Şimdi Ara

İkinci el otomobil fiyatları ne zaman normale dönecek? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
168
Cevap
0
Favori
9.730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cevap “dönmeyecek” ben bu yasima geldim bu ulkede düsen fiyat gormedim. İkinci el sitelerine bakin sadece arabalar degil hwr sey sifirindan daha pahali ikinci elde. Utanma yok bizim millette. Sifiri 5k olan teller 5,5 falan

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2. el de fiyatlar ne zaman normale mi dönecek? Zaten normal ki ötv düzenlemesi değil ZAMMI geldiği için doğal olarak 2. el araç fiyatlarıda arttı üretim pandemi vs ilgisi yok bunun.Normal kime göre normal onuda bi netleştirmek lazım bana göre hiçbir zaman normale dönmeyecek çünkü döviz kuru arttıkça sıfır araçların fiyatı artacak ki (tekrar yeni bi ötv ZAMMI gelmezse) döviz kurunun artacağınıda ilk okula giden çocuk bile anlıyordur heralde artık sonumuz hayrolsun

  • Herkes aksini söylemiş ama ben de fiyatların düşeceğine inananlardanım. Öncelikle normalleşme sürecinde uygun kredi teşvikleri ile gerek sıfır gerekse ikinci ele müthiş bir talep patlaması oldu sıfırda kura ve ÖTV zammı dolayı fiyat artışı gerçekleşti ama stoklar sınırlı olduğu için kredilerin aktığı bir dönemde fiyat artışına rağmen değerli bir konuma geldi. Sıfırda durum böyle olunca ikinci elde de kredi etkisi artı sıfır fiyatlarındaki fırlama ile piyasa deyim yerindeyse coştu. Fakat şimdi ibre tersine dönüyor.
    Kredi faizleri gerçek manada yükseldi kurdaki oynaklık biraz olsun yavaşladı, stok sıkıntısı ortadan kalktı ve yeni bir ÖTV zammı uzunca bir süre gündemden düştü. Sıfırdaki bu gelişmelerden fevkalade şekilde etkilenecek olan ikinci el piyasası yukarıda da dediğim gibi kredi akışının büyük oranda yavaşlaması ile ikinci bir darbe daha yiyerek mecburen fiyatları aşağı yönlü revize etmeye başlayacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yeni normalden bahsediyor sanırım  

  • zero fear kullanıcısına yanıt
    Keşke normalleşse ama gerçekçi olmak lazım. Normalleşmesi için saydığın sebepler;

    * kur - hala sabit değil ve geçen seneyle bu seneyi karşılaştır bu kurda geçen senenin fiyatları imkansız. Uzmanlar daha da artacağını ön görüyor
    * üretim - adamlar sıfır araba için hala 4 5 ay diyor. Ve gelse ne olacak en boş araç 200bin
    * ötv- giren girdi artık bu saatten sonra ötv gelmemesi fiyatları indirmez ki
    * Kredi - kredi faizi yükselmesin diye ekonomi tarihinde yapılmamış hatalar yapılıyor. Yükselmesi lazım ama izin vermiyorlar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İkinci elde, göreceli yaşlı araçların fiyatları düşer biraz ama aksesuar doluluğu yüksek araçlarda düşeceğini sanmıyorum çünkü aynı aksesuar doluluğuna sahip sıfır araç sayısı düşük ve çok daha pahalı. Döviz 8 lirayı da geçer ise eğer hayatta düşmez. Çünkü 8'i geçer ise 9'a ve avro da 10'a çok hızlı gidecektir diye düşünüyorum, bu durumda da fiyatlar daha çok pahalanır.

