Şimdi Ara

İkinci el otomobil fiyatları ne zaman normale dönecek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
168
Cevap
0
Favori
9.737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • ÖTV düzenlemesi, yüksek döviz kurları ve pandemi nedeniyle sıfır araç bulunurluğundaki sıkıntılar sıfır otomobillerde ve pek tabii ikinci el otomobil pazarında fahiş fiyat artışları görmemize neden oldu.



    "Peki fiyatlar ne zaman normale dönecek?" diye soracak olursanız, ikinci el otomobil fiyatlarında meydana gelen artışların bir süre daha devam edeceği ancak yıl sonuna kadar kademeli olarak daha dengeli bir seyir izleyeceği ifade ediliyor.



    2plan İcra Kurulu Başkanı Orhan Ülgür, ikinci ele doğrudan etki eden sıfır araç pazarındaki rekor yükselişlerin beklenen bir gelişme olduğunu söyleyerek, "2020 yılında pandemiden kaynaklı üretimin durması ile araç ithalatının yavaşlaması tüketici talebinin ertelenmesine neden olmuştu. Üretimin normale dönüp tedarikin sağlanması ile birlikte ertelenen talepler hızla karşılanmaya başladı ve sıfır araç satışları arttı. Bu durumun ikinci ele de bulunurluk ve dengeli fiyatlar açısından etkisi kaçınılmaz olacaktır" dedi.



    Ayrıca Bkz.Yeni Fiat 500 3+1, ailenin en pratik üyesi olmaya geldi



    İkinci el otomobil satışlarında ise Eylül ayında bir önceki aya göre yüzde 15’e varan bir düşüş olduğunu sözlerine ekleyen Ülgür, "İkinci el pazarında, firmalar arası gerçekleşen satışı dahil etmezsek, son kullanıcıya yapılan perakende satışlarında bu düşüşün daha yüksek olduğunu söyleyebiliriz" diye konuştu.



    Son 2 aylık dönemde tedarik sorunu yavaş yavaş sonlanacak



    Son 2 aylık dönem içinde tedarik sorununun yavaş yavaş sonlanacağını kaydeden Ülgür, "Sıfır araç pazarında arzın da artması ile kurlar yükselse dahi ikinci el araç fiyatlarında yükselme hız kesecektir. Sıfır araç ve ikinci el araç fiyatları arasındaki değerleme oranı normale dönerek dengeye oturacaktır. Dolayısıyla ikinci elde de fiyatlar yıl sonu itibariyle normalleşmeye başlayacaktır" görüşünü paylaştı.



    2019 yılında ikinci el pazarının mükerrer satışlarla birlikte 7.5 milyon adetlik hacme ulaştığını da sözlerine ekleyen Ülgür, "Sıfır araç pazarında yukarı yönlü ivmenin devam edeceğini düşünüyorum. Bu yüksek performans ikinci el araçların fiyatlarını dengelese de, ikinci el pazarı kendi içerisindeki dinamiğine bağlı olarak adet olarak çok fazla etkilenmeyecektir. 2020 yılının toplam 8 milyonun üzerinde satış adedi ile kapanacağını öngörüyoruz" ifadelerini kullandı.








  • Gerçeği görmeyen, göremeyen, görmek istemeyen, işine gelmeyen insanlar için son 1 senenin özeti asagidadir. Süreci takip ederek goremesenizde en azından okuma yazma biliyorsunuz belki okuyunca anlarsiniz.

    Haziran 2019 dan sonra araba fiyatlari her zamanki seyirinde böyle yavaş yavaş ilerliyordu. Bayiler arabalari satmaya çalışıyor, 3-5 indirim yapıp araba vermeye calisiyordu.

