütörü olarak satış yapılan malın kendi içinde mevcut stok yapmayı gerektirir. Şöyle anlatayım;


    Ben A malını yurt dışından toplu getirtip satıyorum.Yasa gereği de bu malın belirtilen garanti süresi içinde sorumlusu benim.Bu A malı geçtiğimiz yıllarda atıyorum %11 hata çıkarmış ve garanti işlemi görmüş.Ben bu malı satmaya devam edeceksem ve en son sattığım fatura tarihinden beri 1 yıl boyunda sattıysam benim elimde sattığım ürün adetinin %5.5 adeti hazırda bulunmak zorunda!! Neden %11 değil de %5.5 derseniz olası hata payı ve yerine doldurulabilirlik olarak açıklanır.



    Şimdi biz biliyoruz ki İTOPYA bu kartı o hazır sistem ile sattıktan sonra bile satmaya devam etti mi ? Evet etti

    Peki sattığı sistemlerin her hangi bir yedek stoğunu tuttu mu ? Açıklamaya göre Tutmadı elimizde yok demişler.

    O zaman bu işletme hatasıdır .Fiyatının değişmiş olması olayı değiştirmiyor.Bugün ekran kartı arızalandı yarın hdd bozuldu diyelim gene mi stok yok diyecek ? O zaman faturanın altına biz ürüne değil ürünü aldığınız fatura bedeline garanti veriyoruz desin. Böyle bir işleyiş yok.

    Ekrankarti belkide bozulmadi, hafif hasarli kart size denk gelmis olabilir mi acaba? Hazir sistemlerin icine ne koyduklari belli mi ki? Tüm firmalarin gelir kaynagi ekrankartlari olmus... Ekrankarti diyince gözleri parliyor bunlarin. Ama sadece satarken öyle, bozuk kartlarini geri göndermeye gör, aninda gercek yüzlerini görürsün. Bunlarin alayi böyle. Dolar cikar, fiyatlar artar. Dolar iner ama fiyat yine artar. Aldigin zamandan pahalidir ekrankarti, muadili zaten hicbir zaman olmaz, senin karttan düsük modeli bile alamazsin verdikleri iade parasiyla... Amacta o zaten, üstüne para ver al, sen zaten hep para ver bunlara... Parayi nasil kazandigini soran yok. Ama itopyanin sahibine sor, sen nasil para kazaniyorsun diye? Mesut Cücük ile bir video yapsin, pandemide bile calisiyoruz, siparislere yetisemiyoruz, halkimiz icin calisiyoruz desin. Oraya buraya reklam versin, insanlar bunlardan satin alsin. Ama mallari bozuk ciktiginda hic orali olmasinlar, kendileri müsteri gibi davranip her zaman hakli olsunlar. İste böyle para kazaniyorlar. Alayina yaziklar olsun. Bir ekrankartlik firmalar bunlar. Biri degil hepsi böyle... Bunlari savunan insan müsveddelerinede bir cift lafim var ama, bende kalsin.

    Bugün kacinci konudur bu gördügüm bilmiyorum, 4. Oldu galiba, 5 te olabilir.. Cok üzgünüm hocam, bizim firmalarin üreticilere ve tedarikcilere baski yapmasi gerekirken, bozuk kartlar yüzünden, müsterilere zulüm yapiyorlar böyle...

    ***


    MADDE 9 – (1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;


    a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,


    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,


    c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,


    durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.


    (2) Malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması halinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.


    (3) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, satıcı, malın bedelinin tümünü veya bedelden yapılan indirim tutarını derhal tüketiciye iade etmek zorundadır.


    (4) Tüketicinin, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakkını seçmesi durumunda satıcı, üretici veya ithalatçının, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi talebinin kendilerine bildirilmesinden itibaren azami otuz iş günü içerisinde, bu talebi yerine getirmesi zorunludur.


    (5) Birinci fıkranın (c) bendinde belirtilen raporun, arızanın bildirim tarihinden itibaren o mala ilişkin azami tamir süresi içerisinde düzenlenmesi zorunludur.


