|
Kardeş 1 tanesi 40 ila 70 Ah arası veriyo 2,4 voltta. diğer bataryalardan 15-20 tane paralel bağlarsan anca bu kadar ediyor,ne dediğini anlamadım ben şu anda? Raf ömründen, şarj döngüsünden bahsetmiyorum bile, çünkü karşılaştıran biri gülünç duruma düşer. Ağzını bırakır insanlar gülmek için. 82 seneden ve 50 bin şarj döngüsünden bahsediyoruz. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerinanç -- 23 Ocak 2021; 21:16:50 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
Ama 82 yıl ? 70 yıl olsa, neyse ben kaçayım... bir de bizim şu 50.000 döngü vardı onu da bi paketleyebilirsek çocuklara yolluk olarak yani.. büyük oyun ? Ülkeyi kurtaracaktık o da mı kalmadı? Tüh ya, rüyamda Aksakallı nineyi görmüştüm ama ... < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aLLyC -- 23 Ocak 2021; 21:56:12 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 23 Ocak 2021; 22:31:7 > |
Biliyorum kardeş hepsini çünkü uzun zamandır araştırma yapıyorum bu konularda. Bir 40 Ah 2,4 V LTO batarya yaklaşık 1.250 kg. Yaklaşık 40 Ah güç üretiyor. Bir 18650 Li-on pil de yaklaşık 50-60 gr ve ortalama 2 ila 3 Ah ortalama güç veriyor. 40 Ah için 20 tane 2 Ah, 60 Ah için de 20 adet hücre gerekiyor. Çarpar bölersen üç aşağı beş yukarı aynı sayıya ulaşıyorsun. LTO aleyhine evet biraz dezavantaj var bu konuda ama Lion pilin 10 sene ömrü ya var, ya yok. Bu da çok çok iyimser bir rakam 7 seneyi anca bulur bence araçta. Değiştirmeye kalksan aracın yarı parası veya hadi inbsaflı olalım üçte birine denk geliyor. Şarj ettikçe şarj döngüsünün azalıp ilk günkü verimi alamamanı, patlama riskini falan hiç saymıyorum daha. LTO ağırlık dezavantajına göre çok daha avantajli olduğu yanlar var uzun ömür, şarj döngü sayısı gibi. 82 seneden bahsediyoruz yahu, 30 ila 50 bin döngüden. Günde 2 kez şarj etsen, 25 bin gün eder. Yılın 365 günü araç kullanıp günde iki kez de şarj ettiğini farzetsek kabaca 68-70 sene yapar. El insaf yani. Hangi dezavantajdan bahsediyoruz, toplamda birkaç yüz kilo ağır olmasından mı? Daha emekleyen bir teknoloji olduğunu da hatırlatayım son olarak. Ağırlık konusuna da illaki bir çözüm olur ilerde. Ha tabi bu arada bu kadar avantajlı ise "Elon Musk akıl edemiyor mu bu pillerden koymayı?" diyebilirsiniz. Evet cevap tam da bu soruda gizli zaten. Akıl ettiği için koymuyor. Kendince tabi. Elon musk gibi ABD ve batı kapitalizminin simgesi haline gelmiş biri 82 syıl ömrü olan bir pili aracına koyar mı? Yedek parça yani pil olarak ne satacak adam? Koy araca ondan sonra arıza bozulma harici unut bir daha. Bunların işine gelir mi bu? Bizim TOGG'u yapmamız ile Elon Musk'ın Tesla'yı yapma amaçları tamamen farklı şu anda birbirinden. O para için yapıyor, biz prestij için. En azından şimdilik, isim, marka yapana kadar. O zamanlarda yani birkaç sene içinde biz bu işi kotarabilirsek, onlarda çağa ayak uyduracak bu veya yeni kimbilir ne teknolojiler çıkacak mecburen uygulayacaklar. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerinanç -- 23 Ocak 2021; 23:32:9 > |
|
Nasıl yaşam ömrü birşey ifade etmiyor kardeş ne diyorsun sen? Bir tarafta her 7 senede bir değiştirmen gereken ve maliyeti binlerce dolar olan bir pil var diğer tarafta ise bozulmadığı sürece bir daha satın almayacağın bir pil var, nasıl anlam ifade etmiyor, anlamadım söylediğini? 600 km ye karşı 200 km bile gitse ki o kadar fark yok, hadi abartalım öyle olsun, 10 dakika gibi bir sürede yüzde 90-95 şarj edeceğin, yani neredeyse tamamen dolduracağın bir pilden bahsediyoruz. Yani aracına uzun yolda durup benzin doldurur gibi sen çayını kahveni yudumlarken dolmuş olacak. Nasıl anlam ifade etmiyor? Ne bekliyorsunuz bir bataryadan ben açıkçası anlam veremedim şu an? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerinanç -- 24 Ocak 2021; 0:3:22 > |
Haberden anladığım kadarıyla elektrikli otomobillerin kullanımına bir adım daha yaklaştık. Elektrik ve elektroniklerin işleyişinden pek anlamam ama seviyeli bir tartışma var. |
dıj mihraklar ij güjler, kırmızı çizgimiz vs. |
|
|
Sebebi pil üreten firmalar. Sony zamanında bu kadar inatçı olmasaydı şuan Li-ion değil hala çağdışı ni-cd gibi teknolojileri kullanacaktık. Herzamanki gibi pil firmaları üretim bantlarına harcadıkları milyardolarların yok olmasını istemiyor. Pil teknolojisi çoğu inovasyonun veya buluşun oldupunalan fakat seri üretime geçmek teknolojiyi üretmekten daha zor. Bugün hala tesla olsun diğer firmalar olsun en büyük sıkıntıyı pil tedariği konusunda yaşıyorlar. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |