Şimdi Ara

İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
96
Cevap
2
Favori
25.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    quote:

    Orijinalden alıntı: joker00

    quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    tabi buyrun, çok özel değilse buradan da devam edebiliriz.

    mrb öncelikle bende başta impala olmak üzere eski model arabalara merakım var.sizin arabanızın markası ne? ilk olarak
    1-ne kadar yakar ortalama?
    2-parçaları zor bulunur mu?
    3-2. el alacağım doğal olarak araba ne kadar masraf çıkarır? şimdilik aklıma gelenler cevaplarsanız sevinirim


    1- Şehirdışı 100 km.de 16l benzin 20l gaz yakar. 6 - 8 farketmez aynı yakıyor.
    2- Parçaları kolay bulunur ancak bazen gelmesi zaman alır, bunun dışında sarf parçaları kolay bulunur.
    3- Masraf alacağınız araca göre ve aracı getirmek istediğiniz son noktaya göre çok değişkenlik gösterir.

    -Kaportası diri ve fazla işlem görmemiş olmalı, şasesinde ve diğer kaporta aksamında çürük olmamalı, unutmayın ki kaportası bitik bir araçla uğraşmak, işi içinden çıkılmaz bir hale getirebilir.

    -Mekanik kısımlardaki sorunlar ne kadar kötü de olsa bir şekilde hallolur ancak araçlaradan anlayan gerçek ustaları bulmak günden güne zorlaşmaktadır, "paranla rezil olmak " deyiminin ne demek olduğunu öğretir sana birçok usta. En basiti "karbüratör ayarı" denilen şey karbüratörü söküp temizleyip takıp 2 tane vidasını ayarlamak zannedilir ancak gerçek ayar, karbüratör üzerindeki 5-6 noktadaki çubuk, kol, levye benzeri parçaları hassas mastar ve ölçü aletleri yardımıyla eğerek bükerek gereken ölçülere getirmektir. Bu şekilde çalışan bir karbüratörcü henüz bulamadım, bunun bilenlerde de karbüratörün ayar ölçüleri yok.

    -Aracın masrafı ve işi hiçbir zaman bitmez çünkü araç en az 40 yaşındadır. Herşeyi yaptırırım sonra da 10 sene sorunsuz binerim diye birşey olmaz ancak bir süre sonra masraflar hafifler.

    -Yine yaştan ötürü birçoğunun motoru orjinaliyle ya da başka birşeyle değiştirilmiştir, şasesi işlem görmüştür. Bu sırada motor ve şase numaralarının bozulmamış olması ya da motor değişiminin faturalı, yasal olarak yapılmış olması çok önemlidir. Motor ve şase numarasındaki problemler aracın elinizden alınmasına ve birtakım cezai işlemlerle karşı karşıya kalmanıza kadar giden istenmeyen durumlara yol açabilir.

    - Piyasada 4 tip araç ve satıcı vardır, bunlar:

    1- Babadan dededen kalma araç 30 senedir tarlada ahırda yatmaktadır, tutulacak yeri kalmamıştır, sonra birisi, bu araçların meraklısı olan "keriz" ler olduğunu ve çok para verdiklerini araç sahibine telkin eder, araç sahibi de gaza gelip değerinin üzerinde bir fiyat koyarak hurdasını satmaya çalışır. Bu araba antika değildir sadece hurdadır uzak durulmalı.

    2- Bütçesinin elverdiği ölçüde restore etmiştir ve etmektedir, araç temelinde düzgündür, satıcı bilinçlidir, aracında daha ne kadar masraf olduğunu bilir, aracın fiyatını buna göre ayarlar, işi bildiği için alırken de bunlara dikkat ederek almıştır zaten. Tatlı sıkı bir pazarlıktan sonra bu araçlar alınabilir.

    3- 2. maddedeki arabayı 10'a alır, 3'e boyatır, 2'ye döşeme yaptırır, 40' a satmaya çalışır. Belki bu araba da alınabilir ancak unutmamalıdır ki daha işi vardır ve bu işler gizlenmeye çalışılmıştır. Satıcı işi ticarete dökmüştür ve iyi niyetli olduğu söylenemez, halbuki bu iş hobi işidir, dostluk işidir, birşeyleri kendi emeğini de katarak güzel hale getirme ve bununla mutlu olup gurur duyma işidir.

    4- 2. maddedeki arabayı 10'a alır, Adan Zye orjinal parçalarıyla restore eder, bunun için 100 harcar çünkü para da varsa bir süre sonra iş yörüngeden çıkar, o da olsun bu en iyisinden olsun derken 100'ü bulur. Biner, sıkılır, yeni bişeyler yapmak ister, 90'a satmaya çalışır. Fiyat yüksek görünür ama hakkıdır. Gerçek amerikancı bu bitmiş arabaya 90 vererek almaz çünkü yapacak birşey kalmamıştır. Bunun da müşterisi vardır ancak genelde sadece arabayı bir gösteriş ve prestij aracı gibi kullanan kesimdir, bu araba o kişinin ziynet eşyası, elmas yüzüğü olacaktır. Elmas yüzüğün nasıl yapıldığını bilmez sadece takar.












    hımm çok açıklayacı olmuş hakikaten bunları göz önünde bulundaracağım teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    quote:

    Orijinalden alıntı: joker00

    quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    tabi buyrun, çok özel değilse buradan da devam edebiliriz.

    mrb öncelikle bende başta impala olmak üzere eski model arabalara merakım var.sizin arabanızın markası ne? ilk olarak
    1-ne kadar yakar ortalama?
    2-parçaları zor bulunur mu?
    3-2. el alacağım doğal olarak araba ne kadar masraf çıkarır? şimdilik aklıma gelenler cevaplarsanız sevinirim


    1- Şehirdışı 100 km.de 16l benzin 20l gaz yakar. 6 - 8 farketmez aynı yakıyor.
    2- Parçaları kolay bulunur ancak bazen gelmesi zaman alır, bunun dışında sarf parçaları kolay bulunur.
    3- Masraf alacağınız araca göre ve aracı getirmek istediğiniz son noktaya göre çok değişkenlik gösterir.

