Şimdi Ara

İtopya hdd indirimi fake (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
2.917
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • http://www.sametegesoy.com/e-ticarette-satilan-malin-stokta-olmamasi-sorunu-ve-cozumleri-t-59

    "E-Ticaret
    İş Dünyası
    Seyahat
    Gurme
    Her Telden
    Privacy Badger bu Facebook Share butonunu değiştirdi. Privacy Badger bu Twitter butonunu değiştirdi. Privacy Badger bu Google+ butonunu değiştirdi.
    E-Ticarette Satılan Malın Stokta Olmaması Sorunu ve Çözümleri


    Bir E-ticaret sitesi işletiyorsanız, karşılaşacağınız en sevimsiz durumlardan biri, satılan malın stokta olmama durumu ve bunun sonucunda müşterinize yaşattığınız memnuniyetsizlik ve güven kaybıdır. Tabi bunun bir de ceza ve tazminat yönü var.

    E-ticaret siteleri geleneksel olarak stok tutmazlar. E-ticaret işletmeleri için stoğun anlamı, eğer bir mal sık sık satılıyorsa, her seferinde sipariş geldikçe almak yerine, bu üründen bir süre yetecek miktarda alım yaparak tedarik maliyetinden kurtulmaktır. Bununla birlikte, sadece belli ürün gruplarına yoğunlaşmış dikey siteler de, toplu alım yaparak aldıkları fiyat avantajını site fiyatlarına yansıtabilmek için stoğa alım yaparlar.

    Aslında stoğa alım yapmak tercih edilmez ve benim fikrim de bu yöndedir. Çünkü E-ticarette sunduğunuz ürün çeşitliliği önemlidir. Bir sitede on binlerce ürün bulunur ve her üründen stok bulundurmak mümkün değildir. Diyelim ki her üründen birer ikişer stok bulundurdunuz. Bu durum dahi sipariş geldiğinde o malın stokta hazır bulunmasını garanti etmez. Şöyle ki, internet sitesi gibi tüm dünyaya veya tüm ülkeye açık bir satış mecrasında hangi ürüne ne kadar sipariş geleceğini bilemezsiniz. Bir ürün o gün 5 tane stoğunuzda hazır bulunabilir ancak ya 8 tane sipariş gelirse ne olacak?

    Bizimwww.gununfirsati.com sitemizin sağlık reyonunda Kinesio adlı bir ürün vardı. Ayda birkaç tane satan bir üründür. Bir gün bir baktık ki 200 e yakın sipariş gelmiş. Bir kişinin yaptığı toplu alım da değil. Farklı farklı kişilerden. Meğer Hürriyet Gazetesi'nin sağlık köşesinde bu Fizyoterapi Bandı ile ilgili bir haber çıkmış. Bunu gören pek çok kişi de sipariş vermiş. İşte bu uç bir örnek olmakla birlikte durumu oldukça iyi yansıtıyor. E-ticarette, hangi mala ne kadar sipariş geleceğini bilemezsiniz ve hangi adetteki stoğun yeteceğini de bilemezsiniz.

    Acaba şöyle mi olmalı? Her ürünü stoğunuza alacaksınız ve stok miktarını da sisteme gireceksiniz. Ürün satıldıkça stoktan düşecek ve stok sıfır olduğunda sistem otomatik olarak o ürünü kapatacak. O üründen stoğunuzda 5 adet varsa, sisteminize stok kısmına adeti 5 olarak gireceksiniz, bir müşteri 6 adet sepete atamayacak. Her satışta stoktan düşülecek ve sıfır olursa otomatik kapanacak. Bu durumda öncelikle siz sadece stoğunuzdaki malı satabileceksiniz ve her gün stokta azalan ürünleri takip edecek ve tekrar alım yapacaksınız. Tedarik süresince de ürün satışa kapalı kalacak. Hiç de tercih edilecek bir yol değil. Bu durumda pek çok satış kaçırırsınız, rekabet edemezsiniz ve 3 vakte kadar da batarsınız.