  • Fiyatlar tabii ki de düşmez, sadece şu pandemi dönemindeki hızda artamayabilir, hepsi o.
    Sıfır araçların fiyatı düşecek mi? Yoo!, Dolar Euro düşecek mi? Yoo! Pandemiden önce 45 Liraya aldığım Erzincan tulumu şimdi 75 Lira, peki fiyatı düşecek mi? Yoo!.........
    Kısacası fiyatların düşmesini beklemek sadece hayalperestlik.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: zero fear

    Herkes aksini söylemiş ama ben de fiyatların düşeceğine inananlardanım. Öncelikle normalleşme sürecinde uygun kredi teşvikleri ile gerek sıfır gerekse ikinci ele müthiş bir talep patlaması oldu sıfırda kura ve ÖTV zammı dolayı fiyat artışı gerçekleşti ama stoklar sınırlı olduğu için kredilerin aktığı bir dönemde fiyat artışına rağmen değerli bir konuma geldi. Sıfırda durum böyle olunca ikinci elde de kredi etkisi artı sıfır fiyatlarındaki fırlama ile piyasa deyim yerindeyse coştu. Fakat şimdi ibre tersine dönüyor.
    Kredi faizleri gerçek manada yükseldi kurdaki oynaklık biraz olsun yavaşladı, stok sıkıntısı ortadan kalktı ve yeni bir ÖTV zammı uzunca bir süre gündemden düştü. Sıfırdaki bu gelişmelerden fevkalade şekilde etkilenecek olan ikinci el piyasası yukarıda da dediğim gibi kredi akışının büyük oranda yavaşlaması ile ikinci bir darbe daha yiyerek mecburen fiyatları aşağı yönlü revize etmeye başlayacak.

    ya yazmayım yazmayım diyorumda şu söylediklerinize gerçekten inaniyormusunuz şaşıyorum


    ''Kredi faizleri gerçek manada yükseldi kurdaki oynaklık biraz olsun yavaşladı, stok sıkıntısı ortadan kalktı ve yeni bir ÖTV zammı uzunca bir süre gündemden düştü. ''


    yarın ne olacağını bilmeden yaşadığımız bir dönem ve süreç hergün vaka sayıları 2000 küsür hiçbir bayii sıraya dahi yazmıyor en erken sıfır araç için şubat-mart 2021 adres gösteriliyor stok sıkıntısı ortadan nasıl kalktı ? kurdaki oynaklık nasıl yavaşladı daha 2 gün önce ppk merkez bankası açıklamaları sayesinde 2 dakika içerisinde dolar 10-15 kuruş fırladı siz nerede yaşıyorsunuz allah aşkına biraz gündemi takip edin valla böyle yorumlar okudukça üyeliğimi sildirip girmemek istiyorum foruma bazen şunu aklınıza sokun SIFIR araçlarda en az 4-5 ay yaprak kımıldamayacak

  • quote:

    Orijinalden alıntı: haykouz

    son kısımda yanılıyorsunuz %15 azaldığının bilimsel veri ve analiz olarak nerede kanıtı x kişisinin söylemi yada yapılan y araştırmaları sonucu bu show haberde her hafta çıkan isviçreli bilimadamlarının bilimsel çalışmaları gibi birşey siz azalacağını düşünüyorsunuz ama ben tam tersi şuan premium da bile sıfır araç yok en erkende şubat-mart 2021 diyorlar buda en az 4-5 aylık süreç demek adam işine toplu taşıma kullanmak istemiyor vaka sayıları her geçen gün artıyor biran önce araba alması gerek bankada mevduatı var yada yastık altı birikmişi bu kişi %15 düşmüş aa o zaman daha düşer bekleyim dermi sizce ? insanlar ihtiyaçlarına göre öncelikleri şekilleniyor bunda en büyük etken her gün açıklanan 2000 küsür vaka sayıları oda resmi gayriresmisini hayal edin bu 2.el sarmalı kartopu gibi büyüme trendinde evinde yaşlı annesi babası olan risk grubunda ki beyaz yakaya dur diyemezsiniz toplu taşımaya devam et araç almayı ertele diye bu süreçte benim öngörümde bu şekilde en az yılsonuna kadar 2.elde fiyatlar artma trendinde olur koskoca borusan bile gemileri durdurmuş araç getirmiyor şuan



    Alıntıları Göster
    Satışların %15 düşüş bilgisi şuradan geliyor. Haber bir çok sitede vardı zaten.

    https://finans.mynet.com/haber/detay/otomotiv/ikinci-el-araba-fiyatlari-artiyor-mu-satislar-gecen-aya-gore-15-dustu/405376/

    Araç yok kısmına katılmıyorum. En azından benim çarşamba günü ve cuma günü baktığım araçlar , q2 , c200d , x1 , 1 serisi, gibi araçlarda rengarenk seçenekler mevcuttu. Adres Kozyatağı Mengerler, kosifler, Kartal doğuş , İzmir özgörkey.