    -Kaportası diri ve fazla işlem görmemiş olmalı, şasesinde ve diğer kaporta aksamında çürük olmamalı, unutmayın ki kaportası bitik bir araçla uğraşmak, işi içinden çıkılmaz bir hale getirebilir.

    -Mekanik kısımlardaki sorunlar ne kadar kötü de olsa bir şekilde hallolur ancak araçlaradan anlayan gerçek ustaları bulmak günden güne zorlaşmaktadır, "paranla rezil olmak " deyiminin ne demek olduğunu öğretir sana birçok usta. En basiti "karbüratör ayarı" denilen şey karbüratörü söküp temizleyip takıp 2 tane vidasını ayarlamak zannedilir ancak gerçek ayar, karbüratör üzerindeki 5-6 noktadaki çubuk, kol, levye benzeri parçaları hassas mastar ve ölçü aletleri yardımıyla eğerek bükerek gereken ölçülere getirmektir. Bu şekilde çalışan bir karbüratörcü henüz bulamadım, bunun bilenlerde de karbüratörün ayar ölçüleri yok.

    -Aracın masrafı ve işi hiçbir zaman bitmez çünkü araç en az 40 yaşındadır. Herşeyi yaptırırım sonra da 10 sene sorunsuz binerim diye birşey olmaz ancak bir süre sonra masraflar hafifler.

    -Yine yaştan ötürü birçoğunun motoru orjinaliyle ya da başka birşeyle değiştirilmiştir, şasesi işlem görmüştür. Bu sırada motor ve şase numaralarının bozulmamış olması ya da motor değişiminin faturalı, yasal olarak yapılmış olması çok önemlidir. Motor ve şase numarasındaki problemler aracın elinizden alınmasına ve birtakım cezai işlemlerle karşı karşıya kalmanıza kadar giden istenmeyen durumlara yol açabilir.

    - Piyasada 4 tip araç ve satıcı vardır, bunlar:

    1- Babadan dededen kalma araç 30 senedir tarlada ahırda yatmaktadır, tutulacak yeri kalmamıştır, sonra birisi, bu araçların meraklısı olan "keriz" ler olduğunu ve çok para verdiklerini araç sahibine telkin eder, araç sahibi de gaza gelip değerinin üzerinde bir fiyat koyarak hurdasını satmaya çalışır. Bu araba antika değildir sadece hurdadır uzak durulmalı.

    2- Bütçesinin elverdiği ölçüde restore etmiştir ve etmektedir, araç temelinde düzgündür, satıcı bilinçlidir, aracında daha ne kadar masraf olduğunu bilir, aracın fiyatını buna göre ayarlar, işi bildiği için alırken de bunlara dikkat ederek almıştır zaten. Tatlı sıkı bir pazarlıktan sonra bu araçlar alınabilir.

    3- 2. maddedeki arabayı 10'a alır, 3'e boyatır, 2'ye döşeme yaptırır, 40' a satmaya çalışır. Belki bu araba da alınabilir ancak unutmamalıdır ki daha işi vardır ve bu işler gizlenmeye çalışılmıştır. Satıcı işi ticarete dökmüştür ve iyi niyetli olduğu söylenemez, halbuki bu iş hobi işidir, dostluk işidir, birşeyleri kendi emeğini de katarak güzel hale getirme ve bununla mutlu olup gurur duyma işidir.

    4- 2. maddedeki arabayı 10'a alır, Adan Zye orjinal parçalarıyla restore eder, bunun için 100 harcar çünkü para da varsa bir süre sonra iş yörüngeden çıkar, o da olsun bu en iyisinden olsun derken 100'ü bulur. Biner, sıkılır, yeni bişeyler yapmak ister, 90'a satmaya çalışır. Fiyat yüksek görünür ama hakkıdır. Gerçek amerikancı bu bitmiş arabaya 90 vererek almaz çünkü yapacak birşey kalmamıştır. Bunun da müşterisi vardır ancak genelde sadece arabayı bir gösteriş ve prestij aracı gibi kullanan kesimdir, bu araba o kişinin ziynet eşyası, elmas yüzüğü olacaktır. Elmas yüzüğün nasıl yapıldığını bilmez sadece takar.

    Alıntıları Göster
    CHEVROLET nin 64 model den yukarsı cok hantal ve cok daha agır araclardır bır amerıkan hastası olarak dıyorum ayrıca usta bulma konusunda cok sıkıntı yasarsın yukarıda arkadaşların belirttiği gibi elin anahtar tutmalı ama amerikan sürüş keyfi en kral bmw mercedeste yok oda bi gercek ... 20 30 binlik bütçelere 63 model direksiz impala bulabilirsen tek kapıda oldumu tadından yenmez olaganustu bı arabadır tarz konusunda mustange kafa tutar bence ..cok sabırlı olman gerek ustalar nazlı olur amerikanlar konusunda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nıcola35 -- 18 Temmuz 2012; 13:49:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nıcola35

    CHEVROLET nin 64 model den yukarsı cok hantal ve cok daha agır araclardır bır amerıkan hastası olarak dıyorum ayrıca usta bulma konusunda cok sıkıntı yasarsın yukarıda arkadaşların belirttiği gibi elin anahtar tutmalı ama amerikan sürüş keyfi en kral bmw mercedeste yok oda bi gercek ... 20 30 binlik bütçelere 63 model direksiz impala bulabilirsen tek kapıda oldumu tadından yenmez olaganustu bı arabadır tarz konusunda mustange kafa tutar bence ..cok sabırlı olman gerek ustalar nazlı olur amerikanlar konusunda

    Alıntıları Göster
    Araba bakacaksan ve usta yedek parça olayları nasıl olur diyorsan İstanbul'da benim bildiğim yerler.

