Şimdi Ara

Isıtmalı emniyet kemerleri elektrikli otomobillerin menzilini artıracak!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 hafta
  • Cevaplayan Üyeler 21
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 26 dakika
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • berkandinçay (4 mesaj) onatba (3 mesaj) True_Sun (2 mesaj) faniseyler (2 mesaj) Bloodin (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (8 mesaj) Mobil (4 mesaj) Mini (5 mesaj) (6 mesaj) (2 mesaj) (5 mesaj)
  • @
2 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Isıtmalı emniyet kemerleri elektrikli otomobillerin menzilini artıracak!
    Otomobil üreticileri esasında 1960 ve 70’lerde yaşanan yakıt krizleri dönemlerinde bile verimliliğe odaklanmadı. Ancak küresel ısınma ve dünyanın sürdürülebilirlik ihtiyaçlarının ciddiliği gün yüzüne çıktıkça verimlilik en önemli faktörler arasında girdi. ZF’nin geliştirdiği yenilikçi ısıtmalı emniyet kemerleri de bu çabaların bir sonucu.



    Elektrikli otomobillerin pil ile beslendiği için tıpkı telefonlarımız gibi bir pil ömrüne, menziline sahip. Özellikle soğuk havalarda ısınmak için açılan klimalar pil tüketimini ve dolayısıyla elektrikli otomobilin menzilini düşürüyor. ZF ise ısıtmalı emniyet kemerleri sayesinde bu sorunu çözmeye niyetli.



    Isıtmalı emniyet kemeri menzili yüzde 15 artıracak



    Isıtmalı emniyet kemerleri elektrikli otomobillerin menzilini artıracak!
    Hem otomobil üreticileri hem de tedarikçiler bir süredir otomobil içinde doğrudan ısıtma teknikleri üzerinde çalışıyor. Direksiyon simidi ve ısıtmalı koltuklar zaten uzunca bir süredir hayatımızda yer edinmiş durumda. Şimdi ise ZF, ısıtmalı emniyet kemerlerinin kabin havasını ısıtmak için gereken enerjiyi azaltarak bir elektrikli otomobilin menzilini yüzde 15'e kadar artırabileceğini iddia ediyor.



    Ayrıca Bkz.Türkiye'de satılan elektrikli otomobil fiyatları (Ocak 2023)



    ZF’nin ısıtmalı emniyet kemerleri özel olarak geliştirilmiş tekstil işlemleri ve gömülü elektrik iletkenlerine sahip. Açıklananlara göre kemerin kalınlı çok az miktarda artırılmış ancak işlevsellikten ve güvenlikten taviz verilmemiş. ZF’ye göre teknolojilerinin bazı ekstra elektrik devreleri dışında araca eklenmesi son derece basit. Ek olarak ortalama olarak 70 watt güç tüketen bu kemerler 40 dereceye kadar ısıtma sağlayabiliyor.



    Esasında ısıtmalı emniyet kemerleri üzerinde çalışan tek firma ZF değil. 2018 sonlarında Ford, bu teknolojiyi anlatan ayrıntılı bir belge yayınlayarak patent başvurusunda bulunmuştu. Bir diğer dev firma Mercedes ise GLE tabanlı Deneysel Güvenlik Aracını (ESF) 2019 yılında tanıtmış ve ısıtmalı kemerlere yer vermişti.




    Kaynak:https://www.autocar.co.uk/car-news/technology/under-skin-how-heated-seatbelts-can-increase-ev-range







  • Sadece elektirkli araçların değil bütün araçların verimlilik derdi var ve olmalı. Araç verimliliğini de doğal olarak elektirkli araçlarda yaptığı menzil ile ilişkilendiriyoruz. Ha bu araçlar yaygınlaşınca sorun olmaktan çıkacağını da düşünmüyor değilim. Mesela eski nokia telefonlarla 7-10 gün telefonu sarj etmezken şimdi akıllı telefonu hergün sarj etmeye alıştık. 3 gün sarjı giten telefon görsek üf be adamlar yapmış diyecez.
  • Sıra sineğin yağını çıkarmaya geldi demek.

  • Elektirikli otomobillerin tek sorunu menzildir aynen aynen. Böyle dandik yargılarınızı haber içine aktarmayın lütfen.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • toohh a koysunlar bunu biz icat ettik diye yuttururlar kendine oy verenlere Isıtmalı emniyet kemerleri elektrikli otomobillerin menzilini artıracak! 

  • Xloud X kullanıcısına yanıt
    Menzile ek olarak bi sorun daha var. Özellikle kaza durumunda elektrikli araçlar aniden yanmaya başlıyor. En son örneği geçtiğimiz 31.Aralık.2022 'de yaşandı. Almanya Bergheim'da Tesla 100km/h civarı ağaca çarpıp alev aldı. İçindeki tek sürücü yanarak can verdi.

    https://www.youtube.com/watch?v=mncTFAC2v54

    Bu araçlar acil durumlarda kapılar da açılmıyor. Amerikada sürücü, kırmızı ışıkta dururken alev alan Teslanın içinden ancak camı kırarak çıkabildi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Isıtmalı kemer iyi hoş da, klimanın yerini almasını beklemek saçmalık. Adamın kulakları, burnu donmuş; dur ısıtmalı kemerle %15'e kadar tasarruf edeyim mi diyecek yani. O zaman elektrikli araçlar zorunlu donanım olarak içlikle gelsin, %25 tasarruf. ArGe'ye de gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 24 Ocak 2023; 12:53:03 >
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    klima zaten çalışacak, ama daha düşük kapasitede çalışacak.

