Şimdi Ara

İşlemci ile Ram uyumu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.820
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar

    Başlıkları dolaşmama rağmen açık ve net bir cevap bulamadım.Yapılan yorumların hem DH'de hemde bazı yabancı ve yerel sitelerde bunun biostan ayarlanabileceğini bazılarının dediğine görede mümkün olmadığını söylüyor.Birisinin dediğine göreyse işlemciyi fsb yi o/c yapıp o şekilde mümkün olduğunu söylüyor.
    Kendi sorunuma gelecek olursak 3 nesil i7 3770 işlemci almayı düşünüyorum .Yanınada ram olarak 4x4(16)gb 2133 mhz almayı düşünüyordum. Anakart :ASUS INTEL P8Z77-V deluxe. Anakart birçok bellek frekansını desteklemesine rağmen böyle bir çelişkiye girdim.
    Benim olduğum kadar birçok kişininden bu konuyu merak ettiğini varsayıyorum.Bu konuda detaylı bilgi verecek olan bir arkadaşımız yada üstadımız var ise bilgisini paylaşırsa sevinirim.






    _____________________________
    Kazanmak için uzun bir tartışmaya girmektense o tartışmayı kaybetmeyi tercih ederim..




  • soruyu tam net anlamamakla beraber başlıktan yola çıkarak cevap veriyorum..ram işlemci seçmez,ram bazen istisna olarak anakart seçer.eğer sizin aldığınız,yada alacağınız anakartın 16 gb ram desteği-2133 mhz ram frekans desteği ve ddr3 slotu mevcutsa ramleri anakarta takıp ve devam edin sıkıntı yok

    edit : anakartınıza şimdi baktım :http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_DELUXE/#specifications

    anakartınız doğal yoldan 1600 mhz ram destekliyor,üstü hızlara oc. ile çıkıyor.
    şimdi siz diceksiniz ki,1600 mhz mi iyidir 2133 mhz mi
    bence oyun amaçlı ve günlük kullanımda 1600 mhz fazla fazla yeterlidir.birde oc ile 2133 mhz çıkartılan hızlarda çokca sorun yaşayanlar var.o yüzden 1600 mhz hızda kullanın derim.

    ben 2 senedir 1333 mhz ile kullanıyorum,sıkıntı yarattığı yer olmadı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xtracer -- 9 Eylül 2012; 10:31:48 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrah.kas

    soruyu tam net anlamamakla beraber başlıktan yola çıkarak cevap veriyorum..ram işlemci seçmez,ram bazen istisna olarak anakart seçer.eğer sizin aldığınız,yada alacağınız anakartın 16 gb ram desteği-2133 mhz ram frekans desteği ve ddr3 slotu mevcutsa ramleri anakarta takıp ve devam edin sıkıntı yok

    edit : anakartınıza şimdi baktım :http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_DELUXE/#specifications

    anakartınız doğal yoldan 1600 mhz ram destekliyor,üstü hızlara oc. ile çıkıyor.
    şimdi siz diceksiniz ki,1600 mhz mi iyidir 2133 mhz mi
    bence oyun amaçlı ve günlük kullanımda 1600 mhz fazla fazla yeterlidir.birde oc ile 2133 mhz çıkartılan hızlarda çokca sorun yaşayanlar var.o yüzden 1600 mhz hızda kullanın derim.

    ben 2 senedir 1333 mhz ile kullanıyorum,sıkıntı yarattığı yer olmadı

    Cevabınız için tşk ederim
    _____________________________
    Kazanmak için uzun bir tartışmaya girmektense o tartışmayı kaybetmeyi tercih ederim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrah.kas

    soruyu tam net anlamamakla beraber başlıktan yola çıkarak cevap veriyorum..ram işlemci seçmez,ram bazen istisna olarak anakart seçer.eğer sizin aldığınız,yada alacağınız anakartın 16 gb ram desteği-2133 mhz ram frekans desteği ve ddr3 slotu mevcutsa ramleri anakarta takıp ve devam edin sıkıntı yok

    edit : anakartınıza şimdi baktım :http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_DELUXE/#specifications

    anakartınız doğal yoldan 1600 mhz ram destekliyor,üstü hızlara oc. ile çıkıyor.
    şimdi siz diceksiniz ki,1600 mhz mi iyidir 2133 mhz mi
    bence oyun amaçlı ve günlük kullanımda 1600 mhz fazla fazla yeterlidir.birde oc ile 2133 mhz çıkartılan hızlarda çokca sorun yaşayanlar var.o yüzden 1600 mhz hızda kullanın derim.

    ben 2 senedir 1333 mhz ile kullanıyorum,sıkıntı yarattığı yer olmadı

    anakart 2400 mhz kadar desteklese ve işlemcinin fsb hızı 1866 ise, bu hızdan fazla ram frekansı olsa bir faydası olurmu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hadron

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrah.kas

    soruyu tam net anlamamakla beraber başlıktan yola çıkarak cevap veriyorum..ram işlemci seçmez,ram bazen istisna olarak anakart seçer.eğer sizin aldığınız,yada alacağınız anakartın 16 gb ram desteği-2133 mhz ram frekans desteği ve ddr3 slotu mevcutsa ramleri anakarta takıp ve devam edin sıkıntı yok

    edit : anakartınıza şimdi baktım :http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_DELUXE/#specifications

    anakartınız doğal yoldan 1600 mhz ram destekliyor,üstü hızlara oc. ile çıkıyor.
    şimdi siz diceksiniz ki,1600 mhz mi iyidir 2133 mhz mi
    bence oyun amaçlı ve günlük kullanımda 1600 mhz fazla fazla yeterlidir.birde oc ile 2133 mhz çıkartılan hızlarda çokca sorun yaşayanlar var.o yüzden 1600 mhz hızda kullanın derim.

    ben 2 senedir 1333 mhz ile kullanıyorum,sıkıntı yarattığı yer olmadı

    anakart 2400 mhz kadar desteklese ve işlemcinin fsb hızı 1866 ise, bu hızdan fazla ram frekansı olsa bir faydası olurmu?

    üstteki arkadaşın kafasını karıştırmamak ve işi görülsün diye ona uygun cvp yazmıştım,sizin sorunuz biraz daha farklı,şöyle ki ;
    ram hızı fsb'ye bağlıdır,1:1 , 4:5 , 3:4 , 9:10 vb.oranlar vardır.
    örnek vermem gerekirse mesela 4:5 oranında fsb'ye 200mhz (matematiksel olarak 4 X ) dersek ramlarada 250mhz (yani 5X) deriz. bu durumda ramler fsb'ye oranla 4:5 çalışmış olur

    asıl soruna gelirsek,fsb sabitken ramin fsb hızından yüksek olması her zaman iyidir
    _____________________________




  • peki işlemci normal düz ram 2666mhz destekliyor. ECC 2133mhz 2666 otomatik overclock ile kendisi çıkan bir ram var. Bir sıkıntı yaratır mı ? işlemci i5 9400F ram Kingston Hyperx DDR4 2133 mhz HX421C14FB2/8 modeli. Uyum sağlar mı birbirine ?
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.