    Yeni açılan KARTAL Sanayi Sitesindeki Tamirane, araç satışından tut, restorasyon ve motor, şanzıman satışlarına kadar herşey mevcut olmayanıda getirtiyorlar.

    Bostancı Sanayi Sitesi

    Maslak Sanayi Sitesi

    E-5 te medical parkın orada amerikan toplayan yer var hemde yıllardır nerdeyse 10-15 yıldır desem yeridir.

    Ne kadar konusuna gelirsek o yıllardaki fabrika verileri yoktur ama fabrika verileri niyetine baz alabileceğin tutar şehir içi 20 litredir. Bu azaltılamaz mı evet 5.7 değil de daha düşük v8 motor koyulabilir ki abilerimiz daha iyi bilir, 5.7 305 mi diyorlardı?

    daturkishulan abimiz demiş zaten 283 cui diye.

    onun haricinde lpg hesaplaması için yanlış hatırlamıyorsam ya 1.1 yada 1.2 ile çarpıyorduk yani misal ş.içi 20 litre ise 20*1.1= 22 litre gaz yakar bundan daha aşağısı olur mu bilmem ama kullanıma göre daha yükseğe çıkabilir :)

    şimdiki fiyatlara gröe hesaplarsakta ş.içi 20 litre yakmayı baz alırsak ki kullanıma göre imkansızdır iş çıkış trafiği yağmurlu hava gibi kilometrede 0.92 kuruş benzinde , 50-55 kuruşta lpg de yakar.

    Daha düşürülemez mi, dediğim gibi 5.7 motor değilde daha düşük motor koyulabilir + QuadraJet dedikleri sistem varmış, yakıt olayını düşürüyormuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: T-Dog

    Araba bakacaksan ve usta yedek parça olayları nasıl olur diyorsan İstanbul'da benim bildiğim yerler.

    Yeni açılan KARTAL Sanayi Sitesindeki Tamirane, araç satışından tut, restorasyon ve motor, şanzıman satışlarına kadar herşey mevcut olmayanıda getirtiyorlar.

    Bostancı Sanayi Sitesi

    Maslak Sanayi Sitesi

    E-5 te medical parkın orada amerikan toplayan yer var hemde yıllardır nerdeyse 10-15 yıldır desem yeridir.

    Ne kadar konusuna gelirsek o yıllardaki fabrika verileri yoktur ama fabrika verileri niyetine baz alabileceğin tutar şehir içi 20 litredir. Bu azaltılamaz mı evet 5.7 değil de daha düşük v8 motor koyulabilir ki abilerimiz daha iyi bilir, 5.7 305 mi diyorlardı?

    daturkishulan abimiz demiş zaten 283 cui diye.

    onun haricinde lpg hesaplaması için yanlış hatırlamıyorsam ya 1.1 yada 1.2 ile çarpıyorduk yani misal ş.içi 20 litre ise 20*1.1= 22 litre gaz yakar bundan daha aşağısı olur mu bilmem ama kullanıma göre daha yükseğe çıkabilir :)

    şimdiki fiyatlara gröe hesaplarsakta ş.içi 20 litre yakmayı baz alırsak ki kullanıma göre imkansızdır iş çıkış trafiği yağmurlu hava gibi kilometrede 0.92 kuruş benzinde , 50-55 kuruşta lpg de yakar.

    Daha düşürülemez mi, dediğim gibi 5.7 motor değilde daha düşük motor koyulabilir + QuadraJet dedikleri sistem varmış, yakıt olayını düşürüyormuş.

    Alıntıları Göster
    67 direksiz impala benimde hayalim tabiki 2.araç olarak haftasonları ve özel günlerde kullanmak amaçlı. Türkiye şartlarında günlük kullanıma uygun bir araç değil. Sahibinden'de 2-3 tane direksiz 67 vardı 2'si galeriden fakat aracı değerli klasik sınıfında gibi gösterip abartı fiyat çekmişler. Bu araç değerli klasik sınıfında bir araç değil 5-6 bin dolar iyi haldeyse 10 bin dolarlık bir araç. Ayrıca bunun hurdasını felanda bulmak mümkün kayseri'de bu işin ustaları var bi tanıdık geçen yıl bu şekilde kayseri'de toplattı 67 impala. Bir kaç yıl içinde bende ilk adımı atıp bir 67 direksiz impala için çalışmalara başlicam

    Buda 67 sevenlere gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    quote:

    Orijinalden alıntı: joker00

    quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    tabi buyrun, çok özel değilse buradan da devam edebiliriz.

    mrb öncelikle bende başta impala olmak üzere eski model arabalara merakım var.sizin arabanızın markası ne? ilk olarak
    1-ne kadar yakar ortalama?
    2-parçaları zor bulunur mu?
    3-2. el alacağım doğal olarak araba ne kadar masraf çıkarır? şimdilik aklıma gelenler cevaplarsanız sevinirim


    1- Şehirdışı 100 km.de 16l benzin 20l gaz yakar. 6 - 8 farketmez aynı yakıyor.
    2- Parçaları kolay bulunur ancak bazen gelmesi zaman alır, bunun dışında sarf parçaları kolay bulunur.
    3- Masraf alacağınız araca göre ve aracı getirmek istediğiniz son noktaya göre çok değişkenlik gösterir.

    -Kaportası diri ve fazla işlem görmemiş olmalı, şasesinde ve diğer kaporta aksamında çürük olmamalı, unutmayın ki kaportası bitik bir araçla uğraşmak, işi içinden çıkılmaz bir hale getirebilir.

    -Mekanik kısımlardaki sorunlar ne kadar kötü de olsa bir şekilde hallolur ancak araçlaradan anlayan gerçek ustaları bulmak günden güne zorlaşmaktadır, "paranla rezil olmak " deyiminin ne demek olduğunu öğretir sana birçok usta. En basiti "karbüratör ayarı" denilen şey karbüratörü söküp temizleyip takıp 2 tane vidasını ayarlamak zannedilir ancak gerçek ayar, karbüratör üzerindeki 5-6 noktadaki çubuk, kol, levye benzeri parçaları hassas mastar ve ölçü aletleri yardımıyla eğerek bükerek gereken ölçülere getirmektir. Bu şekilde çalışan bir karbüratörcü henüz bulamadım, bunun bilenlerde de karbüratörün ayar ölçüleri yok.

    -Aracın masrafı ve işi hiçbir zaman bitmez çünkü araç en az 40 yaşındadır. Herşeyi yaptırırım sonra da 10 sene sorunsuz binerim diye birşey olmaz ancak bir süre sonra masraflar hafifler.

    -Yine yaştan ötürü birçoğunun motoru orjinaliyle ya da başka birşeyle değiştirilmiştir, şasesi işlem görmüştür. Bu sırada motor ve şase numaralarının bozulmamış olması ya da motor değişiminin faturalı, yasal olarak yapılmış olması çok önemlidir. Motor ve şase numarasındaki problemler aracın elinizden alınmasına ve birtakım cezai işlemlerle karşı karşıya kalmanıza kadar giden istenmeyen durumlara yol açabilir.

    - Piyasada 4 tip araç ve satıcı vardır, bunlar:

    1- Babadan dededen kalma araç 30 senedir tarlada ahırda yatmaktadır, tutulacak yeri kalmamıştır, sonra birisi, bu araçların meraklısı olan "keriz" ler olduğunu ve çok para verdiklerini araç sahibine telkin eder, araç sahibi de gaza gelip değerinin üzerinde bir fiyat koyarak hurdasını satmaya çalışır. Bu araba antika değildir sadece hurdadır uzak durulmalı.

    2- Bütçesinin elverdiği ölçüde restore etmiştir ve etmektedir, araç temelinde düzgündür, satıcı bilinçlidir, aracında daha ne kadar masraf olduğunu bilir, aracın fiyatını buna göre ayarlar, işi bildiği için alırken de bunlara dikkat ederek almıştır zaten. Tatlı sıkı bir pazarlıktan sonra bu araçlar alınabilir.

    3- 2. maddedeki arabayı 10'a alır, 3'e boyatır, 2'ye döşeme yaptırır, 40' a satmaya çalışır. Belki bu araba da alınabilir ancak unutmamalıdır ki daha işi vardır ve bu işler gizlenmeye çalışılmıştır. Satıcı işi ticarete dökmüştür ve iyi niyetli olduğu söylenemez, halbuki bu iş hobi işidir, dostluk işidir, birşeyleri kendi emeğini de katarak güzel hale getirme ve bununla mutlu olup gurur duyma işidir.

    4- 2. maddedeki arabayı 10'a alır, Adan Zye orjinal parçalarıyla restore eder, bunun için 100 harcar çünkü para da varsa bir süre sonra iş yörüngeden çıkar, o da olsun bu en iyisinden olsun derken 100'ü bulur. Biner, sıkılır, yeni bişeyler yapmak ister, 90'a satmaya çalışır. Fiyat yüksek görünür ama hakkıdır. Gerçek amerikancı bu bitmiş arabaya 90 vererek almaz çünkü yapacak birşey kalmamıştır. Bunun da müşterisi vardır ancak genelde sadece arabayı bir gösteriş ve prestij aracı gibi kullanan kesimdir, bu araba o kişinin ziynet eşyası, elmas yüzüğü olacaktır. Elmas yüzüğün nasıl yapıldığını bilmez sadece takar.

    Alıntıları Göster
    Birisi 67 model IMPALA'mı dedi? Buyrunuz 1/18 diecast model araba koleksiyonumdan 1967 model IMPALA arabam.



     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM


     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM


     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM


     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM


     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM


     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAD34 -- 27 Ekim 2012; 8:41:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    Birisi 67 model IMPALA'mı dedi? Buyrunuz 1/18 diecast model araba koleksiyonumdan 1967 model IMPALA arabam.



     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM


     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM


     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM


     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM


     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM


     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM


    Alıntıları Göster
    67 IMPALAMIN devamı.

     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM


     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM


     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    quote:

    Orijinalden alıntı: joker00

    quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    tabi buyrun, çok özel değilse buradan da devam edebiliriz.

    mrb öncelikle bende başta impala olmak üzere eski model arabalara merakım var.sizin arabanızın markası ne? ilk olarak
    1-ne kadar yakar ortalama?
    2-parçaları zor bulunur mu?
    3-2. el alacağım doğal olarak araba ne kadar masraf çıkarır? şimdilik aklıma gelenler cevaplarsanız sevinirim


    1- Şehirdışı 100 km.de 16l benzin 20l gaz yakar. 6 - 8 farketmez aynı yakıyor.
    2- Parçaları kolay bulunur ancak bazen gelmesi zaman alır, bunun dışında sarf parçaları kolay bulunur.
    3- Masraf alacağınız araca göre ve aracı getirmek istediğiniz son noktaya göre çok değişkenlik gösterir.

    -Kaportası diri ve fazla işlem görmemiş olmalı, şasesinde ve diğer kaporta aksamında çürük olmamalı, unutmayın ki kaportası bitik bir araçla uğraşmak, işi içinden çıkılmaz bir hale getirebilir.

    -Mekanik kısımlardaki sorunlar ne kadar kötü de olsa bir şekilde hallolur ancak araçlaradan anlayan gerçek ustaları bulmak günden güne zorlaşmaktadır, "paranla rezil olmak " deyiminin ne demek olduğunu öğretir sana birçok usta. En basiti "karbüratör ayarı" denilen şey karbüratörü söküp temizleyip takıp 2 tane vidasını ayarlamak zannedilir ancak gerçek ayar, karbüratör üzerindeki 5-6 noktadaki çubuk, kol, levye benzeri parçaları hassas mastar ve ölçü aletleri yardımıyla eğerek bükerek gereken ölçülere getirmektir. Bu şekilde çalışan bir karbüratörcü henüz bulamadım, bunun bilenlerde de karbüratörün ayar ölçüleri yok.

