DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
İleri Sürüş Teknikleri...?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
36
Cevap
3
Favori
19.245
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1238 Mesaj
      26 Haziran 2011 14:42:13 Konu Sahibi
      Pek bilgi sahibi değilim bu konuda,nedir ne işe yarıyor bu ileri sürüş teknikleri..? Sizce gereklimidir bu kurs yoksa insan kendini o kursu görmüş biri gibi yetiştirebilir mi?
      Bir de fiyatları ne kadar bilginiz var mı? Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar yorumlarını bizimle paylaşırsa sevinirim.
      Teşekkürler..



      |
      |
      _____________________________


    • Binbaşı
      1238 Mesaj
      26 Haziran 2011 15:07:05 Konu Sahibi
      Güncel
      |
      |
      _____________________________


    • Binbaşı
      1316 Mesaj
      26 Haziran 2011 15:10:03
      Benimde merak ettigim bir konu



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3983 Mesaj
      26 Haziran 2011 15:15:23
      İleri sürüş teknikleri;Yağmurlu,Karlı ve buzlu hava koşullarında vs. gibi olağan üstü durum demesekde insanları zorlayıcı durumlarda insanları daha sakin araba kullanabilmelerine sağlamak,yakıt tasarrufunu sağlamak amacıyla verilen eğitimleri kapsar tabi bu bahsettiklerim genel başlıklar bu başlıklar altında dallara ayrılır ve daha detaylara girilebilir.İleri sürüş teknikleri eğitimi almak tabiki sürücüye bazı artılar kazandırır.Ama bu eğitimi almamak çok istisnai durumlar haricinden insandan birşeyler eksiltmeyecektir.
      Fiyatlar kurslara göre değişmektedir ama genelleme olarak 1500tl ile 3000tl arasında değişmektedir.

      Anti parantez (Eğitim, 1 tam gün sürmekte ve 2 bölüm halinde yapılmaktadır.

      1. Bölüm - Defansif Sürüş Teknikleri (Teorik 3 Saat)
      2. Bölüm - Sürüş Güvenliği ve Araç Dinamikleri (Pratik 3 Saat)

      Eğitim programının 3 temel amacı vardır;

      Risklerin önceden algılamasını ve gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak ,
      Hava, yol ve trafik şartlarının sürüşteki etkilerini ve olası kazalara karşı savunmayı öğretmek,
      Direksiyon hakimiyetinin artmasını ve araç dinamiklerinin kavranmasını sağlamak.

      1.Bölüm Defansif Sürüş Teknikleri (Teorik)

      Defansif sürüş nedir?
      Çarpışmadan korunma
      Çarpışma anını analiz ve hissetmesiyle alınacak ön tedbirler
      Tehlikeyi algılama ve defans
      Zamanında ve doğru hareket
      Kaza senaryoları
      Çarpışmanın üç etabı
      Fiziksel ve ruhsal koşullar
      Dikkat dağıtan faktörler
      Konsantrasyon
      Kontrol dışı faktörler(diğer sürücüler, yayalar vb.)
      Ani tepkiler
      Hava, Yol ve ışık şartları
      Trafik şartları
      Kayma kontrolü
      Dikiz aynaları kullanımı
      Sürüşte 2 kural faktörü (Doğru analiz, yavaşlatılan sürüş)
      Durma mesafeleri ve senaryoları
      Direksiyon kontrolü
      Tehlikeli sürüşteki riskler

      2.Bölüm Sürüş Güvenliği ve Araç Dinamikleri (Pratik)

      Farklı yol tutunma şartları yaratan skidpad ile yapılan eğitimde; frenaj, engelden kaçma ve ABS, ESP gibi güvenlik ekipmanlarının pratiği yaptırılmaktadır.
      İstanbul dışı eğitim için salon ve 30 x 100 m. asfalt zeminli alan tarafınızdan tahsis edilecektir.
      Bu bölüm trafiğe kapalı alanda yapılmaktadır ve her katılımcı 1 saat araç kullanmaktadır.

      EĞİTİM İÇERİĞİ

      KAYGAN ZEMİNLERDE KALKIŞ ve HIZLANMA
      Kaygan zeminde doğru kalkış prensipleri,
      KURU VE KAYGAN ZEMİNDE FRENAJ
      Farklı hız ve zemin koşullarında, durma mesafesi değişiklikleri,
      ENGELDEN KAÇMA VE FRENAJ
      Ağırlık transferi, engelden direksiyon hareketi ile kurtulma ve doğru frenaj ile durma tekniği,
      TAKİP MESAFESİ VE PANİK FREN
      Takip mesafesi belirleme şekli ve ani fren egzersizleri,
      VİRAJDA, ÖNDEN KAYMA ve ARKADAN SAVRULMA
      Ağırlık transferinin hıza bağlı olumsuz etkileri ve hızın savrulmadaki önemi,
      KAYGAN ZEMİNLİ VİRAJDA FRENAJ
      Viraja yüksek hızla girildiğinde yapılacak ani frenin aracın ağırlık transferini değiştireceği ve kayma başlayacağı uygulamalı olarak gösterilmektedir.
      |
      |
      _____________________________