    Bmw ni bul sitesi bir kaç ay çalışmadı, yüklenen araçlar anında galericiler tarafından alınıyordu. Şimdi bir sürü araç var.

    Pandemi yüzünden araç almak isteyen insanların oranı nedir bilmiyorum , illaki vardır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de neyin fiyatı artmış da sonrasında düşmüş ?

  • Bu bir trend meselesi. Borsa gibi , fiyatın artacağına İnanç devam ettiği sürece alış sürer. Ne zaman ki satış zorlaşır, araçlar 1 ay ilanda boş beklemeye başlar o zaman ancak düşüş görülür.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayiler stok yapmaya başladığı zaman. Seneye Marta gün verilen bir ortamda 2. Eller de haliyle karaborsaya düşüyor.

  • Düşmeyecek şunu anlayın artık araç alıcam diyenlere bekle düşecek diyenlerle doluydu buralar

    Fiyatlar düşmez ancak 0 araç talebine yetişirlerse normal seyrinde devam eder bakın düşer demiyorum artış hızı azalır sadece

    Bunun içinde

    1. Coronanın bitmesi talebi karşılayan üretimin yapılabilmesi
    2. TL dolar makasının kapanması
    3. Vergi oranının düşürülmesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt

    Sıfır Fıat egea 1.4 fire easy paket 113 900 (sitesinden bakabilirsiniz)


    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-posetleri-ustunde-1950-km-sifir-kokusu-ustunde-873796457/detay

    Bu 2019 model 132 000 demis

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-2018-model-fiat-egea-1.4-easy-9.700-km-de-boyasiz-orjinal-873799187/detay

    Bu da 2018 model 123 750 demis.


    Buna benzer binlerce örnek verebilir. Hatta gidip çok isteyen 3 5 2.el araç satan galeriden canlı.kanli fiyat isteyebilir. Denemesi bedava.


    Korkulan ve söylenemeyen gerçekler ile neyi söylemeye çalıştınız bilemiyorum. Keşke siz yazsaydınız. Bizde bilseydik bakalım neymiş bu gerçekler. Ortaya konuşup algı yapmak hoş değil. Yazabileceğiniz mantıklı şeylerin de olduğunu açıkçası pek zannetmiyorum. Salla ortaya geç. Maalesef bu forumda insanların genel mantalitesi bu.


    Arac piyasasındaki durum sadece ötv vergi v.s ile alakalı bir durum değil. 2 3 yıllık aynı marka ve model arabaların sıfırından pahalı satıldığı bir piyasada bunu söylemenin mantıklı bir yanı da yok zaten.


    Şu an yaşanılan durumun en büyük sebebi arz sıkıntısı. Bu sıkıntı da ancak arzın talebi tam manasıyla karşılaması ile çözülür. Ve şuan için de bunun maalesef bir imkanı yok. Eğer bu kış pandemi laneti üretimi etkilemez ise Tahminim yaza doğru fiyatlar biz düzene biner. En azından piyasada 2 3 yıllık araçları sıfırı fiyatına görmeyiz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihtiyar.gamer -- 25 Ekim 2020; 3:25:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam isterse donmesin malum siteye bakiyom aylardir ayniki araclar duruyo fiat yukseltiliyo ama alan yok bu ara iyce yavasladi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Artirsinlar istedikleri kadar iyce yavasladi satislar favoriye aldigim bi kac arac vardi bir aydan fazladir ilanlar duruyo kimsenin aldigi yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıkılmadınız mı hala bu kaç yüz bininci konu..

    Şu konuya benzer bir konu ilk açıldığında o zaman 100 bin olan araba bugün oldu 250 bin..

