Şimdi Ara

İlk yerli dizel motor üretildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TÜMOSAN, %100 yerli sermayeli bir Türk markası olarak, Türk Mühendisinin ve Türk sanayisinin gücünü, yeni tasarımı dizel motoru ile göstererek, Türk halkına, bu anlamdaki ilk yerli dizel motorunu hediye ediyor. TÜBİTAK desteği ile 2012 yılında başlatılan “YENİ NESİL DİZEL MOTOR GELİŞTİRİLMESİ” projesi çerçevesinde, 155 Beygir Gücünden 1000 Beygir Gücüne kadar olacak olan ailenin ilk iki üyesi, 4 Silindirli 4.5 Litre ve 6 Silindirli 6,8 Litre motorlarının ateşlemesi TÜMOSAN Konya Fabrikası’nda gerçekleştirildi. Test, Validasyon ve Kalibrasyon süreci devam eden bu motorların yanında seri üretim hazırlıklarını da sürdüren TÜMOSAN, Sıralı 5.2 ve 7.8 Litre motor modellerinin tasarımına kendi bünyesindeki Türk mühendisleri ile devam ediyor.

    İlk yerli dizel motor üretildi

    TÜMOSAN, motor üretimindeki 40 yılı aşkın tecrübesi ile 45-185 BG aralığındaki dizel motor üretimine devam ederken dünyada dizel motor teknolojilerindeki gelişmeler ile firma ve ülkemizin ihtiyaçlarını da dikkate alarak 2012 yılında TÜBİTAK destekli “YENİ NESİL DİZEL MOTOR GELİŞTİRME” projesini başlatmıştır.

    Proje ile dünyada dizel motorlarda kullanılan en son teknoloji olan ,yüksek basınçlı püskürtme-yanma teknolojisine (Common Rail), yüksek basınç artış oranlı turboşarj ünitesine ve milli olarak geliştirilecek elektronik kontrol ünitesine sahip 155 Beygir gücünden 1000 Beygir gücüne kadar geniş bir yelpazede, modern bir motor ailesi oluşturma hedeflenmiştir.Proje başarı ile tamamlanarak sıralı 4 silindirli 4.5 Litre ve 6 silindirli 6.8 litre yeni tasarım motorunun prototipinin imalatı ve ilk ateşlemesi 2016 yılında başarı ile gerçekleştirmiştir.

    İlk yerli dizel motor üretildi


    Motor ailesinin 4 ve 6 silindirli ilk iki üyesinin performans ve kalibrasyon çalışmaları devam ederken, 4 silindirli 5.2 Litre ve 6 silindirli 7.8 Litre versiyonlarının tasarım ve analiz çalışmalarını da Türk mühendisleri ile devam ettirmektedir. Projenin devamında sıralı 6 silindir 9 Litre ile V tipi 8 ve 10 silindirli dizel motorlarla 450-1000 BG aralığında ticari ve askeri ihtiyaçlara cevap verecek ürünlere ilişkin çalışmalar başlatılacaktır. Yeni motor ailesi ile dizel motor teknolojisi anlamında Türkiye, dünyadaki diğer dizel motor teknolojisine sahip ülkelerle arasındaki rekabetçi bir seviyeye gelecektir.

    İstanbul Topkapı Ar-Ge kompleksinde ekibinin çoğunluğunu doktora ve yüksek lisans seviyesindeki mühendislerden oluşan genç kadrosu ile ülkemizdeki pek çok ilki başarmış olan TÜMOSAN, yeni geliştirdiği motorlarla ve diğer projelerle ülkemizin sanayisinin sınırlarını zorlayarak, gelişmesine alan açan, motor gibi kritik bir konuda ülkemizin dışa bağımlılığını azaltan bir amaç üstlenmiştir.

    Yerli imkânlarla Konya fabrikasında sürdürdüğü Traktör ve Motor imalatı, yaptığı Ar-Ge çalışmaları ve bu ülkenin işçi ve mühendisinin gücü ile TÜMOSAN, yıllardır, ülkemize gelen yabancı kaynaklı üreticiler karşısındaki büyümesini artırarak devam ettirmektedir. Bu anlamda, yurdumuzun tarıma dayalı ekonomisinin ve motora ihtiyaç duyan; denizcilik, jeneratör ve otomotiv gibi sektörlerinin yurt dışı bağımlılığını azaltma ve bağımlı olduğumuz teknolojileri ithal eden konumdan, ihraç eden konuma getirmeyi hedeflemektedir.

    http://www.tumosan.com.tr/tr/haberler/tumosan-yeni-nesil-dizel-motor-ailesini-tanitti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi highgen -- 30 Mart 2017; 10:1:55 >



  • %100 Türk malı mı gerçekten üretildi mi bilmiyorum ama hacmine bakılırsa Türk Halkı için üretilmediği kesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    %100 Türk malı mı gerçekten üretildi mi bilmiyorum ama hacmine bakılırsa Türk Halkı için üretilmediği kesin.