      VW Scirocco 1.4 TSI 160 PS Man. Sportline black oak brown
      Citröen DS4 1.6 e-HDİ 112 HP DSPORT MCP Black
    • Binbaşı
      1238 Mesaj
      26 Haziran 2011 15:16:19 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

      Benimde merak ettigim bir konu


      Az önce pendikte bulunan bir kursu aradım 250 TL fiyat çektiler.Toplam 4 saat eğitim.1 saat teorik 3 saat pratik.Defansif ve Güvenli sürüş eğitimi programıymış.Bana Tuzlu geldi biraz.Belki fiyat normaldir ama o zaman da eğitim saati az.bari 8 saat olsaydı.
      |
      |
      _____________________________


    • Yüzbaşı
      715 Mesaj
      26 Haziran 2011 15:17:26
      1500-3000 tl mi??
      Oldu biz kalkalım.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
    • Yarbay
      2099 Mesaj
      26 Haziran 2011 15:19:21
      kendini yetiştirebilirsin ama herşeyi kendin deneyip tecrübe edeceğin için hata yapma olasılığın yüksek bunun sonucunda pişman olacağın şeyler olabilir.ama kursta bazı şeyleri sana önceden söyledikleri ve gösterdikleri için daha çabuk öğrenirsin işin pratiğini kaparsın hemen.
      bu kursun gerekliliği konusuna gelirsek yol şartlarının tehlikesinden ve yollardaki schumaer lerden kendinizi korumak için çok faydalı olacağını düşünüyorum.
      |
      |
    • Yarbay
      3983 Mesaj
      26 Haziran 2011 15:20:52
      Arkadaşlar bahsettiğim fiyat yukarıki tüm eğitimleri kapsayan fiyat tabi aracına göre kursa göre değişiyor genel olarak okursanız anlarsınız sadece fiyatı okumayın lütfen!
      |
      |
      _____________________________

      VW Scirocco 1.4 TSI 160 PS Man. Sportline black oak brown
      Citröen DS4 1.6 e-HDİ 112 HP DSPORT MCP Black
    • Binbaşı
      1238 Mesaj
      26 Haziran 2011 15:22:00 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: of dead

      İleri sürüş teknikleri;Yağmurlu,Karlı ve buzlu hava koşullarında vs. gibi olağan üstü durum demesekde insanları zorlayıcı durumlarda insanları daha sakin araba kullanabilmelerine sağlamak,yakıt tasarrufunu sağlamak amacıyla verilen eğitimleri kapsar tabi bu bahsettiklerim genel başlıklar bu başlıklar altında dallara ayrılır ve daha detaylara girilebilir.İleri sürüş teknikleri eğitimi almak tabiki sürücüye bazı artılar kazandırır.Ama bu eğitimi almamak çok istisnai durumlar haricinden insandan birşeyler eksiltmeyecektir.
      Fiyatlar kurslara göre değişmektedir ama genelleme olarak 1500tl ile 3000tl arasında değişmektedir.

      Anti parantez (Eğitim, 1 tam gün sürmekte ve 2 bölüm halinde yapılmaktadır.

      1. Bölüm - Defansif Sürüş Teknikleri (Teorik 3 Saat)
      2. Bölüm - Sürüş Güvenliği ve Araç Dinamikleri (Pratik 3 Saat)

      Eğitim programının 3 temel amacı vardır;

      Risklerin önceden algılamasını ve gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak ,
      Hava, yol ve trafik şartlarının sürüşteki etkilerini ve olası kazalara karşı savunmayı öğretmek,
      Direksiyon hakimiyetinin artmasını ve araç dinamiklerinin kavranmasını sağlamak.

      1.Bölüm Defansif Sürüş Teknikleri (Teorik)

      Defansif sürüş nedir?
      Çarpışmadan korunma
      Çarpışma anını analiz ve hissetmesiyle alınacak ön tedbirler
      Tehlikeyi algılama ve defans
      Zamanında ve doğru hareket
      Kaza senaryoları
      Çarpışmanın üç etabı
      Fiziksel ve ruhsal koşullar
      Dikkat dağıtan faktörler
      Konsantrasyon
      Kontrol dışı faktörler(diğer sürücüler, yayalar vb.)
      Ani tepkiler
      Hava, Yol ve ışık şartları
      Trafik şartları
      Kayma kontrolü
      Dikiz aynaları kullanımı
      Sürüşte 2 kural faktörü (Doğru analiz, yavaşlatılan sürüş)
      Durma mesafeleri ve senaryoları
      Direksiyon kontrolü
      Tehlikeli sürüşteki riskler

      2.Bölüm Sürüş Güvenliği ve Araç Dinamikleri (Pratik)

      Farklı yol tutunma şartları yaratan skidpad ile yapılan eğitimde; frenaj, engelden kaçma ve ABS, ESP gibi güvenlik ekipmanlarının pratiği yaptırılmaktadır.
      İstanbul dışı eğitim için salon ve 30 x 100 m. asfalt zeminli alan tarafınızdan tahsis edilecektir.
      Bu bölüm trafiğe kapalı alanda yapılmaktadır ve her katılımcı 1 saat araç kullanmaktadır.