    6 ay sonra gene böyle bir konu açılıcak bugün o 250 bin olan araba 300 bin olucak...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Ülkenin yarısı asgari ücretle çalışıyor( ya da öyle görünüyor). Satışlara baktığımızda da sirkülasyonun aslında son kullanıcılar tarafından değil al-sat işi yapanlar tarafından hacimlendiğini düşünüyorum. A kişisi aracını satıyor, al sat işi yapan B kişisi alıp C kişisine satıyor. C kişisi de kar etme Peşinde. Ama birinin alıp binmesi lazım bu araçlara. Yani bir son kullanıcı lazım.

    Ben şöyle düşünüyorum , bir süre daha al satçılar devam eder. Sıfır fiyatı , 2. El fiyatına doğrudan etki eder fakat sıfır araç satış adedi de bir kriter. Bayi sıfır araca 900k fiyat etiketi yapıştırmıştır ama ayda 20 tane Anca satıyordur. Böyle bir aracın 2. Eline 750-850 istenemez. İstenir de zor olur yani.

    Şu an yaşanan da o , bakıyorsunuz ayda 150 tane anca satmış bayi , takas desteği var kredi olanağı var , şirkete vergi avantajı var, sıfır bayi olduğu için araca güven var. Hepsi var 150 tane satış anca var. Sonra ilan sitesine bakıyorsun bayi fiyatından ya pahalı ya da çok yakın rakamlarda 100-200 tane ilan var. Uyumsuz bir durum.

    Ha ne olur , kurlar artarsa araç fiyatları artar mecburen. Fakat alsatçılarda da yavaştan korku başladı bence. Şöyle örnekleyeyim , dolar 20 TL olsa clio 400 bin olsa... bir alsatçı 300 bine 2. El clio alıp 350 bine satmayı hayal edebilir mi ? Ülkede bu kadar yüksek tutarları karşılayacak kapasite yok. Bilindiği üzere reel ile alakasız oranda ucuz krediler dağıtıldı. Borca girecek olan zaten girdi. Bu dönemde kendi evini eşine akrabasına satış gösterip kredi çeken ve nakite çıkan bir sürü kişi de var. Piyasaya yüklü bir para dağıtıldı. Bir kısmı otomobil piyasasına geldi tabii ki. Şimdi o kredilerin geri ödemeleri var. Hayat pahalılaşmaya devam ediyor.

    İşten çıkarma yasağının devam ettiğini biliyorsunuz. Nedenini de tahmin edersiniz. Avrupa’da istisnasız tüm ülkelerde araç satışları yerle bir olurken Türkiye de durum tam tersi.

    Özetle suni bir dönem içinde geziyoruz. Geçen sene araç satışları ÖTV daha düşük olduğu halde bizde kan ağlıyordu, çok düşmüştü. Bu sene pandemi var , ÖTV arttı , kur arttı , araç fiyatları katlandı ve buna rağmen satışlar uçuyor. E kardeşim geçen sene fiyatlar yarı yarıya iken almayan adamların kafasına para mi yağdı? Evet devlet eliyle ucuz kredi yağdı. Yani borç yağdı. O da bitti. Araç fiyatları enflasyon ve kurlara bağlı olarak artmaya tabii ki devam eder. Ama hem 0 km hem 2. El piyasasının hızının düşeceğini tahmin ediyorum. Ki zaten %15 azalmış. Konutta satışlar çok daha fazla düşmüş durumda. 2021 için çok farklı bir piyasa görebiliriz. Allah kimseyi kriz ortamında mal mülk satmaya mecbur etmesin diyorum. Ne demek istediğimi yaşı yetenler , 94 krizini 2001 krizini yaşamış olanlar anlamıştır.
    Yazınızda belirttiğiniz gibi, devletin verdiği ucuz krediler emlağı ve 2.eı araç fiyatlarını duman etti, paralar emlakçı ve galericilerin kasaına gitti, millet araçlarda 50 bin, evlerde 100, 200 bin fazla ödemek zorunda kaldı. Satışlar azaldı, satmak isteyen mecbur geri vites yapacak çünkü piyasa durdu, kimse bu fiyatlara hem almaz hem de kredi faizleri yüksek olacağı için taksidini ödeyemez!

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.