    -Aracın masrafı ve işi hiçbir zaman bitmez çünkü araç en az 40 yaşındadır. Herşeyi yaptırırım sonra da 10 sene sorunsuz binerim diye birşey olmaz ancak bir süre sonra masraflar hafifler.

    -Yine yaştan ötürü birçoğunun motoru orjinaliyle ya da başka birşeyle değiştirilmiştir, şasesi işlem görmüştür. Bu sırada motor ve şase numaralarının bozulmamış olması ya da motor değişiminin faturalı, yasal olarak yapılmış olması çok önemlidir. Motor ve şase numarasındaki problemler aracın elinizden alınmasına ve birtakım cezai işlemlerle karşı karşıya kalmanıza kadar giden istenmeyen durumlara yol açabilir.

    - Piyasada 4 tip araç ve satıcı vardır, bunlar:

    1- Babadan dededen kalma araç 30 senedir tarlada ahırda yatmaktadır, tutulacak yeri kalmamıştır, sonra birisi, bu araçların meraklısı olan "keriz" ler olduğunu ve çok para verdiklerini araç sahibine telkin eder, araç sahibi de gaza gelip değerinin üzerinde bir fiyat koyarak hurdasını satmaya çalışır. Bu araba antika değildir sadece hurdadır uzak durulmalı.

    2- Bütçesinin elverdiği ölçüde restore etmiştir ve etmektedir, araç temelinde düzgündür, satıcı bilinçlidir, aracında daha ne kadar masraf olduğunu bilir, aracın fiyatını buna göre ayarlar, işi bildiği için alırken de bunlara dikkat ederek almıştır zaten. Tatlı sıkı bir pazarlıktan sonra bu araçlar alınabilir.

    3- 2. maddedeki arabayı 10'a alır, 3'e boyatır, 2'ye döşeme yaptırır, 40' a satmaya çalışır. Belki bu araba da alınabilir ancak unutmamalıdır ki daha işi vardır ve bu işler gizlenmeye çalışılmıştır. Satıcı işi ticarete dökmüştür ve iyi niyetli olduğu söylenemez, halbuki bu iş hobi işidir, dostluk işidir, birşeyleri kendi emeğini de katarak güzel hale getirme ve bununla mutlu olup gurur duyma işidir.

    4- 2. maddedeki arabayı 10'a alır, Adan Zye orjinal parçalarıyla restore eder, bunun için 100 harcar çünkü para da varsa bir süre sonra iş yörüngeden çıkar, o da olsun bu en iyisinden olsun derken 100'ü bulur. Biner, sıkılır, yeni bişeyler yapmak ister, 90'a satmaya çalışır. Fiyat yüksek görünür ama hakkıdır. Gerçek amerikancı bu bitmiş arabaya 90 vererek almaz çünkü yapacak birşey kalmamıştır. Bunun da müşterisi vardır ancak genelde sadece arabayı bir gösteriş ve prestij aracı gibi kullanan kesimdir, bu araba o kişinin ziynet eşyası, elmas yüzüğü olacaktır. Elmas yüzüğün nasıl yapıldığını bilmez sadece takar.












    KLASİK ARABA SEVGİSİ BUDUR ANLATANIN ELLERİNE SAĞLIK ;)
    herkes birşeyler yazmış bilip bilmeden yok alınmaz yok akıl işi değil geçici heves çok yakar ama bunlar klasik araçlar hakkındaki kendi düşünceleriniz ve bu düşüncelerinizi klasik araçlara gönül bağıyla bağlı yolda bir klasik görse boynu kopana kadar çevirip bakan hafiften heyecanlanan içi burkulan klasik araba aşıklarına aktarmaya çalışıyorsunuz ama bu aşı tutmaz. alıntı yaptığım arkadaşım bu işi bu kadar güzel anlatamazdı. eksisi artısı ile herhalde klasik işi budur. bende bir klasik yok ama sürekli bir klasik bakıyorum aklımda bir model var ve onu alıcam ama almadan önce tüm herşeyi ayarlayıp öle alma peşindeyim. umarım hepimiz istediğimiz klasiklere kavusuruz ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    quote:

    Orijinalden alıntı: joker00

    quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    tabi buyrun, çok özel değilse buradan da devam edebiliriz.

    mrb öncelikle bende başta impala olmak üzere eski model arabalara merakım var.sizin arabanızın markası ne? ilk olarak
    1-ne kadar yakar ortalama?
    2-parçaları zor bulunur mu?
    3-2. el alacağım doğal olarak araba ne kadar masraf çıkarır? şimdilik aklıma gelenler cevaplarsanız sevinirim


    1- Şehirdışı 100 km.de 16l benzin 20l gaz yakar. 6 - 8 farketmez aynı yakıyor.
    2- Parçaları kolay bulunur ancak bazen gelmesi zaman alır, bunun dışında sarf parçaları kolay bulunur.
    3- Masraf alacağınız araca göre ve aracı getirmek istediğiniz son noktaya göre çok değişkenlik gösterir.

    -Kaportası diri ve fazla işlem görmemiş olmalı, şasesinde ve diğer kaporta aksamında çürük olmamalı, unutmayın ki kaportası bitik bir araçla uğraşmak, işi içinden çıkılmaz bir hale getirebilir.

    -Mekanik kısımlardaki sorunlar ne kadar kötü de olsa bir şekilde hallolur ancak araçlaradan anlayan gerçek ustaları bulmak günden güne zorlaşmaktadır, "paranla rezil olmak " deyiminin ne demek olduğunu öğretir sana birçok usta. En basiti "karbüratör ayarı" denilen şey karbüratörü söküp temizleyip takıp 2 tane vidasını ayarlamak zannedilir ancak gerçek ayar, karbüratör üzerindeki 5-6 noktadaki çubuk, kol, levye benzeri parçaları hassas mastar ve ölçü aletleri yardımıyla eğerek bükerek gereken ölçülere getirmektir. Bu şekilde çalışan bir karbüratörcü henüz bulamadım, bunun bilenlerde de karbüratörün ayar ölçüleri yok.