    Ekim ayından sonra ne olduysa (daha pandemi falan yok) yükseliş giderek hızlanmaya başladı. Bizim uyanik sene sonu ucuza araba alirim tayfası basta anlamadi ve beklemeye devam etti. Beklemeye devam etti de değişen birsey olmadı, döviz karsisinda eriyen turk liramiz ve guzel kdvli fiyata otvmiz ile birlikte araba fiyatlarında bir düşüş olmadi aksine yükseliş devam etti.

    Bak burasi cok önemli!

    Sonra;

    Ocak Şubat gibi bu pandemi olayi patlak vermeye başladı. Asil zurnanın zırt dediği yere gelmeye başladık.

    Hastalık yayilmaya basladikca, dunyanin bazi yerlerinde uretim yavaşlatıldı, nakliyelerde yavaslama oldu dolayısıyla stok sorunu yasanmaya basladi.

    Dunyadaki riskler artmaya devam ettikcede altin ons degeri hizla yukselmeye, dolar tl degeri yukselmeye devam etti.

    Sonra ne olmaya basladi?

    Şimdi zaten araba almak isteyen insanlar elimizde mevcut mu? Mevcut.

    E stoklarda sıkıntı var.

    Arz azaldi, talebi karşılayamadı. Birikti birikti, araba almak isteyenler ikinci ele yöneldi. İkinci el araclara talep ister istemez cogaldi.

    Tabi bizim uyanik gecinen tenekeler bos durur mu?

    Bayiler arabalari sayiyla vermeye, isim yazdirmayla kaporayla vermeye baslayinca.

    En başta galericiler satis temsilcilerine, belki firma yetkililerine 3-5 biseyler yedirirerek gelen araclari kapmaya basladi. Basta yine millet uyanamadi. Bakiyorsun galeride 300 km, 500 km de araclar ilanlarda.

    E tabi bunu on goren uyanık arkadaslarimiz da basta en kotu 5-10 kar ederim dusuncesiyle bu durumu fırsat bilip arac dusurmeye calismaya basladi. Galericilerden sira kalirsa dusuren dusurdu fırsatçılığını konusturup 10-20 fazlasina satmaya basladi.

    Kartopu coktan yuvarlanmaya başlamıştı. Bu döngüde Ahmet mehmet ali veli x galeri y auto center c ogullari otomotiv derkeeen.

    Bizim güzel bayilerde oturdugu yerden kar olayina alismasin mi?

    Hadi bakaliiiiiimm..

    Araba satmaya ugrasmiyorsun?

    Hazir alicin var?

    Sen olsan kilini kipirdatmadan, nazini niyazini cekmedigiin hazir aliciya mi satarsin? Yoksa 1000 lira indiricem diye kirk takla atan pazarlik pesinde kosan musteriye mi satarsin?

    Bu bir sekilde arabalari alan tayfa git gide isin civkini cikardi ve nasil olsa alan var diye liste fiyatindan 40-50 fazlalari istemeye başladı.

    Üzerine birde 1 temmuzda forumdaki ozel guclere sahip olan arkadaslarin otv indirimi beklerken 1 ay sonra otv duzenlemesi gelince. Haydi bakalim buyrun cenaze namazina dedik ve fiyatlar yine firladi.

    Tabi bizim artik bu isi ozumsemis ve ticaret yaptigini sanan belgesi melgesi olmayan. Aglasarak “Eşime alıyorum, abi ilk arabam, cok ihtiyacim var, arabanin surasinda bu var, surasi kotu” diye b.k atan tevekkel arkadaslarimiz iyice elini ovusturmaya basladi.

    Olan kime mi oldu? İlk defa araba almak isteyen, elindeki araci satip model yukseltmek isteyen, yeni bir arabaya veya otomatik bir arabaya gecmek isteyen “Gercek biniciye” oldu.

    100 kisiden 8-10 tanesi aradan siyrilip araba denklemistir belki siraya yazilip.

    Simdi gelelim zaten bildigimiz ama buradan çıkaracağımiz derse. Bizim aramizda hatta dunyada firsatci, kan emici, cakallar sirtlanlar her zaman olacaktır buna yapacak birsey yok.

    Ama siz siz olun;

    1- Turkiyede hicbir seyin fiyatinin dusmeyecegini bilerek, alan kazanir felsefesine sahip olun.

    2- 1000-2000 lira ucuza alicam diye dogru zamani bekleyip yaya kalmaktansa paranız cebinizde olduğunda gidin alacaginiz seyi alin.

    3- Araba alirken, sıfırına paraniz yetmiyorsa bu ayakli alsatcilarla muhatap olmayin. Muhakkak ama muhakkak kilit soruyu sorun. “Kardeşim/abim bu araba ne kadar zamandir sende?”

    Sebeplere gelince;

    1- Doviz artisinin durdurulamasi
    2- Cari acik artmasin diye ithal urunlerin satisini azaltmaya yonelik otv zammi
    3- Stok sorunu (Artik bilerek yapilir hale geldi)
    4- Al-sat galeri tayfanin piyasayi bilerek yukarıya ceken hareketleri (her hafta 5-10 bin fiyat yukseltme politikasi)

    Kalın saglicakla.
  • Bir kişi de çıkıp babacım sen şaka mı yapıyorsun yoksa korkuyor musun gerçekleri söylemeye diyemiyor ya ben de buna bitiyorum.


    Üretim artınca denge sağlanacakmış ya hadi kardeşim hadi.

  • En boş egea yüzde seksenlik dilime girdiği zaman normale dönecek.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Vergiler malümunuz artan kur zaten belli onun harici üzerine artan fahiş fiyat bizim milletin takdiridir herkes haksızlıktan adaletsizlikten fırsatçılıktan yakınır fırsatını buldummuda affetmez üzerine misli misli eklemeyi ihmal etmez.

  • Arz yetersizliğinin fiyatlara etkisi sınırlı. Esas sorunu şuraya bırakıyorum:
    İkinci el otomobil fiyatları ne zaman normale dönecek?

    Bu tablo terse dönmediği sürece fiyatlar eskiye dönmeyecek. Bu nedenle yeni fiyatlara alışsanız iyi edersiniz hatta yatın kalkın daha fazla yükselmesin diye dua edin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şöyle bir örnek vereyim üç kanal power amfi sattım sattığım power amfiyi alan kişi üzerine misli misli koyarak bir satış sitesinde ilana koymuş alan kişi satıcı falan değil eğitimci şaka gibi bu kafayı değiştirmediğimiz müddetçe bunlar bu millete müstahak.

  • Bayiler,galericiler ve al-satçılar paranın kokusunu aldı bundan sonra fiyatlar düzelmez

  • Fiyatlar inecek demiyor normalleşecek diyorlar herkes 3 maymunu oynuyor herkes karşıdakini kazıklama derdinde, hiçbir ülkede ikinci fiyatları artmadı bu ülkedeki kadar nasıl bir tutulma yaşanıyor yazık bu ülkeye ,!

  • Konuyu okumadım bile, sadece başlığı okudum. Cevap veriyorum hiçbir zaman normale dönmez bu hükümet varken.

  • Güneş batıdan doğduğunda...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: joven

    Vergiler malümunuz artan kur zaten belli onun harici üzerine artan fahiş fiyat bizim milletin takdiridir herkes haksızlıktan adaletsizlikten fırsatçılıktan yakınır fırsatını buldummuda affetmez üzerine misli misli eklemeyi ihmal etmez.

    Şunu sorayım dolar Ocak'tan bu yana %35 artmışken enflasyon %11 civarı açıklanıyor. Özel sektör maaşlara enflasyona göre zam yapar. Kurlar ve vergiden dolayı araç fiyatları 2 katına çıkmışken hangimizin maaşı Ocak'tan bu yana 2 katına çıktı? Benim çıkmadı.