    E-ticaret, bildiğimiz geleneksel mağaza satış mantığından farklıdır. Bırakın müşterileri, pek çok tedarikçi firma ve hatta devlet organları bile bunu anlayamıyor. Geleneksel offline satış sisteminde malı alır dükkanınıza koyar ve satarsınız. E-ticarette ise sizin o mala sahip olmanıza ve stoğunuzda bulundurmanıza gerek yoktur. Üretici-ithalatçı firmanın deposundan veya bu konuda uzmanlaşmış e-ticaret tedarikçisi profesyonel firmaların (bkzwww.online-bayi.com ) deposundan, e-ticaret sitelerine, oradan da son kullanıcıya malları ulaştırmak mümkündür.

    E-ticaret sitelerinin stok bulundurmaması sakın yanlış anlaşılmasın. Bu durum şu demek değil. Müşteri internetten sipariş verecek, internet sitesi ise o malı stoğunda bulundurmadığı için tedarikçisinden sipariş edecek, tedarikçi bu mal kalmadı diyecek ve siteden sipariş vermiş ve hatta bunun için ödeme yapmış olan müşteri mağdur olacak.

    Bir internet sitesinden sipariş verdiniz ve ödemesini yaptınız. Bir müddet sonra site size diyor ki 'bu mal tükenmiş, gönderemiyoruz'. Sinirlenmez misiniz? Bu müşterinin yaşayacağı hayal kırıklığını ve güvensizliği düşünün. Bu durumda müşteri belki sadece sizin sitenize karşı değil tüm internet satışına karşı güvensizlik duymaya başlayacaktır. Böyle bakacak olursak aslında E-ticaret sisteminde bir sitede oluşacak bu sorun hepimizi etkiliyor.

    E-Ticarette, Satılan Malın Stokta Olmaması Durumunda Yaptırımlar

    2003 yılında çıkan ve e-ticareti de kapsayan Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik Madde 9 şunu diyordu: "Satıcı veya sağlayıcı, sipariş konusu mal veya hizmetin yerine getirilmesinin imkansızlaştığını ileri sürerek, sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremiyorsa, bu durumu, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan tüketiciye bildirir."

    Zaman içinde, sipariş edilen ürünü müşteriye gönderemeyen bir çok site bu maddeye sığındı. Malı tedarik edemiyordu ve bunu da mal veya hizmetin yerine getirilmesinin imkansızlaşması olarak değerlendiriyordu. Bazı uyanık geçinenler ise bu durumu kötüye kullandı. Şöyle ki: Örneğin müşteri bir cep telefonunu sipariş ediyor, ancak ürüne zam gelmiş. Satıcı eski fiyattan vermek istemediği için ürün tükendi diyor ve göndermiyor.

    Bu madde maalesef, sektördeki bazı kötü niyetli satıcılar tarafından suistimal edildi. Gerçekte iyi niyetli olan satıcılarda dahi bir rehavet yarattı. Sitesindeki malın stok durumunu dikkatle takip etmek ve süratle sitesini güncellemek yerine 'Aman canım kalmadıysa kalmadı, tükendi der geçerim' anlayışı hakim olmaya başladı. Hatta sipariş ettiği malı gönderemeyen satıcı bunu gayet doğal kabul ederek müşterisine 'Ne var bunda, ürün kalmamış işte' rahatlığına büründü.

