Şimdi Ara

İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
177
Cevap
5
Favori
19.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • verdiğin bilgiler güzel ama insan anlamak istediğini anlar
  • İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    TEMEL ATMA TÖRENİ YAPILDI... ARSA FİYATLARI UÇTU!

    Türkiye'nin mega projelerinden olan 3. havalimanı projesinin temel atma töreni yapıldı. Bu temel atma töreninden sonra çevresinde bulunan arsa fiyatlarında müthiş bir yükseliş yaşandı.


    TSKB Gayrimenkul Değerleme AŞ Kurumsal Değerleme ve Özel Projeler Departmanı Müdürü Ozan Kolcuoğlu, İstanbul'a üçüncü havalimanı ve üçüncü köprü yakınlarında yer alan bölgelerde ulaşımın çok daha kolaylaşacak olması nedeniyle daha da değerleneceğini belirterek, "Bölgede metrekare fiyatları projeler açıklanmadan önceki rakamlardan neredeyse iki katı oranında arttı" dedi.

    İstanbul'da yapılacak olan üçüncü havalimanı ve İstanbul Boğazı'na yapılacak üçüncü köprü olacak Yavuz Sultan Selim köprüsünün bölgeye sağlayacağı katkıyı değerlendiren Kolcuoğlu, köprü ile aynı sürede bitirilmesi hedeflenen havaalanının Arnavutköy-Göktürk-Çatalca yollarının birleştiği kavşaktaki 3 bin 500 hektarlık bölgeye yapılacağını ve 6 pistinin bulunacağını söyledi.

    Kolcuoğlu, havaalanı proje alanının güneyinden geçen ve üçüncü köprü ile bağlantılı olması düşünülen yolun bölgedeki önemli ulaşım kararlarından biri olarak gösterildiğine dikkati çekerek, proje alanı içerisinde bu yol ile bağlantılı olacak bir otoyol kavşağının da bulunduğunu kaydetti.

    Üçüncü havaalanı ile bölgede otel, ofis, alışveriş merkezi, konut, sanayi, lojistik, depolama, Hastane, eğlence, teknokent, üniversite ve üretim fonksiyonlarını bölgeye çekeceğine dikkati çeken Kolcuoğlu, "Üçüncü havaalanı bölgesinin de hemen hemen bütün havaalanı örneklerinde olduğu gibi özellikle otel, ofis ve alışveriş merkezi yatırımlarını çekmesi bekleniyor. Havaalanları, şirketlerin merkez binaları, bankalar, uzman şirketler ve sık sık uzun mesafe yolculuk yapan uluslararası kurumlar için de bir çekim noktası haline geliyor. Bu nedenle ofis kullanımı havaalanı bölgelerinin gelişiminde en önemli unsurlardan. Bununla birlikte, özellikle otel fonksiyonu hem yolculara hem de kente iş veya turistik amaçlı gelenlere hitap ediyor. Havaalanı çevresinde farklı segmentlerde oteller, farklı ihtiyaçlara cevap veriyor."dedi

    Kolcuoğlu, bugüne kadar havaalanları çevresindeki yerleşimlerin kendiliğinden geliştiğini ifade ederek, gelecekte ortaya çıkabilecek sıkışıklık ve plansızlığın, stratejik altyapı sistem planlarıyla azaltılabileceğini kaydetti. Havaalanlarının yakın ve uzak çevresindeki iş ile konut alanlarına otoyollar, toplu taşıma sistemleriyle entegrasyonunun sağlanması ve ulaşılabilir nitelikte olması gerektiğini anlatan Kolcuoğlu, üçüncü havaalanı bölgesinin bu bağlamda Kuzey Marmara Otoyolu ile besleneceğini söyledi.

    Kolcuoğlu, yapımına devam edilen Kuzey Marmara Otoyolu ve bağlantı kavşakları inşaatının son sürat devam ettiğine işaret ederek, "Avrupa yakasında Silivri, Çatalca, Boyalık, Göktürk ve Zekeriyaköy ana bağlantı noktaları konumunda. Bu bağlantı noktalarının inşa edilmeye başlanması ile Göktürk ve Zekeriyaköy’de inşaat yatırımları hız kazandı.

    Özellikle Zekeriyaköy-Uskumruköy bölgesi, imar çalışmalarının başlaması ve tünel inşası sonrasında popülaritesini arttırdı ve fiyatlarda yüzde 15-20 artışlar meydana geldi" şeklinde konuştu. Basın Ekspres Yolu üzerinde yer alan parsellerin "Prestij ve Hizmet Alanı” olarak değişim gösterdiğini ve geniş imar haklarına sahip hale geldiğini dile getiren Kolcuoğlu, bu alanlarda otel, rezidans, AVM, medyaya yönelik tesisler gibi hemen hemen her tip ticari nitelikli ve kompleks yapılar inşa edildiğini belirtti.

    İLK SIRADA TAYAKADIN VAR!

    Kolcuoğlu, bölgede halihazırda tamamlanmış veya inşaatı devam eden nitelikli rezidans, ofis, otel, AVM projeleri yer almadığını, bölgedeki arsa fiyatlarındaki artışların dönüşümün bir diğer somut göstergesi olarak ortaya çıktığını vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü:

    "Üçüncü Havaalanı proje alanı olarak gösterilen Tayakadın mevkisi mevcut durum itibariyle orman ve su havzalarıyla niteliksiz konut yerleşimlerinin görüldüğü bir bölge olarak karşımıza çıkıyor. İstanbul'un köyleri arasında yerini alan Tayakadın mevkisi, üçüncü havalimanına ev sahipliği yapacağının açıklanmasıyla yatırımcıların gözdesi haline geldi. arsa fiyatlarında artışlar oldu. İstanbul'da Kaçak yapılaşmanın yoğun olduğu bölgelerin başında yerini alan Arnavutköy, hem üçüncü havalimanına yakın hem de üçüncü köprünün bağlantı yollarının üzerinde yer alıyor. Bölgede arsa fiyatlarında son zamanlardaki artışlar dikkati çekiyor. Bahçeşehir-Ispartakule bölgesine de Kuzey Marmara Otoyolu’ndan bağlantı sağlanacak. Bu da bölgedeki mevcut boş konut stokunun azalmasını ve yeni konut projelerinin artmasını sağlayacak."