    Şimdi benim bu aracı aldığımdan düşük fiyata satmam lazım değil mi? Sonuçta 2.el araç 0'ından pahalı olamaz. O fiyata satarsam şu an el arabası bile alamıyorum. Ne yapmalı insanlar? Nasıl korusunlar paralarını?


    Al satçılardan önce galericilere sıfır araç satan bayilere yaptırım uygulansın. Ancak her şeyden önce bu kurlar düşürülmeli ve vergiler azaltılmalı. Sıfır fiyatları her gün artarken 2.elin yerinde duracağını sanmak komedi olur.





  • Ya kardeşim sıfır otomobillerin fiyatı normale döndü mü ki ikinci el piyasası normale dönsün? Sıfır fiyatı artan herhangi bir ürünün, ikinci el fiyatının da artmasına şaşıran tek millet biziz herhalde.

  • Olay korona falan değil, hans koronadan öncede mercedesi 40 bin euroya aliyordu korona zamaninda da aliyor ama bizde korona oncesi ok böceği i10 80.000tl di simdi kici kirik a segmenti araba bile 136.000tl olmuş !!!



    Fiyatlari dusurmenin bir yolu var ama o da 2023 e kadar beklemek gerektiriyor :)

    Haa ama galerici tarafindan sifir alinip bayi fiyatindan pahaliya satanlara tabii ki etkisi olur ama su da var sifir arac fiyatlari her ay kafadan minimum 3 5 bin tl arasi zamlaniyor.. takip ettgim opel corsa nin yeni kasasinin sifiri 1 ayda 15.000tl artti.. bu kurlarla ne olacak bu isin sonu bilinmez..

    Gerci Playstation oyuncagi alamayan insanlar neyin arabasindan bahsediyor o da ilginc

    Herkes bir evi olsun ister, bir arabası olsun ister. Herkesin de alabileceği şeyler değil elbette, Türkiye'nin fiyatlarında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 25 Ekim 2020; 0:5:17 >




  • Hiç bir zaman :)

  • Ülkenin yarısı asgari ücretle çalışıyor( ya da öyle görünüyor). Satışlara baktığımızda da sirkülasyonun aslında son kullanıcılar tarafından değil al-sat işi yapanlar tarafından hacimlendiğini düşünüyorum. A kişisi aracını satıyor, al sat işi yapan B kişisi alıp C kişisine satıyor. C kişisi de kar etme Peşinde. Ama birinin alıp binmesi lazım bu araçlara. Yani bir son kullanıcı lazım.

    Ben şöyle düşünüyorum , bir süre daha al satçılar devam eder. Sıfır fiyatı , 2. El fiyatına doğrudan etki eder fakat sıfır araç satış adedi de bir kriter. Bayi sıfır araca 900k fiyat etiketi yapıştırmıştır ama ayda 20 tane Anca satıyordur. Böyle bir aracın 2. Eline 750-850 istenemez. İstenir de zor olur yani.

    Şu an yaşanan da o , bakıyorsunuz ayda 150 tane anca satmış bayi , takas desteği var kredi olanağı var , şirkete vergi avantajı var, sıfır bayi olduğu için araca güven var. Hepsi var 150 tane satış anca var. Sonra ilan sitesine bakıyorsun bayi fiyatından ya pahalı ya da çok yakın rakamlarda 100-200 tane ilan var. Uyumsuz bir durum.

    Ha ne olur , kurlar artarsa araç fiyatları artar mecburen. Fakat alsatçılarda da yavaştan korku başladı bence. Şöyle örnekleyeyim , dolar 20 TL olsa clio 400 bin olsa... bir alsatçı 300 bine 2. El clio alıp 350 bine satmayı hayal edebilir mi ? Ülkede bu kadar yüksek tutarları karşılayacak kapasite yok. Bilindiği üzere reel ile alakasız oranda ucuz krediler dağıtıldı. Borca girecek olan zaten girdi. Bu dönemde kendi evini eşine akrabasına satış gösterip kredi çeken ve nakite çıkan bir sürü kişi de var. Piyasaya yüklü bir para dağıtıldı. Bir kısmı otomobil piyasasına geldi tabii ki. Şimdi o kredilerin geri ödemeleri var. Hayat pahalılaşmaya devam ediyor.

