Şimdi Ara

İngiliz çay devi Lipton, 39 yıllık Türkiye macerasını sonlandırarak üretimini Özgür Çay’a devretti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
785
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İngiliz çay devi Lipton, 39 yıllık Türkiye macerasını sonlandırarak üretimini Özgür Çay’a devretti

    Dünyada en fazla çay içen ülke Türkiye. Günde 245 milyon bardak çay tüketiliyor ülkemizde. Kişi başı çay tüketimi son açıklanan verilere göre 3 kilonun üzerinde. Özellikle Karadeniz’in geçim kaynağı olan çay, son yıllarda yabancıların en fazla ilgi gösterdikleri alanlardan biriydi. Ta ki son 2 aya kadar. İlk çıkan ise dünyanın en önemli kahve markalarından olan Jacobs oldu. 2018’de Ofçay’ı alarak Türkiye’ye giren Jacobs, 7 yıllık aranın ardından Türkiye’den çıktı. Şimdi de dünya devi Lipton satışa geçti.


    AĞUSTOS’TA ABD’Lİ JACOBS SATTI


    Gelin önce Ağustos ayında açıklanan Ofçay’ın satışını hatırlayalım. Sonrasında ise Lipton’da yaşanan el değiştirme sürecinden bahsedelim. Ağustos ayının ilk haftasında Jacobs kahvelerinin sahibi ABD merkezli Jde Peet’s Türkiye çay pazarından çekildi. Sahibi olduğu Ofçay’ı ise yerli üretici Efor Çay aldı. 2024 yılı itibarıyla Efor Çay 18 bin 427 ton, Ofçay ise 12 bin 427 ton satış gerçekleştirdi. Bu satış süreciyle birlikte Efor’un büyüklüğü 30 bin tonu geçmiş oldu. Satış sürecinde açıklamada bulunan Efor Holding Gıda ve İçecek Grup Başkanı Ediz Kaboğlu, "Bu birleşme sayesinde toplamda günlük 2 bin tonu aşan yaş çay işleme kapasitesine ulaşıyor, çay sektöründe toplam kapasite ve pazar payı açısından üçüncü sıraya yükseliyoruz. Bu dönüşüm, marka değerimizi ve ciro performansımızı yukarı taşıyacak. Ofçay birleşmesiyle dağıtım kanalımız 10 kat genişledi. Bugün 7 bölgede, 51 ilde tüketiciyle buluşan güçlü dağıtım altyapımız sayesinde, yalnızca üretimde değil, erişimde de sürdürülebilir bir başarı yakalıyoruz” demişti.


    2 AY SONRA DA İNGİLİZ CVC 


    Gelelim yeni habere. Bu da dünyanın en büyüklerinden olan Lipton’un Türkiye’deki işleriyle ilgili. Dünya devi Lipton’un en önemli üretim tesisleri yine yerli bir üretici olan Özgür Çay'ın oldu. Anlaşma resmi onayları aldıktan ve tamamlandıktan sonra İngiliz fonu CVC Capital Partners SICAV-FIS S.A. tarafından kontrol edilen Lipton Çay Üretim AŞ, Özgür Çay Sanayi’ye devredilecek.


    1871 YILINDA KURULDU, 186 MİLYAR DOLARLIK FON YÖNETTİ


    1871'de Birleşik Krallık'ta bir market perakendeciliği işi kuran kurucusu Sir Thomas Lipton tarafından kurulan İngiliz markasını daha önce küresel dev Unilever yönetiyordu. 2022 yılında 186 milyar dolarlık varlığı yöneten Jersey merkezli fon CVC Capital Partners, Unilever ile Lipton için masaya oturdu. CVC Capital, Lipton’u o dönem 4.5 milyar Euro’ya satın aldı.


    500 MİLYON LİRALIK YATIRIM YENİ TAMAMLANDI


    Özgür Çay’ın satın aldığı Lipton’un Türkiye macerası ise yaklaşık 39 yıl önce başladı. 1986 yılında Türkiye’de çay üretiminin özel sektöre açılmasıyla birlikte Lipton, Rize'nin Pazar ilçesinde faaliyete başladı. Ardından Fındıklı’daki fabrika devreye alındı. 2023 yılında ise son fabrika olan Sakarya tesisinin temeli atıldı. Lipton’un Türkiye'deki en önemli iki fabrikasını alan Özgür Çay da sektörün eski oyuncularından. 1980’li yılların sonunda üretim yapan şirket, Rize’de tesislere sahip. Hem ABD’li Jacobs’un hem de Lipton’un Türkiye’den üretimden çekilmesi ve fabrikalarını satması peş peşe geldi. ABD’li ve İngiliz devlerinin sahip olduğu markaların önemli üretimlerini artık Türkler yapacak.


    LIPTON: İKİ FABRİKAMIZI SATTIK


    Dünya devi Lipton'dan fabrika satışlarına yönelik açıklama geldi. Açıklamada şu ifadeler yer aldı: 