    Ozan Kolcuoğlu, üçüncü köprü ve üçüncü havalimanının yakınlarında yer alan bu bölgelerin ulaşımlarının çok daha kolaylaşacak olması nedeniyle daha da değerleneceğinin altını çizerek, "Bölgede metrekare fiyatları projeler açıklanmadan önceki rakamlardan neredeyse iki katı oranında arttı. Karaburun mevkisi de üçüncü. havaalanı proje alanı dışında yer almakla birlikte, proje alanına bitişik konumda. Bölge 1993'te imara açıldı ve hala aynı imar planları geçerliliğini koruyor. Bölgede arsa fiyatları havaalanı projesinden önce de rutin olarak bir artış gösteriyordu, ancak son bir yılda artışlar yüzde 30-50 seviyelerinde gerçekleşti. Bölgedeki güncel arsa satış fiyatları deniz gören konut arsalarında metrekare başına 700 lira, deniz görmeyen konut arsalarında ise 500-600 lira. Şu anda 600 lira olan arsa metrekare fiyatları bir yıl önce 500 lira seviyesindeydi" değerlendirmesinde bulundu.

    Yeniköy mevkisinin yaklaşık yüzde 70’lik bölümünün havaalanı proje alanı içerisinde yer aldığını dile getiren Kolcuoğlu, bölgede mevcut durum itibariyle imar planı bulunmadığını, bu duruma rağmen tarla vasıflı taşınmazlar için istenen satış fiyatının metrekare başına 250-300 lira olduğunu söyledi. Kolcuoğlu, Durusu Gölü (Eski Terkos Gölü) çevresinin havaalanı proje alanı dışında bulunduğunu, ancak proje alanına bitişik konumda olduğunu vurgulayarak, bölgenin kısmen imar planı bulunmadığını ve planlı alanın gölün kuzey kısmında yer aldığını, yapılaşma hakkı bulunan parseller için metrekare başına 300 lira seviyelerinde satış bedeli istendiğini kaydetti. Tamamı proje alanı içerisinde yer alan Tayakadın'da imar planı bulunmadığını anlatan Kolcuoğlu, bölgedeki imarsız tarla vasıflı taşınmazlar için istenen satış fiyatlarının metrekare başına 300-400 liraya yükseldiğini ve Tayakadın'ın, fiyat artışının en fazla görüldüğü bölgelerin başında geldiğini söyledi.
  • İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    3. HAVALİMANI İŞTAHLARINI KABARTTI

    Dünyanın önde gelen otel zincirleri, İstanbul’da yapılacak ve Avrupa’nın en büyüğü olacak 3. havalimanı-nın çevresini markaja aldı. Accor, Hilton ve Wyndham, bölgede yatırım yapmak için şimdiden kolları sıvadı.


    Temeli geçtiğimiz günlerde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılan İstanbul’un 3. havaalanının bulunacağı bölge, dünya çapında etkin olan otel gruplarının yakın ilgi alanına girmiş durumda. Henüz temel atılmış olmasına rağmen havalanı bölgesinde uluslararası dev zincirlerin yer arayışları şimdiden başladı. Türkiye ve Komşu Ülkeler Otel Yatırım Konferansı (CATHIC) için Türkiye’ye gelen büyük otel zincirlerinin yöneticileri STAR’a Türkiye’deki yatırım planlarını anlattı. Hilton, Accor ve Wyndham gibi dev otel zincirlerinin yöneticileri, Türkiye’de büyük şehirlerde büyüme planlarını devam ettirmek istediklerini belirtirken, özellikle 3. havaalanı bölgesinde var olamaya çalıştıklarını söyledi.

    Accor: Türkiye bizim için kilit

    IBIS ve Novotel gibi markaların sahibi Fransız Accor Grubu’nun Akdeniz, Ortadoğu ve Afrika CEO’su Jean- Lacques Dessor İstanbul’da yapılacak olan 3. havalimanının bulunduğu alanda yer almanın kendileri için olağan bir gelişme olacağını söyledi. 6-7 yıl önce Türkiye’de operasyona başladıklarını ve şimdi 14 otel ile devam ettiklerini belirten Dessor, 8 yeni otel anlaşmalarının tamamladığını ve 23 yeni otel için de çalışmalar yaptıklarını kaydetti. Her iki günde bir dünya çapında Accor olarak otel açtıklarının altını çizen Dessor, bulunduğu lokasyon dahil olmak üzere Türkiye’nin kendileri için kilit ülke olduğunu söyledi. Türkiye’nin ekonomik olarak aktif bir yapıda olduğunu, iç pazarının da kendileri için büyük fırsatlar sunduğunu söyleyen Dessor “Türkiye kesinlikle büyüme planlarımız arasında yerini koruyor” dedi. Türkiye’ye 2 marka ile geldiklerini kaydeden Accord CEO’su, Türkiye’de diğer markalarıyla faaliyet göstermenin yollarını aradıklarını da belirtti.

    Hilton: Stratejik öneme sahip

    Türkiye pazarına giren ilk zincir otel olma unvanını taşıyan Hilton Worldwide’ın Türkiye, Rusya ve Doğu Avrupa Başkan Yardımcısı Michael Collini, Türkiye’yi stratejik önemde büyüyen bir pazar olarak tanımladıklarını söyledi. İstanbul’da yapılma çalışmaları başlayan 3. havalanını bölgesindeki planları hakkında bilgi veren Collini “Havalanının büyüklüğünü düşündüğümüzde ve yaklaşık her yıl 150 milyon yolcunun geleceği bu bölgede kesinlikle yer almak için çalışacağız” dedi. Dünya’daki farklı bölgelerde havalanını çevresinde de operasyon yapan en önemli markalardan biri olduklarını belirten Collini “Türkiye’de kesinlikle bu yöne hedeflerimiz var” diye konuştu. Türkiye’de 3 bölgeye odaklandılarını, bunlardan birincisinin İstanbul, ikincisinin ise Anadolu’daki şehirler ve resort bölgeleri olduğunu söyleyen Collini “26 otelimiz açık. 26 otelimizde açılış çalışmaları devam ediyor. Türkiye’de büyümeye devam etmek istiyoruz” dedi.