    Değiştirilen malın garanti süresi


    MADDE 10 – (1) Garanti uygulaması sırasında değiştirilen malın garanti süresi, satın alınan malın kalan garanti süresi ile sınırlıdır.


    3 Haziran 2014 CUMA

    Resmî Gazete

    Sayı : 29029


    ***


    Bu uyaniklar madde 9 un 2.bendini kendilerine kalkan olarak kullaniyorlar neymis: "Malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması halinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir."


    ama devaminda ne yaziyor: "Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır."


    tabi ki tüketici acisindan sorun teskil ediyor. THH kararida tüketici lehine olacaktir. THH nin bu firmalarin mali kayitlarinida incelemeleri gerekir, bakalim ortantisizlik neredeymis?


    bana kalirsa bu kanunlarin yeniden düzenlenmesi gerekiyor, tüketiciyi bu "isini bilir" firmalardan yeterince koruyamiyor. Yine bu kanunlar ürünü neredeyse iki katina satan bu firmalara herhangi bir yaptirimda uygulayamiyor. Hal böyle olunca bunlarin gelir kaynagida, gecim kaynagida bu oluyor. Olan tüketiciye oluyor.


    ***


    parayi elden almadiysan, sen istemedigin halde parayi sana eft ile gönderdiler ise yine THH ye basvurabilirsin. Cünkü yine seni magdur etme durumu söz konusu oluyor.

  • Yüzbaşı
    319 Mesaj

    Qp Bilişim, İnventus ve İtopya. Bu tip siteler müşterilerine 3-5 ucuz jest yapıp bugünleri beklemişler anlaşılan, şimdiyse canı yanan yanana. Mağdur edebiyatı yapmayı biliyorlar ama ellerinde onlarca stok kart vardır ve onlar da karta 3 verip 10-15 aldılar. Zor zamanlar geçiren müşterileri mağdur ettikleri için başları fena ağrır umarım.

  • Binbaşı
    1973 Mesaj
    Ekrankarti belkide bozulmadi, hafif hasarli kart size denk gelmis olabilir mi acaba? Hazir sistemlerin icine ne koyduklari belli mi ki? Tüm firmalarin gelir kaynagi ekrankartlari olmus... Ekrankarti diyince gözleri parliyor bunlarin. Ama sadece satarken öyle, bozuk kartlarini geri göndermeye gör, aninda gercek yüzlerini görürsün. Bunlarin alayi böyle. Dolar cikar, fiyatlar artar. Dolar iner ama fiyat yine artar. Aldigin zamandan pahalidir ekrankarti, muadili zaten hicbir zaman olmaz, senin karttan düsük modeli bile alamazsin verdikleri iade parasiyla... Amacta o zaten, üstüne para ver al, sen zaten hep para ver bunlara... Parayi nasil kazandigini soran yok. Ama itopyanin sahibine sor, sen nasil para kazaniyorsun diye? Mesut Cücük ile bir video yapsin, pandemide bile calisiyoruz, siparislere yetisemiyoruz, halkimiz icin calisiyoruz desin. Oraya buraya reklam versin, insanlar bunlardan satin alsin. Ama mallari bozuk ciktiginda hic orali olmasinlar, kendileri müsteri gibi davranip her zaman hakli olsunlar. İste böyle para kazaniyorlar. Alayina yaziklar olsun. Bir ekrankartlik firmalar bunlar. Biri degil hepsi böyle... Bunlari savunan insan müsveddelerinede bir cift lafim var ama, bende kalsin.

    Bugün kacinci konudur bu gördügüm bilmiyorum, 4. Oldu galiba, 5 te olabilir.. Cok üzgünüm hocam, bizim firmalarin üreticilere ve tedarikcilere baski yapmasi gerekirken, bozuk kartlar yüzünden, müsterilere zulüm yapiyorlar böyle...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarbay
    2044 Mesaj

    Öncelikle geçmiş olsun hocam, kesinlikle vazgeçip bu işin peşini bırakmayın. Ben de dahil olmak üzere, ekran kartı fiyatları arttıktan sonra benzer şekilde Türkiye satıcıları ile mağduriyet yaşayan çok fazla insan var .