    Aslında buna sebep olan en büyük etken, internetten satış nedir, internet sitelerine nasıl mal verilir bilmeyen üretici/ithalatçı veya toptancıların halen eski geleneksel yöntemle satış yapma alışkanlığını kıramamış olmalarıydı. Onlara göre birisi onların malını satacaksa gelir malı seçer, arabasına yükler ve götürür nerde isterse satardı. Onlara, 'Hayır biz sizin malınızı satacağız ancak şu anda malınızı almayacağız, siz bize ürünlerinizin resmini ve tanıtımlarını vereceksiniz, biz sitemize koyup sipariş geldikçe sizden alacağız, bununla birlikte, sipariş geldiğinde müşteriye yok dememek için siz bize stoğunuzda kalmayan malları bildireceksiniz, fiyat değişirse bildireceksiniz, yeni gelen malları haber vereceksiniz dediğinizde okkalı bir küfür yiyip dükkandan kovulmadığınıza şükrediyordunuz. Fakat olması gereken aslında tam da buydu. Bizim bu işe başladığımız 2001 yılında daha pek çok tedarikçi firma internetten satışı bilmiyorken neler çektiğimizi bir düşünün. Bereket ki aradan geçen yıllar içinde onlarda alışmaya başladılar. Ancak, gidecek daha çok yol var.

    Derken 6 Mart 2011'de yönetmelik değişti. 27866 sayılı 'Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik' madde 9'a şu eklendi "Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez." Ya işte etme bulma dünyası. Başımıza dert olacak bir madde. Peki bu ne demek, bunun getireceği sonuçlar nelerdir?

    Evet sayın E-ticaretçi meslektaşım. Bu demek oluyor ki bundan böyle sipariş edilen bir mal için müşterine stokta kalmadı derken iki kere düşüneceğiz. Müşteri şunları yapma hakkına sahip. Senin tedarik edemediğin o malı eğer başka bir yerde bulursa satın alır ve aradaki fiyat farkını da senden talep edebilir. Sen bir malı 500 TL ye satıyorsun ancak siparişten sonra malı gönderemedin. Müşterin gider aynı malı bir mağazada 600 TL ye bulursa alır ve aradaki 100 TL yi de senden talep eder. Sen de paşa paşa ödersin. Çünkü sen mesafeli sözleşmeden doğan edimini yerine getiremedin. Borçlar kanununa göre de edimini yerine getiremeyen taraf karşı tarafın zararını tazminle yükümlüdür.

    Daha beterini söyleyeyim mi? Müşterin, Anadolu'nun bir yerinde yaşıyor ve orada da medikal ürün satan bir yer yok veya çok uzak. Müşteri kaza geçirmiş ve senden bir sağlık ürününe ihtiyacı var. Çevresinde o ürün olmadığından senin sitenden sipariş vermiş. Sen ise malı gönderemiyorsun ve bunu 3 gün sonra müşterine bildiriyorsun. Müşterin bir başka yerden sipariş etmek zorunda kalıyor. Belki o ürünü sipariş edeceği sitenin de sistemi o malı 3 gün içinde kargoya vermek üzerine. Sağlık sorunu olan müşteri 3 gün seni bekledi ama sen ona malı gönderemiyorum dedin, şimdi 3 gün de o siteyi bekleyecek. Bu zaman zarfında da rahatsızlığı arttı. Eğer şikayet ederse yiyeceğin tazminatı düşünmeni öneririm.

    Bir başka sevimsiz örnek: Oyuncak satıyorsun. Müşteri de çocuğuna doğum günü hediyesi alacak ve sizin sitenizden bir oyuncağı beğenmiş. Sen bir iki gün sonra bu oyuncak tükenmiş diyorsun. Ancak artık müşterinin o oyuncağı bir başka yerden sipariş verip bekleyecek zamanı kalmamış. Sen müşteriyi manevi olarak zarara uğratıyorsun. Çocuğuna söz verdiği oyuncak için hayal kırıklığına sebep oluyorsun. Bunun bir cezası olması lazım değil mi? Müşterin bu nedenle tazminat talebiyle tüketici mahkemesine gidebilir.
    "


    yok öyle itopya ürünü alırım baska yerden sendede farkı rücu ederim...


