Şimdi Ara

ielts kursu hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
1
Favori
2.202
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar Herkese;
    Muhtelif forumlarda IELTS eğitimlerine yönelik bazı değerlendirmeler okuyorum. Bilhassa IELTS kursuna gitmek isteyenlere rehber olabilmek maksadıyla Berlitz'de IELTS kursuna katılmış birisi olarak burada kendi izlenimleri paylaşmak istiyorum.

    En çok sorulan soru olan "hangi kurs" sorusundan başlamak istiyorum. Şahsen idari yaklaşım konularını kapsam dışına alırsak, muhtelif kursların çoğunun aynı ya da benzer kalitede olduğunu belirtmek istiyorum. Ben muhtelif forumlardan hakkındaki övgüleri okuyup Berlitz'de IELTS kursuna katıldım ve tam bir hayal kırıklığına uğradım. Bize daha önce hiç IELTS eğitimi vermemiş bir hocayı verdiler ve bu hocanın çok çok iyi bir hoca olduğunu sürekli vurgulayıp durdular. Oysa IELTS sistemini yeterince bilmeyen ve bu sınav hakkında yeterince pratik yapmadıktan sonra hocanın iyisi diye bir şey olamazdı. Hoca hasta oldu, yerine başka bir hoca geldi ve yeni gelen hoca kesinlikle daha iyiydi. Sonra hoca tatile çıktı, 3.bir hoca geldi, o daha da iyiydi.

    Sınıfımızda 13-14 kişi filan vardı. Bu tip kurslara katılanların her birinin profilinin farklı olduğunu belirtmem lazım. Kimisi İngilitere'de bilmemkaç sene yaşamış, kimini ABD'de yaşamış, kimisi üni de hazırlık okumuş, kimisi şahsi gayretleriyle ing öğrenmiş, kimisi anadolu lisesi mezunu. Hal böyle olunca herkesin iyi olduğu alan farklı. Kimisi çatır çatır writting yapızıyor, kimisi ne duyarsa anlıyor, kimisi binlerce kelime biliyor. Bunun tersi şekilde kimi talebe dinlediği hiç bir şeyi anlamıyor, kimisi okuduğu hiç bir şeyi anlamıyor, kimisi de yarım saatte 1 paragraf yazamıyor... Peki kurs ya da hoca neye odaklanacak? Kurs yetkililileri diyor ki bu ing geliştirme kursu değil, sadece IELTS tekniğini geliştirme kursu. EywAllah diyoruz demesine de, kurs öncesinde seviye tespit sınavından herkes yeter not almış olmasına rağmen, her öğrenci (ben dahil) belli alan veya alanlarda aşırı derecede zayıf. Yarım saatte 1 paragraf yazı yazamayan adamı siz nasıl yazarsa daha yüksek puan alınır eğitimi veremezsiniz. Benzer şekilde duyduğu hiç şeyi anlamayan kişiye IELTS listening triklerinden bahsedemezsiniz... Ha diyeceksiniz ki bazı alanlarda eksikleri olanları kursa almasınlar. Ok de bu sefer hiç biz zaman sınıf açmak için yeterli sayıya ulaşamaz kurslar.

    Bizim kurs bittiğinde yazamayan hala yazamıyordu, listening yapamayan hala yapamıyordu, okduğunu anlamayan yine anlamıyordu. Kurs bitiminde "oh iyi odu be kurs sayesinde artık IELTS imtihanını alabilir seviyeye geldim" diyen 1 kişiye bile rastlamadım. E o zaman kursa niye 2 ay geldik gittik, para harcadık?

    Aslında konuya bu açıdan bakınca ortadaki sorun Berlitz sorunundan ziyade, genel bir metadoloji sorunu...

    Berlitz'de kurs kitabı diye okutulan Longman'in bir kitabı var. Aman Yarabbim, o nasıl salakça kullanışsız bir kitap öyle. Karmakarışık ve ne amaçla yönelik hazırlandığı belli olmayan dünyanın en salakça kurs kitaplarından birisi... Hocaya soruyoruz, ben istemedim, bunu okutacaksın dediler diyor, kurs katılımcılarının hiç birisi kitabı beğenmiyor ama Berlitz inatla bu kitap diyor.

    Belirtmek istediğim diğer bir husus da şu; her kurs diyor ki bizim katılımcılarımızın yçzde 70'i 80'i sınavı geçiyor. Yalan, yok böyle bir şey. Öncelikle her kursa giden sınava girmiyor. Giren olsa da kurs bunu takip edemez ve hiç bir kursun bunu ölçmesi mümkün değil.
    Kurslarda görüyorum, yok 90 saat, yok 100 120 saat filan diye. Bunun hiç bir önemi yok. Ben bana istediğim bilgiyi versinler 20 saatlik kursa da aynı parayı vermeye razıyım. Nedeni şu; hoca geliyor mesela sınıfa, hadi bakalım bi kompozisyon yazın diyor, bir tane de mektup yazın diyor, gitti 3 saat. Ulan sınıfta yazı mı yazılır. Verirsin ödevi, millet evde yapar gelir. Hadi bakalım bugün bir deneme sınavı yapalım diyor, açıyor mesela Cambridge'in kitabından bir deneme imtihanı, gitti o gün komple 8 saat. Halbuki bu tip çalışmalar için kurs saatlerini harcamaya hiç gerek yok.

    IELTS kursuna katılmayı düşünenler için önerim şudur: Eğer bir kurs yeriyle konuşuyorsanız şunu sorun. "Ben filan alanda zayıfım. Zayıf olduğum kısmı yeterince geliştirmemi sağlayacak, işe yaradığı ispatlanmış bir metadolojiniz var mı? Bunu somut verilerle destekleyebilir musunuz". Yoksa kursun 90 100 150 saat olması hiç önemli değil.