    Sapphire'e mail atın, distribütore mail atın, itopya'ya kesinlikle para iadesi kabul etmediğinizi söyleyin. Sitelerinde bir sürü gtx1660 super , rtx 2060 , rx 5600xt ekran kartlı sistemler var. En kötü ihtimalle size üstüne para talep ederek daha üst bir model vermeyi teklif etmeleri lazım, hoş tüketici haklarının düzgün işlediği, ticaret ahlakına uygun davranan başka satıcılar olsaydı ( ülkemizde nadir bulunan) sizin herhangi bir şey yapmanıza gerek kalmadan size ellerinde muadil yoksa daha üst model bir ürün gönderirlerdi. Ancak hakkımızı aramak dışında yapacak bir şey yok, malesef ülkemizdeki çoğu satıcı bu şekilde. Müşteriyi mümkün olduğu kadar yorup, bezdirip haklarından caydırmaya çalışıyorlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalım -- 9 Haziran 2021; 23:45:13 >
    |
    |




  • Yüzbaşı
    281 Mesaj

    ekran kartları anlaşılan tüm yerli ticaretcilerin iştahını kabartıyor çünkü ne fiyattan koyarsa koysun madencilerin alacağını biliyorlar ama unuttukları şey coin piyasasına ayı düştüğünde satacak kimselerinin kalmamış olması olacak. Muhtemelen 3-5 youtuber ile anlaşıp indirim, hazır sistem ile tekrar kullanıcı kazanmaya çalışacaklardır ama bu rezaleti çekenler tekrar bu sitelere güvenip alışveriş yapar mı, muhtemelen indirimin oranı belirleyecektir :D

    |
    |
  • Teğmen
    201 Mesaj

    Geçmiş olsun hocam. Bende mağdurlardan biri olarak sizin yanınızdayım aynı olayın bir benzeri tarafıma yapıldı.Bu firmaları kara listeye almak, bu konuda bilinç oluşturmak en doğrusu.

    |
    |
  • Çavuş
    96 Mesaj
    Satıcı 1000e aldı 1500sattı 500kar . Şuan 5k fiyatlı bir ürünü size nasıl verebilsin böyle olsa şirket zarar eder . Bu sorun Aslında enflasyon maden gibi başka kriterler .

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Binbaşı
    1973 Mesaj

    1k ya aldigi ürünü 5k ya satarken sorun yok ama? Mali elinde tut beklet, fiyati arttir öyle sat yine sorun yok. Avrupadan pahaliya neredeyse 2 katina sat, yine sorun yok. Enflasyon mu sorun? Hedef sasirtmaya mi calisiyorsun anlayamadim, burda söz konusu olan garanti... bir ürüne nicin garanti verilir ve neden bu yasalar ile koruma altina alinir? Haklarinizi bilin ve koruyun, yoksa koruyamadiginiz hak sizin olmaz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    Erg0606 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2044 Mesaj

    Hocam ürünün parasını cebinden vermiyor ki zaten, o değişim raporunu üreticiye sunduğu zaman üretici muadil kart veya zararını sağlıyor zaten. Yoksa sapphire'in yaptığı kartta sıkıntı varsa neden sorunu satıcı çeksin. Burada amaçları, 1500 para iadesi yapıp sonra sapphireden gelen kartı da başkasına 5k ya satmak, sorun bu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalım -- 10 Haziran 2021; 1:59:44 >
    Erg0606 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Teğmen
    197 Mesaj

    aynı sorunu neredeyse aynı zaman aralığında n11'de yaşadım. 1900 lira verdiler 2300'e gtx1650 alabildim. Şu an rx 5500 xt 8gb olan 9600 lira, gtx1650 ise 4300 lira.

    |
    |
  • Yarbay
    6403 Mesaj

    foruma sırf menfaati için üye olup konu açanlara prensip gereği destek vermiyoruz.

    İTOPYA üstüne düşeni yapmış fatura tutarını size iade etmiş ise THH ye gidemezsiniz.