    kanuni cezalarını arastırmak lazım bence ne dersiniz??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prozik -- 14 Mart 2019; 13:22:39 >
  • prozik P kullanıcısına yanıt
    Bende de durum aynı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiç derine inmeye gerek yok eğer para iadesi yapacaksa mesela ben müşterime buradaki fiyata güvenip fiyat vermiş olabilirim yada buraya para bağlayıp başka bir satıcıdaki fırsatı kaçırmış olabilirim bunları da geçtim bu şekilde diğer firmaların fiyatlarını ve piyasayı manipule etmek sitesine müşteri çekmek haksız rekabet ve diğer firmaların zarar etmesi demek kaldıki bu ilk olayda değil adamlar son 24 saatte 3 defa ürün fiyatı 2 defa stok değiştirdiler kendileri bilirler şu an "keşke beni arayıp iptal etseler" diyorum kimse bu şekilde insanlarla dalga geçmeye hakkı yok hele başkalarını zarara uğratmaya hiç hakkı yok ben gidebileceğim en son noktaya kadar gideceğim iptal ederlerse

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • az önce itopyadan bir hanımefendi aradı aramızda geçen konuşma şöyle

    itopya-beyefendi siparişinizi gece koyuncudan yanlış aldığımız fiyattan dolayı iptal edeceğiz

    ben-ben müşterime bu fiyattan fiyat verdim ona ne diyeceğim

    itopya-beyefendi sizde bu ürünün bu fiyata satılmadığını biliyorsunuz almasaydınız

    ben-peki siz bu ürünün bu fiyata satılmayacağını bilmiyor muydunuz siz benim siparişimi iptal edebilirsiniz ama yaptığınız fiyat manipulasyonu ve sitenize trafik çekme çabalarınızın suç olduğunu bilmelisiniz sizi rekabet kuruluna şikayet edeceğim

    itopya-biz öyle şeyler yapmayız

    ben-ben söyleyeceğimi söyledim 24 saatte 3 defa fiyat 2 defa stok değiştirdiniz bu ilk defa olan birşeyde değil herneyse tartışmaya gerek yok iyi günler

    diyip kapattım şikayet etme konusunda da çok ciddiyim hatta diğer mağdur olan arkadaşlar bana özelden yazsınlar beraber şikayet edelim yok öyle 3 kuruşa 5 köfte bende bir site rakibim iyi fiyat verdiği zaman hemen daha alt fiyat verip müşterisini çekeyim sonrada ''aa yanlışlıkla gece fiyat değişikliği olmuş'' diyeyim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Disintegrator -- 14 Mart 2019; 15:25:26 >
  • Beni de aradılar, zaten tahmin ettiğim şey olduğundan birşey demedim tamam dedim. THH ye gidecek var mı?
  • Disintegrator kullanıcısına yanıt
    abi o zaman onlar da koyuncya gitsin beni mağdur ettin bana bu fiyattan ver desin. :)
  • dcorp D kullanıcısına yanıt
    eğer ürünü göndermezlerse şahsi olarak thh gideceğim ayrıca sürekli spekülatif fiyatlar vermelerinden dolayı piyasayı manipüle ettiklerinden rekabet kurumuna şikayet edeceğim
  • Şark kurnazları üşüşmüş yine, fiyat hatası olduğu gayet açık. AB Yasaları'nı Ortadoğu'da uygularsan böyle oluyor işte. Müşteri mağdur olduğunda hakkını koruyabilsin diye çıkarılmış o yasalar bizde müşteri çakallık peşinde koşarken işini kolaylaştırmak için kullanıyor. ABD'de de Avrupa'da da genelde iptal ediyorlar bu tarz siparişleri. Müşteriler de çoğunlukla medeni insanlar olduğu için sorun çıkarmıyorlar. Sorun çıkaran olduğunda da fiyat hatası olduğunu ispat edebilirlerse iptal etme hakları yasalarla korunuyor. Slickdeals'da , çeşitli deal subredditlerinde bunun gibi bariz fiyat hatası olduğu belli olan başlıklarda ürünü alıp satıcıyı tehdit edenleri bırakın, başlığı açana bile kötü gözle bakılıyor.

