Şimdi Ara

İstanbul-Ankara Bir Kere de Otobandan Değil D100 den Gidin (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
206
Cevap
3
Favori
34.488
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
32 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coundeel

    Ben de ülkemizde ölümlü-yaralanmalı kazaların resmi olarak ispatlanmış en büyük sebebinin aşırı hız olduğu bir durumda hız sınırlarını aşan, bununla övünen ve başka insanlara laf söyleme cüretini kendinde bulanları anlayamıyorum. Kardeşim, hız sınırını aştın tamam, övündün tamam da bari en büyük hatayı yapan kişi olarak başkasına laf etme. Evet hız sınırını aşmayanlar da kural ihlali yapıyor olabilir, ki bolca yapıyor; ama en çok kazaya hız sınırını aşmak sebep oluyorsa en hatalı sensin; önce bunu idrak et.

    Konu ile alakası şu, son 3-4 senede 50 kere kadar otoban üzerinden istanbul-ankara yapmışımdır. Hız sınırına uymayanlar yoldaki en büyük problem. Herkes için geçerli olan trafik kurallarına olması gerektiği gibi herkes uysa eminim otoban yolculuğu çok daha rahat olurdu. Aşırı hızla araba kullananlar ve bunu normal karşılayanlar, umarım bir yakınınızı aşırı hızlı bir araç yüzünden kaybetmezsiniz. 120 deniyorsa güvenli maksimum hız 120 olduğu içindir. Bunun ispatı da ölümlü-yaralanmalı kaza istatistikleridir. Buna itirazınız varsa, kuralı değiştirmeye çalışırsınız; hız sınırını kafanıza göre belirlemeye değil.
    bazı sol şerit magandalarinda, hızlı araç kullanma sapıklarında şöyle bir anlayış gelişmiş: otobanda istenilen hızda gitmek mübah, sol şerit daima bu sapiklar icin boş bırakılmalı, orta şeritten kurallara uygun araç kullanan azınlık medeni şöförler geriden bu magandalarin 200 ile gelme ihtimalini düşünerek araç sollarken bile sol şeride geçmemeliler, oldu ki sollamaya karar verdiler ve sola geçtiler, bu magandaların sellektörünü görür görmez hemen ya onlar da allah ne verdiyse basacaklar ya da derhal sollamaya son verip hemen sağa geçecekler ki bu muhteremler ayaklarını gazdan çekmek zorunda kalmasınlar. izmit-istanbul arası otobanda sıklıkla yaşanan bir durum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Guzel bir yazi olmis ancak mudurnu konusunda size katilamayacagim ki her gittigimde sener senin degirmen filmindeki depren gecirmis olarak gosterilen koyu hatirlatiyor bu cagda bile bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakıt tasarrufu ve konforlu yolculuk için otoyol derim.zamanınız çoksa d100 den gidilebilir eskiden sürekli kullanırdım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • açıkçası 25 tl otoban parası için yurdum polisi d-100 de nereye pusu kurdu acaba diye düşünmek istemem.

    not: solladıktan sonra sağa geçmeyi gurur yapana trafikte hak ettiği şekilde davranılmalı.
  • otobanlarda hız koridoru uygulamasından sonra D-100 düşünülebilir, hız koridoru yok neticede belli bölgelerde tuğralı doblomda 240 yapıp, süreyi kısaltabilirim.
  • Otoban en iyisi. Rahat rahat gidiyorsun.
  • Yerleşim yerlerine yakın radar tuzaklarını unutmayalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen sene eski yoldan gerede - bolu dağı yapayım dedim burnumdan gelsi desem yeridir. Bolu içinde kamera çok olduğu için ceza yeme korkusundan dayanamayıp Bolu tüneline saptim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu eski olsa da yazı güzel. Düşük motorlu aracım olsa düşünmem değil ama 100 beygir üstü her arabada insanın sürekli 160-180 yapası geliyor. Zaten bazen şehir içinden sıkılıp diyorum yeter bi uzun yola çıksak da doya doya bassam diye. Bu yüzden izmit - bolu arası o ışıklar olmadığı zaman deneyebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saçma sapan bir konu olmuş. Saydıklarında mantıklı tek yer yeme içme mevzusu. Ondada çokuk çocuk yemek yiyecek yer bulmak zor. En son ne zaman gittin bilmiyorum ama sadece düzce tarafında bile eds eds ceza manyağı yaparlar adamı.