    Wyndam: Orada olacağız

    Son yıllarda İstanbul’da açtığı oteller ile gündene gelen, Wyndham’ın yanı sıra Ramada, Hawthord gibi markalarından da sahibi Wyndham Hotel Grubu’nun Operasyon Müdürü Robert Loewen, 3. havaalanını bölgesinin tamamlanması sonrası en öncelikli işin otellerin o bölgede var olmak için çabası olduğunu söyledi. Loewen “Markalarımız orada olmak için çalışmalara devam ediyor. Havalanına yakın oteller açmak istıyoruz. AVM, ofisler ve otellerin olacağı o bölgede yer almak için kesinlikle planlarımız var” diye konuştu. Türkiye’nin kendileri için en hızlı büyüyen pazarlardan biri olduğunu belirten Loewen “Türkiye pazarı bölgedeki diğer ülkelerdden farklı olarak siyasi ve ekonomik istikrarı bizim yatırm planlarımızı şekillendiriyor” dedi. Loewen, 2007’de ilk otellerini açtıklarını şimdi 30’un üzerinde otel ile Türkiye pazarında yer aldıklarını kaydetti.

    DÜNYANIN EN BÜYÜĞÜ OLACAK

    3. havalimanın temeli, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla 7 Haziran’da düzenlenen törenle atıldı. Başbakan Erdoğan törende yaptığı konuşmasında, “Bu havalimanı, 76.5 milyon metrekarelik bir alan üzerine inşa ediliyor. Bu büyük bölge üzerinde 1 milyon 471 bin metrekare genişliğinde kapalı alan bulunacak. Bu boyutlarıyla havalimanı dünyanın en büyüğü. 6 bağımsız pistiyle, 500 uçak kapasitesiyle, 70 bin araçlık açık ve kapalı otoparkıyla, özellikle de yıllık 150 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyüğü olacak” dedi.


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    3. HAVALİMANI GEREKLİ MİYDİ?

    Gazete yazarlarından Özay Şendir, 3. havalimanı ve havacılık konusunda bir değerlendirme yaptı ve THY'nin A380 konusuna değindi.


    Havacılık sektörünü kaç kişi bilir Türkiye’de hadi onu geçtim ayrıntı bilen kaç gazeteci vardır? Yok denecek kadar azdır. Geçmişten bir örnek, bilgi değil fikir erbabı Ruhat Mengi, Atatürk Havalimanı’na inen uçakların park yerine kadar çok dolaşmasını gerekçe gösterip THY’yi eleştirmişti.

    Oysa bir uçağın iniş-kalkış sırasını, park edeceği yeri Devlet Hava Meydanları İşletmesi belirler. Kabin görevlileri var ya, onların asıl işi havada garsonluk değil uçuş emniyetidir.

    Mesela hep duyduğunuz cross-check anonsu nedir biliyor musunuz? Acil bir durumda uçağın tahliyesinin slide sisteminin kontrolüdür.

    Eğer arıza varsa, çalışmayan sistemin tahliye edeceği kadar yolcu uçaktan indirilir.

    ***

    Hep duyarız, zaman zaman birileri, THY neden A-380 gibi dev uçaklardan almıyor diye sorar. Uçağı alırsınız ama pist uzunluğu ya da bakım hangarının büyüklüğü yeterli değilse uçak süs olur.

    Business falan oynamalarla koltuk sayısı azalmış olanlar bile ortalama 500 civarında yolcuyla uçuyor.

    Emirates en fazla A-380’e sahip şirketlerden biri ama filoya bu uçakları katarken Dubai Havalimanı’na yeni bir terminal kurdu, salonlarını, hangarlarını büyüttü.

    Dubai’nin yaptığı bu yatırım nereyi vurdu biliyor musunuz? Avrupa’nın 3. büyük havalimanı olan ve binlerce kilometre uzaklıkta olan Frankfurt Havalimanı’nı...

    Bunu ben değil Havalimanı’nı işletmecisi Fraport şirketinin Yönetim Kurulu Başkanı Stefan Schulte söylüyor. Ve tek söylediği de bu değil adamın.

    Adam diyor ki, İstanbul’a yapılacak 3. havalimanı bizim büyümemizi olumsuz etkileyecek, çözmemiz gereken sorunlara bir yenisini ekleyecek.

    ***

    Biz meseleyi nerelerden tartışıyoruz, önce ismi ne olsun üzerinden. Sonra bir haber çıktı göller kurutuluyor diye. Göl değil aslında onlar terk edilmiş maden çukurlarına dolmuş yağmur suları yani bir kaynaktan beslenmiyor aslında. O sular Karadeniz’e dökülmese daha iyi olur mu ayrı bir tartışma, göller kurutuluyor, bambaşka bir tartışma.

    3. Havalimanı’na ihtiyaç var mı sorusunun yanıtına gelince... Uçakların iniş sırasında birbirini takip mesafesinin yoğunluktan dolayı kısaltıldığını ve Londra’nın Heatrow havalimanıyla neredeyse eş değer hale geldiğini bilmeden neyin yorumu yapılıyor ki? Bilgisi olmadan fikir eyan etmenin en kolay olduğu ülke Türkiye oldu desem sanırım hata yapmış olmam...
  • İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    3. HAVALİMANI İÇİN KOT AYARI!

    3. havalimanı arazisinde istenilen kot düzeyinin yakalanması için 2.5 milyar metreküp dolgu malzemesi gerekiyor. Bu dolgu Kanal İstanbul kazısından karşılanacaktı. Kanal projesi gecikti, havalimanının yüksekliğini azaltmak için plan yapılıyor.


    Geçtiğimiz günlerde temel atma töreni yapılan 3. havalimanında kot (seviye) revizyonu hazırlığı yapılıyor. Yetkililer değişikliğin nedenini, “Havalimanının kurulacağı arazide, deniz seviyesine göre belli bir yüksekliğin sağlanması gerekiyor. Buna da kot deniyor. Büyük ölçüde çukurlardan oluşan 3. havalimanı arazisinde başlangıçta istenilen kot düzeyinin yakalanması için 2.5 milyar metreküp dolgu malzemesi gerekiyor. Bu dolgu malzemesi için en büyük kaynak da Kanal İstanbul Projesi’ydi. Ancak kanal çalışmaları gecikince havalimanı ‘kot’unda değişiklik konuşulmaya başlandı” diyerek anlatıyor. Revizyon gerçekleşirse, havalimanının yüksekliği eskisine göre daha az olacak. Böylece havalimanı için gereken dolgu miktarı da otomatikman azaltılmış olacak.