    Firmalar müşteri memnuniyeti ve PR için ürünü gönderebilir, kupon verebilir ya da ürünü indirimli fiyattan göndermeyi teklif edebilir ama bunu yapmak zorunda değiller...
  • Hatalar 1 kere yapılır peki gece ac sonra stok yok de sabah ac stok yok demek ne demek.. google a hdd yi yazinca en ucuz fiyat olarak itopya cikiyor firmalarin satin alinan nakit paralari sizce yuzde kactan vadeye koyduğunu hatırlatırım...
    Eminim Avrupa'daki firmalarında müşterilerin nakit paralarını ihtiyacı olduğunu ben pek zannetmiyorum..
    Fiyatlari ellemi giriliyor hangi çağda yasiyoruz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prozik -- 14 Mart 2019; 19:35:16 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Darcyn kullanıcısına yanıt
    Hadi ben almadım hakkımdan feragat ettim de, fiyat hatası yapmamak için fiyatları güncellemeden önce onay mekanizmasından geçmesi lazım. O kadar büyük işlem hacmi olan bir firmada gece çalışan insanlar olması lazım. Ve söylenildiği gibi hata bir kez iki kez yapılır, çocuk oyuncağı mı bu? Param provizyonda bekliyor ve kullanılabilir bakiyemden yedi. Gece gece vaktimden yedi vs. vs.
    O zaman herkes kafasına göre ücret yazsın, borcu olduğu dönemde paraları toplayıp borcunu ödesin ertesi gün geri iadeleri yapıp ay atlatsın.
  • prozik P kullanıcısına yanıt
    Fiyat hatası olduğu bariz, almazsan vadeye koyacak para da geçmez eline. Firma iyi niyetli olmayabilir ama tehditle almaya çalışanların da iyi niyetli olduğunu kimse anlatmasın.

    Haberlerde görüyorum bazen dolandırılan şark kurnazlarını çok keyifleniyorum. Karım hasta işte falan diye teneke bileziği altın diye satıyorlar bunlara, sonra çıkıp ağlıyorlar yok emekli maaşım gitti ne yiyeceğim bütün ay diye :) Dolandırıcı kötü ama dolandırılanlar da onun kadar kötü, adamın "zor durumundan" faydalanıp kolay para kazanma peşindeler.
  • Darcyn kullanıcısına yanıt
    hocam sen hangi ülkede yaşadığının farkında mısın adamlar 24 saatte şov yaptılar değişmedik fiyat değişmedik stok bırakmadılar ayrıca telefonda bana ''siz bu ürünün fiyatını biliyorsunuz neden aldınız'' deme cüretini bile gösterdiler ayrıca forumdan ve çevremdeki arkadaşlarımdan duyduğuma ve okuduğuma göre bu firma hiçte masum değil (girip kendinizde kontrol edebilirsiniz) kaldıki ticaretin içinde olduğu durumlarda ''sizde şöyle çakalsınız vs. vs.'' şeklinde yorumlar yapmanız saçma niyet mi okuyoruz alışveriş mi yapıyoruz siz benim niyetimi nereden biliyorsunuz falcı mısınız şimdi girdim baktım siparişim hala duruyor param itopya da buna ne diyceksin
  • Disintegrator kullanıcısına yanıt
    Farkındayım ondan yazdım zaten, halkın genel profili malum. Niyet okumaya gerek yok, yazdıklarınızda açıkça belirtmişsiniz niyetinizi. Kimse masal anlatmasın, kasıtlı veya değil, fiyat hatası olduğunu herkes biliyordu. Belki firma müşteri memnuniyeti için gönderir diye alanlara da birşey demiyorum, tehditle ürünü almak için ısrar edenlere lafım. Satıcının kötü niyetli olması sizi aklamıyor malesef. Aynı şeyin laciverti derler ya, o durum.
  • İtopya için diyebileceğim tek şey iletişim SIFIR!!!