    -Aracın masrafı ve işi hiçbir zaman bitmez çünkü araç en az 40 yaşındadır. Herşeyi yaptırırım sonra da 10 sene sorunsuz binerim diye birşey olmaz ancak bir süre sonra masraflar hafifler.

    -Yine yaştan ötürü birçoğunun motoru orjinaliyle ya da başka birşeyle değiştirilmiştir, şasesi işlem görmüştür. Bu sırada motor ve şase numaralarının bozulmamış olması ya da motor değişiminin faturalı, yasal olarak yapılmış olması çok önemlidir. Motor ve şase numarasındaki problemler aracın elinizden alınmasına ve birtakım cezai işlemlerle karşı karşıya kalmanıza kadar giden istenmeyen durumlara yol açabilir.

    - Piyasada 4 tip araç ve satıcı vardır, bunlar:

    1- Babadan dededen kalma araç 30 senedir tarlada ahırda yatmaktadır, tutulacak yeri kalmamıştır, sonra birisi, bu araçların meraklısı olan "keriz" ler olduğunu ve çok para verdiklerini araç sahibine telkin eder, araç sahibi de gaza gelip değerinin üzerinde bir fiyat koyarak hurdasını satmaya çalışır. Bu araba antika değildir sadece hurdadır uzak durulmalı.

    2- Bütçesinin elverdiği ölçüde restore etmiştir ve etmektedir, araç temelinde düzgündür, satıcı bilinçlidir, aracında daha ne kadar masraf olduğunu bilir, aracın fiyatını buna göre ayarlar, işi bildiği için alırken de bunlara dikkat ederek almıştır zaten. Tatlı sıkı bir pazarlıktan sonra bu araçlar alınabilir.

    3- 2. maddedeki arabayı 10'a alır, 3'e boyatır, 2'ye döşeme yaptırır, 40' a satmaya çalışır. Belki bu araba da alınabilir ancak unutmamalıdır ki daha işi vardır ve bu işler gizlenmeye çalışılmıştır. Satıcı işi ticarete dökmüştür ve iyi niyetli olduğu söylenemez, halbuki bu iş hobi işidir, dostluk işidir, birşeyleri kendi emeğini de katarak güzel hale getirme ve bununla mutlu olup gurur duyma işidir.

    4- 2. maddedeki arabayı 10'a alır, Adan Zye orjinal parçalarıyla restore eder, bunun için 100 harcar çünkü para da varsa bir süre sonra iş yörüngeden çıkar, o da olsun bu en iyisinden olsun derken 100'ü bulur. Biner, sıkılır, yeni bişeyler yapmak ister, 90'a satmaya çalışır. Fiyat yüksek görünür ama hakkıdır. Gerçek amerikancı bu bitmiş arabaya 90 vererek almaz çünkü yapacak birşey kalmamıştır. Bunun da müşterisi vardır ancak genelde sadece arabayı bir gösteriş ve prestij aracı gibi kullanan kesimdir, bu araba o kişinin ziynet eşyası, elmas yüzüğü olacaktır. Elmas yüzüğün nasıl yapıldığını bilmez sadece takar.












    Bravo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    quote:

    Orijinalden alıntı: joker00

    quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    tabi buyrun, çok özel değilse buradan da devam edebiliriz.

    mrb öncelikle bende başta impala olmak üzere eski model arabalara merakım var.sizin arabanızın markası ne? ilk olarak
    1-ne kadar yakar ortalama?
    2-parçaları zor bulunur mu?
    3-2. el alacağım doğal olarak araba ne kadar masraf çıkarır? şimdilik aklıma gelenler cevaplarsanız sevinirim


    1- Şehirdışı 100 km.de 16l benzin 20l gaz yakar. 6 - 8 farketmez aynı yakıyor.
    2- Parçaları kolay bulunur ancak bazen gelmesi zaman alır, bunun dışında sarf parçaları kolay bulunur.
    3- Masraf alacağınız araca göre ve aracı getirmek istediğiniz son noktaya göre çok değişkenlik gösterir.

    -Kaportası diri ve fazla işlem görmemiş olmalı, şasesinde ve diğer kaporta aksamında çürük olmamalı, unutmayın ki kaportası bitik bir araçla uğraşmak, işi içinden çıkılmaz bir hale getirebilir.

    -Mekanik kısımlardaki sorunlar ne kadar kötü de olsa bir şekilde hallolur ancak araçlaradan anlayan gerçek ustaları bulmak günden güne zorlaşmaktadır, "paranla rezil olmak " deyiminin ne demek olduğunu öğretir sana birçok usta. En basiti "karbüratör ayarı" denilen şey karbüratörü söküp temizleyip takıp 2 tane vidasını ayarlamak zannedilir ancak gerçek ayar, karbüratör üzerindeki 5-6 noktadaki çubuk, kol, levye benzeri parçaları hassas mastar ve ölçü aletleri yardımıyla eğerek bükerek gereken ölçülere getirmektir. Bu şekilde çalışan bir karbüratörcü henüz bulamadım, bunun bilenlerde de karbüratörün ayar ölçüleri yok.

    -Aracın masrafı ve işi hiçbir zaman bitmez çünkü araç en az 40 yaşındadır. Herşeyi yaptırırım sonra da 10 sene sorunsuz binerim diye birşey olmaz ancak bir süre sonra masraflar hafifler.

    -Yine yaştan ötürü birçoğunun motoru orjinaliyle ya da başka birşeyle değiştirilmiştir, şasesi işlem görmüştür. Bu sırada motor ve şase numaralarının bozulmamış olması ya da motor değişiminin faturalı, yasal olarak yapılmış olması çok önemlidir. Motor ve şase numarasındaki problemler aracın elinizden alınmasına ve birtakım cezai işlemlerle karşı karşıya kalmanıza kadar giden istenmeyen durumlara yol açabilir.

