Şimdi Ara

#İkinciElİthalAraba Fikri (Yeni Haberler!) (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
236
Cevap
9
Favori
14.368
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
292 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok mantıklı,çok insan dostu bir fikir,bu girişim hem rekabeti arttırır,fiyatlar düşer,enflasyon bile düşer,
    Adil kullanım kotası ve numara geçiş serbest olduğunda nasıl kullanım ücretleri yıllardır zam yapamadılarsa araçlarada zam yapamazlar,enflasyonda düşer,kasko trafik sigortasıda düşer,yedek parça servis bakım ücretlerinde düşer.
    Ama hükümet dışarı döviz çıkacak diye bunu istemez,yinede böyle bir girişim yapmaya değer

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kemâncı

    İkinci el araba piyasasının yüksek olmasının iki nedeni değil, bu piyasada spekülasyonların olması ve piyasanın dengesinin bozulmasıdır. #İkinciElİthalAraba fikri, bu fahiş fiyatlara satılan ikinci el araba piyasası için en kısa sürede en etkili olacak fikirdir, diğer fikirler ötv'nin sıfırlanması (imkansıza yakın, devlet neden yapsın?), euro'nun bir anda 1.5'a düşmesi (bunun ihtimali de çok çok düşük)...



    Alıntıları Göster

    Kendin de yazmışsın zaten devlet neden yapsın diye. Neden daha ucuza araba ithalatına izin versin. Ucuza giriş yapan araba için ödeyeceğin vergi düşük olur. Neden düşük vergiyi kabul etsin?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok mantıklı ve vatandaş yararına, bu yüzden olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kemâncı

    1) Herkes kendisi alıp getirecek, yıl 2020 çeşitli çeviri uygulamaları vs bir sürü şeyi var, isteyenlerse aracı firmalar aracılığıyla lojistiğini halledebilir. Ayrıca anlaşma sağlanırsa aracı olmadan sadece lojistik ücreti ödenip satın alınabilir. (Temsili bir site kurulur ikincielarabaithalatı gibi)


    2) KM düşürme olayı Türkiye içerisinde de geçerli, Türkiyede nasıl arıyorsak yurt dışında da satan, aracı vs kim olursa sorumlu olur...


    Temel konu ikinci el piyasasının fahiş fiyatlara araba satılması tr’de, bu soruna geçici süreliğine çözüm oluyor bu.



    Alıntıları Göster

    Vermiş olduğun sorduğum sorulara cevap değil. Türkiyede bile eksperle anlaşıp kazalı arabayı kakalarlarken korkmadan yurtdışından gelen adama neler yapmazlar? Kazalı arabayı sattılar diyelim sana kazasız diye hakkını nasıl arıcaksın? Veya km düşürüldü diyelim nasıl arıcaksın?


    Türkiyeden yurtdışındaki birine mahkeme açamazsınki açılabilir mi? İnterpol mü gircek devreye km düşürüldü diye? Anca bulgaristandan açman gerek oda uğraş dur.