    Alıntı

    metni:
    Lipton Teas and Infusions ile Öz-Gür Çay A.Ş. arasında, Rize Pazar ve Fındıklı’da bulunan yaş çay işleme tesislerimizin mülkiyetine sahip “Lipton Çay Üretim A.Ş.” hisselerinin Öz-Gür Çay A.Ş.’ye devri için yürütülen görüşmelerde anlaşmaya varılmıştır. Yasal süreç gereği konu değerlendirme ve onayı için Rekabet Kurulu’na sunulmuştur.
    Bu adım, 2022 yılında Unilever’den ayrılarak bağımsız bir şirket haline geldiğimizde başlayan küresel dönüşüm stratejimizin bir parçasıdır. İş modelimizi yenilerken amacımız en iyi çayı seçmek, harmanlamak ve çayseverlerle buluşturmak gibi temel güçlü yanlarımıza odaklanmaktır. Bu amaç doğrultusunda farklı pazarlarda da çay tarlalarımızı, yaş çay alımı ve işleme tesislerimizi devretmiş bulunuyoruz. 
    Türkiye’deki faaliyetlerimiz bugüne kadar olduğu gibi mevcut “Lipton Gıda ve Çay Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi” kimliğimizle devam etmektedir. Tedarikçi iş ortaklarımız ile çalışarak kalite, sürdürülebilirlik ve güvenlik standartlarımıza uygun çay alımımız devam edecektir. 2025 yılında Sakarya’da 30 milyon Euro yatırımla hayata geçirdiğimiz yeni inovasyon, çay harmanlama ve paketleme tesisimiz, 39 yıldır gururla ve güçlü bir bağlılıkla faaliyet gösterdiğimiz Türkiye’de operasyonlarımızın kalbi olarak hizmet vermeye devam edecektir.


    Patronlar Dünyası




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NeoNesil2025 -- 3 Ekim 2025; 22:32:16 >



    _____________________________




  • ulen en sefdiğim çaydı be. neyi seviyorsam gidiyor

    _____________________________
  • Ülke iyice 1970lerin türkiyesine döndü. İthal mal kalmayacak piyasayı fahiş fiyatlı kalitesiz yerli ürünler dolduracak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yatırımcı risk gördüğü yerden kacar...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • bu çay ithal değil fabrikası türkiyede marka gidiyor sadece çay aynı çay dolar bazlı kar edemiyorlar ondan.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerimcem -- 4 Ekim 2025; 0:25:32 >
    _____________________________
  • Zaten kireçli su gibi çayı vardı.

    Bir çay aşığı olarak piyasada bulunan çoğu çayı denedim.
    Bana göre en iyisi çaykurun 42 nolu tirebolu 500 gram karton paket çayı.

    İngiliz çay devi Lipton, 39 yıllık Türkiye macerasını sonlandırarak üretimini Özgür Çay’a devretti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Faniyim, fani olanı istemem.
    Acizim, aciz olanı istemem.
    Ruhumu Rahman’a teslim eyledim, başka istemem.
    İsterim, fakat bir ölümsüz dost isterim.
  • 2010’da Bestbuy terk ettiğinde sonun başlangıcıydı…

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Türkiye'de üretim yapmak anlamsız demişler. İthal çay getirirler biraz alan olursa satılır bazı marketlerde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Demokratik Değişim Hareketi. Demokratik seçimler için 41 ilde 2000 kişi gerekiyor CHP-iyi parti demokrasi için adım atmazsa seçimlere girebilecek parti kurmalıyız
  • AREryilmaz kullanıcısına yanıt

    Yav ne alakası var sanki Unilever firması komple çekildi kaçtı gitti. Onlarca markası var kullanıyorsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur1301 -- 4 Ekim 2025; 12:35:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • İngiliz çay devi Lipton, 39 yıllık Türkiye macerasını sonlandırarak üretimini Özgür Çay’a devretti

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
  • onur1301 kullanıcısına yanıt
    Unilever'in değil lipton artik. Fabrikayı sattığını zaman çekip gitmek epeyce kolaylasiyor, çok alakası var.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Tarım kredi marketten kırmızı paket tiryaki çay


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Sağdan soldan duyduklarınızla haber paylaşmadan önce adamların resmi açıklamasını keşke okusaydınız. Adamların bir yere gittikleri yok. Sadece Rize de ki fabrikalarını yıllardır birlikte çalıştıkları bir firmaya verdiler. Sakarya'daki ki yerlerini büyütüp orada devam edecekler bundan böyle. Kendi resmi açıklamaları bu şekilde hatta 39 yıldır olduğu gibi devam ediyoruz diye de yazdılar. Yani bir yere gittikleri yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Noctivagant kullanıcısına yanıt

    Uzun lafın kısası küçülmeye gitmişler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Gigabyte 990FXA-UD3 | Asus 560 Ti DirectCU II | AMD Phenom 955 BE | Thermalright Ultra 120 Rev. C Soğutucu | Gskill Ripjaws 1600 MHz 2x4gb CL 9 DDR 3 | HEC Cougar 700Watt PSU | Dark Knight Kasa | AOC V22+ Monitör
  • Cem_Alim C kullanıcısına yanıt
    C&A da gitti😥

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Colda kullanıcısına yanıt
    İngiliz çay devi Lipton, 39 yıllık Türkiye macerasını sonlandırarak üretimini Özgür Çay’a devretti

    Dünyanın en büyük 2. fabrikasında devam edeceğiz diyen bir şirket nasıl küçülmeye gitmiş oluyor merak ettim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Sen okudun mu yazanı?

    2 tesis devir ediyor, mevcut fabrikasında devam ediyor.

    Artış mı olmuş oluyor?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Gigabyte 990FXA-UD3 | Asus 560 Ti DirectCU II | AMD Phenom 955 BE | Thermalright Ultra 120 Rev. C Soğutucu | Gskill Ripjaws 1600 MHz 2x4gb CL 9 DDR 3 | HEC Cougar 700Watt PSU | Dark Knight Kasa | AOC V22+ Monitör
  • Çayı karadenizde işlemezsen olmaz ki. Topladıkları yerde işlemeleri lazım. Bence bunlar üretici olmaktan çıkıp fason ürettirecekler.

    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.