    Neden? Sonuçta bu motorlar otomobiller için değil, iş makinaları, traktör, askeri araçlar vs için. 1.6 l mi olacaktı?
    Biryerden başlamak gerekiyor ve bence eğer doğru haberse güzel birşey. Sevindim açıkçası.
  • traktör, jeneratör, deniz araçları ve belki bazı askeri araçlar için üretilmiş bir motor tarzı bilgiler okudum internette.
  • 3.0 litrelik yerli mıtordan 1.6 vergisi alın herkes yerli malı kullansın
  • 1975 yılında kurulan kamu firmsaı 2004 yılında özelleştirme ile milli damadımızın şirketine satılmıştır. Altay tankının motorunu yapma işini becerememiş olup, traktör motoru üretimi ile geçimini temin etmektedir. iktidar eliyle güçlenen bir burjuvazi profilidir kendileri. yarın bir gün şirketi katarlılara satarlarsa şaşırmayın.
  • Hafif zırhlı 4x4 araçlarımız için çok iyi bir haber bu motor ne kadar çok araçta kullanılırsa o kadar iyi olur .



    Yedek parça ağıda gelişecektir.
  • hayırlı olsun
  • manisa_tr kullanıcısına yanıt
    Zaten senin kafa yapısındaki insanlar yüzünden bugüne kadar hiçbir şey yapılamadı. Az çok takdir edin yapılan işleri. Senin gibi üretmeyip buna karşın sürekli söylenen insanlardan da bir an önce kurtulur bu memleket inşallah.
  • Tank için üretilenler vs ağırlıklı kesim ama dayanıklılığın öngörüldüğü bir motorda turbo biraz kafa karıştırıcı sanki.
  • 2.0 litre 4 silindirli tek turbo 160 bg civarı güç üreten bi motor yapsalar sanayi ticaret bakanlığı da bu motoru kullanan araçlara ötv %25 diye bi karar çıkartsa egeasından civic corollla megane ına bu motorları kullanmayan kalmaz al sana yerli üretime teşvik.
  • El Gato Negro kullanıcısına yanıt
    Pırıl pırıl zeka fışkıran çocuklarımızı sallamayıp diğer ülkelere beyin göçüne sebep olanlar

    Kendi çocuklarını yabancıların kolejlerine garibanın çocuklarını imam hatiplere yallayanlar

    Lüks yatlara mazotu 1.8 den verip çiftçiye 4.70 ten satanlar

    Amerikan arabasını seçim zamanı yerli oto diye yutturmaya çalışanlar

    Ülkeyi şıhların şaklabanların kucağına oturtanlar

    Uçak motoru yapsa nolur traktör motoru yapsa nolur?

    Keşke yapsalarda bi yerden başlasak ama hiç sanmıyorum da inanmıyorumda.

    Yabancıların fabrikalarını Aselsan fabrikası diye iteleyen zihniyetten ledli ekmek kabı dışında buluş beklemek zor.
  • Çok güzel haber
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Pırıl pırıl zeka fışkıran çocuklarımızı sallamayıp diğer ülkelere beyin göçüne sebep olanlar

    Kendi çocuklarını yabancıların kolejlerine garibanın çocuklarını imam hatiplere yallayanlar

    Lüks yatlara mazotu 1.8 den verip çiftçiye 4.70 ten satanlar

    Amerikan arabasını seçim zamanı yerli oto diye yutturmaya çalışanlar

    Ülkeyi şıhların şaklabanların kucağına oturtanlar

    Uçak motoru yapsa nolur traktör motoru yapsa nolur?

    Keşke yapsalarda bi yerden başlasak ama hiç sanmıyorum da inanmıyorumda.

    Yabancıların fabrikalarını Aselsan fabrikası diye iteleyen zihniyetten ledli ekmek kabı dışında buluş beklemek zor.

    o konuda %100 haklısınız, zaten ben de "eğer haber doğruysa" diye de belirttim mesajımda..
  • kator K kullanıcısına yanıt
    Yesin ama sınırlı da olsa çalışsın diyorsunuz yani.
  • Ar ge kullanıcısına yanıt
    Aynen oyle diyor. 15 sene yesin 1 tane motor uretsin gelsin sonra canimi da yesin diyor. Dvelet kurumuyken neden urettirmemis de ozellestirmis onu sormali.
  • İlk yerli motor değildir. Otosanda üretilen ecotorq dizeller bu klasmandaki ilk yerli dizellerdir. %100 türk üretimidir. Lisans altında bmc bile kendi dizel motorlarını yıllarca izmir fabrikasında üretmiştir. Ülkemiz için iyi bir adım olsada haberin bu şekilde servis edilmesi en basit tabiriyle yanıltıcı olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SelamiŞahin

    3.0 litrelik yerli mıtordan 1.6 vergisi alın herkes yerli malı kullansın

    O iş Türkiye'de öyle olmaz. 1.6 litrelik motordan 3.0 vergisi alır devlet. Yine herkes yerli malı kullanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SelamiŞahin

    3.0 litrelik yerli mıtordan 1.6 vergisi alın herkes yerli malı kullansın

    yakiti
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.