  • Her ne kadar 4 sene önce sıfır araç almış bir kişi olarak benim çıkarıma biraz ters olsa da güzel bir fikir ve kesinlikle desteklerim. 4 yıl önce sıfır araç almadan önce benim de aklıma bu gelmişti. Önce ikinci el araç bakıyordum ama fiyatlarından hiç memnun değildim. En son engel durumum nedeniyle ötv indiriminden de faydalanınca sıfır alıp geçmiştim. Bu dediğiniz şeyi yapsalar iyi olur ama yapacaklarını hiç sanmam.
    En azından hiçbir güvenlik donanımı olmayan Tofaşların, Renault 9, 12 gibi araçların hurdaya çekilmesi karşılığında yurtdışından araba getirmeye izin verilse bile bir miktar yeterli olur. Hem dar gelirli insanlar tabut gibi arabalara binmekten kurtulur hem de ikinci el piyasası da biraz durulur. Ama bunu da yapacaklarını hiç sanmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu hükümet size ucuz araba aldırmak istese niye bu kadar takla attırsinki ? o yüzden bu tarz fikirlere gerek yok, yakında 2 el araca bile ötv gelirse şaşırmayın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TL ile alacaksanız sorun yok. TL ile satacak enayi var mı? Yok. Bu döviz kıtlığında olan Dövizi de yurtdışına çıkaralım diyorsunuz. İzin vermezler ama diyelim ki izin verdiler döviz yurtdışına gidip arabalar geldikçe araba fiyatları düşer ama bu defa döviz kurları 2 ye katlanır. Gün sonunda yine aynı hesaba gelir. Olmaz ama bu işe yarın izin verilsin ertesi gün Euro 14-15 lirayı görür. Şu anki kurlarla 50.000 e mal olan araba döviz azaldıkça 100.000 e mâl olur. Ee aracın burdaki fiyatı 80-90 zaten. Ne anladım bu işten? Yurtdışından turist akmadığı yada gurbetçiler tüm paralarını Avrupa'dan çekip fiziksel olarak Türkiyedeki bankalara getirmediği veya ihracat patlaması olmadığı sürece bu iş OLMAZ.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    İşin gemi taşımacılığında olan birisi olarak şunu söyleyebilirim,



    • Bir aracı Almanya veya Belçika'dan taşıma+liman vergileri+Türkiye'de oluşacak liman masrafları ile beraber 800-1500€ arası aracın gemide kapladığı m3'e göre artan ekstra gider olacaktır.


    • İkincisi aracın taşımasında bu ücreti ödemeyi göze alsanız dahi gemilerde yer bulabilme imkanınız çok fazla olmayacaktır. Hali hazırda gemileri araba üreticilerinin yıllık bazda yaptığı anlaşmalarla doldururuz. Geri kalan yer olursa POV (ikinci el yani pre-owned vehicle) yükleriz. Yer olmazsa haftalarca araç limanda kalabilir, Bu da günlük 50-60€ ek ardiyeleme maliyet getirir. Haftalık bazda 350€ gibi düşünebilirsiniz.


    • Gemilerde şahıs (POV) araçları tabiki taşınıyor ancak bu en fazla 10 adet civarında oluyor. Bu nedenle özel ithalat yapan firmalar genelde tır taşımasını tercih ediyorlar.
    Hocam öncelikle teşekkür ederim bilgilendirici yorumunuz için. Bulgaristan ya da Yunanistandan alınır, alan kişi de sınıra getirebilir. Bahsettiğiniz gemi masrafları çokmuş doğrusu:) Biz yakın ülkeleri düşünelim:)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Ülkede döviz yok hangi parayla gidip yutdışından araç alacaksın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yurt dısından 2 el arac ital etsek

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kemâncı kullanıcısına yanıt
    Döziv çıkıcak ülke daha kötü duruma gelecek diyoruz hala alma peşindesin tebrikler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • jem991 kullanıcısına yanıt
    Sıfır aldığınız zaman döviz ülkede kalıyor benim mi haberim yok?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    Bu böyle açılan kaç yüzüncü konu..

    Bu kadar kafa yorup ikinci el ihtalat hayalleri kurucağınıza gidin ikinci elde tonla ucuz yolluda araçlar var alın restore edin binin..

    Emek harcamaktan alın teri dökmekten korkan restore için diyorum işin her zamanki gibi kolayına kaçıp yurtdışından alalım mantığında..
    Hocam ne restoresinden bahsediyorsun? 20 bine araç al o da 98 model zaten... Bütçeyi arttırmak için çalış 30 bin biriktir, 30’luk arabalar 45 olur. Emek harcayalım çalışalım ama yinede istediğimiz arabaya binemiyoruz?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kemâncı kullanıcısına yanıt
    0 araç o yüzden şuan ülkede çok az veya yok. Kaldı ki 1 fiyatı yerine 3 tane ödediğin için devlet bunu dengeleyebiliyor kaldıki 2. Elden bahsediyorsun. 2. El fiyatları çok yüksek olduğu için kendini haklı görüyorsun ama işler öyle olmuyor 0 yüksek fiyatlı ile ucuz 2. El ithal diyorsun ucuz 2. El gelecek araç sayısı hesaba katılırsa ülkeye vereceği zarar 0 araçtan 20 kat fazla olacaktır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ali bey amca kullanıcısına yanıt
    Hocam bir gösterin dediklerinizi, kaynak atın, link yollayın sonrasında hep beraber delirelim bu gerçekler arasında :D

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kemâncı kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olay araba degil aslinda burada. Ne desem bos.