      EĞİTİM İÇERİĞİ

      KAYGAN ZEMİNLERDE KALKIŞ ve HIZLANMA
      Kaygan zeminde doğru kalkış prensipleri,
      KURU VE KAYGAN ZEMİNDE FRENAJ
      Farklı hız ve zemin koşullarında, durma mesafesi değişiklikleri,
      ENGELDEN KAÇMA VE FRENAJ
      Ağırlık transferi, engelden direksiyon hareketi ile kurtulma ve doğru frenaj ile durma tekniği,
      TAKİP MESAFESİ VE PANİK FREN
      Takip mesafesi belirleme şekli ve ani fren egzersizleri,
      VİRAJDA, ÖNDEN KAYMA ve ARKADAN SAVRULMA
      Ağırlık transferinin hıza bağlı olumsuz etkileri ve hızın savrulmadaki önemi,
      KAYGAN ZEMİNLİ VİRAJDA FRENAJ
      Viraja yüksek hızla girildiğinde yapılacak ani frenin aracın ağırlık transferini değiştireceği ve kayma başlayacağı uygulamalı olarak gösterilmektedir.



      Hocam onu bende okudum.Hemen hemen her kursun ana sayfasında aynı şey yazıyor ama benim öğrenmek istediğim bu kursların gerçekten yararı var mı? Ya da forumda o kurslara gitme fırsatı bulan var mı?
      Yinede teşekkürler..
      _____________________________


    • Binbaşı
      1238 Mesaj
      26 Haziran 2011 15:24:05 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: CrazyRomeo156

      1500-3000 tl mi??
      Oldu biz kalkalım.

      Paniğe gerek yok 250-300 arasıymış.İndirim var dedi kurstaki adam.Normal de 325 tl miş 250 olmuş.
      ama yinede bana fazla geldi ne yalan söyliyim
      |
      |
      _____________________________


    • Yüzbaşı
      715 Mesaj
      26 Haziran 2011 15:26:28
      quote:

      Orijinalden alıntı: of dead
      Arkadaşlar bahsettiğim fiyat yukarıki tüm eğitimleri kapsayan fiyat tabi aracına göre kursa göre değişiyor genel olarak okursanız anlarsınız sadece fiyatı okumayın lütfen!

      Sizde haklısınız.Sürücü kurslarında minimum 750tl alıyorlar.Öğrettikleri kocaman bir 0.
      Ama yinede 2500 tl az değil.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
    • Binbaşı
      1238 Mesaj
      26 Haziran 2011 15:37:46 Konu Sahibi
      yok mu bilgisi olan dh??
      |
      |
      _____________________________


    • Yarbay
      4321 Mesaj
      26 Haziran 2011 20:50:46
      ben defansif sürüş eğitimine katıldım
      Tuzla autodrom da
      renaulttan yeni araç alan herkese bedavaydı bi ara, öyle katılmıştım
      ama para vererek de katılmalı bence insanlar, çünkü o kadar bilinçsiz sürüyoruz ki araçlar..

      yararı kısa vadede oluyor, sonuçta trafikte bir olayla karşılaştığınızda herşey reflekslere kalıyor, reflekslerin sağlam olması için pratik lazım... o yüzden birkaç yılda bir eğitimi tekrar almakta fayda var bence..

      eğitimde size öğrettikleri:

      abs ye sahip araçlarda frenleme,
      frenleme sırasında engelden kaçma (gerçek hayatta 2-3 kez ciddi anlamda başıma geldi)
      aracın önden kayması sırasında yapılacaklar
      aracın arkadan kayması sırasında yapılacaklar (yine beni kazadan kurtardı)
      direksiyon hakimiyeti
      kaygan zeminlerde aracı hareket ettirme

      normalde fiyatları 250-400 tl arası olmalı defansif sürüş eğitiminin..
      yanılmıyorsam finlandiya gibi ülkelerde benzer eğitimler ehliyet alacak herkese veriliyor, detaylı bilgi bulamadım araştırmak lazım..
      |
      |
      _____________________________