    7 HAZİRAN’DA TEMELİ ATILDI

    Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesi olan İstanbul’a yapılacak 3. havalimanı ihalesi geçen yıl sonuçlandı. İhaleyi 22 milyar 152 milyon euroluk teklifleri ile Limak-Cengiz-Mapa-Kalyon ortak girişim grubu kazanırken, 13 aylık bir sürecin sonunda havalimanının temel atma töreni de 7 Haziran’da yapıldı. Başbakan Tayyip Erdoğan’ın da katıldığı törende, havalimanının ilk etabının açılış tarihi 29 Ekim 2017 olarak açıklandı. Yer tesliminin yapılması ve temel atmanın gerçekleştirilmesiyle birlikte projeyle ilgili çalışmalar da hız kazandı. Ekiplerin şu anda yoğunlaştığı konu ise, havalimanının hangi yükseklikte yapılacağı ve zeminine yapılacak dolgular. Bölgeye başta maden ocakları için olmak üzere yüklü bir dolgu yapılması gerekiyor. Yapılacak dolgulara dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da dikkat çekmiş ve “Bir çukur verdik, 100 milyar lira aldık, üzerine de 150 milyon yolcu kapasiteli havalimanını bonus olarak alacağız” demişti.

    PROJE SONU MAHSUPLAŞMA

    İstanbul çalışmalarının öngörülen tarihte başlamaması üzerine havalimanı için kilit nitelikte olan kot düzeyi konusu masaya yatırıldı. Bu konuda bir revizyon yapılmasına son dakikada bir değişiklik olmazsa kesin gözüyle bakılıyor. “Kotta” yapılacak değişikliğe bağlı olarak tüm hesaplamaların gözden geçirileceği, bu nedenle de çok detaylı bir incelemenin yapıldığı da ifade ediliyor. Havalimanının yüksekliğiyle ilgili yapılacak revizyon, daha az dolgu miktarı gerekeceği için inşaatı yapan ortak girişim grubunun maliyetlerinde düşüşe yol açacak. Edinilen bilgilere göre şu anda böyle bir değişikliğin maliyete yansıması hesaplanıyor; projenin bitiminden sonra da maliyetteki düşüş kadar bir rakamın inşaatı yapan firmalarla mahsuplaşılması planlanıyor.

    İlk hedef Kanal İstanbul’du

    Havalimanının başlangıçta öngörülen seviyede kurulabilmesi için gereken 2.5 milyar metreküplük dolgu malzemesi ruhsatlı maden ocaklarından, proje sınırları içerisindeki kot farkı düzenlemesinden çıkacak hafriyat malzemesinden, kentsel dönüşüm, otoyol, demiryolu, Kanal İstanbul projelerinden temin edilecek. Bu dolgu malzemeleri, arazi düzenleme çalışmaları için kullanılacak. İnşaat aşamasında kullanılacak dolgu malzemesi ise satın alma yolu ile proje alanına bağlantılı mevcut ve açılacak yeni yollar ile taşınacak. Malzemenin 75 tonluk kamyonlarla taşınacağı ele alınırken, günlük 9 bin 500 kamyon seferi olacağı ifade ediliyor.

    DENİZ SEVİYESİNE YAKLAŞIR

    Mimarlar Odası Başkanı Eyüp Muhcu, söz konusu değişikliğin ne anlama geldiğini “Öngörülenden daha az yükseklikte bir havalimanı gündemde demektir” sözleriyle değerlendirdi. Muhcu şöyle konuştu: “Uçakların rahat iniş ve kalkış yapabilmesi için havalimanı kotları önemli. Eğer havalimanı düşük kottaysa ve çevredeki araziler daha yüksek kottaysa bunlar havalimanını olumsuz etkileyebilir. Şu anda kotta bir değişiklik gündemdeyse, bu o arazide ciddi bir çalışma yapılmadan havalimanının seviyesinin belirlendiğini ortaya koyar. Bir özensizlik var ve yeniden çalışılıyor demektir. Revizyonla birlikte, deniz seviyesine daha yakın bir havalimanı gündeme gelecektir. Kotta 20 metrelik bir indirim bile ciddi inceleme ve çalışma gerektiren bir süreçtir. Çok dikkatle incelenmesi gerekir.”
  • İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    KOTİL: "YENİ HAVALİMANI 200 MİLYONA ULAŞACAK"

    Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil, yeni havaalanının hedefin de üzerine çıkarak 200 milyon yolcuya ulaşacağını ve Atatürk Havalimanı'nın ise eninde sonunda kapanacağını düşünüyor...


    2023 yılında 120 milyon yolcu… Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, bu hedef için çalışmalara başladıklarını anlatarak sözlerine başlıyor. THY'nin Boeing’den yaptığı yeni uçak siparişleri bunun adımlarından biri. Boeing’den sipariş edilen 15 adet B737-8 MAX uçak 2020 yılında teslim edilecek.

    'BU HAVAALANI 200 MİLYONA ÇIKAR'

    Kotil yeni havalimanının ilk bölümü devreye alındığında yeni uçaklarla hazır olmayı amaçladıklarını söylüyor. THY Genel Müdürü'ne göre 2027’de 150 milyon yolcu hedefi olan yeni havalimanı 200 milyona ulaşacak.

    Kotil, İstanbul’un coğrafi konumu, havacılıktaki büyüme hızı düşünüldüğünde daha büyük bir havalimanının olmazsa olmaz olduğunu ifade ediyor:
    "Bu dünya havacılığı için şarttı. Türkiye ekonomisinin performansı, coğrafi konumu, denize açık olması, yeni bir havaalanı olması… Bu projede her şey ideal. Bu havaalanından daha güzel projeyi ben havacılıkta bilemiyorum. Çok büyük bir olay bu. Bu havacılığa hediyedir. Her üllkenin bir merkez şehri olmalı ve büyük ülkeden bahsediyorsak 150-200 milyon kapasiteli havaalanı lazım. Yolcu sayısı 20 yılda iki kattan fazla artacak. Avrupa’nın X havaalanında bugün 60 milyon yolcu varsa bu ikiye katlanacak demek. Eğer bu kapasiteye ulaşamazlarsa pazar payı kaybetmek demek bu."