    Ben dünyanın parası olmasina rağmen bursa altınova arasi bile otoban kullanıyorum. Köprü az ucuz olsa köprüyüde geçer temden düzceye kadar yardırırım ama olması gerekenin 10 katı fiyatı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sepulnation -- 2 Haziran 2018; 0:31:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konu sahibi kesinlikle haklı (tabi trafik canavarları için ,haklı görülmeyeceği de kesin)
    hız canavarları insanı gerçekten nefret ettiriyor ,mecbur kalmasam asla otobanı kullanmam
    otobanda insanlar sanki robotlaşmış gibiler ,bas da bas ,ne bir manzara seyri var ,ne durduğun yerlerde insan zevkine hitap edecek bir şey

    eğer otobanda çok sıkı denetim yapılsa adım gibi eminim çoğu kişi ,otoban kullanımını bırakacaktır

    ha biz hız sınırlarında gidiyorsak arabamızın kötü olmasından falan değil ,zaten şu zamanda arabaların % 90 dan fazlası 170-180 km.yi çok rahat yapabilecek arabalar
  • Geçmiş sayfalarda yazmış olabilirim. Bu konu hakkında yine yazabilirim. E-5 benim yumuşak karnımdır. İstanbul-Konya arasındaki tüm seyahatlerimi E-5 yolundan yaparım. Hiç bir zaman otoban kullanmam. 2. boğaz köprüsünden geçip yolun sonundan, Bostancı köprüsü üzerinden E-5 yoluna inerim. Taaaa Ankara'ya kadar.

    Özellikle Adapazarı'ndan sonra Hendek-Gümüşova-Düzce arası muhteşemdir. Bir taraf dağ, diğer taraf orman. Bahçeler içinde evler. Kaldırım kaldırım durasım gelir inanın. Düzce'den Kaynaşlı'ya geçerim. Bir fırından ekmek alırım. Tin tin Bolu dağına sararım artık. Bolu tüneline giden yolu tepeden gören güzel manzaralı bir yerde dururum. Orada evde yaptırdığım kuru köfteleri, kızarmış patatesleri ayran ve meşrubat eşliğinde tüketiriz. Abant kavşağından geçerek Bolu'nun içine yöneliriz. Bolu'nun çıkışında Yeniçağa ve Gerede ilçelerini geçerek Kızılcahama'a devam eden 60 km'lik dağ ve orman yoluna yöneliriz. Burası yaz aylarında doğal klima görevi görür. Arabanız burada yol alırken serinler. Kızılcahamam'dan geçerek Kargasekmez rampalarını çıkarız. Kazan'a doğru yol alırız. Kazan'a geldiğimizde mutlaka kavun alırız buradan. Buranın kavunları çok güzeldir. Bal gibidir. Bu kavunlardan bir tanesini Kulu Makas Baran Tesislerinin hemen öte yanındaki tesiste bulunan kamelyaların birinde kesip yeriz. Termosumuzda var ise çay içeriz. Yok ise Baran tesisinden içeriz.

    Bundan sonra Konya'ya 150 km bir yol kalır. Artık durmadan devam ederiz.

    Sizler otobandan gitmeye, arabalarınızla 200 basmaya devam edin. Seyahatlerinizi keyifli hale getirmeyin. E-5'i bize bırakın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Son bir seneyi çıkın. 10 sene boyunca izmit Ankara arası sürekli git gel yaptım. Onceleri hep otobanı kullanıyordum sonraları ise hep E-5i ve benim için 1,0 corsa ile bolu dağını çıkmanın keyfi süperdi. Hatta tadı damağımda kaldıdiyebilirim. neresi keyifli ya gitmez o araba diyenler için hemen belirteyim giden araba ile herkes yokuş çıkar mesele gitmeyen araba ile yokuş çılabilmekte yeğen
    Vay be zaman ne kadar hızlı akıyor 10 sene boyunca sürekli gidip geldiğim yoldan 5 senedir hiç geçmemişim.