    Bence şöyle olmalı; hoca her bir öğrenciye ayrı ayrı reçete hazırlamalı ve bunu takip etmeli. Yoksa gerisi fasa fiso...







  • Merhaba,

    Metodoloji konusunda sana katılıyorum xnor2001. Kursa gitmek için ayırdığın zaman, harcadığın para ve emek boşa gitmesin diye sağlam bir yer bulmak için iyi araştırmak gerekiyor. Ben de geçen sene yüksek lisans ya da yurt dışında okumak planlarım nedeniyle IELTS'e hazırlandım. Neyse ki ben üniversitede okuyan bir tanıdığın tavsiyesi üzerine iyi bir kursa gittim. Tavsiye eden arkadaş hazırlık sınıfını atlayamıyordu ve IELTS'ten 6.5 alması gerekiyordu. Gittiği kurs EFINST'ti bana anlattı derslerin nasıl olduğunu, kullanılan materyalleri vs. Levent'te bir şubeleri var oraya gittim. ilk başta daha önce İngilizce eğitimi alıp almadığımı, ne amaçla IELTS'e girmek istediğimi ve kaç puan almam gerektiğini falan sordu benimle ilgilenen kişi. Ben daha önce İngilizce kursuna hiç gitmedim ama liseden ve üniversiteden gelen intermediate seviye İngilizcem vardı. Seviyem int. olduğu için bana deneme IELTS sınavı yapılacağını söyledi. Eğer elementary filan olsaydım normal İngilizce seviye tespit sınavı yapmaları gerekeceğini söyledi. 1 saat süreyle bir deneme sınavı yaptık ve sonrasında bir de essay yazdım, sonra da konuşma becerimi ölçmek için öğretmenle 10-15dakikalık bir görüşme yaptım. Öğretmen native speakerdı. Bütün öğretmenleri TESOL ya da CELTA sertifikalıymış ayrıca IELTS, TOEFL gibi sınavlar için bu alanda daha önce eğitim vermiş öğretmenler ders veriyormuş. Öğretmenle speaking yaptıktan sonra da bir ihtiyaç analiz formu doldurdum, bu da neden IELTS'e girmek istediğim, ingilizce dil seviyem nedir nasıl bir eğitim almam gerekir gibi sorulardan oluşuyordu ki bence bu çok önemli. Kursa geliş amacınızı ve sonrasındaki hedefinizi belirlemek için, hangi alanda güçlüsün (reading, writing, speaking, listening) hangisinde eksiksin gibi sorularla ihtiyacı tespit ediyorlar.

    Sonra öğretmenle danışman 6.5 puanı almam için kaç derse ihtiyacım olduğunu konuştular. Benim en zorlandığım alan listening ve essay writing'ti ve öğretmenle de en çok bu alanda çalıştık zaten. Yaptıkları deneme sınavından da 5.5 puan aldım. Danışman ilk etapta 30ders planlayalım dedi yani sınav haftasına kadar bir süreye denk geliyordu. o şekilde bir planlama yaptık. haftada 6 saat derse geldim çünkü bana en uygun zamanlar o şekildeydi. Danışman haftada 3 gün 9 saat önerdi ama ben aynı zamanda çalıştığım için o kadar saat ayarlayamadım. Sonuç olarak sınavdan 6.5 puan aldım.

    Bence metodoloji ve kullanılan materyallerin yanında öğretmenin vereceği ders alanında da tecrübesi ve yaklaşımı da önemli. Çünkü en nihayetinde yaptığım deneme sınavına, writing'e ve speakingime bakarak nerede eksikliklerim olduğunu ve hangi alanlara yoğunlaşmam gerektiğini tespit eden öğretmendi. Derslerde de sınav hakkında verdiği tavsiyeler ve ekstra çalışma yapmak istersem diye önerdiği web sitesi falan çok yardımcı oldu.

    Tabi tüm bunların yanında fiyat biraz tuzluydu çünkü sınıf içi eğitim değildi, birebir özel ders yapıyorlar. Bunun nedenini sorduğumda sınav hazırlığının kişiden kişiye göre değiştiğini, herkesin farklı alanlarda eksiğinin olduğunu ve bu yüzden de kişiye göre bir eğitim yapılması gerektiğini söylediler. Doğru olabilir, dolayısıyla fiyata da yansıyor. Ama aldığım eğitimin çok faydasını gördüm, tamamen hedef odaklıydı. Verdiğim paraya değdi diyebilirim.




  • Debra;
    Evet işte dediğim tam olarak bu. Yani reçete sana özel, öğrenciye özel reçete. Tam olması gerektiği gibi.
    Tuzlu olması önemli değil, çünkü diğer kurslarda mesela 6 ayda varacağın yere adam seni 2 ayda vardırıyorsa, varsın 2 kat fazla para öde, sonuçta her halukarda kardasın.

    Tabi böyle bir yaklaşımda senin hocan seni 5.5'dan alıp 6.5'a belirlenen süre içinde çıkarmayı başarmış, ne güzel; demek ki bir şeyler biliyor, tecrübe sahibi. Deneysel olarak hocanın metadolojisinin sonuçları (-ki bu sen oluyorsun bu durumda) ispatlanabilir olmalı.

    Kurs ismini paylaştığın için teşekkürler.

    "İnanıp inanmamakta serbestsin" diyeceksin biliyorum ancak üye olur olmaz kurs ismi belirten bir mesaj atmış olman beni düşündürmedi de değil hani...
  • sağolun çok aydınlatıcı olmuş
  • http://www.ingilizkulturbakirkoy.com/ielts-deneme-sinavi.html bir deneyin isterseniz faydalı olabilir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.