  • Xloud X kullanıcısına yanıt
    Sadece elektirkli araçların değil bütün araçların verimlilik derdi var ve olmalı. Araç verimliliğini de doğal olarak elektirkli araçlarda yaptığı menzil ile ilişkilendiriyoruz. Ha bu araçlar yaygınlaşınca sorun olmaktan çıkacağını da düşünmüyor değilim. Mesela eski nokia telefonlarla 7-10 gün telefonu sarj etmezken şimdi akıllı telefonu hergün sarj etmeye alıştık. 3 gün sarjı giten telefon görsek üf be adamlar yapmış diyecez.

  • Teknolojiyi yapmayi, üretmeyi, piyasaya sürmeyi planlayan firma bile "idda" ederken haberi yapan düşürecek diye net başlık atıyor...

    Tebrikler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay b kullanıcısına yanıt
    Yangın konusunda içten yanmalı araçların daha riskli olduğunu düşünüyorum. Kazalardan ziyade bakımsızlıktan yangınlar gerçekleşir. Çarpma testlerinde yanan bir elektirkli araç duymadık. Teslayı savunmuyorum ama yüzbinlerce satan bir aracın 10-20 tanesinde sıkıntı var diye tüm markayı hatta elektirkli araçları kötü görmek acımasızlık bence. Tabi dediğiniz gibi her 100km hızla kaza yapan tesla aracta yangında çıkıyorsa kesinlikle önüne de geçmek lazım.

  • Elektrikli battaniye koysunlar bence o daha etkili olur

  • Herkes ısıtmalı elbise alsın doğalgaz yakmasın.Bir araçtaki en önemli konfor unsuru kışın soğukta kaloriferin terletmesidir.Yazın sıcakta buz gibi yapmasıdır.Menzilleri de maliyetleri de cacık olan elektrikli araçları parlatmak için bir taraflarını yırtacaklar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Yüzbinlerce satsa da yollardaki e-araç oranı %2. Yine de bu kadar çok e-yangın vakasına rastlanıyorsa hangisinin daha riskli olduğu bellidir.

    Çarpma testlerinde tabi ki yanan e-araç duymayız. Testlerin gerçekten bağımsız olduğunu mu sanıyorsunuz? Hiç bir testte yangın olsa, o testi hiç yayınlarlar mı, kendi bacaklarına sıkarlar mı?

    Üstteki videoda, sadece yangın değil, Teslanın büyün komponentleri etrafa dağılmış, videoya bakmanızı öneririm. 100kmh ile ağaca çarpma testi yapmıyorlar tabi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vay anasını ,al sana teknoloji.

  • berkandinçay b kullanıcısına yanıt
    Bu sorunu BYD aştı, BYD Blade bataryalar delinse de, kırılsa da, bükülse de, hatta yansa da alev almıyor, asla 60 derecenin üzerine çıkmıyor. Tesla dahi Çin'de ürettiği araçlarda BYD Blade bataryalar kullanmaya başladı.

  • Xloud X kullanıcısına yanıt
    "Elektrikli otomobillerin tek sorunu menzildir ancak ZF tarafından geliştirilen yenilikçi ısıtmalı emniyet kemerleri elektrikli otomobillerin menzilini artırmak için geliyor."

    Böyle bir cümlenin translate'den çıktığı oldukça belli zaten.

  • Elektrikli battaniye gibi bir tutuşursa...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 40 derece kadar ısıtıyor nedir? 40 derece kadar sıcak olmasını sağlıyor denir.... 🤬

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Motorun ürettiği ısı neden kullanılmıyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • onatba o kullanıcısına yanıt
    Lityum batarya da şehir içi dur-kalk kullanımda tutuşup yanıyor.

    Bu arada yukarda Bloding adlı arkadaş, lityum bataryaların tutuşup yanmasına istinaden, BYD Blade batarya çıktı, o tutuşmuyor demiş, yanıtlayayım dedim fakat beni engellemiş! Lityum iyon batarya spesifik enerjisi 180 Wh/kg, iken BYD batarya onun yarısı 90 en çok 110 Wh/kg. Yani bu yanmayan batarya sizi yarı yola kadar taşıyabiliyor. Bataryalı araçların en büyük problemiolan menzil ve şarj süreleri zaten, yanmayan batarya ile bu problem daha da derinleşiyor.

    Sanırım bunu diyeceğimi bildiği için, BYD batarya hakkında bu acı gerçeği duymamak için arkadaş beni engelledi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.