      Intel Q6600 --- ASUS P5Q-Pro --- MSI GTX750ti TF 2GB --- Corsair Dominator 2x2gb DDR2 1066mhz --- Coolermaster RC-690 --- Samsung HD321KJ --- ZTE Blade V8 --- iPad Air 2 64gb --- Xbox One S --- Sony RX100 M3 --- Sony WX80 --- Sony MDR-100ABN --- Jabra Sport Pace
    • Yüzbaşı
      529 Mesaj
      26 Haziran 2011 20:56:02
      Açıkçası bence sürücü kurslarında ehliyet için verilmesi gereken kurs tam olarak bu ileri sürüş teknikleri diye geçen kurs. Ama hobi denilecek seviyede motorsporlarına ilgi duyanların dişinin kovuğunu doldurmayacak bir kurs.
      |
      |
      _____________________________

      Io, Comandante del Tempo
    • Yarbay
      7320 Mesaj
      26 Haziran 2011 20:58:17
      gelecek yıl gitmeyi düşünüyorum bende. ancak birgün olması ve saatinin az olması düşündürüyor, sanırım atraksiyonlara yönelik kurslarda var el freni çekerek dönmek vs. gibi. onların fiyatı daha tuzlu olabilir.
      |
      |
      _____________________________

      mantık..
    • Yüzbaşı
      529 Mesaj
      26 Haziran 2011 21:04:06
      quote:

      Orijinalden alıntı: banchi_doğan

      gelecek yıl gitmeyi düşünüyorum bende. ancak birgün olması ve saatinin az olması düşündürüyor, sanırım atraksiyonlara yönelik kurslarda var el freni çekerek dönmek vs. gibi. onların fiyatı daha tuzlu olabilir.


      hayalinizdeki kurs olmadığını söyleyebilirim
      |
      |
      _____________________________

      Io, Comandante del Tempo
    • Yarbay
      6544 Mesaj
      26 Haziran 2011 21:12:24
      Her nekadar trafikte sürekli yapılabilen atraksiyonlar olmasa da bazen çok işe yarıyor ...
      |
      |
      _____________________________

      YA DEVLET BAŞA YA KUZGUN LEŞE !!!
    • Yarbay
      2065 Mesaj
      26 Haziran 2011 21:46:42
      ben de şu amerikan filmlerindeki talip sahnlerindeki hızlı viraj alma sahnelerini merak etmişimdir ..arabanın arkası sağa savrulurken eleman sağa kırıyor direksiyonu..ingilizcesi "drift chase" olması lazım.

      http://youtu.be/X9uChX9D3-g
      tüp ekleyemedim inş sorun olmaz..
      bu şekil dönüşler yani..



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smbdy -- 26 Haziran 2011; 21:54:59 >
      |
      |
      _____________________________

      success produces success; just as money produces money
    • Yarbay
      3810 Mesaj
      27 Haziran 2011 02:57:30
      quote:

      Orijinalden alıntı: smbdy

      ben de şu amerikan filmlerindeki talip sahnlerindeki hızlı viraj alma sahnelerini merak etmişimdir ..arabanın arkası sağa savrulurken eleman sağa kırıyor direksiyonu..ingilizcesi "drift chase" olması lazım.

      http://youtu.be/X9uChX9D3-g
      tüp ekleyemedim inş sorun olmaz..
      bu şekil dönüşler yani..

      Aracın kaydığı yöne direksiyonu kırarsan viraj içinde merkezkaç kuvvetinden arabanın arkası savrulduğu için spin atarsın.
      Direksiyonu ters yöne kırarak kayan arkayı önden dengelersin.
      |
      |
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      15896 Mesaj
      27 Haziran 2011 03:25:56
      ileri sürüş teknikleri nedir ?

      Cevap: Bizim Türk Ehliyet sisteminde hiç bir zaman gösterilmeyen şeyler.


      Peki bizim kurslarımızda gösterilen şey nedir ?

      1 hafta boyunca sadece 2 -3 saat aynı güzergahta hatta sınav güzergahında habire tur attırma. Sonra orada dönebilenlere ehliyet vermektir.


      Aslında bu kurslarda gösterilenlerin normal kurslarda tamamen zorunlu olması lazım.

      Ani fren,
      Engelden kaçış,
      Kaygan zeminde arabayı en az savrulma ile durdurabilme,
      Refleks ve piskolojik kontrol,

      vs....

      Avrupa standartlarındaki kursların çoğunda bu eğitimler verilmektedir. Ama ülkemizde lise mezunuysan ve sınav güzegahında 1 tur atabiliyorsan sınavı geçiyorsun. Sonra sollamayı bilmeyen, frenaj nedir bilmeyen, aracın sınırlarını bilmeyen tonlarca sürücü trafikte dolaşıyor.
      |
      |
      _____________________________


      Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
      Ne mutlu Türküm Diyene





Reklamlar
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.