Şimdi Ara

İlk Arabasını Alacaklara Tavsiyeler (2. El)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhabalar, böyle bir konu olup olmadığını araştırdım fakat istediğim detayda bulamadığım için yeni konu açma ihtiyacı duydum, eminim ki bu konu benim gibi tecrübesiz arkadaşlar için çok faydalı olacaktır. Şunuda belirtmeden geçmeyeyim öğrenci olduğum için gerek yakıt, gerekse çıkarabileceği arıza riskleri en alt seviyede olmalı. Şimdiden cevap veren herkese teşekkür ederim.

    Yardım almak istediğim konular şu şekilde;

    Bildiğiniz gibi araba piyasası çok çakal dolu yaklaşık 1 haftada bunu öğrenmiş oldum ve benim gibi maksimum 25.000 TL bütçeler için bu risk dahada fazla oluyor km'si ile oynanmış arabalar, hasar kaydı gösterilmeyenler vs.

    Sizce mümkün olduğu kadar beklenip para biriktirilmeli mi ?

    LPG li araçlardan uzak mı durmalıyım ?

    Motoru yapılmış arabalarda ne gibi sıkıntılar çıkabilir ?

    200.000 km üstü araçlar çok yüksek ihtimalle motor ister mi?

    Daha kafamda pek çok soru var fakat şimdilik bunlar yeterli olur diye düşünüyorum. 1 haftadır sahibinden.com dan çıkmadan araştırma içindeyim fakat her kafadan farklı bir ses çıkıyor, kafam allak bullak, nolur yardımlarınızı esirgemeyin







  • Kısaca cevap vereyim kendimce;

    -Mümkünse biraz daha para biriktir, çünkü 25000 tl bandında bu piyasada düzgün araç bulunmuyor.

    -Lpg yakıt ekonomisi sağlar, ancak güvenlik açısından riskli bunu bil.

    -Motoru yapılmış, motoru sıfırlanmış araç diyenlerden uzak durmanı tavsiye ederim. Motor komple blok halinde orijinali ile değiştiyse alınır gerisi sanayideki ustanın elinden çıkan saatli bomba bence.

    -200.000 km üstü araçları şöyle düşün o aracın sadece motoru değil tüm yürüyen aksamıda 200.000 km görmüş. Yani sadece motor olarak düşünme diğer parçalarda elden geçmesi gerekebilir masraf açabilir. Motor isteme aracın geçmişine bağlı düzgün kullanılmış bakımı yapılmışsa 200.000 km de motor istemez. Ama bunu bilemeyeceğin için mümkün mertebe daha düşük km araç bak.

    Naçizane tavsiyem yüksek model düşük km benzinli bir araç al ve düzgün bir yerde lpg montajı yaptır yoluna devam et.




  • söyleyecek o kadar çok şey var ki...

    LPG montajından tut, ağır tamirine, km düşürme muhabbetinden tut, hasar kaydına...

    Boyasından tut, değişenine,

    insan gerçekten kafayı yiyebiliyor.
  • Benim ilk arabam ford fiesta 2012 1.4 TDCI. Şimdiye dek arabanın avantajlı ve dezavantajlı taraflarını gördüm.

    Satın almadan önce çok fazla bilen kişiye danıştım. Hepsini analiz ederek doğru aracı aldığımı düşünüyorum. Ama aracı aldıktan sonra ilerleyen vakitte kötü yanları öne çıkmaya göze batmaya başlıyor. Örneğin polo 1.6 TDI ile öğrenmeye başladığım için fiestanın torku çok düşük geldi ve yokuşlardaki trafik beni bezdirdi. Aracın km'sinin her şey olmadığını bu km'nin nerelerde ne koşullarda kim tarafından yapıldığının daha önemli olduğunu anladım. Aracı iyi bir ekspertize götürdüm. 150TL gibi bi fiyat verdim ama bunun sayesinde araçtaki tüm sorunlardan haberdardım ve beni şaşırtan(oha adam bundan hiç bahsetmedi, acaba kazıklandım mı dedirten) henüz bir şey çıkmadı. Aracınızı kesinlikle düzgün bir ekspertize götürün ve kaporta/motor durumlarını iyice kontrol ettirin. Aracın boyutları çok önemli sonuçta uzun bir vakit araçta geçiriyoruz ve rahat bir şekilde sığmak çok önemli. Polo aradığım tüm kriterleri sağlarken sırf bu yüzden fiestayı seçtim. Motor konusunda cliodaki DCI motoru da denemek isterdim. Eğer sağlam sürücülüğünüz varsa kesinlikle kafanızdaki tüm araçları binip test edin. Eğer ciddi alacak gibiyseniz öyle bir tur atmakla kalmayın 5-10km sürüp tüm vites ve hız aralıklarını test edebildiğiniz kadar test edin. Şöförlüğünüz iyi değilse şöförlüğüne güvendiğiniz size yardımcı olabilecek bir kişiye test ettirin.