    Temel Kotil, Avrupa’yı Asya’ya bağlamada bugün en uygun aktarma noktasının İstanbul olduğunu söylüyor:
    "Coğrafi olarak İstanbul bir Avrupa şehri. Avrupa’nın önemli şehirleri üç, dört saatlik uzaklıkta. Yemek ikramı olabiliyor, kişi isterse film seyredebiliyor. Avrupa’dan seyahatler Ortadoğu’da son buluyorsa, Afrika’da son buluyorsa, İstanbul optimum mesafede. Aktarma gittiğinizde yol uzar ama Avrupa'yı Ortadoğu’ya bağlamakta yol sadece yüzde 6 uzuyor. Bir tarafımda üç, dört saatlik Avrupa, diğer tarafımda Ortadoğu. İkisi de optimum mesafede. Boeing ve Airbus dar gövde uçakları üç, dört saatlik mesafeleri uçabiliyor. Bu uçakları kullanarak da yakıt daha az harcanıyor. Eğer bu yolcular Frankurt ve Paris’e getirilse mesafe daha da uzuyor. İstanbul havacılığa büyük hizmet verecek şehir. 2003’te 4 milyon turist varken, geçen yılı 11 milyonla kapadık. Büyüme yüzde 17, dünyada ise büyüme yüzde 4'tü. Dev Avrupa’yı Ortadoğu’ya bağlamada İstanbul bir numara bir yer. Böyle olduğu için biz çok hızlı büyüyoruz."

    Temel Kotil’e göre bu büyümeyi mevcut havalimanları karşılayamıyor. Kotil, Atatürk Havalimanı’nın başta 30 milyon için tasarlandığını ve bu yıl 55 milyona ulaşmasının beklendiğini ifade ediyor. THY bu sene Sabiha Gökçen ve Atatürk havalimanlarından toplam 60 milyon yolcu taşıma hedefinde. 2003-2013 yılları arasında dünya yolcu trafiği yüzde 76 büyürken, Türkiye yüzde 258, THY yüzde 363 büyüdü.

    'ATATÜRK HAVALİMANI YETMİYOR'

    Temel Kotil, THY olarak büyümekle ilgili sıkıntıları olmadığını ama Atatürk Havalimanı’nın kendilerine yetmediğini söylüyor:
    "Şu anda THY olarak bizim dünyadaki payımız yüzde 2. 2023 hedefi yüzde 5. Dünyada en çok yere uçan havayoluyuz. Şu anda ulaşım ağında dünya dördüncüsüyüz, Üç ABD’li şirket var önümüzde, onlardan birini bu yıl geçeceğiz. Atatürk Havalimanı bize yetmiyor şu an. Atatürk’te uçuş sayısı yeterli değil, terminal yeterli değil, burayı besleyen karayolu yeterli değil. Burası 30 milyon kişi için yapıldı. Bizim için her türlü engel, gecikmelere sebep oluyor."

    'SABİHA GÖKÇEN'DE FİLO OLUŞTURUYORUZ'

    THY artan yolcu kapasitesini karşılamak için Sabiha Gökçen’e yoğunlaşacak. THY yeni havalimanı açılsa da Sabiha Gökçen’den uçuşları sürdürecek:
    "Sabiha Gökçen’de filo oluşturuyoruz. 2023'te 120 milyon yolcunun bir bölümünü Sabiha Gökçen’de tutarız. 2023'te 20-30 milyon arasında yolcumuz olur orada. Şu anda 21 uçak var, daha sonraki yıllarda 60-70 uçağa gelir. Oraya yeni bir terminal ve pist geliyor, onun için oraya yoğunlaşıyoruz."

    'ATATÜRK HAVALİMANI ENİNDE SONUNDA KAPANACAK'

    Temel Kotil, Atatürk ve yeni havalimanının aynı hava aksı üzerinde olduğu için aynı anda çalışamayacağını ifade ediyor. Kotil, Atatürk Havalimanı’nın eninde sonunda kapanacağını söylüyor, “Zamanlamasını bilemem” diyor. Kotil’e göre Atatürk Havalimanı’nın kargo için kullanılması zor:

    "Yolcu ile kargo birbirinden ayrılmaz. Kargonun yüzde 70’i yolcu uçağıyla geliyor. Yukarda yolcu, aşağıda kargo. Bütün dünyada da böyle bu. Yolcu neredeyse kargo da oradadır, ayrı olamaz."


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    3. HAVALİMANI ASKIYA ÇIKTI

    İstanbul'a yapılacak 3. Havalimanı'na ilişkin Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 5 Haziran'da onaylanan imar planları askıya çıktı.


    İstanbul'a yapılacak 3. Havalimanı'na ilişkin Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 5 Haziran'da onaylanan imar planları askıya çıktı. "İstanbul'un anayasası" olarak nitelendirilen 1/100.000'lik planlara ilk kez işlenen proje planları, 16 Temmuz'da askıdan inecek.

    İstanbul'un kuzeyinde 76,5 milyon metrekarelik bir alan üzerine inşa edilecek 3. Havalimanı'na ilişkin hazırlanan 1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı değişikliği, 1/5.000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1.000 ölçekli Uygulama İmar Planı, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ilan panosu ile web sitesinde askıya çıktı.

    Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 5 Haziran'da onaylanan planlar, itiraz süresi olan 30 günün sonunda, 16 Temmuz günü askıdan inecek.

    3. Havalimanı ilk kez planlarda

    Daha önce medyada görselleri paylaşılan 3. Havalimanı, "İstanbul'un anayasası" olarak nitelendirilen 1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı'nda yer almıyordu.

    Böylece, 2009 yılında İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın başkanlığı süresinde hazırlanan Çevre Düzeni Planı'nda yer almayan havalimanı ilk kez planlara işlenmiş oldu. İstanbul'un kuzeyinde bulunan ormanların korunmasının amaçlandığı planda, şehrin doğu-batı aksı yönünde büyümesi, havalimanının Silivri'ye yapılması öngörülüyordu.

    1/1.000 plan notlarında, "Havaalanına ilişkin yapılaşma koşulları; Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından uygun görülecek kentsel tasarım projesine göre, T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nca onaylanacak avan projeye göre uygulama yapılacaktır" ifadesi yer alıyor.