    - Piyasada 4 tip araç ve satıcı vardır, bunlar:

    1- Babadan dededen kalma araç 30 senedir tarlada ahırda yatmaktadır, tutulacak yeri kalmamıştır, sonra birisi, bu araçların meraklısı olan "keriz" ler olduğunu ve çok para verdiklerini araç sahibine telkin eder, araç sahibi de gaza gelip değerinin üzerinde bir fiyat koyarak hurdasını satmaya çalışır. Bu araba antika değildir sadece hurdadır uzak durulmalı.

    2- Bütçesinin elverdiği ölçüde restore etmiştir ve etmektedir, araç temelinde düzgündür, satıcı bilinçlidir, aracında daha ne kadar masraf olduğunu bilir, aracın fiyatını buna göre ayarlar, işi bildiği için alırken de bunlara dikkat ederek almıştır zaten. Tatlı sıkı bir pazarlıktan sonra bu araçlar alınabilir.

    3- 2. maddedeki arabayı 10'a alır, 3'e boyatır, 2'ye döşeme yaptırır, 40' a satmaya çalışır. Belki bu araba da alınabilir ancak unutmamalıdır ki daha işi vardır ve bu işler gizlenmeye çalışılmıştır. Satıcı işi ticarete dökmüştür ve iyi niyetli olduğu söylenemez, halbuki bu iş hobi işidir, dostluk işidir, birşeyleri kendi emeğini de katarak güzel hale getirme ve bununla mutlu olup gurur duyma işidir.

    4- 2. maddedeki arabayı 10'a alır, Adan Zye orjinal parçalarıyla restore eder, bunun için 100 harcar çünkü para da varsa bir süre sonra iş yörüngeden çıkar, o da olsun bu en iyisinden olsun derken 100'ü bulur. Biner, sıkılır, yeni bişeyler yapmak ister, 90'a satmaya çalışır. Fiyat yüksek görünür ama hakkıdır. Gerçek amerikancı bu bitmiş arabaya 90 vererek almaz çünkü yapacak birşey kalmamıştır. Bunun da müşterisi vardır ancak genelde sadece arabayı bir gösteriş ve prestij aracı gibi kullanan kesimdir, bu araba o kişinin ziynet eşyası, elmas yüzüğü olacaktır. Elmas yüzüğün nasıl yapıldığını bilmez sadece takar.

    Alıntıları Göster
    böyle serüvene girilmez hacı 30 bin tl ye ne araçlar var git onlardan al




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    quote:

    Orijinalden alıntı: joker00

    quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    tabi buyrun, çok özel değilse buradan da devam edebiliriz.

    mrb öncelikle bende başta impala olmak üzere eski model arabalara merakım var.sizin arabanızın markası ne? ilk olarak
    1-ne kadar yakar ortalama?
    2-parçaları zor bulunur mu?
    3-2. el alacağım doğal olarak araba ne kadar masraf çıkarır? şimdilik aklıma gelenler cevaplarsanız sevinirim


    1- Şehirdışı 100 km.de 16l benzin 20l gaz yakar. 6 - 8 farketmez aynı yakıyor.
    2- Parçaları kolay bulunur ancak bazen gelmesi zaman alır, bunun dışında sarf parçaları kolay bulunur.
    3- Masraf alacağınız araca göre ve aracı getirmek istediğiniz son noktaya göre çok değişkenlik gösterir.

    -Kaportası diri ve fazla işlem görmemiş olmalı, şasesinde ve diğer kaporta aksamında çürük olmamalı, unutmayın ki kaportası bitik bir araçla uğraşmak, işi içinden çıkılmaz bir hale getirebilir.

    -Mekanik kısımlardaki sorunlar ne kadar kötü de olsa bir şekilde hallolur ancak araçlaradan anlayan gerçek ustaları bulmak günden güne zorlaşmaktadır, "paranla rezil olmak " deyiminin ne demek olduğunu öğretir sana birçok usta. En basiti "karbüratör ayarı" denilen şey karbüratörü söküp temizleyip takıp 2 tane vidasını ayarlamak zannedilir ancak gerçek ayar, karbüratör üzerindeki 5-6 noktadaki çubuk, kol, levye benzeri parçaları hassas mastar ve ölçü aletleri yardımıyla eğerek bükerek gereken ölçülere getirmektir. Bu şekilde çalışan bir karbüratörcü henüz bulamadım, bunun bilenlerde de karbüratörün ayar ölçüleri yok.

    -Aracın masrafı ve işi hiçbir zaman bitmez çünkü araç en az 40 yaşındadır. Herşeyi yaptırırım sonra da 10 sene sorunsuz binerim diye birşey olmaz ancak bir süre sonra masraflar hafifler.

    -Yine yaştan ötürü birçoğunun motoru orjinaliyle ya da başka birşeyle değiştirilmiştir, şasesi işlem görmüştür. Bu sırada motor ve şase numaralarının bozulmamış olması ya da motor değişiminin faturalı, yasal olarak yapılmış olması çok önemlidir. Motor ve şase numarasındaki problemler aracın elinizden alınmasına ve birtakım cezai işlemlerle karşı karşıya kalmanıza kadar giden istenmeyen durumlara yol açabilir.

    - Piyasada 4 tip araç ve satıcı vardır, bunlar:

    1- Babadan dededen kalma araç 30 senedir tarlada ahırda yatmaktadır, tutulacak yeri kalmamıştır, sonra birisi, bu araçların meraklısı olan "keriz" ler olduğunu ve çok para verdiklerini araç sahibine telkin eder, araç sahibi de gaza gelip değerinin üzerinde bir fiyat koyarak hurdasını satmaya çalışır. Bu araba antika değildir sadece hurdadır uzak durulmalı.