  • Sizce mümkün olduğu kadar beklenip para biriktirilmeli mi ?
    Evet

    LPG li araçlardan uzak mı durmalıyım ?
    bütçe sorun değilse uzak durabilirsin, ne kadar güvenli olsada insanın içinde şüphe olabiliyor kaldı ki kapladığı yer cabası.

    Motoru yapılmış arabalarda ne gibi sıkıntılar çıkabilir ?
    Biz 2005 200 binde motor yapılmış kango aldık. motordan yana problemimiz olmadı hatta biraz daha performanslıydı sanırım. herhalde rektefiyede hacim büyüdü. kime yaptırdıysa öğrenmekte fayda var. sıkıntılı bir durum.

    200.000 km üstü araçlar çok yüksek ihtimalle motor ister mi?
    kullanana göre isteyebilir. genelde dizellerde enjektörler revize olur.


    yorumlarım bu şekilde daha tecrübeli arkadaşlar yardım edecektir.
  • Hepinize vakit ayırıp, değerli fikirlerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim ama özellikle sizin haziranda al fikrinize takıldım, çevremdekiler yaz geliyor para biriktiriceksen mutlaka yaz sonrasını bekle kurban bayramı sonu, eylül civarı fiyatlar düşer diyor.
    Birde baktığım kaputu değişmiş bir araba var şöyle bir şey duydum: Eğer motorunda sıkıntı çıkmıyorsa ve çamurluklarda boya değişme vs. yoksa kaputun değişmesi çokta önemli değil. Sizce bu ne kadar doğru çünkü kaputu değişmiş ilanları görünce bakmıyorum bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mannical

    Kısaca cevap vereyim kendimce;

    -Mümkünse biraz daha para biriktir, çünkü 25000 tl bandında bu piyasada düzgün araç bulunmuyor.

    -Lpg yakıt ekonomisi sağlar, ancak güvenlik açısından riskli bunu bil.

    -Motoru yapılmış, motoru sıfırlanmış araç diyenlerden uzak durmanı tavsiye ederim. Motor komple blok halinde orijinali ile değiştiyse alınır gerisi sanayideki ustanın elinden çıkan saatli bomba bence.

    -200.000 km üstü araçları şöyle düşün o aracın sadece motoru değil tüm yürüyen aksamıda 200.000 km görmüş. Yani sadece motor olarak düşünme diğer parçalarda elden geçmesi gerekebilir masraf açabilir. Motor isteme aracın geçmişine bağlı düzgün kullanılmış bakımı yapılmışsa 200.000 km de motor istemez. Ama bunu bilemeyeceğin için mümkün mertebe daha düşük km araç bak.

    Naçizane tavsiyem yüksek model düşük km benzinli bir araç al ve düzgün bir yerde lpg montajı yaptır yoluna devam et.

    "Lpg yakıt ekonomisi sağlar, ancak güvenlik açısından riskli bunu bil." Çok merak ettim de, LPG nin ne gibi bir güvenlik açısından riski varmış acaba? Tam 13 yıl, LPG li araç kullandım da bunu anlayamadım, siz anlatsanız da anlasak?




  • Merhaba bende ayni konudan muzdaribim :) anlasilan dusuk km arac bulup iyi bi ekspertiz yaptirmak gerekiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yüksek kmli araçlar sıkıntı 170.000 de motor yaptıran araç gördüm volvo s70 şehir içi kullanan biri, fakat 780.000km de orjinal motor opel vectra gördüm istanbul ankara arası kullanan birisi.
    lpg motor ömrünü azalttığı söyleniyor lpg benzinden daha yüksek ısıda çalışıyor bu da bi etken olabilir.
    25.000 e düzgün araç almak cidden zor biraz daha para biriktirmenizi tavsiye ederim.
    son zamanlarda piyasaya bakarsanız B sınıfı araçlar daha çok görünüyor bunun sebebide düzgün bi C sınıfına para yetmediğinden daha genç daha düşük km li B sınıfı araç alıyolar.
  • Hocam 20 bin liraya 2001 model iki değişenli bir parça işlemli 4 parça boyalı fabia 1.4 101 hp elegance almış biri olarak söylüyorum. Bu tamamen iyi bir araştırma ve çok az da şans işi. Aracım lpgli ve çok şükür bir sorun yaşatmadı bana bu güne kadar. 200bin km ve üstü yapmış araçların kimi motor ister kimi istemez motorun nasıl kullanıldığına bağlı değişir. Benim aracım 175binde lpgli ve motor performansı ½80. 16 yaşında arabaya göre iyi kaçıyor. Bir de size tavsiyem önce baktığınız modelleri belirleyin daha sonra fiyat analizine başlayın çok daha rahat bir karşılaştırma yapmış olursunuz.
    Ben de sizin gibi kafayı yemek üzereydim araç alma aşamasında ama sabırlı olursanız istediğiniz aracı alacaksınız.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.