    1/5.000'lik planlarda ise, "Çevre ve Şehircilik Bakanlığı" ibaresinin üstü çizilmiş durumda. 3. Havalimanı inşası sırasında, ÇED (Çevre Etki Değerlendirme) raporunda belirtilen hususlara uyulacağının belirtildiği plan notlarında, inşaat için orman alanlarında gerekli izinlerin alınması gerektiği, derelere ilişkin İSKİ ve DSİ'den görüş alınmadan uygulamaya geçilemeyeceği yer alıyor.
  • Havalimanı inşaatından ilk görüntüler gelmeye başladı...

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)
  • resimlerdeki alanın dışında yapılanma olacakmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WILDBOYS

    resimlerdeki alanın dışında yapılanma olacakmı

    Olacak tabii, resimdeki mevcut inşaat alanı henüz kuzey pistlerin temelleri.
  • İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    NİHAT ÖZDEMİR'DEN 3. HAVALİMANI AÇIKLAMASI

    Limak Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “Havalimanı inşaatında şu anda özkaynaklarla devam ediyoruz. 2017 yılında ilk etabı tamamlayacak ve havalimanını hizmete açacak şekilde tüm planlamalarımızı yapıyoruz" dedi.


    İstanbul’a yapılacak olan üçüncü havalimanı ihalesini kazanan konsorsiyumun üyesi Limak Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, finansman paketini Ağustos veya en geç Eylül ayında tamamlamayı planladıklarını söyledi.

    Kosova’da katıldığı etkinliğin ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Özdemir, “Havalimanı inşaatında şu anda özkaynaklarla devam ediyoruz. 2017 yılında ilk etabı tamamlayacak ve havalimanını hizmete açacak şekilde tüm planlamalarımızı yapıyoruz. Sanıyorum gelecek yıl havalimanındaki bina inşaatlarına başlamış oluruz” ifadelerini kullandı. İnşaat sahasındaki dolgu malzemesinin nereden geleceği ve burada Kanal İstanbul projesinden gelecek hafriyatın kullanılıp kullanılmayacağı ile ilgili soruyu da yanıtlayan Özdemir, “Bizim çok acele olarak bu inşaatı yapmamız lazım o projeleri bekleyecek zamanımız yok. Bu dolguyu kendi içinde yapacağız” diye konuştu.

    Reuters’ın şirket yetkililerinden aldığı bilgiye göre, başlangıçta birinci etabının ilk fazı 42 ay yapım süresi ve 70 milyon yolcu kapasitesi, ikinci fazı için ilave 20 milyon yolcu kapasitesi öngörülürken, mevcut durumda iki faz birleştirildi ve ilk etap 90 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak şekilde planlandı. Bu kapsamda, ilk etapta havalimanında yaklaşık 6.6 milyar euroluk yatırım planlanırken bunun 2.3 milyar euroluk kısmı konsorsiyum üyesi beş şirketin koyacağı özkaynak ile 4.3 milyar euroluk kısmı ise proje finansmanı şeklinde sağlanacak.

    Bir şirket yetkilisinin verdiği bilgiye göre şu anda birçok banka ile görüşmeler sürüyor ancak finansman paketinde henüz net bir model üzerinde uzlaşılmadı. Yetkililerin verdiği bilgiye göre konsorsiyum üyeleri, havalimanı inşaatı için bugüne kadar 50 milyon euroluk makine ve ekipman alımı yaptı.
  • Büyük çalışma ama fayda sağlamayacaksa anlamsız masraf.
  • Üçüncü Hava Limanı için yapılan kamulaştırmalar kısmen durduruldu

    Mahkeme, 70 bin 855 metrekare arsaya sahip 4 arsa sahibinin açtığı davada TOKİ aleyhine karar verdi. Mahkeme, arsa bedeli olarak kararlaştırdığı 16 milyon 289 bin liranın TOKİ tarafından arsa sahiplerine ödenmemesi üzerine kamulaştırma kararını iptal etti.


    Bakanlar Kurulu, 18 Ağustos 2012 tarihinde üçüncü Havaalanı inşaatı, üçüncü Boğaz Köprüsü inşaatı ve Kanal İstanbul Projeleri kapsamında Avrupa yakası Karadeniz kıyılarında 42.300 hektarlık bir alanı “Rezerv yapı alanı" olarak belirledi. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 8 Nisan 2013 tarihli kararı ile bu rezerv alan ile ilgili kamulaştırma iş ve işlemlerinin yürütülmesi için Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı'nı (TOKİ) görevlendirdi. Kamulaştırma yetkisi alan TOKİ, bu üç projenin yapılacağı alanlarda kamulaştırma çalışmalarına başladı. Mayıs 2013 tarihinden itibaren de arsa sahiplerine belirli bir bedel karşılığı anlaşma teklifinde bulunmaya başladı.

    TOKİ METREKARE BAŞINA 22 LİRA ÖNERDİ ARSA SAHİPLERİ KABUL ETMEDİ

    TOKİ, bu çerçevede üçüncü havaalanının yapılacağı alanda 10 ayrı parsel halinde toplam 54.507 metrekare arsası bulunan Akçelik Madencilik, 2 ayrı parsel halinde toplam 9.840 metrekare arsası bulunan İsmail Tükenmez, 4.520 metrekare arsası bulunan Ozan Madencilik, 1.998 metrekare arsası bulunan Topkara Mermer'e kamulaştırma teklifinde bulundu. Arsa sahipleri metrekare başına TOKİ'nin önerdiği parayı yeterli bulmayınca taraflar arasında anlaşma sağlanamadı.