    Simdiki genclerin hepsinde ayni dusunce var: ben yatayim, calismayayim ama her seyin en iyisi benim olsun.

    En iyi yerden ev alayim, param yoksa duzene kizayim.
    En iyi spor arabayi alayim, param yoksa alana kizayim.

    Her sey zamanla olur. Suc aslinda sizde degil, ne isterse alan anne babalarda. Zorluk cekmeden ferahlik olmaz. 5000 euro'ya bmw 520 m5'e binmek hakki gibi geliyor pasama. Ama sen ne verdin de toplumda statu sembolu olan bir seye sahip olacaksin? Bunu soran yok. Diyelim sen aldin, bu sefer de neden ferrarim yok diye soran kisiler olacak.

    Dubai uzerinden abd'den gelen toyotalara binilen ulkeleri de gordum ben. O yapi bize uygun degil. Satmak icin araba alinan bir ulkede yasiyoruz. Alacagin yerde o gozle bakilmiyor arabalara.

    Hadi ithal ettin, bunun yedek parca bagimliligi da olacak. Bunu hesaba katmiyorsunuz. Yaygin olmayan arabanin yedek parcasi da problemli oluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yani şimdi, yazacaklarım suçtur. Yapmayın. Ancak ucuza arabaya binmek mümkün mü? Teoride mümkün. Çetrefilli ve suçtur.  


    Türkiye'de hurdaya ayrılmamış ağır hasarlı, tercihen tamamen yok olmuş, yanmış, ufalanmış vs.vs. araç bulunur. Veya makul fiyatlı ve üzerindeki parçalar para eden cinsten bir araç da olur. Alır, parçalarını satarsın. Ancak hurdaya ayırmayacaksın.

    Bu araç aynı zamanda mümkünse şasesi damgalı cinste şasi numaralı olmayan bir araç olsun. İş daha kolay olur. "Öyle araba mı var" demeyin. Var.  Şase numarası bir plakaya basılıp araca puntolanmış araçlar var. Motor blok numarası öyle olan araçlar da var. Marka/model vermeyeceğim. Ama var. Bilin.  Üstelik baba araba sayılır. İrisi de var, ufağı da var. Güçlüsü var, zayıfı var. Köpek gibi yol tutar. Canavar gibi arabadır. Çoğumuzun parası yetmez alamayız öyle arabadır.


    Yok, şasesi pres damgalı araç ise, şaseye işlem gerekir. Numaranın olduğu yerin gerisinden (mümkünse üzerine başka bir parçanın geldiği yerden kesilip) alınması gerekir. Böylece TÜV muayenesinde anlaşılmaz. Gözün görmediği yerden kaynağı yaparsın. Ama ciddi uğraş. Aldığın cillop arabayı ciddi miktar soymanı gerektirir. O yüzden bunlarla uğraşmamak için, pres damgası şase ve motor bloklu araç pratik.


    Birebir aynı aracı X ülkesinde bulunuz. Ülkeye sokunuz. Gürcistan'da işi Türk kazıklamak olan galericiler var. Aracı Gürcü üstüne alıyorlar. Türkiye'ye sokuyorlar. Araç Türkiye'de iken Gürcistan'da satın alıyorsunuz. Bu işlemde aracı ülkeye sokan gürcü ülkeye bir daha gireceği zaman ceza yiyor. Çünkü araç sokmuş, araçsız çıkmış. Araç süresi içinde ülkeyi terk etmemiş. Sizin Gürcü plakalı aracınız da süre dolduğu an yakalanırsa gümrüğe çekilir. Başınız da belaya girer. Türkiye'de bu konuda bir açık bırakılmamıştır. Ama ucuza arabaya binme derdi ile yanıp tutuşan Türk fazlaca da araştırmadan Gürcü'den alır. Kazığını yer. Sonra binbir uğraş geri Gürcü'ye götürür. Satmak ister. Bir de ne görsün? Aracın değeri aldığının yarısına...  Buna adam silkelemek diyoruz. Üstelik Gürcü kimseyi kazıklamadı, dolandırmadı. Neyse, bizim iş farklı.


