Şimdi Ara

İŞ HUKUKU BİLENLER ACİL YARDIM !!!! BEDELLİ ASKERLİK VE TAZMİNAT !!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Arkadaslar iyi aksamlar soyle bir yazi okudum bu yazi ile ilgili eksidede soyle bir entry gordum;

    çalıştığım firma tarafından alacağım haktır. 

    "tazminatınızı alırsınız ama alırsanız işe geri dönemezsiniz. " doğru ama eksik bir ifade. 


    eğer askerlik nedeniyle ayrıldıktan sonra firma sizi geri almak istemezse almaz ancak,; iş kanunu gereği; geri almama durumunda 3 aylık ayrıca bir tazminat vermek zorundadır. 


    Simdi arkadaslar benim sorum su ; benim askerlik geliyor bu yaziya gore tazminat alabiliyorum ,askerlik donusu patron beni ise almak zorunda almaz ise 3 aylik maasimi tazminat diye odeyecek ve sonra issizlik maasi alabilecegim .ben bu yazidan bunu anladim .simdi benim patronum ben tazminati soke soke alip ciktiktan sonra asla beni ise almaz o 3 tazminati odemeyi tercih eder.bjde bunun ustune is bulana kadar maksimum 6 ay issizlik maasi mi alacam bu bana gercek olamayacak kadar guzel geldi .is hukukundan anlayan biri lutfen yardimci olsun bana cok rica ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________




  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Up nolur yardim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yokmu bilen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • İş kanununda yazanlar o şekilde. Askerlik için ayrılırken tazminatı alırsın askerlik sonrası 2 ay içinde geri işe dönmek için başvurunca da aynı ya da dengi başka pozisyonda işe geri alması gerekir seni. Ama yok almazsa mahkemeye başvurursun o da tahmini 3 yıl sürer en az.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bangez

    İş kanununda yazanlar o şekilde. Askerlik için ayrılırken tazminatı alırsın askerlik sonrası 2 ay içinde geri işe dönmek için başvurunca da aynı ya da dengi başka pozisyonda işe geri alması gerekir seni. Ama yok almazsa mahkemeye başvurursun o da tahmini 3 yıl sürer en az.
    Kanun maddesi nedir hocam biliyormusunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bir ara detaylı incelemiştim aklımda kaldığı kadarıyla askerlik için işten ayrılırken kıdem tazminatını sana vermesi gerekiyor şirketin. Ayrıca askerlik dönüşü tekrar aynı işte çalışmak istersen döndükten sonra 2 ay içinde başvurman gerekli. Onların da seni ya 2 ya da 3 ay içinde aynı ya da benzeri bir pozisyonda işe alması gerekli. Almazlarsa 3 aylık maaşın kadar bir tazminat daha vermeli. İşsizlik maaşı için de başvurabiliyorsun ayrıca asker dönüşü. Çalışma süren bağlı olarak 10 aya kadar da işsizlik maaşı alma hakkın oluyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bangez

    Bir ara detaylı incelemiştim aklımda kaldığı kadarıyla askerlik için işten ayrılırken kıdem tazminatını sana vermesi gerekiyor şirketin. Ayrıca askerlik dönüşü tekrar aynı işte çalışmak istersen döndükten sonra 2 ay içinde başvurman gerekli. Onların da seni ya 2 ya da 3 ay içinde aynı ya da benzeri bir pozisyonda işe alması gerekli. Almazlarsa 3 aylık maaşın kadar bir tazminat daha vermeli. İşsizlik maaşı için de başvurabiliyorsun ayrıca asker dönüşü. Çalışma süren bağlı olarak 10 aya kadar da işsizlik maaşı alma hakkın oluyor.
    Bende bunlari okudum ama yargitay galiba bunu engelleyen bir karar aciklamis .ordan kafam karisti .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Öyle birşey yok. Tazminat alıp istifa ediyorsun.neden işe almak zorunda olsun? Ancak askerlik için ücretsiz izne ayrılırsan işe geri almak zorunda olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celades

    Öyle birşey yok. Tazminat alıp istifa ediyorsun.neden işe almak zorunda olsun? Ancak askerlik için ücretsiz izne ayrılırsan işe geri almak zorunda olur.
    Hocam galiba oyle bisey varmis sonra degismis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wasted.wastelander

    Hocam galiba oyle bisey varmis sonra degismis

    Alıntıları Göster
    2013 yılında bankada çalışırken askere gittim tazminat almadan, dönüşte geri aldılar. Ama tazminatını almak için istifa etmen gerek. O yüzden geri alma durumu olmaz mantıken.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celades

    2013 yılında bankada çalışırken askere gittim tazminat almadan, dönüşte geri aldılar. Ama tazminatını almak için istifa etmen gerek. O yüzden geri alma durumu olmaz mantıken.