    14 DAVA AÇTI

    Bunun üzerine geçen yıl mahkemeye başvuran TOKİ, Akçelik Madencilik aleyhine 10, İsmail Tükenmez aleyhine 2, Ozan Madencilik ve Topkara Mermer aleyhine birer dava açtı. Dilekçesinde davalılara ait taşınmazların, Bakanlar Kurulu tarafından 18 Ağustos 2012 tarihli karar ile “Rezevr yapı alanı" olarak tespit edilen alanın içinde kaldığını hatırlattı. Bu arsalara ait kamulaştırma yetkisinin de kendisine verildiğini savunan TOKİ, arsa sahiplerinin kamulaştırma bedelini kabul etmediği için anlaşamadıklarını hatırlattı. TOKİ, mahkemeden, atanacak bilirkişilerce belirlenecek tutar karşılığında davalılara ait toplam 14 parseldeki bu arsaların tapu kaydının iptal edilerek kendi adına tesçil edilmesini istedi. TOKİ'nin arsa sahiplerine açtığı 14 dava da İstanbul 3. Asliye Hukuk Mahkemesi'ne düştü. Davalılar, davaya konu arsaların yapılacak olan üçüncü havaalanı inşaatının sahasında kaldığını hatırlatarak, TOKİ tarafından verilen tutarın emsallerine göre çok düşük kaldığını savundular. TOKİ'nin kendilerine metrekare başına 22 lira ile 35 lira arasında teklif yaptığını savunan davalılar, aynı bölgede bulunan emsal arsaların yerine göre metrekaresinin 300 liradan 500 liraya kadar alıcı bulduğunu savundular.

    BİLİRKİŞİLER METREKARE FİYATINI 10'A KATLADI

    Mahkeme, dosyaları inşaat mühendisi, harita ve kadastro mühendisi, mimar ve ziraat mühendisinden oluşan 6 kişilik bilirkişi heyetlerine yolladı. Bilirkişiler, arsaların bulunduğu alanın üçüncü havaalanı inşaatının da yapılacağı “Rezerv yapı alanı" içerisinde kaldığını hatırlattı. Bilirkişiler, davalıların arsasının yerine göre metrekare fiyatının 200 lira ile 500 lira arasında değişkenlik gösterdiğini belirttiler.

    ARSALARIN DEĞERİ 16.2 MİLYON TL

    Bilirkişiler, TOKİ'nin 54.507 metrekare arsası kamulaştırılan Akçelik Madencilik şirketine 10 milyon 901 bin, 9.840 metrekare arsası kamulaştırılan İsmail Tükenmez'e 2 milyon 785 bin, 4.520 metrekare arsası kamulaştırılan Ozan Madencilik'e 1 milyon 602 bin, 1.998 metrekare arsası kamulaştırılan Topkara Mermer şirketine de 999 bin 840 TL kamulaştırma bedeli ödemesi gerektiği yönünde rapor tuttu.

    TOKİ: DAVALILAR ÜÇÜNCÜ HAVAALANIN'NIN ARTI DEĞERİNDEN FAYDALANAMAZ

    TOKİ, “3. Havaalanı projesinin bölgeye kattığı artı değer, bir değerlendirme ölçütü olarak dikkate alınmıştır. Bilirkişi heyetinin bu tutumu kamulaştırma Kanunu'nun 11. Maddesine aykırılık teşkil etmektedir" gerekçesi ile bilirkişilerce belirlenen kamulaştırma bedellerine itiraz etti.

    MAHKEME BİLİRKİŞİLERE UYDU

    Mahkeme, nisan ayında yapılan duruşmada, bilirkişilerce belirlenen tutarın davacı TOKİ tarafından davalı arsa sahiplerinin banka hesaplarına depo edilmesini istedi. TOKİ, bu tutarı yatırmadı. Mahkeme, 4 Haziran 2014 tarihinde yapılan duruşmalarda ikinci kez depo kararı aldı. TOKİ mahkemenin ikinci kez aldığı depo kararına da uymadı.
    Mahkeme, bugün yaptığı duruşmalarda 14 davayı da karara bağladı. TOKİ'nin Avukatı Hüseyin Balaban, bilirkişilerce belirlenen kamulaştırma bedelinin çok fahiş olduğunu belirterek, “Bu nedenle depo şartını yerine getirmedik" dedi.

    TOKİ'NİN KAMULAŞTIRMA TALEBİ REDDEDİLDİ

    İstanbul 3. Asliye Hukuk Mahkemesi hakimi Mehmet Coşkun Gündüz, Avukat Balaban'ın yeniden depo kararı verilmesi yönündeki isteğini reddederek davaları TOKİ aleyhine sonuçlandırdı. Bir önceki duruşmada ikinci kez depo kararı verdiği halde TOKİ'nin bu tutarı davalıların hesaplarına yatırmadığını hatırlatan hakim Gündüz, kararın kesinleşmesi ile birlikte tapulara konulan kamulaştırma şerhinin de kaldırılmasına hükmetti.

    AVUKAT ALTIN: TOKİ YENİDEN KAMULAŞTIRMA YAPARSA HAVAALANI İNŞAATI DURMAZ

    Davalılardan Akçelik Madencilik şirketinin avukatı Kemal Altın, karar ile ilgili olarak dha'nın sorularını telefonda yanıtladı.
    "TOKİ, bilirkişilerce belirlenen tutarları yüksek bulduğu için ödeme yapmadı. Bilirkişi hesaplarına göre benim müvekkilime 11 milyon TL ödeme yapması gerekiyordu, ancak bunu yapmadı. Bize metrekare başı 22 TL teklif etti. Bu tutar çok düşük, bunu kabul etmediğimiz için bize dava açtı. Ancak kaybetti.
    Bugün kaybedilen 14 davaya konu arsalarda üçüncü köprü inşaatı ile ilgili hiçbir işlem yapılamaz. Ya projeyi değiştirerek bizim arsalarımızı havaalanı inşaatının dışında bırakacak ya da yeniden kamulaştırma kararı alıp yeni bir mahkeme süreci başlatacak. Bir seçenek de arsa sahipleri ile mahkemeye gitmeden yeni bir anlaşma yapması. Bizim 10 parsel ile ilgili 10 davamız vardı. Bazı parseller pistlerin yapılacağı yerde bazıları da inşaat alanına denk geliyor." diye konuştu.

    22.1 MİLYAR EURO'LUK PROJE

    Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından yap-işlet-devret modeli ile yapılması planlanan üçüncü havaalanın 3 Mayıs 2013 tarihinde yapılan ihalesini, 22 milyar 152 milyon Euro tutarındaki teklifi ile Cengiz-Kolin-Limak-MAPA-Kalyon ortak girişimi kazandı. 10 milyar 247 milyon Euro'ya mal edilmesi planlanan havaalanının temel atma töreni 7 Haziran 2014 tarihinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapıldı.
  • İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    3. HAVALİMANI İNŞAATINDA İLK KAZA!

