Şimdi Ara

İstanbul’da sol şerit sorunsalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
865
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Her gün Anadolu - Avrupa arası TEM’de, bazen E5te git gel 70 km yapıyorum.

    Bizaat arabayla ulaşımım çok eskilere dayanmıyor. Mayıs ayından beri arabayla gidip gelmeye başladım ama her gün gide gele insan anlıyor.

    İstanbulda özellikle TEM’de yolun en yavaş şeriti SOL şerit. Sürekli yılan gibi sol şerittekini sollayanlar, sonra tekrar sola geçenler ve bunu bir daha tekrarlayanlar...

    Süratli gitmek istediğimde asla sol şeritten gidemiyorum sürekli sağ sol sağ sol en az 9-10 kere tekrarlamam gerekiyor. Süratten kastım 100-120. Dahası değil. TEM orası sonuçta (Trafikli durumlardan bahsetmiyorum)

    Orta şeritte normal hızımda giderken de sıkıntı. Malum İstanbul’da sollamayı kuralıyla yapmayıp ralliye bağlayanlar çok. Sürekli tehlike. Yakınlaşmayalım vs diye sürekli bir ayak frende. Dümdü açık yolda hız sabitleyip gidemiyoruz.

    Her halükarda sol şeritten yavaş girmek çok tehlikeli ve gereksiz. 1-2 örnek olsa tamam da yol boyunca aralıklarla sol şerit hep böyle engelliyor.

    Nolcak bu sol şeridin hali?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Provocateur -- 27 Eylül 2018; 9:13:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Sagdan git desen bir de ustune kufur yersin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sol şerit sollama şerididir.. Alırım başımı 100,120 allah ne verdiyse giderim şeridi değildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlış mı anladım yoksa cidden Türkiye'nin en çok aracının bulunduğu İstanbul gibi bir metropolün çevre yolunda hızınızı 120'e sabitleyerek en soldan gidememekten mi şikayet ediyorsunuz? Önerim Bursa'ya taşınmanız,oranın çevre yolu 3 şeritlidir ve bayramlar hariç en sol şeridi devamlı boştur.
  • Arkadaşlar yollarımız araba sayısını kaldırmıyor. Siz burayı iskandinav ülkesi falan mı sanıyorsunuz? Sonuçta trafik de bir kültürdür ve bizim kültür seviyemiz de ortada.



    Sağ şerit otobüse, dolmuşa ait bu şehirde. İstediği gibi durur hareket eder. Şahsen arkasında gitmeyi tehlikeli bulurum.



    Trafikteki araç sayısı belli. Herkesin kurallara uygun şekilde orta şeritten gittiğini düşünelim. Müthiş bir yığılma oluyor. Ne demek istediğimi hız koridoru uygulaması olan yollarda daha iyi anlarsınız. Resmen soldan ortaya geçemiyorsun.



    Kurallara elbet uymak gerekir ama İstanbul’daki yolların yetersiz olması insanları kuralsızlığa itiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Father Torque kullanıcısına yanıt
    Yanlış anlamışsınız. Sabit hızlarla düz yolda gitmekten kastım orta şeritler, sağ şerit. Onu da sollayanlar yüzünden (sollamakta sorum yok çünkü sol şerit aşırı yavaş) yapamıyoruz.



    Demek istediğim şey çok basit. Yukarda bir arkadaş da çok güzel yazmış sol şerit sollama şerididir diye. Bahsettiğim şey bunun olmadığı 70 80le sizin tabirinizle Bursa’da yapılacak bir şey yüzünden haddinden fazla sollama telaşına girmemiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Trafikteki insanlar ayna ile tanismis olsaydi once kendine ceki düzen verirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Father Torque kullanıcısına yanıt
    Türkiyede abartısız en kötü sürücüler de Bursada bulunuyor, bunu da ekleyin trafik çevreyolundan ibaret değil
    İstanbulu ararsınız
  • Allah başka dert vermesin bilader

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hız kameralarını doğru düzgün çalıştırsalar, bütün şeritler düzgün kullanılır. Bursa çevreyolunda trafiğin daha düzgün akmasının sebebi trafik uygulması ve devlelülerin daha az kullanması.

    Şu EDS 2000'lerin başından beri var ama bazen part-time bazen de some-time çalışıyor. Çalışıp cezalar kesilmeye başlandığında birinci kademelerden başlayarak ortaokul müdürünün dünürüne kadar kayrılmak isyiorlar. Sonra da ya cezalar iptal oluyor, ya uygulama veya yönetmelik değişiyor.

