Şimdi Ara

İlginç bir problem, sorunu kimse bulamadı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    93 Model toyota corona bir aracımız var. Bir gün aracı çalıştırdığımızda rolantide beklerken devrin düşmesi ve stop etme durumuyla karşılaştık. Araca gaz verdiğimizde sıkıntı yok, fakat ışıklarda bir süre durduğunda anında stop ediyor.
    Araba aynı zamanda her seferinde çalışmıyor, beş on denemeden birinde motor çalışıyor, gaz verirsek eğer çalışmaya devam ediyor, rölantide kalırsa stop ediyor bir iki dakika içinde.
    Ayrı ayrı motor ve elektrik ustaları gördü, günlerce kaldı araba ama çözülemedi.

    Yapılan işlemler :

    Boğaz temizliği yapıldı
    Bujilerin hepsi değişti
    Hava filtresi değişti
    Benzin filtresi değişti
    Farklı distribütör denendi
    Beyinden çıkan elektrik kabloları kontrol edildi
    Sensörler varmış sanırım, onların kabloları kontrol edildi

    Aklıma gelmeyen ve babamın detayını bildiği bu işlemler yapıldı. Sorunun beyinden kaynaklandığını düşünüyoruz ama kesin bir şey yok. Sanırım eski model olduğu için de beyin testi yapılmıyormuş.

    Fakat pek çok başlık okudum, bazen bir hata hiç ummadık ve basit bir şeyden kaynaklanıyor olabilir. Bu problem beyinden kaynaklı olmayada bilir, bir sonraki aşamada nereye bakmalıyız? Veya beyinden önce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Debimetre olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu araç enjeksiyonlu diye hatırlıyorum. Enjektör sorunu olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG var mı araçta?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt
    LPG var hocam, lpgye geçmediğinde de aynı sorun oluyor. Yani şans eseri çalıştırıp yarım saat benzinli kullanıp duraksadığımızda da meydana geliyor. Lpgde de aynı senaryo olabilir tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buji kabloları ve bobinlere bakılmalı, rolanti motoru/valfi kontrol edilmeli.
  • Rölanti valfi varsa ilk onu kontrol ettirin hatta söktürüp temizletin. Rölanti motoru giderken gaz pedalını bıraktığınızda kapanan gaz kelebeğinin yerine yanındaki kanalı hızla açarak motorun hava almasını ve devrini korumasını sağladığı gibi sürekli hava kanalını açıp kapatarak motorun rölanti devrini de regüle eder. İmkan varsa motoru bu esnada dinleyip gaz kelebeğine gelen hava emiş borusunu açıp sesi dinleyin. Motorun stop etmesi yada dengesizleşmesi anında havayı zor alıyormuş gibi bir ses duyarsanız büyük ihtimal rölanti motorudur. Bazı motorlarda karterden gelen yağlı havanın çıkışının bu kısma verildiğini gördüğüm için zamanla biriken yağlar sakız gibi rölanti motorunun hareketli kısımlarına doluyor. Bu da motorun yeterli hızda hareket edememesi sonucu boğmasına sebebiyet veriyor.
  • Aynı sorun twingolarda kronik sensör sorunu

    Sizde aynı sensör varmı bilmiyorum ama potansiyemetre sensörü varsa baktırın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar yanıtlar için teşekkürler. Motor beyni elden geçirildi, problemler %80 azaldı. Fakat devam ediyor. Şaşırdım bu duruma, beyinle ilgiliyse hallolmasını beklemez miydik?



    Yarın önerileriniz üzere rolanti motoru ve valfine bakacağız.



    Bugün araç stop etti yine rolantideyken. Park moduna olması gerektiği gibi 700 devir ama sarsıntı fazla. İleri yani D moduna aldığımızda ise 500-600 aradı seyrediyor ve 10 çalıştırma nın üçünde stop etti bu sebeple. Ama bunlar peşpeşeydi, yani bunlardan sonra bir süre stop etmedi fakat 500-600 devir düşük, onu rölanti motorunu kontrol ettirirken ayarlatalım diyorum?

    Potansiyometre var mı bilmiyorum ona da bakacağım.