    İstanbul'a yapılacak 3. havalimanı inşaatında talihsiz bir kaza meydana geldi.


    İstanbul'a yapılacak 3. havalimanı inşaatında talihsiz bir kaza meydana geldi. Şantiye alanında bir iş makinesi operatörüyle birlikte alandaki bir göle düştü.

    Eyüp Akpınar köyünde çalışmaları başlatılan 3. havalimanında bu sabah bir iş makinesi operatörüyle birlikte şantiye alanındaki bir göle düştü. İş makinesi tamamen sulara gömülürken,operatörü kurtarmak için çalışma başlatıldı.

    Olay yerine çok sayıda Jandarma ekibi sevk edilirken, çevrede güvenlik önlemleri alındı.

    Bu arada olayın duyulmasının ardından haber için bölgeye giden basın mensupları, Jandarma ve şirketin güvenlik görevlileri tarafından alana sokulmuyor.
  • Yeni görüntüler geldi:

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)
  • İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    3. HAVALİMANI'NIN ADI: RECEP TAYYİP ERDOĞAN

    Kamuoyunda büyük tartışmalara yol açan ve temeli iki ay önce Başbakan Tayyip Erdoğan tarafından atılan üçüncü havalimanının ismi netleşti.


    Kamuoyunda büyük tartışmalara yol açan ve temeli iki ay önce Başbakan Tayyip Erdoğan tarafından atılan üçüncü havalimanının ismi netleşti. Taraf Gazetesi yazarı Hüseyin Özay'ın köşesinde kaleme aldığı yazıya göre, sır gibi saklanan ismin, “Recep Tayyip Erdoğan” olduğu bildirildi. Başbakan Erdoğan’ın, tartışma konusu olmaması için ismi açıklamak istemediği belirtildi. İsmin, Erdoğan’ın Köşk’e çıkmasının ardından kamuoyuna açıklanması planlanıyor.

    İSMİ ORTAKLAR KOYDU

    Ekonomi kulislerinde dolaşan bilgilere göre, dünyanın en büyük havalimanları arasında yer alacak olan üçüncü havalimanının ismi belirlendi ancak, çeşitli spekülasyonlara neden olmamak için isim şimdilik gizli tutuluyor. İddiaya göre, 3. havalimanının temeli atılmadan önce ismi konusunda da uzun soluklu çalışmalar yapıldı. Bu çalışmalar Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile projeyi üstlenen firmalar tarafından gerçekleştirildi. Bu çerçevede, Mevlana, Fatih, Kanuni, Atatürk gibi birçok isim üzerinde duruldu. Ancak, bu isimler üzerinde uzlaşma sağlanamadı. Projeyi gerçekleştiren ortaklar ise, üçüncü havalimanının isminin RTE olmasını önerdi. Yani, üçüncü havalimanının, Recep Tayyip Erdoğan Havalimanı olması teklif edildi. Bu teklif hükümet üyeleri tarafından da kabul edildi. Ve ismin temel atma töreninde Başbakan Erdoğan tarafından açıklanması kararlaştırıldı.

    “ŞIK OLMAZ” DENEREK AÇIKLANMASI ERTELENDİ

    Toplam maliyeti 10,2 milyar euro olması öngörülen üçüncü havalimanının inşaatı, başta Mehmet Cengiz’in sahibi olduğu Cengiz İnşaat olmak üzere, kamuoyunda havuz müteahhitleri olarak bilinen hükümete yakın şirketler tarafından gerçekleştiriliyor. Özellikle Sabah ve ATV satışı için oluşturulan 630 milyon dolarlık havuzun deşifre olmasının ardından sözkonusu firmaların isimleri gündemden hiç düşmedi. Özellikle Mehmet Cengiz’in, “milletin A...na koyacağız” şeklindeki sözleri uzun süre tartışma konusu oldu. Bu tartışmalar dolayı, üçüncü havalimanının isminin bir süre gizlenmesi kararlaştırıldı. Kulislerde, Başbakan Erdoğan’ın Köşk’e çıkmasının ardından ismin büyük bir törenle kamuoyuna açıklanacağı konuşuluyor.

    “ZAFER ANITI” OLARAK GÖRÜLÜYOR

    AKP için de üçüncü havalimanı, Türkiye’de şimdiye kadar yapılan en büyük yatırım olarak görülüyor. Ve bu nedenle isminin RTEolması gerektiği ifade ediliyor. Proje, Kolin, Cengiz, Limak, Kalyon ve Mapa konsorsiyumu tarafından yürütülüyor. Havalimanı inşaatı sona erdiğinde yıllık 150 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak. İnşaatında kullanılacak demir-çelik miktarının 350 bin tona, alüminyum malzemenin 10 bin tona, camın ise 415 bin metrekareye ulaşması beklenen proje, dört etapta tamamlanacak.

    Yeni havalimanı, tamamlandığında 165 yolcu köprüsü, terminaller arasındaki ulaşımın raylı sistemle yapıldığı dört ayrı terminal binası, üç teknik blok ve hava trafik kontrol kulesi, sekiz kontrol kulesi, her türlü uçak tipinin operasyonuna uygun müstakil altı pist, 16 taksi yolu, 500 uçak park kapasiteli toplam 6,5 milyon metrekare büyüklüğünde apron, şeref salonu, kargo ve genel havacılık terminali, devlet konukevi, yaklaşık 70 bin araç kapasiteli açık ve kapalı otopark, havacılık tıp merkezi, oteller, itfaiye ve garaj merkezi, ibadethaneler, kongre merkezi, güç santralleri, arıtma ve çöp bertaraf tesisleri gibi yardımcı tesislerden oluşacak.
  • Yahu geçen düşünüyordum acaba alternatif olarak nereye kurulabilirdi diye

    Silivri tarafları bana daha mantıklı geldi.

    Daha yakın olurdu ve oraya ulaşım da rahat kurulurdu
  • Adı RTE olacakmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revv.0

    Adı RTE olacakmış

    Girişe heykel falan da dikerler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Revv.0

    Adı RTE olacakmış

    Girişe heykel falan da dikerler

    açılışı da böyle yaparlar

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)
  • Türkiye için hayırlı olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adam haklı beyler

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Revv.0

    Adı RTE olacakmış

    Girişe heykel falan da dikerler

    açılışı da böyle yaparlar

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.