  • Binbaşı
    1973 Mesaj

    Kendi adina konusma hakkina sahipsin lakin cogunlugun temsilcisi degilsin. Menfaati icin konu acmada bir sakinca yok, sen destek vermeyebilirsin, önemli degil 

    TulparHAN kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1973 Mesaj

    ***


    MADDE 9 – (1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;


    a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,


    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,


    c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,


    durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.


    (2) Malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması halinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.


    (3) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, satıcı, malın bedelinin tümünü veya bedelden yapılan indirim tutarını derhal tüketiciye iade etmek zorundadır.


    (4) Tüketicinin, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakkını seçmesi durumunda satıcı, üretici veya ithalatçının, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi talebinin kendilerine bildirilmesinden itibaren azami otuz iş günü içerisinde, bu talebi yerine getirmesi zorunludur.


    (5) Birinci fıkranın (c) bendinde belirtilen raporun, arızanın bildirim tarihinden itibaren o mala ilişkin azami tamir süresi içerisinde düzenlenmesi zorunludur.


    Değiştirilen malın garanti süresi


    MADDE 10 – (1) Garanti uygulaması sırasında değiştirilen malın garanti süresi, satın alınan malın kalan garanti süresi ile sınırlıdır.


    3 Haziran 2014 CUMA

    Resmî Gazete

    Sayı : 29029


    ***


    Bu uyaniklar madde 9 un 2.bendini kendilerine kalkan olarak kullaniyorlar neymis: "Malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması halinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir."


    ama devaminda ne yaziyor: "Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır."


    tabi ki tüketici acisindan sorun teskil ediyor. THH kararida tüketici lehine olacaktir. THH nin bu firmalarin mali kayitlarinida incelemeleri gerekir, bakalim ortantisizlik neredeymis?


    bana kalirsa bu kanunlarin yeniden düzenlenmesi gerekiyor, tüketiciyi bu "isini bilir" firmalardan yeterince koruyamiyor. Yine bu kanunlar ürünü neredeyse iki katina satan bu firmalara herhangi bir yaptirimda uygulayamiyor. Hal böyle olunca bunlarin gelir kaynagida, gecim kaynagida bu oluyor. Olan tüketiciye oluyor.


    ***


    parayi elden almadiysan, sen istemedigin halde parayi sana eft ile gönderdiler ise yine THH ye basvurabilirsin. Cünkü yine seni magdur etme durumu söz konusu oluyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kunGFu -- 10 Haziran 2021; 10:5:34 >




  • Yüzbaşı
    323 Mesaj

    Merhabalar. Bir konudaki yanlış düşünceyi belirteyim. İtopya veya başka bir satıcı 1k ya aldığı ürünün fiyatı 5k olunca mecburen onu 5k ya satması gerekir. Aradaki 4k onun karı gibi düşünebilirsiniz fakat o kar değil. Satıcının sermayesi. 1k ya aldığını 5k ya sattı. Ürünü tekrar almak istediğinde 4500 e alacak. Yine 5k ya satacak. Aradaki 4k sermayesini korumuş olmasını sağlıyor. Bu tüm satıcılar için böyle. Şu kadar aldığı ürünü şu kadara satıyor tezi bu nedenle doğru bi yaklaşım değil. Fakat mağduriyet yaşayan arkadaşın konusuna gelirsek ona muadile kart verilmesi gerekir. Bu çakallığı son zamanlarda bir çok firma yapmaya başladı, Elinde ürün olsa bile fiyatı çok arttığından ürünü vermeyip ücret iadesi yapıyor. Bu haksızlık. Ürünün garanti sürecinde bozulması üreticinin , yani dolayısı ile satıcının sorumluluğunda.

    |
    |
    kunGFu kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1973 Mesaj

    Ürünün fiyati nasil 5K olarak tayin ediliyor peki? Yurt disi ayni ürün 2,5 - 3K ya satilirken neden ve hangi sebeple ülkemizde 5K?