    Başka aklına bir fikir gelen var mı arkadaşlar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başkasının tecrübesi Alıntıdır

    Cevap: ARACIM ROLANTİDE STOP EDİYOR.
    Selamlar;
    Sıkıntı yazılalı baya bir zaman olmuş , umarım çözülmüştür , konu ile ilgili yaptığımız bir tecrübeyi buraya aktarayım , belki daha sonra sıkıntıyı yaşayacak arkadaşlara yardımı olur.
    LPG dönüşümü sonrası edindiğimiz bilgi ve tecrübelerden sonra biz de yavaş yavaş çeşitli basit problemleri çözmeye başladık. Arkadaşıma ait 2000 model bir yeni kasa accent , aşağıda arkadaşın belirttiği , arızayı yapıyordu , yani LPG de iken ,kırmızı ışıklarda beklerken stop ediyor , benzinde ise kendini zor toparlıyordu , Arkadaş bir kaç defa ayar yaptırmış ancak problem giderilmemişti. Sorunun hem benzinde hem LPG de yapması , sorunun benzinde çalışmada olduğunu düşündürdü. Bu tip bir arızanın emme manifoltundan hava emerse olabileceğini düşündük. Belki emme manifoltunu LPG dönüşümü için delerlerken , çatlama kırılma olmuştur diyerek , manifoltu inceleddik çatlaklık falan yoktu . Bunun üzerine araba rölentide çalışırken emme manifoltunun üzerine yağ döktüm , yaklaşık yarım litre yağ döktüm , bir süre sonra 15-20 saniye egzost tan mavi duman atmaya başladı. Sorunu doğru tahmin etmişiz emme manifoltu dışarıdan hava alıyordu. Sanayiye gittik manifoltun sadece contasını değiştirecektik , usta baya eskimiş komple değiştirelim dedi , değiştirdik , herşey düzeldi. Ne LPG de Ne Benzinde Stop etme sorunu ortadan kalktı.

    Peki bunu nasıl bildik , Endüstri Meslek Liselerinin Motor bölümlerinde okutulan ders kitaplarından , Ben boş zamanlarımda bu kitapları okuyorum , ilgimi çeken yerlerin altını çiziyorum , oradan aklımda kalmıştı. Bu sorunu olana arkadaşlar bu yöntemi deneyerek manifoltta bir kaçak olup olmadığını anlayabilir.

    Sevgiler Saygılar..




  • iyi akşamlar...

    93 corolla 1.6xl de de aynı sorunu yaşıyordum hiçbir usta problemi bulamamıştı.o şekilde sattım kimse bulamadı problemini...

    sattığım kişiyle tekrar karşılaşmak Nasib oldu nasıl çözdüğünü söylediğimde ise karbüratör altındaki bir bobini değiştirip sorunu çözdüğünü söyledi..

    sanırım işine yarayacaktır.
  • Benim eski araçtada böyle sorun olmuştu.benzin pompası kaynaklıydı onada baktırmakta fayda var.
  • aybasan kullanıcısına yanıt
    Hocam LPGde de aynı sorunu yapıyor diye eğilmedik o konuya. Sizde LPG var mıydı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şöyle ilginç ve alakasız görünen bir durum da başıma gelmişti:

    Araç benzin ve lpg li. Lpg de de stop etme sorunu vardı. Benzinde ise enjektörün biri sorun çıkartıyordu arasıra. Arızalı benzin enjektörünü değiştirince lpg de de olan kendi kendine stop etme olayı çözüldü. Oysa lpg de, lpg ecusu içindeki röle enjektörü devreden ayırıp yerine bir direnci devreye sokuyor ve aracın ecusu benzin enjektörü var sanıp onun üzerinden çalışırken gerçekte lpg enjektörleri işi yapıyordu.

    Bir diğer olayda yine bu arızalı enjektörün dibinden su dökünce motor boğuluyordu ama diğerlerinden dökünce sorun olmuyordu. Hem benzin hem de lpg de de denemiştim. Benzin enjektörünün konnektöründe temas problemi vardı. Elle bastırınca çalışıyordu ama motor titreşiminden dolayı bir süre sonra temas kesiliyordu. O nedenle durur halde benzin enjektörü devrede ve düzgün çalışırken denedim. Hava alması, yakıt/hava karışımını bozduğundan sorun oluyordu. Yükte giderken zaten kelebek açık olduğundan oradan gelen kaçak hava ana hava akışının yanında az kaldığından etki etmiyordu.