    İşten çıkarma yasağının devam ettiğini biliyorsunuz. Nedenini de tahmin edersiniz. Avrupa’da istisnasız tüm ülkelerde araç satışları yerle bir olurken Türkiye de durum tam tersi.

    Özetle suni bir dönem içinde geziyoruz. Geçen sene araç satışları ÖTV daha düşük olduğu halde bizde kan ağlıyordu, çok düşmüştü. Bu sene pandemi var , ÖTV arttı , kur arttı , araç fiyatları katlandı ve buna rağmen satışlar uçuyor. E kardeşim geçen sene fiyatlar yarı yarıya iken almayan adamların kafasına para mi yağdı? Evet devlet eliyle ucuz kredi yağdı. Yani borç yağdı. O da bitti. Araç fiyatları enflasyon ve kurlara bağlı olarak artmaya tabii ki devam eder. Ama hem 0 km hem 2. El piyasasının hızının düşeceğini tahmin ediyorum. Ki zaten %15 azalmış. Konutta satışlar çok daha fazla düşmüş durumda. 2021 için çok farklı bir piyasa görebiliriz. Allah kimseyi kriz ortamında mal mülk satmaya mecbur etmesin diyorum. Ne demek istediğimi yaşı yetenler , 94 krizini 2001 krizini yaşamış olanlar anlamıştır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.6 motor Mercedes E serisi 1.200.000 TL olmuş . Bitmişiz biz. hiçbir şey eski haline , normale falan Dönmez . Bunu kafanıza sokun. Türkiye’de sıfır araba artık Egea Corolla Megane dan ibarettir o da hayatınızı adarsanız ancak işte ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • koskocaman bir yalan milletin gözünün içine baka baka yalan yok son 2 aylık süreçte üretime bağlı zart zurt cart curt adam cebinde parasıyla sıfır araç almak için şuan en erken 3-4 ay en az beklemesi gerekecek bu yıl sonu ve sonrası pandemi sürecinede bağlı hergün 2.dalga vakalar artarken hiçbir şey olmamış gibi koşa koşa bayii le gidip sıfır araçmı alacak sanıyor bu adam ne desek gg bunlara

  • Kur düşünce birşeylerin fiyatının düştüğü bizde ne zaman görülmüş? Paralı yolların geçiş ücretlerinden hesap edin işte :D

  • Yeni normale alışın artık, bu başlıklar açılmaktan bıkmadı bizde buralara yazıp çizmekten...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Ülkenin yarısı asgari ücretle çalışıyor( ya da öyle görünüyor). Satışlara baktığımızda da sirkülasyonun aslında son kullanıcılar tarafından değil al-sat işi yapanlar tarafından hacimlendiğini düşünüyorum. A kişisi aracını satıyor, al sat işi yapan B kişisi alıp C kişisine satıyor. C kişisi de kar etme Peşinde. Ama birinin alıp binmesi lazım bu araçlara. Yani bir son kullanıcı lazım.

    Ben şöyle düşünüyorum , bir süre daha al satçılar devam eder. Sıfır fiyatı , 2. El fiyatına doğrudan etki eder fakat sıfır araç satış adedi de bir kriter. Bayi sıfır araca 900k fiyat etiketi yapıştırmıştır ama ayda 20 tane Anca satıyordur. Böyle bir aracın 2. Eline 750-850 istenemez. İstenir de zor olur yani.

    Şu an yaşanan da o , bakıyorsunuz ayda 150 tane anca satmış bayi , takas desteği var kredi olanağı var , şirkete vergi avantajı var, sıfır bayi olduğu için araca güven var. Hepsi var 150 tane satış anca var. Sonra ilan sitesine bakıyorsun bayi fiyatından ya pahalı ya da çok yakın rakamlarda 100-200 tane ilan var. Uyumsuz bir durum.