    2- Bütçesinin elverdiği ölçüde restore etmiştir ve etmektedir, araç temelinde düzgündür, satıcı bilinçlidir, aracında daha ne kadar masraf olduğunu bilir, aracın fiyatını buna göre ayarlar, işi bildiği için alırken de bunlara dikkat ederek almıştır zaten. Tatlı sıkı bir pazarlıktan sonra bu araçlar alınabilir.

    3- 2. maddedeki arabayı 10'a alır, 3'e boyatır, 2'ye döşeme yaptırır, 40' a satmaya çalışır. Belki bu araba da alınabilir ancak unutmamalıdır ki daha işi vardır ve bu işler gizlenmeye çalışılmıştır. Satıcı işi ticarete dökmüştür ve iyi niyetli olduğu söylenemez, halbuki bu iş hobi işidir, dostluk işidir, birşeyleri kendi emeğini de katarak güzel hale getirme ve bununla mutlu olup gurur duyma işidir.

    4- 2. maddedeki arabayı 10'a alır, Adan Zye orjinal parçalarıyla restore eder, bunun için 100 harcar çünkü para da varsa bir süre sonra iş yörüngeden çıkar, o da olsun bu en iyisinden olsun derken 100'ü bulur. Biner, sıkılır, yeni bişeyler yapmak ister, 90'a satmaya çalışır. Fiyat yüksek görünür ama hakkıdır. Gerçek amerikancı bu bitmiş arabaya 90 vererek almaz çünkü yapacak birşey kalmamıştır. Bunun da müşterisi vardır ancak genelde sadece arabayı bir gösteriş ve prestij aracı gibi kullanan kesimdir, bu araba o kişinin ziynet eşyası, elmas yüzüğü olacaktır. Elmas yüzüğün nasıl yapıldığını bilmez sadece takar.

    Alıntıları Göster
    bu aracı hep dışardan görenler yorum atmış insanların hevesini kırıyosunuz bişey bilmiyosanız bari yalan yanlış şeyler söyleyip sogutmayın gençleri bu arabaya karşı. bende 4 yıldır var bu araba ve gündelik kullanıyorum mat siyah kendim yaptım kendine has bi karizması var onun karizmasının sizede faydası var:) bu kadar söylüyorm ben..




  • Bulunmayacak araba değil tr'de var çok olmasada, bu araçlar yakar yani bunu alınca yakıt düşünmemelisiniz, parça sıkıntısı olabilir ve usta sıkıntısıda olabilir ve son sahibi olma ihtimalide var
  • of dead kullanıcısına yanıt
    sa bu supernatural impala otomatik vites mi manuel mi acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: düşbazlar

    sa bu supernatural impala otomatik vites mi manuel mi acaba


    Amerikada kolay kolay manuel olmuyor , koldan vites dizide ki 3 atarlı mı 4 atarlı mı bilmiyorum tabi tahmini 3 atarlı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: düşbazlar

    sa bu supernatural impala otomatik vites mi manuel mi acaba


    Genelde 3 ileri olur düz otomatik fark etmez ikisi de aynıdır.Yalnız farklı versiyon şanzımanlar var tabi ki 4 ileri olarak.
  • Canina mi susadin kardes
  • Klasik araç kullanacaklara tavsiyeler


    1 - Araba nakliyeci şirketlerine para vererek(örn:OMSAN- Arabam Tatilde) İstanbul'dan Antalya'ya aracını tır üstünde götürtebiliyorsun. Ortalama 800 tl gibi birşey tutuyor.(Sadece gidiş) Böylelikle KM yapmazsınız.
    2 - Max. Orta mesafeli şehir-dışı yolculukları yapın. Yolu uzatmayın.(Fazla benzin parası ödememek için)
    3 - LPG taktırtmayın.
    4 - Türkiye'de klasik araç restarasyon hizmeti veren şirketlerle görüşerek ikinci el araç alın. Hatta ikinci el aracın olduğu yere hizmeti veren şirketteki ustaları götürün.(Masrafı sizden)
    5 - Öyle her işiniz düştüğünde aracı kullanmayın.(Tasarruf açısından) Metrobüs, tramvay veya metro hattını kullanın.
    6 - Supernatural hastasıysanız, alın tabii. Ama heves olmasın sakın, ona dikkat edin. Arabayı yatırmayın, çürümeye bırakmayın.. Araca bakın.
    7 - Türkiye'de klasik araç restarasyon hizmeti veren şirketlerle görüşerek aracınızın bakımlarını yaptırın veya yenileyin.

    Unutmayın arkadaşlar, extra 10bin 20bin tl kenara koymanıza GEREK YOK. Güzel bir geliriniz olsun yeterli.




  • örneğin örjinal benzinlide 100 km de 12-15 litre yakar bu şu anlama gelir ortalama da 1 km de 750-850 krş yakar
    2000-2500 tl ye lpg ye dönüşür muayine ve ruhsatla beyinli ve akıllı motur olmadığı için çoç bişe aralamaz 1 litre gaz 560 gram ne kadar mütevazi davransan 12-14 litrenin altına düşmen imkansız gibi buda 450-650 kuruş en alt limit bu bunun yukarısı açık ve sadece bu günkü hesap farklı yorumlarıda dikkatli bir şekilde değerlendir benden bu kadar

    1 nolu resim siyah direksiz
     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM

    2 nolu resim beyaz direkli
     İMPALA 67 HAKKINDA YARDIM




  • 807280 8 kullanıcısına yanıt
    LPG ye karşıyım, yurtdışından birine satmak istersen satamayabilirsin.

    Ayrıca orjinalliği bozulduğu için bir çok türk vatandaşı lpg duydumu kaçabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Archangel -- 25 Mart 2018; 6:11:5 >
  • 67 model impala sahibi olan arkadaşlar konu başlığına bakım vb. maliyetleri not edebilirler .
  • Yemem icmem bu arabaya binerim
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.