    Bu motor işleri biraz karışık. Bazen alakasız gibi görünen bir yer bile sorun yaratabiliyor. Mesela bizim araçlarda el freninin kurulu olup olmadığını belirten anahtar bozuk olunca garip şekilde fren hidroliği az uyarısı veriyor oysa hidrolik eksik değil. Tüm bunların asıl sebebi sensörlerin multipleks denilen yani çoğullamalı çalışma şeklinden kaynaklı. Araç sürekli sensörleri sıralı şekilde denetlediğinden bazen bir sensörün değerini bir önceki yada sonraki denetlediği sensör değeri ile karıştırıyor. Bu da alakasız arızalara ve kodlarına sebep olabiliyor.




  • araç hava alıyor olabilir. hava ile alakalı bir sensör varsa onun kablosunu cekip deneyin. sensör arızası veya bahsettiğim gibi hava alıyor olabilir.
  • Isı sensörü ve rölanti motoruna bakılmalı bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bir Rind

    Hocam LPGde de aynı sorunu yapıyor diye eğilmedik o konuya. Sizde LPG var mıydı?

    Evet aynı sorunu lpg de yapıyordu örneğin ışıklara yaklaşırken vitesi boşa aldığımda araç boşta giderken bianda stop ediyor yada stop edecek gibi oluyor gaza basınca toparlanıyordu.Araç hyundai excel gls idi
  • Arkadaşlar kafayı yiyeceğim ya. Sorun devam ediyor ve üstüne bir de ara sıra marş alma sorunu başladı.



    Kontak çevirince devir 400ler seviyesine kadar çıkıyor ve marş almıyor, bunu bazen on on beş, bazen çok daha fazla bazense ikinci denemede anca marş alıyor.

    Çalıştığında ise malum bildiğiniz gibi spot ediyor araç rolantideyken.

    Bugün bunlara ek olarak bir de gaza basmama rağmen aracın gaz almaması geldi. Normalde çalıştığında gaza bastığımızda düzgünce çalışıyordu fakat şimdi bazen gaza basmama rağmen gaz yemediğini gördüm dolayısıyla devir düşüyor ve yine stop ediyor.



    Yok mu başka çözüm önerisi olan?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç başında olmadan fikir yürütmek zor ama çok basit bir arıza çıkma ihtimali yüksek.

    Örneğin kapalı halde bile gaz sızdıran bir lpg enjektörü motorun boğulmasına sebep olabilir. Öncelikle lpgyi kapatıp gaz ventilinin kablosunun birini çıkartın sonra gaz hortumunu da sökün sisteme lpg giremesin. Bu şekilde çözmeyi deneyin. En azından yakıt besleme sistemlerinden birini devre dışı bırakın.

    Akünüzü test ettirin ömrünün sonuna gelmiş ve çok güç çekiyor olabilir.

    Rölanti sistemini öncelikle kontrol ettirin bir de manifold kaçak hava alıyor mu ?
    Basit görünebilir ama benim enjektörümün birinden alıyordu. Enjektör dibine su dökerek tespit ettim. Motor rölantide dengesiz idi. Zira hava yakıt karışımını regüle etmekte zorlanıyordu. Oringler zamanla özelliğini yitiriyor.




  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim, çok değerli öneriler bunlar, diğer arkadaşlarınki gibi.

    Nereden başlayacağımızı bilemiyorum. Çalışma esnasında meydana gelen problem LPG bağlantılı olabilir dediğiniz gibi. Fakat çalışmama durumu konusu bence bambaşka bir şey. Yani marş motorunun çalıştığını duyuyorum ama motor çalışmıyor. Sanırım bu da marş motoru, yine benzin pompası veya sensörlerden kaynaklı. Ama hangisi olduğunu denemeden bilmek zor olsa gerek. Gerçi bazen gaza da bastığımızda gaz yememesi benzin pompasını düşündürüyor bana sizin dediğiniz lpg sorunu ile birlikte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.