    Alıntıları Göster
    Linkini paylastigim yazida soyle bir soruya su cevabi vermisler bende bundan yola cikarak oyle olacak diye dusundum ama benimde aklima yatmadi


    4- Askerlik nedeniyle kıdem tazminatını alıp, işyerinden ayrılanlar, askerlik bittiğinde yeniden aynı işyerine başvurabilir mi?
    Başvurabilir ve işverenin de işe alması gerekir. Bunun için çalışanın 2 ay içinde işverene müracaat etmesi gerekir. İşveren işe almazsa, çalışana, 3 aylık ücret kadar tazminat öder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celades

    2013 yılında bankada çalışırken askere gittim tazminat almadan, dönüşte geri aldılar. Ama tazminatını almak için istifa etmen gerek. O yüzden geri alma durumu olmaz mantıken.

    Alıntıları Göster
    Bide bak hocam soyle bisey var;


    Askere gitmek için ayrıldıkları işlerine geri dönme planı yapanlara Yargıtay Hukuk Genel Kurulu'ndan kötü haber geldi. Askerlik dönüşü işe alınmayanlar işe iade davası açamayacak.

    Ankara'da çalıştığı özel firmadan askerlik sebebiyle istifa eden genç, 6 aylık kısa dönem askerlik sonrası iş yeri sahibinin kapısını çaldı. Patronun 'Seni alamayız' açıklamasıyla sarsılan genç, soluğu Ankara 10. İş Mahkemesi'nde aldı. Mahkeme, askerlik sebebiyle ayrıldığı iş yerine kabul edilmeyen gencin işe iadesine hükmetti. Patronun kararı temyiz etmesiyle devreye giren Yargıtay, mahkeme hükmünü bozdu. Bozma kararı üzerine davayı yeniden değerlendiren İş Mahkemesi, ilk kararında direnince bu kez devreye Yargıtay Hukuk Genel Kurulu girdi. Kurul, İş Kanunu'ndaki şu ifadelere dikkat çekerek mahkeme kararını bozdu:

    "Askerlik dönüşü işe alınmayan işçi İş Kanunu'nun 18 vd. hükümlerine dayanarak işe iade davası açamaz. İşveren işe başlatmaz ise, işe alınma isteğinde bulunan eski işçiye 3 aylık ücret tutarında tazminat öder. Askerlik dönüşü işe alınmayan işçi İş Kanununun 18 vd. hükümlerine dayanarak işe iade davası açamaz. İş güvencesinden yararlanamaz. Çünkü, iş akdi askerlik sebebiyle sona erdirilmiştir, muvazzaf askerlik döneminde iş akdi askıda değildir ve bu durumda askerlik dönüşü mevcut olmayan iş akdinin işveren tarafından feshinden söz edilemez. Askeri veya kanuni bir ödevi biten eski işçilerle iş sözleşmesi yapma yükümlülüğünü yerine getirmeyen, şartları bulunduğu halde onları işe almayan işveren hakkında idari para cezası değil, tazminat yaptırımı öngörülmüştür. Gerçekten de Kanun'un 31. maddesinin dördüncü fıkrasına göre aranan şartlar bulunduğu halde işveren iş sözleşmesi yapma yükümlülüğünü yerine getirmezse işe alınma isteğinde bulunan eski işçiye üç aylık ücret tutarında tazminat öder."

    Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, askerlik sebebiyle işten ayrılanların iş güvencesinden faydalanamayacağına hükmetti. Kararda şöyle denildi:

    "Davacının davalı şirkete ait iş yerinde 09.03.2010 tarihinde başlayan çalışması, 31.07.2012 tarihinde birliğine sevk edilmesine dair yazı üzerine 31.07.2012 tarihi mesai bitimi itibari ile istifa ederek ayrılmak istediğine dair dilekçesi üzerine sona ermiştir. Bunun üzerine davalı işverence davacıya 2012 yılı Temmuz ayı bordrosunda tahakkuk ettirilmek sureti ile kıdem tazminatı ödenmiştir. Bu şekilde taraflar arasındaki iş sözleşmesinin sona ermesinden sonra muvazzaf askerlik hizmetini tamamlayan davacı işçi 01.02.2013 tarihinde terhis edilmiş; 21.01.2013 tarihli olup 23.01.2013 tarihinde işveren kayıtlarına giren dilekçesinde 31.01.2013 tarihi itibari ile askerlik hizmetini tamamlayacak olması nedeni ile görevine geri dönmesi konusunda gereğinin yapılmasını istemiştir. Davacının sözü edilen dilekçesi üzerine 'uygun değildir' şerhi yazılmak sureti ile davalı işverence işe alınmamıştır. Şu halde 4857 Sayılı İş Kanunu'nun 31/4. maddesi askeri veya kanuni bir ödev nedeni ile işten ayrılan işçiyi Kanunda öngörülen süre içinde başvurması halinde tekrar işe alması konusunda işverene bir yükümlülük getirmiş ise de, bu yükümlülüğün yerine getirilmemesi halinde işçiye işe alınması konusunda bir dava açma imkanı tanımayıp işverenin kanunla getirilen yükümlülüğe uymamasının yaptırımı tazminat olarak belirlendiğine göre davacının işe iade talebiyle dava açması mümkün değildir. Kaldı ki mahkemenin 6100 Sayılı HMK'nın 26. maddesinde hükme bağlanan 'taleple bağlılık' ilkesine aykırı biçimde işe iade talebiyle açılan davayı tespit davası olarak kabul edip davalı işverenin askerlik dönüşü davacı işçiyi işe başlatmamasının hukuka aykırı olduğunun tespitine karar vermesi de olanaklı değildir. Bununla birlikte davalı işverence davacının tekrar işe alınması yönündeki talebi kabul edilmediğine göre, davacı işçinin 4857 Sayılı İş Kanunu'nun 31/4. maddesi uyarınca 'üç aylık ücret tutarında tazminat' talebini içeren eda davası açması gerektiğinden, tespit kararı verilmesinde de hukuki yararı olduğundan söz edilemez. Mahkeme kararının bozulmasına oy birliği ile karar verilmiştir."


    Bedelli askerlik yapacaklara kötü haber

    Yargıtay'ın emsal kararından yıllık izin alamayıp da işten istifa eden bedelli askerler de yararlanamayacak. Milli Savunma Bakanlığı verilerine göre bedelli askerlik için 357 bin kişi müracaatta bulundu. Hukukçular, Yargıtay'ın son kararıyla birlikte iş yerinden askerlik sebebiyle istifa edenlerin dönüşte işe alınmamaları halinde işe iade davası açamayacaklarını dile getirdi.




    Yani hocam galiba ise iade davasi acamiyoruz ama 3 aylik tazminat alabiliyoruz ben bunu anladim.yani diyorki isveren alirsa zaten alacak ama almaz ise cezasi zaten 3 ay tazminat yani hersey belli bir daha dava acmaya gerek yok diyor.bu benim anladigim sekli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wasted.wastelander -- 22 Nisan 2019; 23:33:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Bizim arkadas işten ayrıldıydı bedelli için,tazminatı almadı ihbarı aldı.Normalde işyeri tazminatı da veriyordu, bu manyak kabul etmemiş geri dönüp tekrar işe devam edicem diye.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RustyCohle

    Bizim arkadas işten ayrıldıydı bedelli için,tazminatı almadı ihbarı aldı.Normalde işyeri tazminatı da veriyordu, bu manyak kabul etmemiş geri dönüp tekrar işe devam edicem diye.
    Ise geri alacaklarsa dogru yapmis ama galiba alsada ise donebilecekti biraz saflik yapmis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • wasted.wastelander W kullanıcısına yanıt
    Valla ben de yeni askerlik cıksın direk yapıstırıyorum.3,5 senem var,tertemiz 15k tazminat alıcam,çok para değil ama işi garantiye almak lazım.İş yeri almazsa da 10 ay da işsizlik kombosu alırım 20k tertemiz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.