Şimdi Ara

iihs Ölümlü Kaza Analizi (Küçük Araçlar Dikkat) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
2.752
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    Ornegin bir firma 200 adet ayni aracın kazasını inceler ve ortalama bir sonuç çıkarır.




    Peki bütün kazalar eşit şekilde mi oluyor?

    Bütün kazalar eşit şartlarda yapılmadığı için bu istatistiklerin büyük bir doğruluğu olmadığını düşünüyorum.



    bir markaya ait 200 adet araci incelerse o markanin kaza yapan araclarinin dagilimini bulur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir analiz daha

    3350 kişi 55 km/s den daha düşük hızda
    5847 kişi 55-65 km/s arası hızda
    6369 kişi 70-80 km/s arası hızda
    15880 kişi 90 km/s ve üzeri hızda yaptığı kazayla yaşamını yitirmiş.

    http://www.iihs.org/iihs/topics/t/roadway-and-environment/fatalityfacts/roadway-and-environment/2013

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • listede bmw neden yok acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensodrive

    Verdiğin linki incelerseniz kazaları değil ölümlü kaza oranlarını inceliyor. Bir marka az veya çok satabilir, yaptığı kazalar daki ölüm oranı nı önemli, yukarıda da belirttim, kia sorento, kia rio dan yaklaşık 3 kat fazla satıyor buna rağmen sorento da sıfır ölüm rio da 149 ölüm var.

    Yazıyı göz gezdirerek okudum fakat yazıda kazaya dair bir oran göremedim.(Kacirdigim yerler varsa kusura bakmayiniz) Degerlendirme yilda milyon kayıtlı araçta sürücü ölüm oranına göre yapılmış. Dolayısıyla milyon aracın çoğu zaten ölüm oranı yüksek gözüken daha uygun fiyatlı araclardir. Bahsettiğiniz gibi istisnalar da muhakkak vardır. Ayrıca yazıya fikren katılıyorum anlatmak istedigim sadece böyle bir konuda rakamlara güvenmek için elde çok fazla veri olması gereklidir. (Araç sayısı dışında sürücü profili, kullanım amacı gibi degiskenleri de mümkün olduğunca elemine etmek gereklidir. )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Linkte nasıl bir istatistik ile bu yargıya ulaştığını anlatmiyor ki sadece elindeki rakamları vermiş onları işlememiş anladığım kadarıyla. Tabiki siz istatistikci olduğunuz için yazıyı degerlendirirseniz daha dogru bir yargıya ulasabiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensodrive

    Bir analiz daha

    3350 kişi 55 km/s den daha düşük hızda
    5847 kişi 55-65 km/s arası hızda
    6369 kişi 70-80 km/s arası hızda
    15880 kişi 90 km/s ve üzeri hızda yaptığı kazayla yaşamını yitirmiş.

    http://www.iihs.org/iihs/topics/t/roadway-and-environment/fatalityfacts/roadway-and-environment/2013








    55 den düşük hız ve ölüm.

    İbretlik...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ufak araçlar carpışmada büyük araçların enerjsinide üstüne alıp ezilip parçalanma oranları daha fazla b sınıfı araçlara merakı vede istenilen paraları bir türlü anlamıyorum bu ülkede
  • cavador kullanıcısına yanıt
    merak mı? vatandaş uygun fiyatlı üst sınıf araç vardı da almadı mı?bugün polo ile golf aynı donanım/aynı fiyat olsa kim polo alır?
  • GÜVENLİ ARAÇ YOKTUR GÜVENLİ SÜRÜŞ VARDIR

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota Sequoia vs Land Cruiser

    Sequoia tam bir canavar...
     iihs Ölümlü Kaza Analizi (Küçük Araçlar Dikkat)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    ulan ülkemizde rekorlar kran reno ve fiatın ismi bile yok ne iyi ne kötü anlamda :D

    çok ezik hissettiim bian kendimi

    Amerika'da ne reno su ne fiatı
  • ahmet3976 kullanıcısına yanıt
    kuş serisinde sürücüyü-yolcuyu güvenli yere fırlatma opsiyonuda var
  • Offf... İstatistiki bilgileri incelemek düşündüğünüz kadar kolay değil. Değişkenler çok fazla. O yüzde bu ölüm sayıları sadece bir datadır. Bu datanın işlenmesi lazım.

    1) Öncelikle "satılan her 10.000 araç başına ölüm oranı" şeklinde yeni bir data grubu hazırlanmalı. Bir araç 20.000 sattı, diğeri 2000 sattı ise ve 2000 araç satan 2 ölümlü kazaya karıştı ise, 20.000 satan 20 ölümlü kazaya karıştı ise, ölüm oranları aynıdır. Bu data grubunu hazırlamak çok kolay. Satılan araç sayısını öğrenmek lazım. O kadar.