    Bir zamanlar ogs hgs hayatımızın bir parçası iken şimdi hiççç işim olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 13 Haziran 2018 Çarşamba akşam 18:00-19:00 saatleri arasında yine yola çıkacağım. Bayram gezmesi için Konya'ya hareket edeceğim. Bekle beni E-5. Sadece bir tek kısımda otobana girebilirim. Derince gişelerinden girip Doğu İzmit gişelerinden çıkarım. Bunun sebebi şu: PAUSE denen tesiste durmayı düşünüyorum. Malum. İftar.

    Evde hazırlanan yolluğu orada, tesisin bir köşesinde yemeyi planlıyorum.
  • Ben gittim 488 lira ceza yedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7 tane bu yolu kullanmamak için sebep sıralamışsınız.

    hepside birbirinden anlamsız ve gereksiz detaylar.
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    2.0lt 180-200hp dizelin 170-180kmh gitmesi ile düz 1.6 motorun, 1.2 tsi'ın o hızlarda gitmesi bir değil. Bir hızı yapabilmek başka şey, rahatlıkla o hızda seyredebilmek bambaşka bişey. 170-180'i rahat giden adam o hızları hissetmiyor bile, "basmak" gibi bir düşüncesi yok yani, sadece o hızda seyirde rahat hissettiriyor araç o kadar.

    Zaten bu 20 yıllık hız limitleri varken, otomobillerin bu kadar gelişmesi ve bu kadar konforlu biçimde yüksek hız yapan araçların, neredeyse tamamı çift yön olmuş yollarda ehliyetini eline alan kişinin eline verilmesi ne menem bir çelişkidir benim aklım almıyor. Bir karar verilmesi lazım, ya hız limtilerini araçların ve yolların artan sürüş güvenliği çerçevesinde arttırın, ya da araçları bir şekilde limitleyin. Eskiden giriş seviyesi araçlar 50-60hp Serçe'ler Uno'lar falandı ve o araçların kapasitesi beliydi, hız sınırlarıda günümüzle hemen hemen aynı idi. Geçen hafta 1.0 tsi Polo ile test sürüşü yaptık uzunca, bu arabada bu dönemin Uno'su ama rahat 130-140 sessizce zorlanmadan gidiyor alet. Unoyla 140 yaptın mı molada herkes sıraya geçer plaketleri verilirdi. Arabanın gittiği yol desen 90larda gittiğimiz yollarla alakası yok, bu araba böyle gidiyorsa daha çok daha üst sınıf araçlarda milet fenalık geçiriyor, sağa sola bakıyor, uyuyor falan 120 giderken haklı olarak. Kuralları güncelleme konusunda muhtemelen insan doğasına duyulan korku ve sigorta şirketleri ile uyuşmazlıklardan süregelen genel bir tembellik söz konusu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    13 Haziran 2018 Çarşamba akşam 18:00-19:00 saatleri arasında yine yola çıkacağım. Bayram gezmesi için Konya'ya hareket edeceğim. Bekle beni E-5. Sadece bir tek kısımda otobana girebilirim. Derince gişelerinden girip Doğu İzmit gişelerinden çıkarım. Bunun sebebi şu: PAUSE denen tesiste durmayı düşünüyorum. Malum. İftar.

    Evde hazırlanan yolluğu orada, tesisin bir köşesinde yemeyi planlıyorum.
    berceste yi tavsiye ederim.

    isterseniz piknik tipi oturma noktaları var isterseniz restoran nezip bir yer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Bahsettiğiniz yer aylar önce CAFER USTA olarak değişti. Personel aynı personel ama patron değişti. Ben de seyahatlerimde bazen orada durup yerim. Rezalet bir yer değil. Biraz tuzlu sayılır ama her şey çok güzel. Mekan yediriyor.
  • Bu karar sizin verebileceğiniz bir karar değil bence,siz yolu bitirmek istemiyorsunuz bana göre.Çünkü çoğu insana(bana ve çevremdekilere göre) uzun yol 120 ile bitmeyecek bir şey.Ancak siz mola vere vere aheste aheste gitmekten bahsediyorsunuz.Yani tamamen zevk ve tercih meselesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.