    İnsan müşterinin bir gönlünü alır, özür diler. Telefondaki ilk cümlesi bayanın siparişinizi iptal edeceğiz oluyor. (Bu ürün için değil, daha önceki bir siparişimde yaşadığım durum.) Ardından ürün stokta yok diyor. Ürünü şu an satıyorsunuz dedim. Sizin aldığınız fiyattan gönderemiyoruza döndü. Yine farklı bir siparişimde madem öyle dün akşam neden dönüş yapmadınız dedim, mesai saatleri dışındaydık dedi. Yalan söylüyorsunuz dedim, akşam arkadaşımı aradınız.

    Yine bir ara ücret iadesini yaptık dedi. Bir hafta sonra gelmediğini fark edince tekrar aradım o zaman gerçekleştirdi iadeyi.

    E-ticarette büyük bir rahatlık söz konusu maalesef ülkemizde. Tüketici hakem heyetleri deseniz her biri ayrı telden çalıyor. Ortada kanun var, mesafeli satış sözleşmesi var. Kimisi olumlu kimisi red çıkıyor kararların.

    Fiyat güncellemesini yaptıktan sonra mutlaka takip edilmeli. Aynı zamanda bir ürün birkaç dakika içerisinde 10-20 adet satılıyorsa incelenmesi lazım. Gece gece fiyat güncelleyip yatan adamın e-ticarette yeri olmamalı.
  • Naaptınız arkadaşlar son durum ne?
    Bende durum siparişi iptal ettim ama indirim kodu istedim. Verdikleri dip fiyattan 70-80 lira daha ucuza başka yerlerde normal fiyattan satılıyor. Ürün şuanda stoklarda. Vakti zamanında iptal etmesem al sat yapsam 700-1000 TL arası hiç yorulmadan net kar edebilecekken hakkımdan feragat ettim ama onlar her yerden daha pahalı fiyatla teklif sundular :D
  • MuhendisBeyOglum kullanıcısına yanıt
    para iadesi yapacaklarını söylediler kabul etmedim (para iadesi yapmadılar)
    1 hafta sonra ürünümün hala gelmediğine dair mail attım
    geri dönüp siparişi iptal edip parayı 1 hafta içerisinde yollayacaklarını söylediler (bu arada siparişin üzerinden 1 hafta geçmişti bile)
    kendilerine keyfe keder sipariş iptali yaptıkları ve yasal yollara başvuracağımı bildiren mail attım (tüketici mahkemesi ve rekabet kurumu)

    bundan sonrası tüketici mahkemesi ve rekabet kurumu yani nasıl bir işletme ki iptal edeceği ürünün parasını 2 hafta içeride tutuyor ürünü göndermiyor kendi kafasına göre sipariş iptali yapıyor biz kendilerine ulaşmadan tarafımıza bilgi verme zahmetine bile girmiyor bir daha itopyadan çorap bile almam halbuki indirimlerini takip edip burada paylaşıyordum bu alışverişimde ve gelen tepkilerde (kullanılmış ürün göndermeleri, satış sonrası desteğin olmaması vs.) gördüm ki yanlış yapıyormuşum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Disintegrator -- 20 Mart 2019; 14:29:58 >
  • Disintegrator kullanıcısına yanıt
    dediğim gibi ürün şuan stoklarda. siparişinizin fotoğrafını vs. almadıysanız alın sonradan lazım olabilir. iyi yapmışsınız. kullanmayacaksanız bile alın çoğu yerde satabilirsiniz. alıcıları hazır. internet üzerinden, fotoğrafçılara, güvenlik kamerası satan yerlere, bilgisayarcılara vs. farklı forumlarda da az kullanılmış 6-8tb arayan insanlar var. isterseniz özel mesaj yoluyla ulaşın arayan arkadaşı bildireyim size
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.