    2) Araçları kimler almış, çok önemli. 1 numaraya göre işlenmiş data, her araba modeli için aşağıdaki şıklara göre detaylandırılmalı:
    a) yaş grubu (mesela 3 ya da 4 grup)
    b) demografik durum (sosyoekonomik durum) (mesela 3 ya da 4 grup)

    Böylece elinizdeki datayı toplamda 9 ila 16 parçaya bölerek detaylandırmış olursunuz.

    3) Kemer takıyor muydu, takmıyor muydu?

    Bu sorunun cevabına göre toplamda 18 ila 32 farklı parçaya bölünmüş datanız olur.

    4) Alkollü kaza mı? Değil mi?

    Tebrikler 36 ila 64 grup datanız oldu.

    Bu tarz bir çalışma yapmamışlardır demiyorum. Datayı gözle görmeden birşey demek yanlış olur diyorum. Çalışmaları doğru da olabilir. Ancak altındaki bilimsel verileri anlatarak gelmeleri lazım ki, yaptıkları çalışmanın kredibilitesi olsun. Altındaki çalışmayı detayları ile paylaşmazlar ise, şeffaflık kalmıyor. Öyle olmasa bile, "parayı veren reklamı yapar" imajı oluşuyor.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Sonrasında rastgele sorular sorun:
    Ölüm oranı yüksek gözüken Aveo'yu en çok kim almış? Aveo'da en çok ölüm oranı kimde? Kaçı kemer takıyormuş? Çıkan sonuçlara çok şaşıracağınızdan eminim.

    Texting and Driving şu an ABD'nin en büyük ölümlü kaza sebebi. Tahmin edin bunu en çok kim yapıyor? Gençler. ABD'de küçük araçların çoğunu gençler kullanıyor. ABD'de 4 çeker araçların çoğu eşek gibi araçlar. ABD'de yakıt artık ucuz değil. Türkiye'nin 3'de 1'i. Mesafeler 2-3 kat uzun. Büyük araçların motor büyüklükleri fazla. Çoğu kişi için aylık maliyetler Türkiye aylık yakıt maliyetini geçiyor. Dolayısı ile gençlerden çok azının 4 çeker arabaya veya büyük arabaya bindiğini varsayabiliriz.

    Alkollü kazaların da ciddi bir kısmını gençler yapıyor. Kısaca istatistik ile uğraşmak o kadar kolay değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 9 Şubat 2015; 10:17:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbardak

    kuş serisinde sürücüyü-yolcuyu güvenli yere fırlatma opsiyonuda var

    O opsiyon değil standard

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu içinde verdiğim linklerde o kadar çok detaylı bilgiler mevcut ki, 30 sene önceki verilerde bile hangi marka hangi model hangi yaş her türlü bilgi mevcut. Ülkemizde de bu tarz paylaşımlar yapılsa da bilinç seviyemiz yükselse.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volkswagen yokmu hiç?Nasıl olmaz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Verdiğim linkte 2013 yılına ait ölümlü kazaların ;

    -Yaş,
    -Cinsiyet,
    -Emniyet kemeri takma durumu,
    -Hangi ay,
    -Hangi gün,
    -Saat Kaçta,
    -Hangi hızda,
    -Sürücü, yolcu, yaya, motorlu, vb..
    .

    Gibi detaylara ulaşmak mümkün. Ayrıca verilerin doğruluğu konusunda büyük bir endişem yok. Çünkü oradaki insanların haksız bir uygulama için açtıkları davaları görseniz Türkiye'ye gülersiniz. Bu veriler bir çok yerde kullanılıyor emin olun.


    Mesela 2013 yılında hayatını kaybeden 32,719 kişiden;

    21,268 kişi araç içinde (%65)
    4,735 kişi yaya (%14)
    4,381 motosikletli (%13)
    741 kişi bisikletli (%2)
    586 kişi büyük araç (kamyon, tır..) (%2)
    1,008 kişi (%3) de diğer sebeplerden hayatını kaybettiği yazıyor.

    http://www.iihs.org/iihs/topics/t/general-statistics/fatalityfacts/overview-of-fatality-facts/2013




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orijinalden alıntı: sensodrive

    Bir analiz daha

    3350 kişi 55 km/s den daha düşük hızda
    5847 kişi 55-65 km/s arası hızda
    6369 kişi 70-80 km/s arası hızda
    15880 kişi 90 km/s ve üzeri hızda yaptığı kazayla yaşamını yitirmiş.

    http://www.iihs.org/iihs/topics/t/roadway-and-environment/fatalityfacts/roadway-and-environment/2013








    55 den düşük hız ve ölüm.

    İbretlik...

    Uçuruma vs uçmadır bana kalırsa.Ya da dereye,göle.




  • Alırsın Şevrole yuvarlanırsın şarampole
    Bide Japonlara dandik derlerdi alın dandiklik bu arada audi iyi iş çıkarmış

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    55 mil= 90 km/h

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.