    Elinizde Gürcü plakalı bir araç, bir de birebir aynı aracın Türk ruhsatı ve plakası var. Ne yapmanız gerektiğini anlatmama gerek var mı?  Motor numarasının ve şase numarasının eşleşmesi lazım. O kadar.


    Dediğim gibi, bu işin kolay yapıldığı araçlar var. Zor olan araçlar var.


    -----------------------


    SADECE BİLİN DİYE ANLATIYORUM. BÖYLE BİR ŞEY YAPMAK SUÇTUR. YANLIŞTIR. ZAMAN AŞIMI DA YOKTUR.


    Diyelim yaptınız böyle bir şey. Bu aracı asla satmamalısınız. Böyle bir araç TÜV'den rahat geçer. Ancak, satarsanız, sizden sonra 20'inci sahibi de olsa, fark eder ise ve durumu şikayet eder ise (ki elbet biri fark eder ve fark eden şikayet de eder), zamanaşımı da olmadığı için birden çok suç işlemiş biri olarak ayvayı yersiniz. Change suçu ayrı suç. Gümrük kaçakçılığı ayrı suç. Bir de change arabayı itelemeden dolandırıcılık da girebilir.  


    O yüzden efendi efendi binin. Satmayın. Pert olana kadar binin. Pert olursa ASLA AMA ASLA satışını yapmayın. Tamir ücretini alın. KENDİ ELİNİZDE aracı hurdaya ayırın. Hurdayı da parça parça satın. Böylece aracın bir kez daha trafiğe çıkmayacağından emin olursunuz.


    -----------------------


    Fantazinin sonuna geldik. Gerçeklere gelelim:


    Mobilete binin.  





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-39A3D5E9A

    1)Hükümet vatandaşı düşünmez ve onların olabildiğince düşük seviye hayat yaşamasını ve düzenli vergi vermesini ister.
    böyle saçma hayallere kapılma otomobil genel bölümündeki kişiler gibi.

    2) Enflasyon olmasaydı veya çok düşük olsaydı arabalar çok daha ucuz olurdu.
    Nekadar kabul etmesende kur'da ikinci eli etkiler çünkü çoğu kişi ikinci el arabasını satıp üzerine biraz para ekliyerek sıfırını almak ister doğal olarak ve fiyatı arttırır

    Yeni fikrilere gerek yok zaten yurtdisindan araba getirmek icin:



    1. Son 1 yılın 185 günü yurt dışında olmanız gerekir. Bu süre pasaportunuz üzerinden kontrol edilir.
    2. Getirilen araç ülkede en fazla 730 gün kullanılabilir.
    3. Araç, sahibi dışında herhangi birisi tarafından kullanılamaz.
    4. Türkiye'ye geçici süre ile getirilen araçlar satılamaz ya da devredilemez.



    Polonyaya gidin aradaki fiyat farkiyla (65.000 TL = 24.000 Zloty) 6 ay tatil yapin. (Aylik 4000 zloty polonyadaki muhendislerin aldigi maastir). Oradan araci dusuk fiyatta alin Turkiye'de 2 sene binin sonra 2 sene sonra biraz dusuk bir fiyata satin.


    Burda enayi gibi araca 65.000 vermek yerine araci alip ustune polonyada 6 ay kral gibi yasayip tatil yapmayi bedavaya getirmis olursunuz.


    2 sene sonra nolocok? Dediginizi duyar gibiyim. O ucuza aldiginiz araca ayni sekilde atlayip polonyaya goturup fiyatinin az biraz altina satip bir 6 ay daha tatil yapip yenisini alip gelebilirsiniz.





  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.