    Ürünü tekrar almak istediginde 4,5K ya aliyorsada 5K ya satmayacak mi? Normalide bu degil mi zaten?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Apoly kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Çavuş
    96 Mesaj
    Benzer ürünü itopya değil . Üretici veriyorsa itopya neden değişim yapmasın ki asıl işlerine gelir müşteri kaybetmezler . Bu konuda üretici benzer ürün göndermiyor mu düşüncesi içine giriyorum . Yurtdışı fiyatı ile bizim fiyat farklı çünkü yüksek vergi oranı var

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yüzbaşı
    323 Mesaj

    İlk sorunuzun örneği bir çok ithal üründe görüyoruz malesef. Döviz kurunun hareketli olması büyük risk taşıyor bu sektör için. Vatan bilgisayarda çalıştığım zamanlarda şöyle bi durum vardı. Dolar 2.40 ile 2.90 arası günlük sert hareketler yapıyordu. Ürünlerin etiketini basarken güncel kur ile basılırdı. Eğer o kur artarsa tüm fiyat etiketlerin yeniden basılması gerekiyordu. Tabi bu Oem(bilgisayar parçalarının olduğu bölüm) reyonu için. Sürekli etiket basmak çok zor. Ama kasada fiyat farkı çıkmaması için de dolar kurunu 3.0 almaya başlamıştım nasılsa 3 olmaz dolar diye. Bir süre öyle idare ettik. Müşteri kasaya gidince fiyat düşük çıkıyordu tabi yine. O dönem bilgisayar toplama arifesindeydim kendim için. O dönem internetteki diğer satıcılara bakıyordum onlar çok daha felaket fiyat arttırıyordu. O dönemi hatırlayanlar bilir dolar 2.9 lardan 2.4 lara sert bi düşüş yapmıştı. Bizde fiyatlar düşüyordu fakat diğer satıcılar bu düşüşü fiyatlara yansıtmadı. Daha sonra Vatan fiyat anlamında hepsini solladı zaten. Kur artınca risk artar fiyat artar. Fakat kur düşünce fiyatlar düşmüyor. Çünkü riskler ortadan kalkmıyor. @kunGFu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Apoly -- 10 Haziran 2021; 13:17:49 >
    |
    |
    Bahsedilenler: kunGFu




  • Yarbay
    2622 Mesaj

    Yok neymiş şimdi 5k olmuş firma nasıl versin. Bu riski alamıyosa bu işe girmeyecek. Yasalar gayet açık.

    |
    |
  • Binbaşı
    1457 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Erg0606

    Benzer ürünü itopya değil . Üretici veriyorsa itopya neden değişim yapmasın ki asıl işlerine gelir müşteri kaybetmezler . Bu konuda üretici benzer ürün göndermiyor mu düşüncesi içine giriyorum . Yurtdışı fiyatı ile bizim fiyat farklı çünkü yüksek vergi oranı var
    kusura bakmayin da cahilce yorumlara forumca karnimiz tok.

    bir mali alirken sermayeden alirsin.satarken ustune kar koyar satarsin. 1 e alip 5 satmak arada 4 birim kar ettirir. bu sermaye degil kar dir. ahlaksizlik ta tam burada basliyor.

    satarken garanti veriyorsan, tuketici bu garantiye guvenip senden urun aliyorsa garanti suresi boyunca tuketici kaynakli olmayan tum magduriyeti ESSEK gibi karsilayacak ve ustleneceksin.

    diger turlusu olsa bugun 5 tl olan mal yarin 2 tl olunca ve urun arizalandiginda iadeci firmalar 5 tl mi iade edecek yoksa muadil urun mu saglayacak.

    Turk milletinde hakim olan yegane duygu bencillik iken olmayan sey milliyetciliktir. insan kendi milletini yolmak icin bu kansiz olabilir mi ?

    ben bu saatten sonra amazon ve newegg disinda urun almam. bu kosullar ve durumda ozellikle bu zamandan sonra yurtici urun alan basina gelecegi pesinen kabul etmis olacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teğmen
    237 Mesaj

    Hukuk olmayan ülkede herkes kafasına göre at koşturuyor. Ürünün bugünkü piyasa değeri üzerinden muadil kartla değişimi gerekir ama gel sen bunu anlat!

    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Instagram takipçi satın al
Radyo Dinle
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
kripto para haberleri
Europatrans evden eve nakliyat '' 444 69 95''
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
2,516
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.