    Sol şeridi düzeltmek istiyorsak emniyet şeridinden başlamak gerekir. Eh, daha polis kurallara uymuyor. Dolmuşlara ceza kesemiyorlar. Yasalar her bölgede başka uygulanıyor. Sol şertte gördüğünüz araba kuyruğun en ucundaki tüy. Sollamaya çok talep olunca sıra oluyor.

    Son olarak da… İst. çevre yollarının kapasitesi en çok 80km/s. Üzerindeki her hızla yapacağınız "zaman", bekleyerek veya sert frenlerle geri verilir. Sakin gitmek, sair saatlerde orta şertte 80'i pek aşmadan mümkün. Tehlike yapanlar her zaman var. Onlara ben kalabalık edenler diyorum. Bir mecburi kalabalık var, bir de kalabalık eden densizler. Bunlar beş araba Ankara'ya doğru yola çıksalar, 500 km'ye sığmaz kalabalık içinde seyahat ederler. 80'le kaza yapmak 120 ile yapmaktan her zaman daha az tehlikelidir. Hem hangi medeni memleket çevre yolunda 120'ye izin veriyor. Bunun eksozu, gürültüsü de var… Biz izin veriyoruz, de-facto... bkz. ilk iki paragraf. Trafiğin yarısı dizel, çocuklar partikül yutuyormuş… Amaan... bıırak yutsunlar. Ucuz, ucuz. Hayat ucuz. Kurşun yutsunlar, nitrat yutsunlar.




  • Her gün bir sol şerit konusu açılıyor:

    Bir kesim makas atanlara kızıyor

    Bir kesim onlara makas attıran sabit hızcılara kızıyor.


    Çözüm çok basit aslında sıkışık trafik hariç herkes önündekini geçtiği anda bir sağ şeride geçecek bu kadar basit. Yani zor değil gibi geliyor bana çok da zeki bir insan değilim ama bana kolay gibi geliyor. Sizce nasıl ?
  • Yokuş çıkmak, aynı şekilde inmek, sağdaki çıkıştan yolu terketmek dikkat, titizlik ve saygı gerektiriyor ama hiçbirisi yok maalesef. Her gün Haliç köprüsünü Edirne yönünde geçerken ve Edirnekapı rampasına çıkarken birilerinin boğazını sıkasım geliyor. Burada bahsettiğim barzolarla karşılaşmamak için en mantıklı yer sol şerit.



    Sağdan ayrılmak için en sağa geçip onlarca öküzü beklemektense sol taraftan uygun zamanda 150 metre kala sağa geçerek yolu terketmek doğru olmasa bile hem güvenli hem hızlı hem de ekonomik oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Her gün bir sol şerit konusu açılıyor:

    Bir kesim makas atanlara kızıyor

    Bir kesim onlara makas attıran sabit hızcılara kızıyor.


    Çözüm çok basit aslında sıkışık trafik hariç herkes önündekini geçtiği anda bir sağ şeride geçecek bu kadar basit. Yani zor değil gibi geliyor bana çok da zeki bir insan değilim ama bana kolay gibi geliyor. Sizce nasıl ?
    Bizce güzel ve olması gereken zaten o.Ama peki ya şirket arabalarını,orman çocuğu taksicileri,instagram için can vermeye hazır makas neferlerini,hız kamerası altında sol şeritte 50'yle geçen dayıları,en ufak sıkışıklıkta emniyet şeridine giren servis minibüslerini,2 şeridin tam orta çizgisinde giden Micra'lı ablaları,bir anda sağ da solda tepede beliren gopro motorcuları nasıl terbiye edeceğiz aman eğiteceğiz?

    Not: Yukarıdaki metinde kendine uygun sıfat kategorisi bulamamış kişiler özelden yazarsa ekleyebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jaiudah

    Türkiyede abartısız en kötü sürücüler de Bursada bulunuyor, bunu da ekleyin trafik çevreyolundan ibaret değil
    İstanbulu ararsınız
    Trabzon.

    Kimse kurallara uymuyor ama herkes karşısındakine neden şu şu kurala uymadın diye saldırıyor.Kurala uyana da trafik ediyusun diye saldırıyorlar.Yaya karşıdan karşıya geçmeye aklından bile geçirmesin,aman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2016'ya kadar ehliyet manavdan karpuz alır gibi dağıtıldığı için sürücüler çok eğitimsiz ve kaba. 2013'ten önceki ehliyetler toplanmalı sınava tabi olmalılar.
  • Trabzonda birkaç günlüğüne bulundum, araç kullanmadım haklı olabilirsiniz,
    Bursada trafik hindistanı andırıyor ( hindistan daha başarılı )
  • İlk arabamı aldığımda bir abim "Sol şerit akmaz, orta şerit gerçek kullanıcıların, sağı apaçilere bırak" demişti. Yıllar geçti, doğruluğu her gün ispatlanıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.