    Ha ne olur , kurlar artarsa araç fiyatları artar mecburen. Fakat alsatçılarda da yavaştan korku başladı bence. Şöyle örnekleyeyim , dolar 20 TL olsa clio 400 bin olsa... bir alsatçı 300 bine 2. El clio alıp 350 bine satmayı hayal edebilir mi ? Ülkede bu kadar yüksek tutarları karşılayacak kapasite yok. Bilindiği üzere reel ile alakasız oranda ucuz krediler dağıtıldı. Borca girecek olan zaten girdi. Bu dönemde kendi evini eşine akrabasına satış gösterip kredi çeken ve nakite çıkan bir sürü kişi de var. Piyasaya yüklü bir para dağıtıldı. Bir kısmı otomobil piyasasına geldi tabii ki. Şimdi o kredilerin geri ödemeleri var. Hayat pahalılaşmaya devam ediyor.

    İşten çıkarma yasağının devam ettiğini biliyorsunuz. Nedenini de tahmin edersiniz. Avrupa’da istisnasız tüm ülkelerde araç satışları yerle bir olurken Türkiye de durum tam tersi.

    Özetle suni bir dönem içinde geziyoruz. Geçen sene araç satışları ÖTV daha düşük olduğu halde bizde kan ağlıyordu, çok düşmüştü. Bu sene pandemi var , ÖTV arttı , kur arttı , araç fiyatları katlandı ve buna rağmen satışlar uçuyor. E kardeşim geçen sene fiyatlar yarı yarıya iken almayan adamların kafasına para mi yağdı? Evet devlet eliyle ucuz kredi yağdı. Yani borç yağdı. O da bitti. Araç fiyatları enflasyon ve kurlara bağlı olarak artmaya tabii ki devam eder. Ama hem 0 km hem 2. El piyasasının hızının düşeceğini tahmin ediyorum. Ki zaten %15 azalmış. Konutta satışlar çok daha fazla düşmüş durumda. 2021 için çok farklı bir piyasa görebiliriz. Allah kimseyi kriz ortamında mal mülk satmaya mecbur etmesin diyorum. Ne demek istediğimi yaşı yetenler , 94 krizini 2001 krizini yaşamış olanlar anlamıştır.

    son kısımda yanılıyorsunuz %15 azaldığının bilimsel veri ve analiz olarak nerede kanıtı x kişisinin söylemi yada yapılan y araştırmaları sonucu bu show haberde her hafta çıkan isviçreli bilimadamlarının bilimsel çalışmaları gibi birşey siz azalacağını düşünüyorsunuz ama ben tam tersi şuan premium da bile sıfır araç yok en erkende şubat-mart 2021 diyorlar buda en az 4-5 aylık süreç demek adam işine toplu taşıma kullanmak istemiyor vaka sayıları her geçen gün artıyor biran önce araba alması gerek bankada mevduatı var yada yastık altı birikmişi bu kişi %15 düşmüş aa o zaman daha düşer bekleyim dermi sizce ? insanlar ihtiyaçlarına göre öncelikleri şekilleniyor bunda en büyük etken her gün açıklanan 2000 küsür vaka sayıları oda resmi gayriresmisini hayal edin bu 2.el sarmalı kartopu gibi büyüme trendinde evinde yaşlı annesi babası olan risk grubunda ki beyaz yakaya dur diyemezsiniz toplu taşımaya devam et araç almayı ertele diye bu süreçte benim öngörümde bu şekilde en az yılsonuna kadar 2.elde fiyatlar artma trendinde olur koskoca borusan bile gemileri durdurmuş araç getirmiyor şuan




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haykouz -- 25 Ekim 2020; 0:16:11 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.